iTrader
    0

Vraag voor wie iets van computers kent

Hallo,

Omdat ik problemen had met Firefox heb ik de fout gemaakt om Firefox te resetten ('Firefox opfrissen' heet dat). Sindsdien heb ik iets vreemds aan de hand. Ik kan normaal surfen, maar soms krijg ik op schijnbaar willekeurige momenten plots een blauwachtige pagina te zien waar opstaat 'captive portal' en daaronder 'please login to browse the internet'.
    En dan kan ik dus niet meer verder, verschrikkelijk irritant. Ook verschijnt er bovenaan op elke pagina constant een grijze balk waar opstaat 'u moet zich aanmelden bij dit netwerk voordat u toegang hebt tot het internet', wanneer ik dan klik op 'aanmeldingspagina voor het netwerk openen' krijg ik dan steeds die captive portal pagina te zien.

Wat is dit en hoe krijg ik dit weg? Ik heb al wat zitten zoeken op het internet maar ik vind niet echt een antwoord. Ik kan gewoon op internet dus ik snap niet waarom er mij op willekeurige momenten plots wordt gevraagd om in te loggen. Ik heb al geprobeerd om Firefox te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat helpt niet. Bij Chrome en Safari had ik dit probleem al langer, ik ben dan op Firefox overgeschakeld maar nu heb ik daarmee dus ook dat probleem.

Eeuwige dank voor wie mij kan helpen.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    waar hebt u dit? gewoon thuis?

om dat uit te zetten: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1157121

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    waar hebt u dit? gewoon thuis?

om dat uit te zetten: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1157121
    Ik heb dit inderdaad gewoon thuis, weet jij hoe dat kan?

Ik heb de instructies uit de link gevolgd. De grijze balk bovenaan elke pagina waarop staat dat ik me moet aanmelden bij een netwerk, is verdwenen. De captive portal pagina blijft echter verschijnen... Zou het veilig zijn om de username en het wachtwoord van mijn wifinetwerk in te geven op die pagina?

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niemand123 Bekijk bericht
    Ik heb dit inderdaad gewoon thuis, weet jij hoe dat kan?

Ik heb de instructies uit de link gevolgd. De grijze balk bovenaan elke pagina waarop staat dat ik me moet aanmelden bij een netwerk, is verdwenen. De captive portal pagina blijft echter verschijnen... Zou het veilig zijn om de username en het wachtwoord van mijn wifinetwerk in te geven op die pagina?
    werk je gewoon met een standaard router van telenet/proximus of heb je er zelf nog iets achter hangen voor die wifi?

iTrader
    0
    werk je gewoon met een standaard router van telenet/proximus of heb je er zelf nog iets achter hangen voor die wifi?
    Gewoon een standaard router van Proximus.

iTrader
    52 (100%)
    maak je dan connectie met de fon_belgacom ipv de rechtstreekse verbinding? De connectie die je moet maken is met de wifi. U vindt de originele naam van het wifi-netwerk (bv. WiFi-2.4-12AB) op het label op de achterzijde van uw modem, naast het woord SSID.

Nadeel van een hotspot is dat bij inactiviteit uw verbinding na 15 min onderbreekt en je dus terug moet inloggen, maar ook het aantal mensen dat op die hotspot bezig is kan invloed hebben op uw connectiviteit (en sowieso lees je veel klachten over hotspots)
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 15 november 2018 om 22:00

iTrader
    0
    maak je dan connectie met de fon_belgacom ipv de rechtstreekse verbinding? De connectie die je moet maken is met de wifi. U vindt de originele naam van het wifi-netwerk (bv. WiFi-2.4-12AB) op het label op de achterzijde van uw modem, naast het woord SSID.

Nadeel van een hotspot is dat bij inactiviteit uw verbinding na 15 min onderbreekt en je dus terug moet inloggen, maar ook het aantal mensen dat op die hotspot bezig is kan invloed hebben op uw connectiviteit (en sowieso lees je veel klachten over hotspots)
    Ik maak altijd verbinding met wifi, nooit Proximus_fon. Het kan niet liggen aan het aantal mensen dat gebruik maakt van mijn wifi (bij mijn weten is dat niemand behalve ik) en het ligt ook niet aan inactiviteit.

Ik vind het gewoon echt vreemd dat ik sommige pagina's niet kan openen en me dan plots wordt gevraagd om me aan te melden op zo'n captive portal pagina. Kan ik dat vertrouwen en zou ik me gewoon eens proberen aanmelden met de username en het wachtwoord van mijn wifi? Of is er kans dat dit veroorzaakt wordt door een virus/malware?

iTrader
    52 (100%)
    Proximus_fon is ook wifi hoor. wifi is gewoon draadloos internet of dat nu hun hotspot is of je thuisverbinding.
    Als al je browsers dedecteren dat er een captive portal is, dan ligt het waarschijnlijk eerder aan je verbinding of router:
    - kan je eens op het logo van wifi klikken en zeggen met wat het connected (verbonden) staat?
    - doe eens een reset van je modem. Dus pries uittrekken, tiental seconden wachten en opnieuw insteken. Dan vijf a tien minuten wachten en opnieuw connectie maken. Kijk of er verbetering is.
    - kijk de interne settings van je modem/router na.

- laat je antivirus een deep scan van je systeem doen en installeer ook antimalwarebytes (als je geen geïntegreerde malware detectie hebt in je AV) en laat die ook eens lopen.
    - zoek je klantennummer bel de support van Proximus (alhoewel dat die redelijk imcompetent zijn)

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Zeker dat je op de FON Wifi zit?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Het is ondertussen in orde! Toch bedankt voor de raad. Het had iets te maken met webproxy's die ik blijkbaar moest uitzetten.

Regels voor berichten