Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Racing simulator

iTrader
    0

Racing simulator

Dag

Ik ben opzoek naar duidelijk advies voor de aankoop van een Racing simulator.. Ik vond het raar dat hier niet eerder een thread voor gemaakt is? Of heb ik die over het hoofd gezien?
    Ik ben er een leek betreft dit soort zaken dus hoopte ik hier meer te weten te komen over de setup, games en vele meer...

Het zit zo dat we het idee kregen om een racing set up te kopen zodanig dat we dit op ons breedbeeld tv kunnen spelen.
    Bedoeling is dat we als er gezelschap komt dat we eens kunnen uitleven in een racegame evt zelf liefst tegen elkaar..

Zelf probeerde ik hier en daar wat op te zoeken, maar weet ik zelf op den duur niet meer welk merk nu beter is of wat ik nu eigenlijk allemaal nodig heb hiervoor.
    En hierin kan je ook weer zo goedkoop als zo duur mogelijk in gaan. Ik denk dat mijn prijs rond de 300 euro voor 1 setup ligt zeker als we er 2 zouden kopen (300 euro elk).
    De bedoeling is ook dat we hier snel mee overweg kunnen, zonder al te veel instellingen..
    Wat ook zeer belangrijk is dat we een setup gemakkelijk op zijn geheel kunnen verplaatsen... Zodat we ook gemakkelijk naar tv kunnen kijken.

Wat moet ik allemaal aankopen om een deftige race simulator te hebben? Stuur, pedalen, schakelingen, racestoel(?)
    Ik heb hier nog een ps4 staan en een Mac mini die we tot op vandaag niet gebruiken, zijn hiervoor genoeg racegames die interessant zijn voor een race simulator?
    Online hoeft voor ons niet. Zolang dat er een modus is met racetracks en tegen elkaar kunnen racen of verhalenlijn kan volgen is dit genoeg.

Als ik op google ga zoeken krijg ik als eerste dit te zien...
    Playseat Evolution White van de bol.com website

Ik vraag mij dan af of dit al een goed begin zou zijn? Als je weet dat we niet snel van plan zijn te upgraden. Het is een éénmalige aankoop en willen uiteraard spelen tot het versleten is.

Kunnen jullie mij hierin verder op pad helpen?

Ik hoor het graag

Groeten

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Is zelfbouw een optie voor je ? Kan je enorm op besparen dan zo playseat te kopen.
    Van sturen ja, ik heb een t500 rs gehad en verkocht en al dik spijt van gehad.
    t300 is anders ook een enorm leuk stuurtje voor de prijs.
    Dan best wel kijken voor de versie met 3 pedals en later kan je nog de poke kopen.
    De volledige setup mag max 300 euro kosten, bedoel je stuur enkel of gewoon totaal met seat enal ?

Je hebt ook nog de logitech g29 voor rond de 220 euro, pook moet je wel apart kopen.
    Leuk ding voor de prijs, bouwkwaliteit is voor mij minder met zo stuur vandaar thrustmaster is daar beter in. Toch gebaseerd op je budget.

Ps4 heb je wel leuke race games, asetta corsa is daar 1 van. Das een echte sim game en een hele mooie ook.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xplored Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Wat moet ik allemaal aankopen om een deftige race simulator te hebben? Stuur, pedalen, schakelingen, racestoel(?)
    Ik heb hier nog een ps4 staan en een Mac mini die we tot op vandaag niet gebruiken, zijn hiervoor genoeg racegames die interessant zijn voor een race simulator?
    Online hoeft voor ons niet. Zolang dat er een modus is met racetracks en tegen elkaar kunnen racen of verhalenlijn kan volgen is dit genoeg.

Als ik op google ga zoeken krijg ik als eerste dit te zien...
    Playseat Evolution White van de bol.com website

Ik vraag mij dan af of dit al een goed begin zou zijn? Als je weet dat we niet snel van plan zijn te upgraden. Het is een éénmalige aankoop en willen uiteraard spelen tot het versleten is.

Kunnen jullie mij hierin verder op pad helpen?

Ik hoor het graag

Groeten
    aangezien je vooral héél casual wilt racen (als er bezoek komt), zou ik eigenlijk al een simulator-setup gaan afraden. zelfs aan 300€ per stuk is het toch een hele investering, en de meeste PS4 racers zijn perfect met de controller te spelen.

wil je toch een stuur gebruiken let dan wel even op.
    de playseat die jij hier zelf suggereert, kost al 250€ van je 300€ budget. en dan heb je eigenlijk enkel de stoel. een stuur wordt niét bij geleverd. en dat stuur is wel de essentie van de zaak.

ik denk dat jij beter af bent met een degelijke racing stand, die je dan aan een gewone stoel of je zetel kan schuiven, en waarop je dan het stuur monteert. en dan zou ik (qua stabiliteit) gaan voor iets als deze, waarbij je 2 steunpilaren hebt. daar kan je dan een thrustmaster ferrari stuur op monteren, en dan kan je al wel casual gaan racen.

als de bedoeling is om echt te gaan sim-racen als hobby, ga je beter een stuur kopen voor PC, en daar dan de betere sims spelen. en dat kan dan als beginner gewoon met een bureau-stoel aan je bureau.

wil je pro gaan... voorzie dan een groot budget.

BelgianWolf's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mijn input?
    Ik zou in jou geval maximum volgende setup bekijken.
    Logitech g25 tot 29. ( Gewoon omwille van de betrouwbaarheid en de prijs)
    En eventueel simpelweg een wheelstand. Goedkoop en werkt goed.
    Ik heb daar jaar en dag op gespeeld. En die heeft veel overleeft.
    Maar natuurlijk voor de meer profesionele setups gade zeker wat meer mogen neertellen. In example : ik kom van 300 euro setup en momenteel staat er thuis een setupke van 1.2k

iTrader
    0
    Een ‘zelfbouw’ optie is idd wat voor mij. Ik heb op basis van jullie adviezen wat opzoekwerk gedaan.

De logitech g29 lijkt me wel wat. Vergeleken met die thrustmaster, is deze over de grote lijnen beter. Ook de prijs ziet er wat beter uit. Dus voorlopig staat deze wel bovenaan mijn lijstje. Een versnellingspook is wat mij betreft niet meteen nodig. Aangezien deze aan het stuur al zitten.
    Ik keek nog wat rond en vond ook een stoel waaraan het stuur en pedalen gevestigd kan worden dit allemaal gemakkelijk op te vouwen, net als een vouwstoel dus. Dat ziet me er ook op het eerste zicht interessant uit, de opstelling van Marcel ziet er ook niet mis uit enkel heb ik dan nog geen stoel.

Naar een realistische setup ben ik op zoek. Uiteraard kan je met controller spelen maar dat is ook maar gewoon en het is de bedoeling dat uiteindelijk iedereen ongeacht de leeftijd er mee weg kan. Een controller is weer moeilijker uitleggen een stuur daarintegen hoef je niet uit te leggen. Ook gewoonweg de realistischere feel lijkt me veel leuker dan de standaard controller.

In prijs heb in me inderdaad wat onderschat. Daarin wil ik me voor een zo goed mogelijke prijs de duurzaamste spullen te kopen.

Merci alvast voor de reacties
    Als jullie nog tips hebben, altijd welkom!

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Tip

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xplored Bekijk bericht
    Ik keek nog wat rond en vond ook een stoel waaraan het stuur en pedalen gevestigd kan worden dit allemaal gemakkelijk op te vouwen, net als een vouwstoel dus. Dat ziet me er ook op het eerste zicht interessant uit, de opstelling van Marcel ziet er ook niet mis uit enkel heb ik dan nog geen stoel.
    Euh, een gewone stoel gebruiken uit je living? Ik denk dat dit zelfs handiger is dan zo een vouwstoel waarin je doorzakt en mogelijk te ver van je scherm zit.
    Laatst gewijzigd door Scifo; 19 februari 2019 om 15:08
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    ja, idd, een gewone stoel. kan je ook op zitten he.

ik vermoed dat er hier meer geld gaat uitgegeven worden dan er slijtage mag verwacht worden

iTrader
    4 (100%)
    Of 2e hands, Ik heb nog wel een Playseat (die Evolution White) met G25 staan. PM mag als je interesse hebt.

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    aangezien je vooral héél casual wilt racen (als er bezoek komt), zou ik eigenlijk al een simulator-setup gaan afraden. zelfs aan 300€ per stuk is het toch een hele investering, en de meeste PS4 racers zijn perfect met de controller te spelen.

wil je toch een stuur gebruiken let dan wel even op.
    de playseat die jij hier zelf suggereert, kost al 250€ van je 300€ budget. en dan heb je eigenlijk enkel de stoel. een stuur wordt niét bij geleverd. en dat stuur is wel de essentie van de zaak.

ik denk dat jij beter af bent met een degelijke racing stand, die je dan aan een gewone stoel of je zetel kan schuiven, en waarop je dan het stuur monteert. en dan zou ik (qua stabiliteit) gaan voor iets als deze, waarbij je 2 steunpilaren hebt. daar kan je dan een thrustmaster ferrari stuur op monteren, en dan kan je al wel casual gaan racen.

als de bedoeling is om echt te gaan sim-racen als hobby, ga je beter een stuur kopen voor PC, en daar dan de betere sims spelen. en dat kan dan als beginner gewoon met een bureau-stoel aan je bureau.

wil je pro gaan... voorzie dan een groot budget.
    Ondertussen is er ook de GT Omega Apex, zou beter zijn.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik heb deze een jaar of 5 geleden 2de hands gekocht voor €50 :

https://www.coolblue.be/nl/product/7...hoCZywQAvD_BwE

Had het eigenlijk gekocht voor de kinderen, maar zit verbazingwekkend goed. Is ook op te vouwen (maar dat heb ik nooit gedaan). Doet zoals gezegd al 5 jaar dienst, gaat denk ik nooit iets aan kapot gaan.

Stuur : logitech G29... Voornaamste reden is hogere levensduur dan Thrustmaster, en veel betere pedalen dan de basis pedalen van thrustmaster.

Stuur zou ik niet zo snel 2de hands kopen overigens. Die dingen kunnen toch wel wat afzien.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    ik verkoop nog een g29, just sayin here
    is nog in zeer goede staat
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    16 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    ik verkoop nog een g29, just sayin here
    is nog in zeer goede staat
    Hoeveel?

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bieren Bekijk bericht
    Hoeveel?
    doe maar een bod :-) staat hier teveel doordat ik ts xw heb
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    16 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    doe maar een bod :-) staat hier teveel doordat ik ts xw heb
    Goh geen idee wat zo iets normaal kost

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bieren Bekijk bericht
    Goh geen idee wat zo iets normaal kost