Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Racing simulator

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Ik heb met black friday 2 jaar geleden een G29 gekocht op Amazon voor amper 150 euro, deal van mijn leven En daarbij dan een Playseat Challenge 2dehands voor 80 euro, dit is zo'n opvouwbaar model, maar voor mij absoluut perfect (hoewel, dat is niet waar, ik moet iets onder de pedalen steken omdat ik de hoek niet goed vind als ze plat op de grond staan). Dus voor 230 had ik een (naar mijn normen) perfecte race setup.
    Ik heb er nu vorige week nog een Logitech shifter bij gekocht voor 40 euro, maar dat is echt niet nodig om al ten volle te kunnen racen.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik ga em hier even bumpen.

Iemand ervaring met de Thrustmaster tmx pro ?
    Zou graag terug into sim racing gaan, heb vroeger met veel spijt mijn t500rs verkocht en nu dat ik eigen room heb terug willen racen.
    Logitech even bekeken maar vindt het maar cheap uit zien en heb de g27 gehad en meh.
    Die g29 valt uit de boot voor mij persoonlijk.
    Was wel heel tevreden van die t500rs.

Daarom was mijn oog gevallen op de TMX pro ( mede voor de pedals en kan de TH8 shifter later toevoegen )
    Wil niet al te zotte kosten nu doen, gewoon rustig terug in te komen en de banen leren ( zou op iracing terug willen spelen )
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Ik ben serieus aan het overwegen om een CSL elite te kopen. Nog eerst even de kat uit de boom kijken aangezien eind deze maand de direct drive wheels toekomen.
    Hopelijk kan ik zo 2dehands nog iets op de kop tikken maar anders zal het een nieuwe set worden denk ik. Dit houdt zijn waarde ook goed achteraf.
    Misschien ook een optie om zo eerst te kijken? Je vindt redelijk wat 2dehands.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    het hangt natuurlijk af van hoe serieus je het wil aanpakken,

ik had eerst een g29, was ik heel content van maar eigenlijk gebruikte ik het te weinig.
    na een tijdje terug opnieuw geprobeerd (nieuw computermeubel en meer plaats) en sindsdien was ik terug hooked.
    nadien een ts xw gekocht en nu ondertussen de pedalen ook al een upgrade gedaan.

het is bij iedere hobby zo, als je er vol voor gaat, ben je beter wat duurder materiaal aan te kopen.
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

BelgianWolf's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    tmx pro is enkel voor xbox als ik mij goed herinner ( toch de layout die erop zit.)
    tmx pro is eigelijk gewoon de t300 base als ik het mij goed herinner met upgraded pedals.
    Dus tenzij het voor de xbox is zou ik voor de TX gaan?

iTrader
    46 (100%)
    Zijn er hier die rijden met een T300rs base? Hoe ervaren jullie de force feedback?
    Hebben jullie al eens gereden met een Fanatec CSL elite, zo ja, is het nog een groter verschil of is dit niet meer zo groot met de T300rs?.
    Zelf rij ik nu met een geleende Thrustmaster T150. Vraag me af of er veel verschil is met een T300rs in force feedback.
    Ofwel ga ik toch direct voor een Fanatec maar dan ben ik €600 kwijt (voor de F1 edition).

Wat ik ook overweeg is een T300rs base en wheel met dan Fanatec CSL elite pedals inclusief loadcell (als dit compatibel is).
    Een vriend heeft een CSL elite met loadcell, dit rijdt echt goed maar om direct zelf zoiets te nemen in het begin van deze hobby is wat overshooting.
    Rij al een tijdje met de T150 dus een upgrade is welkom .

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgianWolf Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    tmx pro is enkel voor xbox als ik mij goed herinner ( toch de layout die erop zit.)
    tmx pro is eigelijk gewoon de t300 base als ik het mij goed herinner met upgraded pedals.
    Dus tenzij het voor de xbox is zou ik voor de TX gaan?
    Nee, is (ook) voor pc.
    Ik heb een TMX Pro. De 'Pro' is hier dus enkel dat je de T3PA pedalen erbij krijg (dus gas/rem/clutch) ipv gewoon gas/rem bij de gewone TMX.
    Ik heb 'm sinds februari en heb sindsdien enkele weken op Assetto Corsa Competizione geoefend. Ik had hiervoor nog nooit stuurtje gehad, maar wel bijna 20j met keyboard en/of controller geraced op pc. Was wel serieus wennen. Ik geraak zelfs nog steeds niet aan mijn tijden met keyboard in ACC
    Ben het na die paar weken weer wat uit het oog verloren (was goed weer, ben wat meer buitengekomen )
    maar sinds vorig weekend terug begonnen, deze keer met F1 2018. Is opnieuw heel hard wennen. Heb het niet zo gemakkelijk met het sturen zelf, ik krijg er niet zo'n goed gevoel in. maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus weet niet of het aan mezelf ofwel de settings ligt.
    Anyway, ik heb een wheel stand pro besteld die morgen zou moeten geleverd worden, dus dan zou ik mezelf toch ook iets in een gemakkelijkere positie moeten kunnen zetten
    (heb wel tevergeefs gezocht achter een hardmount voor de tmx op de wheelstand, maar die is alleen verkrijgbaar via de site van de fabrikant(Ricmotech), en dat moet uit de US komen, dus duur grapje. kga eerst zien of de gewone clamp voldoende is)
    Laatst gewijzigd door sink; 1 mei 2019 om 13:03
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Zijn er hier die rijden met een T300rs base? Hoe ervaren jullie de force feedback?
    Hebben jullie al eens gereden met een Fanatec CSL elite, zo ja, is het nog een groter verschil of is dit niet meer zo groot met de T300rs?.
    Zelf rij ik nu met een geleende Thrustmaster T150. Vraag me af of er veel verschil is met een T300rs in force feedback.
    Ofwel ga ik toch direct voor een Fanatec maar dan ben ik €600 kwijt (voor de F1 edition).

Wat ik ook overweeg is een T300rs base en wheel met dan Fanatec CSL elite pedals inclusief loadcell (als dit compatibel is).
    Een vriend heeft een CSL elite met loadcell, dit rijdt echt goed maar om direct zelf zoiets te nemen in het begin van deze hobby is wat overshooting.
    Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Fanatec stuurtjes, maar heb zelf een T300.
    Ik vind de FFB van de T300 een heel stuk beter dan alle stuurtjes eronder of gelijkaarder: G25, G27, ... (waar ik heb ook mee heb gereden)

Ik heb gelezen dat je wel pedalen van Fanatec kan combineren met andere stuurtjes.
    Voor zover ik weet zal de force feedback niet enorm verschillen tot als je naar direct drive gaat.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht

ik denk in ffb termen;
    t300 iets vlotter dan de g29 maar in sterkte quasi hetzelfde

dan de TS Pc/ XW en de fanatec csl elites in ffb kracht

dan de direct drives.

hebzelf van de g29 naar de ts xw overgestapt.

van pedalen heb ik ook de logitech g29 standaard pedalen gehad, dan de de t3pa (gewone ) en nu clubsport v3's.

in vergelijking met de fanatec pedalen voelt de rest aan als speelgoed, maar aan de andere kant is het ook een stevig prijskaartje (incl verzending en brake mod, loopt het serieus op )

moest ik van u zijn, koop die T300 met alcantara ferrari stuur. https://www.alternate.be/html/produc...hoCaggQAvD_BwE
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    46 (100%)
    Bedankt voor je feedback. Ik ga wss de t300 kopen met dan Fanatec CSL elite pedalen inclusief loadcell. Hiermee zal ik het voorlopig doen.

iTrader
    8 (100%)
    Dan heb je al een mooi heel mooi setje hoor :-)

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten