Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De Jacht op Retro Game's Tips and Tricks

Hey iedereen !

We zijn hier allemaal verzamelaars en iedereen heeft wel zijn eigen manier om te jagen op Retro game's.
    Natuurlijk wil je je beste geheimen niet prijs geven
    Maar kan het mischien wel handig zijn dat we onze basic's uitwisselen met elkaar.
    ( aangezien we tegenwoordig de strijd moeten aangaan met grote opkopers )
    Daarnaast kunnen we hier plaatsen aan elkaar doorgeven waar game's te rapen vallen die je zelf niet verzameld maar die wel handig kunnen zijn voor de mede verzamelaars ?
    Dus Laat jullie gaan !
    no votes  

Psyt3k's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk da iedereen die een passie heeft voor retro games de basics wel kent?

Locaties: Rommelmarkten, kringloopwinkels, tweedehandssites, navragen bij vrienden en familie, dit forum (en mss ook in NL?)...
    Tip 1: Weet wat je verzamelt! Als je van games houdt, dan zal je ongetwijfeld ook wel weten welke games er goed zijn en welke games zeldzaam (en dus meer geld waard) zijn. Dus informeer je! Websites en Youtubekanalen genoeg
    Tip 2: Veel geduld hebben! Op vele rommelmarkten ga je bvb gewoonweg niks vinden.
    Tip 3: Ruil met medeverzamelaars.

Wat ik bvb niet snap is dat er de laatste tijd meer en meer mensen zijn die plots games gaan beginnen verzamelen en dit vanaf 0 willen beginnen doen. Ik lees hier dingen zoals: "He ik moet misschien ook maar eens beginnen met Playstation games verzamelen". Gewoon een opmerking, ik zeg niet dat jij dit zo wil doen ofzo Maar als threadstarter kon je misschien wel zelf uw tips al meegeven? Ivm opkopers VS medeverzamelaars: Alles wat hier gepost wordt, wordt ook gelezen door opkopers Maar dan nog, veel "geheimen" zijn er niet hoor.
    Currently Playing: COD4 clan ; The Force Unleashed 2 ; Doom 2
    Recently finished: Ultimate Doom; Bulletstorm ; Uncharted 2
    no votes  

KillingRaptor's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Koop de games die je wil spelen is mijn tip, dan heb je er tenminste wat aan.
    Ik ben ook veel sneller bereid meer te betalen voor een game omdat ik weet dat ik hem uiteindelijk ook ga spelen. Zo heb ik €40 betaald voor Ocarina of Time compleet en heb er nog geen moment spijt van gehad, ook zoveel betaald voor Majora's Mask compleet en ook helemaal geen spijt van. Soms moet je gewoon eens wat meer betalen, en dat helpt dan wel als je weet dat je er ook wat mee gaat doen. Zeker voor complete games wat mijn focus is geworden nu.
    no votes  

reactor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn advies is veeeeeel geduld en doorzetting !
    Ik heb zo goed als mijn volledige collectie gekregen of voor peanuts gekocht op rommelmarkten e.d. !
    Ik steek veel liever tijd en energie in mijn hobby dan geld !
    I wonder what my life would be
    Without the other world in my TV
    Because it helps me
    To escape this fucked up society
    ....... GAMER FOR LIFE......-reactor-
    no votes  

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb rommelmarkten eigenlijk opgegeven, vorig jaar daar zo goed als niks meer op gevonden... Dan is de fun er ook wel vanaf vind ik. Zeker nu ik me focus op complete games.
    no votes  

sike2's schermafbeelding
    iTrader
    160 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je niet te ver van de grens woont -> leboncoin.fr ... Zijn nog goede deals op te vinden
    PSX/SMD/SNES/SMS/DC/CD32/XBOX games te koop?
    Contacteer me dan snel!
    no votes  

Psyt3k's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sike2 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je niet te ver van de grens woont -> leboncoin.fr ... Zijn nog goede deals op te vinden
    Zijn de meeste games niet in het Frans dan? En ik veronderstel dat particulieren de pakketjes niet gauw naar België zullen willen versturen en dat je er dus zelf om moet rijden?
    Currently Playing: COD4 clan ; The Force Unleashed 2 ; Doom 2
    Recently finished: Ultimate Doom; Bulletstorm ; Uncharted 2
    no votes  

red Bulleke's schermafbeelding
    iTrader
    375 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KillingRaptor Bekijk bericht
    Ik heb rommelmarkten eigenlijk opgegeven, vorig jaar daar zo goed als niks meer op gevonden... Dan is de fun er ook wel vanaf vind ik. Zeker nu ik me focus op complete games.
    Begrijpelijk! Ik ben het ook beu (zeg maar: te lui geworden) om keivroeg op te staan en met niks naar huis te komen. Dan betaal ik wel wat meer en koop ik de dingen die ik zoek vanuit mijn zetel
    Ik doe nog wel rommelmarktjes hoor, maar op een schappelijk uur en voor de fun. En als ik toch iets tegenkom, dan is dat een mooie extra
    no votes  

PinkyNTheBrain's schermafbeelding
    iTrader
    113 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ²

Grote voordeel is ook wel dat ik qua retro ongeveer alles heb wat ik wil en als ik dan merk dat ik nog iets speciaal zoek, dan koop ik het gewoon online.
    kak
    no votes  

reactor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daar moet ik je volledig gelijk in geven! !
    Als je voor complete games gaat is het bijna niet te doen op rommelmarkten.
    Het is idd ook lastig om te blijven volhouden na loze vangsten.

Ik zal hier (en elders) wellicht ook een alleenstaand geval in zijn, die op deze manier zijn verzameling opbouwt!
    I wonder what my life would be
    Without the other world in my TV
    Because it helps me
    To escape this fucked up society
    ....... GAMER FOR LIFE......-reactor-
    no votes  

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vroeger ook hoor, maar de glorietijden van games op rommelmarkten zijn gepasseerd denk ik.
    no votes  

vhw's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    de beste tip is misschien om er 5jaar geleden mee begonnen te zijn toen die games nog bijna gratis werden weggegeven als je een budgetcollector bent (waardeloze tip I know). Als je geld genoeg hebt mag het sowieso geen probleem zijn, maar je betaalt dan wel de collectie af van medeverzamelaars en je spekt de kas van de handelaar! Vandaar mijn echte tip: flash cards all the way
    no votes  

Claudio VO's schermafbeelding
    iTrader
    241 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vhw Bekijk bericht
    de beste tip is misschien om er 5jaar geleden mee begonnen te zijn toen die games nog bijna gratis werden weggegeven als je een budgetcollector bent (waardeloze tip I know). Als je geld genoeg hebt mag het sowieso geen probleem zijn, maar je betaalt dan wel de collectie af van medeverzamelaars en je spekt de kas van de handelaar! Vandaar mijn echte tip: flash cards all the way
    een collector gaat nu indd. méér in zijn buidel moeten tasten dan "just a retro-gamer" ...( sorry voor de woordkeuze ).

je kan postzegels kopen ; maar je kan ze ook fotograferen ..je ziet ze dan ook.
    looking for : Dreamcast Games

Gamer's on Facebook : https://www.facebook.com/groups/GamersHive.Talk/
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vroeger ook hoor, maar de glorietijden van games op rommelmarkten zijn gepasseerd denk ik.
    Ik denk dat je meer kans hebt als PC verzamelaar om nog iets te scoren, alhoewel daar ook al behoorlijk wat haaien hun opwachting aan het maken zijn. Echt te zot voor woorden wat sommigen durven vragen voor een spelleken... Wat vooral opvalt zijn de games die gelinkt zijn aan de consolemarkt, die stijgen exponentieel in prijs
    no votes  

vhw's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claudio VO Bekijk bericht
    een collector gaat nu indd. méér in zijn buidel moeten tasten dan "just a retro-gamer" ...( sorry voor de woordkeuze ).

je kan postzegels kopen ; maar je kan ze ook fotograferen ..je ziet ze dan ook.
    nee nee woordkeuze is perfect, er is een groot verschil tussen collecten en gamen idd, dat zie je zeer juist

over de postzegels...dat is de waarheid bijna Gans. Een Beke nuanceren toch....
    Los van het collecten kan je gefotografeerde postzegels niet gebruiken, maar roms van spellen wel.
    Vroeger moest je wel collecten om te kunnen gamen, maar tegenwoordig bieden pc's en flashcards een uitweg, dat wil ik bedoelen. En eigenlijk is de titel van de topic verkeerd, tzou eigenlijk moeten zijn: waar kan ik nog goedkoop spellen vinden?
    En met collectors als makelaar is dat al zeer moeilijk tegenwoordig
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten