Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Racing simulator

iTrader
    0

Racing simulator

Dag

Ik ben opzoek naar duidelijk advies voor de aankoop van een Racing simulator.. Ik vond het raar dat hier niet eerder een thread voor gemaakt is? Of heb ik die over het hoofd gezien?
    Ik ben er een leek betreft dit soort zaken dus hoopte ik hier meer te weten te komen over de setup, games en vele meer...

Het zit zo dat we het idee kregen om een racing set up te kopen zodanig dat we dit op ons breedbeeld tv kunnen spelen.
    Bedoeling is dat we als er gezelschap komt dat we eens kunnen uitleven in een racegame evt zelf liefst tegen elkaar..

Zelf probeerde ik hier en daar wat op te zoeken, maar weet ik zelf op den duur niet meer welk merk nu beter is of wat ik nu eigenlijk allemaal nodig heb hiervoor.
    En hierin kan je ook weer zo goedkoop als zo duur mogelijk in gaan. Ik denk dat mijn prijs rond de 300 euro voor 1 setup ligt zeker als we er 2 zouden kopen (300 euro elk).
    De bedoeling is ook dat we hier snel mee overweg kunnen, zonder al te veel instellingen..
    Wat ook zeer belangrijk is dat we een setup gemakkelijk op zijn geheel kunnen verplaatsen... Zodat we ook gemakkelijk naar tv kunnen kijken.

Wat moet ik allemaal aankopen om een deftige race simulator te hebben? Stuur, pedalen, schakelingen, racestoel(?)
    Ik heb hier nog een ps4 staan en een Mac mini die we tot op vandaag niet gebruiken, zijn hiervoor genoeg racegames die interessant zijn voor een race simulator?
    Online hoeft voor ons niet. Zolang dat er een modus is met racetracks en tegen elkaar kunnen racen of verhalenlijn kan volgen is dit genoeg.

Als ik op google ga zoeken krijg ik als eerste dit te zien...
    Playseat Evolution White van de bol.com website

Ik vraag mij dan af of dit al een goed begin zou zijn? Als je weet dat we niet snel van plan zijn te upgraden. Het is een éénmalige aankoop en willen uiteraard spelen tot het versleten is.