Pagina 6 van 252 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insomnia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het medelijden met de blanke man zit hier diep precies.
    on topic blijven aub, we zijn hier interessante discussies aan het voeren, dank u...

Niemand reageren op deze opmerking van insomnia alstublieft, laat zijn provocatie niet lukken!

Terug ontopic: Ik kom zelf zelden of nooit in aanraking met racisme eigenlijk... In mijn vriendenkring ken ik geen racisten... Als ik mensen tegenkom die duidelijk racistisch zijn, tjah dan horen ze niet tot mijn vriendenkring...
    Op mijn werk, werken heel wat 'vreemdelingen', van marrokanen tot nederlanders tot...
    Ik behandel iedereen gelijk, en zo ook al mijn collega's elkaar. Binnen ons bedrijf heerst zeker een beleid van zware veroordeling van racisme, dus het zou door niemand geaccepteerd worden.

Ik kan alleen maar vaststellen dat anderen er blijkbaar veel meer mee in aanraking komen, en dat mogen we niet weglachen omdat we het zelf niet zien. daar ga ik dus mee akkoord.
    Racisme is een fenomeen dat ten allen tijde moet blijven bestreden worden.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sorry, wat is er interessant aan een bende enorm gepriviligeerde blanke mannen die in hun echokamer komen wenen als kleuters over hoe ze eens moeten nadenken over wat ze zeggen. Elke keer als er zo'n topic verschijnt en ik jullie comments lees word ik zekerder van m'n stuk dat ik jullie nog veel minder kan uitstaan dan het type allochtoon dat te pas en te onpas racisme gebruikt om echte verantwoordelijkheid te ontlopen.
    Hoe iemand het voor blanke mannen kan opnemen wanneer ze zo'n onzin uitkramen is mij toch vreemd.

Atomsk's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Sorry had artikel niet heel goed gelezen blijkbaar.
    Dan is het inderdaad wel racistisch getint, en uiteraard is geweld altijd verfoeilijk.

Maar ik wil me hier heel sterk indekken tegen mensen die mij racist zouden willen noemen... er zijn er hier een paar die heel hard mijn posts lezen om het minste zinnetje of woordje dat ze verkeerd zouden kunnen interpreteren te vinden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    Dat is nu net het probleem met het hedendaags racisme. Ge moet op élk woordje letten of iemand kan er wel op één of andere manier racisme in zien, zo overdreven tot in het belachelijke toe.
    Stond ook eerst niet in het artikel, is later pas genuanceerd.

Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insomnia Bekijk bericht
    Sorry, wat is er interessant aan een bende enorm gepriviligeerde blanke mannen die in hun echokamer komen wenen als kleuters over hoe ze eens moeten nadenken over wat ze zeggen. Elke keer als er zo'n topic verschijnt en ik jullie comments lees word ik zekerder van m'n stuk dat ik jullie nog veel minder kan uitstaan dan het type allochtoon dat te pas en te onpas racisme gebruikt om echte verantwoordelijkheid te ontlopen.
    Hoe iemand het voor blanke mannen kan opnemen wanneer ze zo'n onzin uitkramen is mij toch vreemd.
    Ik zie hier maar één iemand wenen tbh.

ironhorn's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    voordat iemand anders het kan doen: Not all men are like that!
    DISCLAIMER:
    The author is liable for neither the proper nor correct grammatical contents of the message.

GG: Beste zwamclan van't forum!

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hmmm... racisme bestond volgens mij al lang voor nationalisme bestond... dus het kan er niet uit voortkomen hé...
    Nationalisme heeft enkele kenmerken die samenvallen met racisme, maar daar stopt volgens mij de vergelijking.
    Merk op: ik ben absoluut geen nationalist, maar dat heb ik al veel hier uit de doeken gedaan.
    Hangt er van af hoe je nationalisme definieert. Eigenlijk is nationalisme er al sinds de eerste (keizer)rijken. Toen wendden de heersers al gemeenschappelijke kenmerken aan om een hegemonie te creëren, wat de facto nationalisme is (nationalisten proberen ook een hegemonie te creëren, maar nu in (democratische) natiestaten i.p.v. absolute keizerrijken). Dat zorgt er voor dat burgers zich vervreemd en zelfs afkerig beginnen te voelen van alles wat niet in hun hegemonie past.

Racisme komt voort uit de aangeboren skepsis naar datgene of zij die vreemd zijn. Op zich een logische en positieve eigenschap. Zomaar mensen of zaken vertrouwen als ze op je afkomen, heet naiviteit op z'n onschuldigst, maar kan je dood betekenen als je niet oppast.
    Gaat ook terug op het evolutionaire principe dat we beter iets vreemds ontwijken en behandelen alsof het schadelijk zou zijn en daarna zien dat het toch OK is na onderzoek, in plaats van omgekeerd.

Voorbeeld: Als een oermens door het hoge gras wandelde en hij hoort het gras achter hem ritselen, dan kan hij naief zijn en denken: "het is de wind", en 9 op de 10 keer zal het ook de wind zijn. Maar die ene keer dat het een roofdier is dat hem aan het besluipen is, wil je niet gemist hebben. daarom behandel je ELKE instantie van iets vreemds of onbekends beter alsof het iets 'ergs' is / zou kunnen zijn.
    Dat denk ik niet. De mens is uit nature geïnteresseerd in het onbekende en wil steeds meer leren, ontdekken en opzoeken. Dat is ook een van de redenen waarom we op maatschappelijk vlak zo snel geëvolueerd zijn.

PS. Dat betekent niet dat er geen correlatie kan zijn tussen fenomenen en huidskleuren. Zo kunnen we statistisch vaststellen dat er een onevenredig groot aantal vreemdelingen in onze belgische gevangenissen zitten. Maar uiteraard betekent deze correlatie niet dat die criminaliteit causaal kan gelinkt worden met huidskleur.
    Dat is helaas een klassieke drogreden. Het feit dat er zoveel allochtonen in onze gevangenissen zitten heeft niets met hun herkomst te maken, noch is de kans dat een allochtoon een crimineel is daarom hoger. Wel heeft de sociale positie van een persoon veel te maken met hun kans op een criminele toekomst. En veel allochtonen hebben nu eenmaal een lage sociale positie.

Racisme wordt sterk gevoed door zo'n verkeerde conclusies. Mensen zoeken de meest duidelijke gemene deler achter een bepaald gedrag, in het geval van misdadigers komt men dan uit op 'ze zijn allochtoon'. Terwijl de grootste gemene deler in de kwestie net hun belabberde sociale afkomst is. Dat hebben ze immers ook nog eens gemeen met de autochtone gevangenisbevolking.

En er bestaan ook causale verbanden in verband met verschillen tussen mensen met andere huidskleuren natuurlijk. Bijvoorbeeld, een zwarte medemens zal minder snel/niet verbranden in de zon dan een bleekscheet
    Dat lijkt me te insinueren dat bepaalde sociologische gedragingen verbonden zouden zijn met ras en herkomst, wat uiteraard absolute quatsch is. Gedrag heeft niets met ras en genetica te maken, zoals wetenschapsjournalist Nicholas Wade heeft mogen leren van wetenschappers in die materie nadat hij ook iets in die zin had geschreven. Gedrag is steeds omgevingsgedreven, en tegenwoordig is dat vooral de sociale omgeving.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Hangt er van af hoe je nationalisme definieert. Eigenlijk is nationalisme er al sinds de eerste (keizer)rijken. Toen wendden de heersers al gemeenschappelijke kenmerken aan om een hegemonie te creëren, wat de facto nationalisme is (nationalisten proberen ook een hegemonie te creëren, maar nu in (democratische) natiestaten i.p.v. absolute keizerrijken). Dat zorgt er voor dat burgers zich vervreemd en zelfs afkerig beginnen te voelen van alles wat niet in hun hegemonie past.

Dat denk ik niet. De mens is uit nature geïnteresseerd in het onbekende en wil steeds meer leren, ontdekken en opzoeken. Dat is ook een van de redenen waarom we op maatschappelijk vlak zo snel geëvolueerd zijn.
    geïnteresseerd in het onbekende misschien wel ja... maar niet op een onvoorzichtige manier.
    Het onbekende intrigeert ons, maar we benaderen het met voorzichtigheid. Het feit dat we toch doorzetten en willen weten wat het is, is inderdaad datgene wat jij zegt. Maar we starten vanuit een natuurlijke voorzichtigheid.

Dat is helaas een klassieke drogreden. Het feit dat er zoveel allochtonen in onze gevangenissen zitten heeft niets met hun herkomst te maken, noch is de kans dat een allochtoon een crimineel is daarom hoger. Wel heeft de sociale positie van een persoon veel te maken met hun kans op een criminele toekomst. En veel allochtonen hebben nu eenmaal een lage sociale positie.

Racisme wordt sterk gevoed door zo'n verkeerde conclusies. Mensen zoeken de meest duidelijke gemene deler achter een bepaald gedrag, in het geval van misdadigers komt men dan uit op 'ze zijn allochtoon'. Terwijl de grootste gemene deler in de kwestie net hun belabberde sociale afkomst is. Dat hebben ze immers ook nog eens gemeen met de autochtone gevangenisbevolking.

Dat lijkt me te insinueren dat bepaalde sociologische gedragingen verbonden zouden zijn met ras en herkomst, wat uiteraard absolute quatsch is. Gedrag heeft niets met ras en genetica te maken, zoals wetenschapsjournalist Nicholas Wade heeft mogen leren van wetenschappers in die materie nadat hij ook iets in die zin had geschreven. Gedrag is steeds omgevingsgedreven, en tegenwoordig is dat vooral de sociale omgeving.
    Dat is inderdaad allemaal exact wat ik bedoel.
    Dus ik begrijp niet goed waarom je persé wil doen alsof ik iets anders zou bedoelen...?

Leg ik de zaken nu zo verkeerd uit... dat mensen mijn woorden helemaal verkeerd begrijpen...?
    Ik ben constant bezig over het feit dat er absoluut GEEN causaliteit is tussen huidskleur/etniciteit en criminaliteit, en jij komt hier zeggen dat ik dat wel insinueer...

Ik spreek toch Nederlands hé...?
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    geïnteresseerd in het onbekende misschien wel ja... maar niet op een onvoorzichtige manier.
    Het onbekende intrigeert ons, maar we benaderen het met voorzichtigheid. Het feit dat we toch doorzetten en willen weten wat het is, is inderdaad datgene wat jij zegt. Maar we starten vanuit een natuurlijke voorzichtigheid.
    In gevaarlijke situaties zoals degene je beschrijft. Maar dat kan je imo niet doortrekken naar maatschappelijke interacties. Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende blanke persoon benaderen dan aan een onbekende allochtone persoon benaderen. De aangeboren neiging tot zelfbehoud die je beschrijf zou racisme zelfs moeten bemoeilijken.

Dat is inderdaad allemaal exact wat ik bedoel.
    Dus ik begrijp niet goed waarom je persé wil doen alsof ik iets anders zou bedoelen...?

Leg ik de zaken nu zo verkeerd uit... dat mensen mijn woorden helemaal verkeerd begrijpen...?
    Ik ben constant bezig over het feit dat er absoluut GEEN causaliteit is tussen huidskleur/etniciteit en criminaliteit, en jij komt hier zeggen dat ik dat wel insinueer...

Ik spreek toch Nederlands hé...?
    Als ik zinnen lees van 'er zitten vooral vreemdelingen in de gevangenis MAAR dat betekent niet dat x of y' gaat mijn tendentieuze ondertoon alarm altijd af. Doet me denken aan zinnen waarbij alles dat voor het woord 'maar' komt gelogen is, zoals bijv. 'ik ben geen rascist, maar het is toch opvallend dat er vooral vreemdelingen in de gevangenis zitten'. Excuses als ik het verkeerd geïnterpreteerd had.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat genetica en gedrag niet gelinkt zijn aan elkaar, daar is totaal nog geen consensus over. Dat is een vrij levendig debat.
    genetics and behavior - Google Scholar

Men ziet dit in andere dieren, de locatie; klimaat, voeding, topografie, etc.. hebben impact op fysieke kenmerken, zodus ook het brein.
    En het Nazisme en zijn gevolgen hebben dit debat er enkel maar moeilijker op gemaakt. Vele wetenschappers zijn gewoon bang om dit onderwerp maar aan te kaarten.

Verder is het hilarisch om op te merken (in onze samenleving) dat het geen probleem is om positieve attributen te linken aan een huidskleur, maar als het over negatieve attributen gaat is het racisme.
    Dat er in bepaalde (Westerse) sporten een oververtegenwoordiging is van mensen met een zwarte huidskleur, is dat cultureel? Of omdat zij in het algemeen betere fysieke eigenschappen hebben die hen beter maakt in die bepaalde sport?
    Laatst gewijzigd door Legatus; 11 juni 2014 om 17:49

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    Dat genetica en gedrag niet gelinkt zijn aan elkaar, daar is totaal nog geen consensus over. Dat is een vrij levendig debat.
    genetics and behavior - Google Scholar

Men ziet dit in andere dieren, de locatie; klimaat, voeding, topografie, etc.. hebben impact op fysieke kenmerken, zodus ook het brein.
    En het Nazisme en zijn gevolgen hebben dit debat er enkel maar moeilijker op gemaakt. Vele wetenschappers zijn gewoon bang om dit onderwerp maar aan te kaarten.
    Dat is vooral een 'debat' zoals er ook een 'debat' is tussen ontkenners en believers in klimaatopwarming. Er is namelijk geen enkele link tussen genetica en gedrag te vinden, enkel eventuele correlaties. Om geneticus Jean-Jacques Cassiman te quoten: ‘Wie karaktereigenschappen linkt aan bevolkingsgroepen op basis van genetica, is een slechte wetenschapper.'

Verder is het hilarisch om op te merken (in onze samenleving) dat het geen probleem is om positieve attributen te linken aan een huidskleur, maar als het over negatieve attributen gaat is het racisme.
    Dat er in bepaalde (Westerse) sporten een oververtegenwoordiging is van mensen met een zwarte huidskleur, is dat cultureel? Of omdat zij in het algemeen betere fysieke eigenschappen hebben die hen beter maakt in die bepaalde sport?
    Genetica en raciale afkomst bepalen inderdaad fysieke karakteristieken. Mensen van Afrikaanse oorsprong hebben bijv. een andere been/torso lengteverhouding die hen een klein voordeel in atletiek geven. Genetica bepaalt ook negatieve attributen: zo zijn de telomeren van mensen van Afrikaanse oorsprong korter, waardoor ze minder lang leven. Dat zeggen is geen racisme.

Wat wel racisme is, zijn onwaarheden vertellen. 'Lui zijn zit in de genen' is bijv. een onwaarheid, en racistisch.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In gevaarlijke situaties zoals degene je beschrijft. Maar dat kan je imo niet doortrekken naar maatschappelijke interacties. Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende blanke persoon benaderen dan aan een onbekende allochtone persoon benaderen. De aangeboren neiging tot zelfbehoud die je beschrijf zou racisme zelfs moeten bemoeilijken.

