Discussie: SNES en NES Classic

iTrader
    7 (90%)

SNES en NES Classic

Vandaag in Mediamarkt geweest, SNES classic en NES classic voor respectievelijk 79 en 59 euro.
    Heb beide systemen gehad vroeger, en nu alle games via emulator, maar die classic systemen zijn toch hebbedingen.

Iemand die beide (of één van de twee) heeft ? De moeite waard ?

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nope. Ik heb een raspberry pie omgebouwd tot een multi emulator voor in de huiskamer.
    Incl oude nes en snes bakjes.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nope. Ik heb een raspberry pie omgebouwd tot een multi emulator voor in de huiskamer.
    Incl oude nes en snes bakjes.
    Mja, I see your point. Denk dat ik beter Homebrew op m'n Wii installeer en daar de SNES en NES emulators op draai. Een classic controller nog erbij kopen en klaar is kees. Heb nog een Gamecube controller maar dat is natuurlijk bedraad maar uiteindelijk is draadloos veel beter. Ben ook nog op zoek naar een draadloze Logitech controller voor de PS2 maar heel moeilijk te vinden, tenzij je 80 euro of meer wilt betalen...

Ringo's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    SNES mini is best de moeite imo...simpel te hacken ook.
    "I've got 9Lives, cat's eyes..."

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ringo Bekijk bericht
    SNES mini is best de moeite imo...simpel te hacken ook.
    Beide zijn intern gelijk en je kan elke ROM op beide installeren.

iTrader
    7 (100%)
    Zeker de moeite! Via hakchi makkelijk te hacken + aanrader om een 8bitdo draadloze controller te kopen.

Speel zo veel vertaalde snes games. (live a live, seiken densetsu 3,...)

fille1976's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Ik heb snes nes classic en ben er tevreden over.
    Maar ik heb dit: https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki
    Dit is simulatie doormiddel van fpga,en ik moet zeggen dat dit echt de moeite is.
    Hier speel je alles mee,nes-snes-sms-megadrive-pce-sgfx-a2600-a5200 enz.... en dan de arcade cores en computer cores waaronder amiga-atari st-c64 enz....
    Neo geo-cps1 en cps2 zijn ze mee bezig.
    Is het al perfekt,NEEN,dit is een project dat over meerdere jaren zal lopen,degeen een everdrive hebben kennen wss wel smokemonster die dit alles ook test en mee op punt zet.
    Enigste is dit wel meer kost maar fpga is de toekomst,kevtris met zijn super nt-mega nt en anlogue nt gebruiken ook allemaal fpga.
    Beste ik in jaren heb gekocht.
    Laatst gewijzigd door fille1976; 30 december 2018 om 10:31
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fille1976 Bekijk bericht
    Maar ik heb dit: https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki
    ...
    Neo geo-cps1 en cps2 zijn ze mee bezig.
    Die Neo Geo en CPS2 emulatie is voor mij het belangrijkste. Ik had vroeger MacMame maar sinds MacOS carbon apps (die zowel op powerpc als op Intel draaien) niet meer ondersteunt, werkt dat niet meer. Er is weliswaar SDLMame en een frontend, of Retroarch voor Mac maar ik krijg het niet deftig aan de praat... Voor SNES gebruik ik SNES9X en N64 gaat via SixtyForce, beiden supergoed...
    OpenEmu is goed voor alles wat met digitale controllers werkt (analoge ondersteuning voor N64 bijvoorbeeld werkt niet goed, en ik heb nochtans de originele N64 controller van Retrolink, werkt perfect met SixtyForce. Ook de Buffalo SNES controller, identiek aan de originele, werkt perfect met SNES9X. Jammer genoeg werkt OpenEmu nog niet met Mame Arcade roms, behalve de beta versie dan...

iTrader
    50 (100%)
    Ja,emulatie is niet slecht he,maar ik gebruik liever fpga,de hardware word reversed enginered wat leid tot echt accuraat nabootsen.

iTrader
    7 (90%)
    Is de SNES classic die in Europa wordt verkocht NTSC of PAL ? Ik weet het wel, is via HDMI dus speelt geen rol meer maar ik zou willen weten of de games die erop zijn de PAL- of de NTSC-versies zijn.
    Geen goesting om games met zwarte stroken en lagere snelheid te spelen. M'n SNES indertijd was gechipt...

iTrader
    50 (100%)
    Zijn beide hetzelfde,playstaion classic hebben ze pal 50hz games gebruikt,maar ja,tis dan ook sony he.
    Met bleemsync kan je dat omzeilen.
    Voor de snes classic kan je bv hakchi ce gebruiken.

BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fille1976 Bekijk bericht
    Zijn beide hetzelfde,playstaion classic hebben ze pal 50hz games gebruikt,maar ja,tis dan ook sony he.
    Met bleemsync kan je dat omzeilen.
    Voor de snes classic kan je bv hakchi ce gebruiken.
    Tja de playstation classic is een pure zooi van een slechte emulator, 2 verschillende video standaarden, trage frame rates en glitches.
    Echt t merk sony gewoon niet waardig. is het is leuk dat je via usb je games kan mounten naar de sony ps classic. Maar toch, sony heeft er zijn pet naar gegooid.

Ik hoop dat de sega genesis/megadrive mini een betere koop is. Een retro console moet je zo laten in zijn glorie, hacken en prutsen vind ik gewoon een not done.
    Wil je emuleren, doe dat dan op je desktop pc of laptop die een stuk krachtiger is en de software is meer gepotimaliseerd voor emuleren van consoles.

Ik ga mijn Genesis/Megadrive mini ook niet vol gooien met troep. Wil je kloten met roms koop u een retropie compatible bordje met case wat je aan je controller hangt.

Het enige wat ik mis op de playstation is Xenogears, echt een gemiste kans, had die console nog meer waarde gehad.
    De meest gewilde RPG van squaresoft in de verenigde staten buiten final fantasy 7 die je overal kunt spelen, Final Fantasy Tactics is ook zo eentje.

iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BraveHeart Bekijk bericht
    Tja de playstation classic is een pure zooi van een slechte emulator, 2 verschillende video standaarden, trage frame rates en glitches.
    Echt t merk sony gewoon niet waardig. is het is leuk dat je via usb je games kan mounten naar de sony ps classic. Maar toch, sony heeft er zijn pet naar gegooid.

Ik hoop dat de sega genesis/megadrive mini een betere koop is. Een retro console moet je zo laten in zijn glorie, hacken en prutsen vind ik gewoon een not done.
    Wil je emuleren, doe dat dan op je desktop pc of laptop die een stuk krachtiger is en de software is meer gepotimaliseerd voor emuleren van consoles.

Ik ga mijn Genesis/Megadrive mini ook niet vol gooien met troep. Wil je kloten met roms koop u een retropie compatible bordje met case wat je aan je controller hangt.

Het enige wat ik mis op de playstation is Xenogears, echt een gemiste kans, had die console nog meer waarde gehad.
    De meest gewilde RPG van squaresoft in de verenigde staten buiten final fantasy 7 die je overal kunt spelen, Final Fantasy Tactics is ook zo eentje.

Wat klooien??,is zo simpel dat zelfs leeks het kunnen.
    Het is juist door de sonyprutsers dat je moet klooien volgens u om er iets deftig van te maken,succes met de meeste spellen in 50hz,ik zal met de mijne dan wel klooien om er iets deftig van te maken.
    Klooien is gewoon omdat de meeste het niet kunnen of kennen,zo simpel is het.
    Trouwens,ik draai nu autobleem 0.6 beta 2,draait al goed,en het word alleen maar beter.
    Men grafische interface is aangepast,men spellen draaien op 60hz en nog eens meer spellen erop.
    Het is nu wat het had moeten zijn,en kwestie van emuleren is het nu dan ook nog eens beter met die hack.
    En ik heb een MISTer,is fpga,vele malen beter als emulatie,ik koop dit puur voor de collectie en als hebbeding,heb alle mini dubbel trouwens om later uit te stallen eens men kamer is op orde geraakt.
    Allez,versta me niet verkeerd he,iedereen doet wat hij er mee wil,maar men eerste ps classic heb ik nog 99euro betaald,en nu is het de prijs waard,welliswaar gehackt,zonder hack is het die 30euro mss waard,maar het blijft triestig dat sony zoiets durft releasen naar hun trouwe klanten.
    Laatst gewijzigd door fille1976; 20 april 2019 om 20:23

Regels voor berichten