Psychokillah's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

*** Nieuwe Rules - Belangrijk ***

Na de nodige navraag is dit forum dus een beetje geherstructureerd. De naam "Gamedesign" heeft plaats gemaakt voor een iet of wat algemere titel namelijk "Programming & Gamedesign". In eerste instantie zal er niet zo veel veranderen, aangezien beide topics reeds eerder op dit forum hun weg vonden. Maar toch zouden we enkele kleine veranderingen willen doorvoeren om de navigatie van dit forum wat vlotter te laten verlopen.

1. Welke soorten topics?

Wel zoals vrij duidelijk uit de benaming van het forum kan je hier terecht voor volgende zaken

• Allerhande vragen betreffende programmeer-problemen van alle soorten en alle talen (C/C++/Java/Perl/Modula/COBOL/...). Dit forum huist vele programmeer-liefhebbers,-gevorderden, ja zelfs -pro's . Problemen met een taak of iets dergelijks worden met plezier opgelost, maar spreekt voor zich dat je niet moet afkomen met "kan iemand eens die oefening voor mij maken". Daar heb jijzelf en anderen niets aan.

• Vragen over level-design, 2D/3D-moddeling, gamedesign,... Ook deze vragen zullen in no-time beantwoord worden door onze gamedesign-wonderen en ook die bezoeken ons forum regelmatig

• Algemenere vragen mogen hier ook gesteld worden, uiteraard binnen het kader van dit forum. Voorbeelden zijn: vragen over een bepaalde richting of school, of zaken die zowel programming als design overkoepelen.

Wat hoort hier niet thuis?

• Zaken die niet in bovenvermeld lijstje zijn vermeld

• Software-/hardware-problemen tenzij over optimalisatie van code

• Grafische problemen (photoshop,...)

• Problemen met het spelen van een bepaald spel

• Het lijkt me hier overbodig maar zal het voor de zekerheid toch nog maar vermelden: spam/flame/off-topic/..., kortom alles waar geen mens beter van wordt!

Voor al deze zaken(behalve de laatste) bestaan andere fora waar je met je vragen terecht kan.
    Verlies natuurlijk ook de kracht van zoekrobots niet uit het oog. Antworden op bepaalde vragen kan je vaak zeer uitgebreid met behulp van een zoekrobot op het net vinden. Start dus geen threads voor de kleinste pietluttigheden.

Ook nog even aanhalen dat bij voorkeur alles omtrend ASP en PHP in het webdesign forum gepost moet worden aangezien ze daar toch beter thuishoren dan hier. Dat gaat ook op voor alle andere zaken die erg gerelateerd zijn aan web development.

2. Gebruik van tags

Omdat je op de duur tussen het bos de bomen niet meer kan zien, hebben we besloten om het gebruik van tags te gaan invoeren. Dit systeem heeft al op menig forum zijn dienst bewezen en dat zal hier uiteraard niet anders zijn.

• [PROG]: Voor alles aangaande programming

• [ART]: Voor alles aangaande moddeling, level-design, ...

• [ALG]: Voor de algemene vragen die niet concreet tot de vorige 2 categorien behoren

Deze onderdelen kunnen nog verder gespecifieerd worden met sub-prefixes:

• Wanneer je een vraag hebt over een bepaalde programmeertaal kan je de taal in sub-prefix erbij vermelden.

• Wanneer je een vraag hebt over het moddelen van een bepaald game kan je het game in subprefix vermelden

• Wanneer je een vraag hebt over een bepaalde programma kan je dit ook in subprefix vermelden

Voorbeelden:

[PROG] Wat is multiple inheritance?
    [PROG]-[C++] Welke STL-header moet ik includen?
    [ART] Wat is wireframe?
    [ART]-[CS:S] Hoe kan ik mijn map beter verlichten?
    [ART]-[3DSMAX] Hoe animeer ik mijn model nu?
    [ALG] Waar TI gaan volgen?
    ...

Zo is het wel duidelijk. Als iedereen zich van in den beginne aan deze zaken houdt, is dit systeem in no-time ingeburgerd. Bij twijfel volg je gewoon je hart

3. Opmerkingen/vragen/suggesties?

Je kan altijd bij de moderators van dit forum terecht
    • Psychokillah

• Hourences

Of via IRC:
    • #gamedev.be (Quakenet)

We zijn ervan overtuigd dat een community als deze geen enkel probleem zal hebben met het toepassen van deze regels.
    Veel plezier!!
    Laatst gewijzigd door Hourences; 4 februari 2008 om 13:26
    no votes  

Regels voor berichten