Pagina 3 van 179 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    CryTeX's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natjim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lvl 60 ben je zo,voordeel als je een boost gebruikt op een lvl60 is dat als je die 2 proffesions leert dat ze 700 worden als je die boost naar 100.
    Ok thx!

CoxM's schermafbeelding
    iTrader
    57 (94%)
    Ik heb nog eens de kans gekregen om een persoonlijke column over de toekomst van World of Warcraft te schrijven.

COLUMN: Hoe kan Blizzard World of Warcaft in leven houden? | 9lives

Wat zijn jullie ideeën hier omtrent eigenlijk? Dit is zeer subjectief allemaal, dus voor hetzelfde geld heeft iedereen een totaal andere mening hé.

Etersil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoxM Bekijk bericht
    Ik heb nog eens de kans gekregen om een persoonlijke column over de toekomst van World of Warcraft te schrijven.

Wat zijn jullie ideeën hier omtrent eigenlijk? Dit is zeer subjectief allemaal, dus voor hetzelfde geld heeft iedereen een totaal andere mening hé.
    Ik heb ook nog de begindagen van WoW meegemaakt.
    (zelf nog wow EU beta gespeeld). Toch wel enkele opmerkingen:
    De tijdsgeest van MMORPG's is veranderd. WoW was indertijd voor vele hun eerste mmorpg. Vele mensen kwamen ook van de WC3 franchise toen ze WoW begonnen (zoals mij).

Toen had ik al moeite met de enorme tijdsbesteding dat het spel vereiste om ergens te staan in dit spel.
    En ja, je was vol ontzag als je een lvl40 speler met een mount zag.
    Het eindeloos chatten in general om een groep te vinden, was ook zoiets vervelend imo.

Het zou verkeerd zijn weer terug te willen naar het vanilla tijdperk. Er zijn genoeg private servers, die je die ervaring bieden.
    Groupfinder vind ik toch wel nodig. Hoewel ik dit zou beperken tot een paar servers. Misschien bij silvermoon volledig op silvermoon zelf gericht.
    Community gevoel / server is inderdaad volledig verdwenen. Ik erger me er dood aan, dat er nog amper gechat word in general/tijdens dungeons over triviale dingen. Hier zouden ze stappen moeten nemen om dit opnieuw te promoten/stimuleren. Misschien meer groepsquest.
    De herioc dungeons bij de release van WoD waren wel pittig, je moest wel degelijk CC'en of je had een wipe. Maar door de snelle opmars van ilvl/lfr is dat na een paar maanden niet meer relevant.

LFR in WoD is echt een ramp, de LFR in MoP vond ik veel beter. Daar moest je tenminste nog iets doen. Nu kan je echt afk'en (al eens gedaan) en nog steeds de volledige raid in lfr meedoen. Behoorlijk triestig.

tl;dr
    - LFr blijven, maar voorkomen dat je met gewoon te afk'n die kunt voltooien
    - Groupfinder beperken tot een pool van een aantal servers. Bij de grote servers gewoon groupfinder voor die ene server.
    - Ipv het paarse kleur te gebruiken, gewoon weer het groene/blauwe kleur. Want nu is alles rap paars (: epic) gekleurd.
    - vleigende mounts, mogen gerust geschrapt worden
    - Meer groepsquesten

Vooral minder info ten ronde smijten maanden voor de expansie vrijkomt. Met een beetje moeite heb je alle nieuwe info/class quests/zones al gezien maanden voor de nieuwe expansie uitkomt.

Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0

Ik denk niet dat het terug ontoegankelijker maken van het spel ineens het volk gaat doen terugstromen, integendeel.

Ten eerste wil niemand nog ge-pingeonholed worden, oh ja die term... Priests, druids, shamans, paladins... in vanilla wow en het grootste deel van TBC waren dat gewoon healbots. Je moest met bepaalde classes en specs spelen want anders kon je naar je raidplek fluiten.

Epic in raids alleen, sorry maar ik denk niet dat er ook maar één iemand gestopt is omdat er een paar paarse items in dungeons dropte. End-game is meer dan raids alleen en er moet een deftig alternatief zijn voor spelers die geen zin/tijd/guild hebben om 3-4 uur zitten rond te gapen in een raid en dat maanden aan een stuk.

Zonder LFD zijn dungeons onspeelbaar, was het dan zo leuk om 2-3 uur als bv hunter in tradechat te spammen voor UBRS? Laat staan als Arms warrior of shadow priest, tanken en healen bitch or no spot.

Het publiek van MMO's is veranderd, de mensen die vroeger student waren in de tijd van vanilla hebben nu gezinnen of een carrière of allebei, die hebben over het algemeen minder drive om 10 uur per week te raiden.
    De jongeren zijn meer geïnteresseerd in kortere bursts of fun, vandaar het enorme succes van MOBA's. Speel een uurke en je bent vooruitgegaan, in vanilla wow moest je eerst een uur wachten in een queue voor AV of spammen in trade chat voor je nog maar begonnen was.

Kijk, het is niet meer nodig om nog veel spelers te lokken, want het spel laat zijn leeftijd zien, zowel in de gfx, de combat, de mechanics etc.
    Als Blizzard de mensen content wil houden die nu nog spelen, dan moeten ze meer content releasen op deftige periodes. Maar ook Blizzard heeft gezien dat MOBA's en heartstone de dikke $$ binnenrijven.

WoW was vroeger één van de betere alternatieven, toegankelijker dan een EQ2 en minder grindy dan een Lineage. Maar tegenwoordig moet je gewoon steam opengooien en ze gooien met F2P mmo's naar uw kop waar toch ook wel zeer deftige games tussen zitten.

iTrader
    0
    Ik ga akkoord met Katz.

iTrader
    3 (100%)

Hierop wou ik wel eens reageren. Ik denk dat uw suggesties juist de problemen waren die men had om het spel aangenaam te vinden. Die LFD-tool is één van de beste ooit, heb er zo van kunnen genieten. Ik speelde veel in TBC en het was een ware hel om een party te vinden, en als je er al eentje kon verzamelen, dan waren het vaak slechte spelers en raak je niet eens voorbij eerste boss van een heroic dungeon.

Ik speel nu veel minder (LoL en ESO ftw), maar imo is het grootste probleem nu de tijd tussen de raids. Als ik mij niet vergis, duurde Highmaul maar 2-3 maand vooraleer Blackrock Foundry geopend werd, en deze laatste duurde 4-5 maand met de overstap naar Hellfire Citadel. Ik heb Blizzcon online gevolgd en voor de release van WoD zei Blizzard dat één van hun belangrijkste taken was dat er minder tijd tussen de raids zou zitten. Met HM en BRF hebben ze aan deze taak voldaan, om dan het totaal te verprutsen met HFC die, net als zijn voorgangers, minstens een jaar zal duren. Ze hadden dan beter Highmaul een extra maand langer laten duren en Blackrock Foundry 2, misschien zelfs 3 maanden langer laten duren, dan leek HFC wat minder lang. Als je het mij vraagt, vond ik dat een erg domme en ondoordachte beslissing van Blizzard.

Blizzard verdient wel respect dat ze na 10 jaar nog altijd een MMO hebben die 5+ miljoen spelers heeft. Dat het de kaap van 10 miljoen niet meer kan bereiken, is niet meer dan normaal. We zitten al bijna een generatie verder en interesses veranderen dan sterk. Ze durfden zelfs innovatieve ideeën op ons los te laten zonder zeker te zijn van het succes, wat hen spelers kan kosten. Niet een beslissing die iedere MMO-producent zou durven maken.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    WoW was voor, ik zeg maar wat, 90% van de community hun allereerste echte MMO (een paar beta's en aarzelende stapjes in enkele F2P's daargelaten). Het concept, het genre, ... alles was nieuw. De spelers verkenden Azaroth en alles wat er in mogelijk was met oprechte verwondering. De wereld werd verkend, mensen gingen op in het verhaal en er was een echte rivaliteit (en ook een soort mysterieusiteit) tussen Horde en Alliance. Dungeons en raids waren totaal nieuwe ervaringen, waar samenwerking echt van belang was.

Gekoppeld met de toenmalige tijdsgeest (meer tijdsbesteding aan 1 specifieke vrijetijdsbeleving en ook wel een iets meer collectieve, open mindset) is de sfeer van Vanilla WoW gewoon niet meer te evenaren. Mensen hebben nu minder tijd (de 'oude' generatie heeft nu een job en kinderen, de 'nieuwe' generatie heeft een heel andere vrijetijdsbeleving) en zijn veel, véél individueler en geslotener geworden. Vroeger was er continue partychat, guildchat, realmchat, ... Nu lijkt iedereen gewoon een NPC.

Voor mij is WoW naar de zak gegaan toen de wereld verkend was, iedereen volledig vertrouwd raakte met de mechanismen van het spel en alles begon te draaien rond loot. Vanaf dan ging het van collectieve verwondering naar individuele en egoïstische repetiviteit. Ik speel nog altijd zeer graag MMO's, maar ik haak af bij endgame.

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dark Age of Camelot was men eerste mmo en ook ineens men eerste PC game ( was meer een consolegamer since the jaren 80).
    Toen Wow uitkwam had ik toch al wat andere mmo's geprobeerd ( City of Heroes, FFXI, denk EQ2 of kwam die erna), dus ik wist al wat ik moest doen
    De vraag is wat vind je leuk aan een mmo?
    Bij mij primeren :
    -Kan ik het vlot draaien op men crappy Pc
    -Is de pvp goed
    -Gaat het levellen vlot
    -is er veel volk op de servers
    -community
    -gaat men character/class er cool uitzien bij maxlv

De class die ik meestal neem is het roguetype , wat ik ook speel in wow
    Toen wow uitkwam had ik een schitterende guild met alleen maar Belgen+ne weggelopen Hollander( Pandorian Alliance op Shattered Hand) en heb ik MC/BLW met die mannen geraid .
    Epics waren da shit als je die had
    ik kan blijven lullen over Vanilla
    Was het beter ?
    Bwah , er was een community , je kende bijna iedereen van je server , ook je tegenstanders van" the other side"
    Nu log je aan en je kent alleen je friendslist
    Speel ik het nog ?
    yep , 1 maand of 2 dan is iets anders om erna nog is terug te subben voor arenas en bg's
    LFR /raiden doe ik nietmeer
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !

iTrader
    0
    Pandorian Alliance, waar is de tijd ...

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Pandorian Alliance, waar is de tijd ...
    Inderdaad , spreek soms nog Camilleke , Alexke en Mass( Els de warlock)
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !

CoxM's schermafbeelding
    iTrader
    57 (94%)
    M'n column was voor alle duidelijkheid 100 % subjectief en ik ben blij ieders mening hier te horen. Ik bedoelde met 'de game nieuw leven in te blazen' overigens niet meteen het voor iedereen toegankelijk houden, maar wel op allerhande manieren proberen dat authentieke MMORPG-gevoel terug te brengen, want nu wordt er nooit meer gecommuniceerd in PUG's.

Grappig overigens, ik ben ook in Pandorian Alliance beginnen raiden op SH vooraleer met Alterac Deviants naar Genjuros te trekken toen Shattered Hand elke avond ellenlange queues had !

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babaluna Bekijk bericht
    Inderdaad , spreek soms nog Camilleke , Alexke en Mass( Els de warlock)
    Camille ken ik nog, de andere twee doen al geen belletje meer rinkelen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babaluna Bekijk bericht
    ik kan blijven lullen over Vanilla
    Was het beter ?
    Bwah , er was een community , je kende bijna iedereen van je server , ook je tegenstanders van" the other side"
    Nu log je aan en je kent alleen je friendslist
    Speel ik het nog ?
    yep , 1 maand of 2 dan is iets anders om erna nog is terug te subben voor arenas en bg's
    LFR /raiden doe ik nietmeer
    Vooral dat is een 'gemis'.
    Eerste keer zat ik op Shattered hands op de Horde side.
    Was veel meer community, mensen die elkaar spontaan helpen in quests, vele group quests (gaven ook de beste gear tov andere quests), dungeons , ...

LFR, LFD vind ik goed, omdat het moet vooruit gaan. Echter zouden ze alles meer moeten in mindere servers steken en misschien LFR/LFD beperken tot bepaalde server. (of op een server als silvermoon koppelen aan een grote PVE horde side server en die mergen tot 1 grote server.)
    LFD/LFR op Silvermoon (99% alliance) is imo niet nodig om crossrealm toe te laten.
    Ik w8 liever een halfuur, dat ik met mensen zit van m'n eigen server, dan na 1 minuut met wildvreemde in een dungeon te zitten.
    Ook wel heel grote NL/BE community op silvermoon.
    (zeer veel actieve raids guilds voor NL/BE spelers)

Shrimpy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe meer nieuws ik lees over Legion, hoe minder zin ik heb om het effectief aan te kopen. Nu gaan ze dat verdomde garrison tafeltje en followers systeem ook in Legion gebruiken.. ugh.

Alsook Blizzard die den eikel uithangt en die private server aanklaagt, hoewel ze zelf die legacy servers nooit gaan maken.
    Kom, Duvelke drinken.
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. +

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drakinus Bekijk bericht
    Hoe meer nieuws ik lees over Legion, hoe minder zin ik heb om het effectief aan te kopen. Nu gaan ze dat verdomde garrison tafeltje en followers systeem ook in Legion gebruiken.. ugh.
    Lees de blue posts en dan zal je wel zien dat het allemaal niet zo erg is als garrisons.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drakinus Bekijk bericht
    Alsook Blizzard die den eikel uithangt en die private server aanklaagt, hoewel ze zelf die legacy servers nooit gaan maken.
    Blizzard is hier volledig in zijn recht ...
    Het is niet omdat zoveel mensen Vanilla servers willen (Ik wil eigenlijk veel liever TBC/Wotlk server. ) dat je daarom illegale dingen mag doen en opeens alles zonder toestemming van Blizzard mag gebruiken.

Pagina 3 van 179 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten