maximus3678's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Wanneer/door wat is uw passie voor games begonnen?

Iedereen die dit forum bezoekt zal wel een passie voor games hebben,maar hoe is het allemaal begonnen?
    Als ik voor mijzelf spreek moet dat zo'n 40 jaar geleden zijn.Ik verhuisde toen van school en kwam in het 2de studiejaar terecht.Die school was een boogscheut van een plaatselijk zwembad en om de 2 weken was het natuurlijk een zwemuurtje op loopafstand.
    Je moet nu eventjes proberen stilstaan bij het feit dat er toen geen Computer, internet of smartphones waren en max.10 zenders op TV met antenne.Als complete leken in technologie stonden we daar op een bepaald moment in de cafetaria te wachten om terug naar school te vertrekken.
    Plotseling keek ik naar een hoek waar een nieuwe arcade kast stond met Galaga.Dat moment was magisch voor mijn 7 jarig brein.
    Bewegende figuren op een scherm die je zelf kon aansturen met een joystick en knopjes??Pure magie en tot op de dag van vandaag blijft dit mij enorm intrigeren.Dat volledige proces van creatieve geesten die een virtuele wereld uit I en O tjes opbouwen.
    Kortom,een fantastisch/magisch medium die mij wss tot mijn einde der dagen zal fascineren.
    http://www.plotstrips.be/nl/

Those who believe in telekinetics, raise my hand.
    —Kurt Vonnegut

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij mij is het begonnen door op Arcade kasten van Neogeo te spelen als kind , dat was de trigger en dan ook atari 2600 en Sega , Nintendo en dan later ps1 en al de rest.

Ik ben er zeker van dat ik heel men leven zal spelen , maar ik speel wel zoveel niet meer.

Ik vind het alleen spijtig dat NeoGeo en Sega nooit geen echte console meer uitgebracht hebben , dat zou voor mij een instant buy zijn.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een Nintendo + Super Mario Bros/Duck Hunt, zo rond mijn negende.

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Game and watch, heel deel gehad vroeger.
    Erna commodore 64 op een klein zwart wit tvke.
    Dan Sega 8 bit , En dan alles wat erop volgde.
    Verkocht altijd mijn console om de nieuwste te kunnen kopen, anders had ik nu een dikke collectie.
    Nu gebleven bij Xbox sinds 2000,die Xbox en heb ik nog allemaal.

maximus3678's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verkocht altijd mijn console om de nieuwste te kunnen kopen, anders had ik nu een dikke collectie.
    Dit is zo herkenbaar,vanaf de Sega mastersystem heb ik ook zowat elke mainstream consoles gekocht. Daarna altijd opnieuw verkocht om een nieuwe generatie te financieren.
    Een paar jaar na het verkopen van mijn 1ste Dreamcast ben ik voor de 1ste keer begonnen met het kopen van enkele retro consoles.Een Megadrive,Saturn en Dreamcast.De laatste 2 heb ik dan 15jaar later weer verkocht met een 150 tal games.
    Nog geen 2 jaar later was ik alweer bezig met een Wii en WiiU omdat ik deze consoles volledig had overgeslagen wegens tijdgebrek.Daar is nu nog een Xbox bijgekomen.
    De X360 is de enige console die ik nooit heb verkocht,maar wel bijna al mijn originele games.Een 2 tal jaar geleden opnieuw X360 games beginnen verzamelen.
    Mijn PS4 zal ik ook nooit meer verkopen,maar mijn gameverzamelingen van nieuwe consoles worden met elke generatie wel kleiner en kleiner.
    Laatst gewijzigd door maximus3678; 22 november 2019 om 14:49
    http://www.plotstrips.be/nl/

Those who believe in telekinetics, raise my hand.
    —Kurt Vonnegut

100%'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn allereerste game ervaring was Space invaders in de lokale snookerhal waar mijn vader geregeld ging spelen, ik denk dat ik een jaar of 5 moet geweest zijn.
    Later op de verschillende pc's van mijn vader (amstrad, 286, 486), de Amiga van de buren, c64 van mijn neef, en als 10 jarige een game boy gekregen.
    De eerste console die ik zelf kocht was een tweedehands snes.
    Nooit een console verkocht (buiten diezelfde snes, maar later diezelfde snes ook weer terug gekocht), dus ondertussen een aardige collectie.
    XBL: Zandzak
    PSN: Zandzakske

Regels voor berichten