maximus3678's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Algemeen onderhoud retro consoles.

Ik poste hier onlangs een probleem met de duurzaamheid van de Xbox original.
    Nu heb ik ook al een probleem moeten oplossen met de disc tray die soms klem zat.
    Allemaal eemvoudige ingrepen om bepaalde ouderdomskwaaltjes op te lossen.
    Nu is mijn vraag of bepaalde onderhoudswerken aan andere retro consoles toegepast worden of jullie gewoon wachten tot er werkelijk een probleem is.
    Ik kan mij voorstellen dat cardridge systemen minder onderhoud vragen.
    Zijn er tips om bepaalde consoles even onder handen te nemen of zijn er verder nog consoles zoals de Xbox die soms verborgen problemen hebben?
    http://www.plotstrips.be/nl/

Those who believe in telekinetics, raise my hand.
    —Kurt Vonnegut

fille1976's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zolang uw toestel correct werkt moet je niets ondernemen,wat ik wel doe is jaarlijks consoles opendoen en checken.
    Tevens kuis ik ze uit en met de nieuwere consoles nieuwe koelpasta op cpu-gpu.
    Sommige oudere consoles hebben op de voltage regulators ook een pasta zitten om de warmte beter te geleiden.
    Die vervang ik ook,voor de rest als caps-resistors ect... werken afblijven de boodschap.
    Caps die slecht zijn gaan opzwellen-lekken of pads rondom worden aangetast(corrosie-dof),ook een geurtje erond.
    beste is dan vervangen en al wat aangetast is opkuisen met azijn,dat neutraliseert hetgeen uit de capcitor is gelekt.
    En er zijn nog zaken,maar het is ook teveel om op te noemen,als je maintenance wil kan je dat altijd oen he,der is niets mis mee.
    Maar soms ook nutteloos,mensen denk die caps oud zijn dan beter vervangen,is dus niet waar.

Regels voor berichten