ForzaMantis's schermafbeelding
    iTrader
    159 (100%)

Eigen GUI voor videostreams met VLC mbv Windows commandprompt

Hallo

Ik heb een bestandje met URL's van servers die video streamen met het RTMP protocol. De klassieke manier met VLC voor het afspelen van zo'n stream, via de GUI is als volgt:
    Media > Netwerkstream openen... > netwerk-url opgeven > op afspelen klikken

Dit werkt echter niet, maar er bestaat een omweg: de stream openen met een tool (rtmpdump.exe) en de output met VLC openen. De methode hiervoor staat hier beschreven: Streaming RTMP with VLC and RTMPDump ┬ź MuchTall.com

Ik wil in C# een eigen GUI maken die de lijst bevat met servers, waar je op kan klikken om de stream met VLC te openen. Dit lukt me, maar als ik een stream open, dan doet hij dit telkens in een nieuw venster, terwijl ik graag zou hebben dat hij dit telkens in het zelfde venster doet. Dus niet telkens een nieuwe instantie van vlc.exe openen.

Mijn code ziet er versimpeld als volgt uit:
    Code:
            static void Main()
            {
                string cmdString= "rtmpdump.exe -r "rtmp://your.domain.com:1935/yoururl/here" -v -o - | vlc.exe -";
                launchCommand(cmdString);
            }

private void launchCommand(string cmd)
            {
                 //Voert commando uit via command prompt
            }
    Het probleem is dus het programmeren zelf niet, maar mijn onervarenheid met de command prompt. Zijn er tips?
    XBGT: ForzaMantis
    no votes  

AzZ_KiKr's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Niet echt antwoord op je vraag, maar je jenkan vlc instellen dat die altijd zelfde instantie gebruikt.

Settings - Preferences - Advanced - Other - "Allow only one running instance" - Save en herstart VLC.
    no votes  

ForzaMantis's schermafbeelding
    iTrader
    159 (100%)
    Bedankt voor de reactie.

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Bij het openen van een 2de video-stream blokkeert de eerste zonder dat de 2de geopend wordt. Volgende foutmelding wordt in de cmd-prompt weergeven: "ERROR: Download: Failed writing, exiting!".
    XBGT: ForzaMantis
    no votes  

Regels voor berichten