Pagina 1 van 10 12345 ... Laatste
    Shrimpy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kan men nog geloven in belovende mmos?

Mijn aandacht viel op dit artikel.

De meest belovende MMO's | 9lives

Ik game al sinds ik 3 jaar was, en sinds een tiental jaren speel ik mmos.
    Het laatste aantal jaren is mij de trend opgevallen dat ze "WoW-killers" op de markt brengen, maar geen 1 mmo kan spreken van een succesverhaal. Ookal is WoW op dit moment nog steeds de grootste MMO op dit moment, die de maandelijke subscription-fee kan blijven behouden, is het met WoW bergaf aan het gaan.

Dus bij deze,

Kan men nog geloven in 'Belovende mmos' ?
    Kom, Duvelke drinken.
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. +

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zit er voor mij allezins geen enkel tussen waar ik naar uit kijk.

Everquest next was de enige uit die lijst waar ik tot VOOR de grote aankondiging naar uitkeek, en waarvan de teleurstelling NA diezelfde voorstelling nog groter was dan het positieve gevoel ervoor.

CoxM's schermafbeelding
    iTrader
    57 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor alle duidelijkheid beweer ik nergens dat er een WOW-killer in die lijst zit. Niet dat je dat insinueert Drakinus, maar dan is het toch duidelijk

Wat mij vooral opvalt is dat de MMO's in dat lijstje, toch de meeste, proberen om iets anders te brengen dan wat er al op de markt is. Daarom dat ik ze ook selecteer, anders had ik de nieuwe onaangekondigde WOW-uitbreiding, Guild Wars 2: Heart of Thorns en andere ook kunnen opnoemen.

Een MMO is voor alle duidelijkheid een game waar je een gemeenschappelijk doel nastreeft. Of dat nu door te grinden is, of door in PvP je skills tot het uiterste te drijven en perfecte coördinatie na te streven gebeurt, maakt niets uit.

In dat opzicht is elke nieuwe MMO een kandidaat om WOW van de MMO-troon te stoten, want Daily's, Garrison-dingen en zelfs Dungeons gebeuren tegenwoordig zonder een half woord tegen elkaar te zeggen. Getuige daarvan vannacht men Ragefire Chasm-run op level 15, ik heb zes keer 'Hi all' gezegd en niemand wilde antwoorden .

Qua aantal spelers en dus 'activiteit' in de gebieden zal WOW nog lang bovenaan de rangschikking staan, daar ben ik me zeer van bewust en dat verdienen ze ook. Ze proberen elk type spelers content voor te schotelen, maar verloochenen daarbij soms de wensen van veteraanspelers die daardoor zichzelf opzijgeschoven voelen en naar nostalgische herinneringen teruggrijpen.

[Dark-Fury]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zal nooit een mmo komen dat even populair is als WoW. Er zijn veel te weinig pc gamers over en al helemaal niet zo veel meer die dat soort games waar je toch redelijk moet nolifen plezant blijft vinden.

Dat geen 1 mmo kan spreken van een succesverhaal is ook weer wat overdreven. Guild Wars 2 doet het nog altijd heel goed na 3 jaar en hoewel deze al een stuk ouder zijn hebben Guild Wars 1 en Lotro het ook heel goed gedaan. Lotro doet het eigenlijk zelfs nu nog altijd redelijk goed.

Het probleem is ook dat mmo's zeer veel tijd in beslag nemen om het goed te doen en voldoening uit te halen. Tegenwoordig zijn er tientallen game reeksen die jaarlijks een nieuwe game uitbrengen en waar iedereen er wel een aantal van blijft spelen. Er is gewoon een overvloed aan games die toch iedereen opnieuw blijft spelen maar waardoor weinig mensen het nog kunnen opbrengen om veel tijd in één en hetzelfde spel te steken omdat bvb binnenkort een nieuwe CoD uitkomt die dan een maand of 2 gespeeld wordt, daarna een nieuwe Battlefield, dan misschien een nieuwe Fifa of NFS om de jaarlijkse (of tegenwoordig al 2 games per jaar) Assassins Creed maar niet te vergeten en tussendoor komt af en toe ook nog eens een spel dat wel eens de moeite is om te spelen zoals de nieuwe Tomb Raider, Uncharted, The Witcher of GTA.

Shrimpy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael.Cox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor alle duidelijkheid beweer ik nergens dat er een WOW-killer in die lijst zit. Niet dat je dat insinueert Drakinus, maar dan is het toch duidelijk
    Nee, dat deed je niet. Maar de community daarrond zegt telkens dat dit game een wow-killer zal zijn, daar had ik het op.

En idd, in WoW doe ik zelf nog amper moeite om gedag te zeggen, omdat ik toch maar enkel precies tegen een muur zit te praten. Jammer.
    Kom, Duvelke drinken.
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. +

ravoc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oude MMO's blijven nog altijd de beste imo. Voor mij is dat EVE & DDO.

ravoc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En als je RL gamification meetelt, dan bestaat de WoW killer al lang, zijnde Facebook.

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien hebben consumenten eindelijk door dat doorgedreven skinner box-mechanismes zoals Blizzard ze geperfectioneerd heeft, eigenlijk geen waardig substituut vormen voor entertainment.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zal niet zo snel een MMO op de markt komen dat het succesverhaal qua populariteit van WoW kan evenaren, maar dat wilt nog niet zeggen dat er momenteel geen kwalitatieve mmo's te vinden zijn.

Ik kijk alvast erg uit naar Swtor: Knights of the Fallen Empire https://www.youtube.com/watch?v=Nzq9epS2b1A

Hoewel deze expansion zich vooral richt tot spelers die op zoek zijn naar verhaallijnen als in Kotor 1 & 2 (maw meer focus op singleplayer/story) i.p.v. typische mmo-elementen, zit er nog genoeg content in om ook deze mensen tevreden te houden.
    Laatst gewijzigd door Sovereign; 2 augustus 2015 om 12:22 Reden: typo

_Wicked_'s schermafbeelding
    iTrader
    64 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    FFIXV doet het volgens mij ook niet slecht? Speelt super op PS4 ook.
    PSN: Wickie-09

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    wat is er dan slecht aan EQ next?
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babaluna Bekijk bericht
    wat is er dan slecht aan EQ next?
    Ik zeg nergens dat het slecht zou zijn, als je op mijn reactie doelt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SusieQ Bekijk bericht
    Er zit er voor mij allezins geen enkel tussen waar ik naar uit kijk.

Everquest next was de enige uit die lijst waar ik tot VOOR de grote aankondiging naar uitkeek, en waarvan de teleurstelling NA diezelfde voorstelling nog groter was dan het positieve gevoel ervoor.
    Ik kan niet weten dat het "slecht" is, afgaande op een onozele voorstelling met aquarellekes en nauwelijks beeldmateriaal.
    Ik gebruik het woord teleurstelling, en dat betekent iets helemaal anders dan "slecht"

ah komaan baba, ja ik ben ook een oudere gamer die meer verkocht is geweest aan EQ en EQ2 dan aan een WOW om een voorbeeld te geven, en beide 6 jaar gespeeld heeft, maar net zoals miljoenen anderen was de ontgoocheling groot na de "grote voorstelling".
    Ten eerste was er veel te veel blablabla rond heel dat everquest landmark gedoe, terwijl je toch eerder zou denken dat ze op zo een voorstelling veel meer everquest next elementen zouden laten zien.
    Wat hebben we gezien? Nougatballen, wat kunstzinnige arty farty shit en 1 filmpje dat nu al 2 jaar de ronde doet.

Mensen die het niet gezien hebben:
    https://www.youtube.com/watch?v=1-RNx4bb5-Y

De grahpics vind ik ook een enorme ontgoocheling, everquest was voor mij ook altijd "iets rauwer" in sfeer en ambiance, en bij next is het ineens meer de wow/wildstar style qua omgevingen en characters.
    We zijn ondertussen 2 jaren verder, geen enkele grote update, en zelfs landmark is veel pluimen verloren, wat wil je met hun minecraft gezever.
    Ipv van gewoon vast te houden aan de formule die miljoenen mensen iedere dag deed inloggen, jaren aan een stuk en nog steeds.
    Alleen al het feit dat het nu al twee jaar stillekes is na zo een lege voorstelling, is toch verdomd weird he!
    Laatst gewijzigd door SusieQ; 4 augustus 2015 om 07:49

Algorithm's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hangt ook weer van regio af. Korea heeft Black Desert sinds vorig jaar, wat een énorm succes is. Alsook is Aion daar ook een geweldig succes nog steeds samen met Blades & Soul.

Zijn MMORPG's die hier in EU en NA totaal geen succes kennen, in het aziatische gedeelte van de wereld daarintegen ...
    We're young, we're supposed to drink too much. We're supposed to have bad attitudes and shag each other's brains out. We are designed to party. Yeah, so a few of us will overdose, or, go mental, but Charles Darwin said you can't make an omelet without breaking a few eggs. We had it all. We fucked up, bigger, and better than any generation that came before us! WE WERE SO BEAUTIFUL! We're screw ups. I'm a screw up. And I plan to be a screw up, until my late twenties, maybe even my early thirties.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ravoc Bekijk bericht
    Oude MMO's blijven nog altijd de beste imo. Voor mij is dat EVE & DDO.
    en Ultima Online natuurlijk

BlackRose89's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet echt iets tussen waar ik écht naar uitkijk..
    Probeer wel regelmatig nieuwe MMO's uit, maar om de één of andere reden grijp ik daarna vaak weer terug naar Lotro...

Pagina 1 van 10 12345 ... Laatste

Regels voor berichten