Als ik zinnen lees van 'er zitten vooral vreemdelingen in de gevangenis MAAR dat betekent niet dat x of y' gaat mijn tendentieuze ondertoon alarm altijd af. Doet me denken aan zinnen waarbij alles dat voor het woord 'maar' komt gelogen is, zoals bijv. 'ik ben geen rascist, maar het is toch opvallend dat er vooral vreemdelingen in de gevangenis zitten'. Excuses als ik het verkeerd geïnterpreteerd had.
    Dat was net wat ik wou aanklagen, dat er mensen zijn die dat zouden beweren...
    Echt ik snap er niks van... ik doe zo mijn best om duidelijk te maken waar bij velen de fout zit, net zoals jij hier nu doet... IDENTIEK hetzelfde zeg ik, maar ik ben diegene die tendentieus zou zijn...

En uiteraard geldt de eerste redenering ook voor als een blanke nadert of een Chinees of eender welke vreemde... dat zeg ik ook LETTERLIJK LETTERLIJK LETTERLIJK in mijn voorbeeld. Als IK (een blanke) aan JOUW (een blanke) deur kom, dan zal je me ook initieel wantrouwen en niet behandelen als een vriend des huizes, omdat ik 'vreemd' ben voor jou.

Nee, echt ik snap er niks van...

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende blanke persoon benaderen dan aan een onbekende allochtone persoon benaderen.
    We weten, uit statistieken of uit ervaringen, dat bepaalde mensen gevaarlijker zijn dan andere personen. Gevaarlijk kan je definiëren zoals je wilt: je kan denken dat die persoon u kan bestelen, u kan pijn doen, u kan in 't zak zetten, u kan uitschelden, ...
    Ik durf te beweren dat mannen gevaarlijker zijn dan vrouwen, omdat ze over het algemeen meer kwaad berokkenen (cfr. alle statistieken, alle kranten, persoonlijke ervaringen, handboeken criminologie, ...).

Jij zegt: "Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende allochtoon benaderen dan aan een onbekende autochtoon benaderen."

Ik trek door:

Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende man benaderen dan aan een onbekende vrouw benaderen.
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende 25-jarige benaderen dan aan een onbekende 75-jarige benaderen.
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende BSO-leerling benaderen dan aan een onbekende ASO-leerling benaderen.
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een onbekende allochtoon benaderen dan aan een onbekende autochtoon benaderen.
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan getatoeëerde persoon in leren jasje benaderen dan een persoon in maatpak benaderen.
    Er is niets meer of minder gevaarlijk aan een thaiboxer benaderen dan aan een tafeltennisser benaderen.

Ik beweer dat die stellingen niet juist zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat discriminatie op basis van uiterlijk aanvaardbaar is, maar wel dat het volgens mij een natuurlijke reflex is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is vooral een 'debat' zoals er ook een 'debat' is tussen ontkenners en believers in klimaatopwarming. Er is namelijk geen enkele link tussen genetica en gedrag te vinden, enkel eventuele correlaties. Om geneticus Jean-Jacques Cassiman te quoten: ‘Wie karaktereigenschappen linkt aan bevolkingsgroepen op basis van genetica, is een slechte wetenschapper.'

Genetica en raciale afkomst bepalen inderdaad fysieke karakteristieken. Mensen van Afrikaanse oorsprong hebben bijv. een andere been/torso lengteverhouding die hen een klein voordeel in atletiek geven. Genetica bepaalt ook negatieve attributen: zo zijn de telomeren van mensen van Afrikaanse oorsprong korter, waardoor ze minder lang leven. Dat zeggen is geen racisme.

Wat wel racisme is, zijn onwaarheden vertellen. 'Lui zijn zit in de genen' is bijv. een onwaarheid, en racistisch.
    Genetica kan ook generieke karaktertrekken bepalen hoor... waarom zou dit enkel op het fysieke uiterlijk werken?
    Waarom is jouw karakter anders dan mijn karakter? Waarom is persoon X van nature agressiever dan persoon Y? Dat wordt deels bepaald door de genen.

Merk op: ik meld in bovenstaande statement niks over rassen of huidskleuren! En zeg nu niet dat deze indekkende zin bij jou alarmbellen doet afgaan... want ik weet écht niet meer wat ik moet doen hoor...

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    AUB beetje eerlijk zijn, het genetica & gedrag debat vgl met klimaatopwarming. In de wetenschappelijke arena is er een consensus over klimaatopwarming, over het eerste NIET. En er zijn wel bewijzen voor dit, het beste voorbeeld kan men vinden bij eeneiige tweelingen die (ongelukkig) gescheiden opgevoed werden.
    Laatst gewijzigd door Legatus; 11 juni 2014 om 19:11

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een hoop mensen in deze topic tonen aan dat ze racistisch zijn, maar dit totaal niet kunnen inzien in zichzelf omdat (hun gebrekkige kennis van statistieken en realiteit) hun vooroordelen zogezegd rationaliseren.

Racisme, seksisme, klassisme, discriminatie, vooroordelen, ... ze zitten in heel wat bange en ongeïnformeerde mensen die ingebakken. Ze zijn gecorreleerd met lagere intelligentie en stress (dat ook een negatieve impact heeft op intelligentie).

Er is quasi geen onderscheid tussen mensen gebaseerd op hun afkomst, status, geslacht, ...
    Wat een verschil creëert is hoe geïnformeerd mensen zijn, wat hun zelfbeeld is (deels beïnvloed door hoe mensen op hen reageren, zich naar hen gedragen), wat hun zelf effectiviteit is, hoeveel (psychosociale) stress ze ondervinden, hoeveel slaap ze hebben (minder slaap = meer stress), hoe goed ze hun kennis en ervaringen kunnen verwerken en plaats geven, ...

Sociaal darwinisme is even achterlijk als klimaatopwarming negeren of als creationisme debatteren.
    Alvorens te zeveren over een zogezegd debat over genetica in betrekking tot gedrag van bepaalde bevolkingsgroepen, please informeer uzelf. Dat is iets van uit het nazisme, en die hebben dat debat niet geopend of whatever, die hebben ingespeeld op de vatbaarheid van mensen met een zwak intellect om vijanden te maken uit sommige bevolkingsgroepen.

Verder is het jammer dat politiek hier in meegaat en dat sommige partijen de achterlijkheid van mensen gebruiken om weer bepaalde bevolkingsgroepen (de Walen, de werklozen) te viseren, met alle negatieve effecten ten gevolge. Het is zwakke retoriek voor degenen die geïnformeerd zijn, maar zeer effectief om het achterlijk gepeupel meet te krijgen met een cultuur van angst en onverdraagzaamheid. Stress voedt gans dit gedrag enorm.
    Als sommigen met zulke gedachtepatronen naar buiten komen dan zullen er meerderen volgen en dan zal er ook polarisering volgen. Het is effectief problematisch dat racisme en andere vormen van discriminatie meer voedingsbodem vinden omdat dit een een voldoende grens kan overschrijden voor grote delen van de bevolking om er aan deel te nemen, en zo zelfs een peer effect kan optreden waarbij nog meer mensen mee gaan doen met de massa. In zo situaties zullen het doorgaans de meest bewuste en geïnformeerde burgers zijn die resistent blijven, maar een minderheid zullen vormen.

Er mag begrip zijn voor mensen die mentaal achtergesteld zijn, of onder lijden van stress racistisch of gelijkaardig gedachtegoed aanhangen, maar veel tolerantie over het uiten van zulk ongeïnformeerd gedachtegoed zou er niet moeten zijn, omdat het bijzonder schadelijk en segregerend kan zijn.
    Mensen zouden toch ook wat bewuster mogen zijn van hun eigen vooroordelen in plaats van zo ontkennend te zijn over hun eigen racistisch, etc .. gedachtegoed.
    Unlimited Potential!

Pagina 6 van 252 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten