kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja dus als je de wensen van racisten niet inwilligt, dan moet je niet verschieten dat er racisme is.

En wat maakt iemand per definitie dan racist?
    Als iemand op facebook schrijft: "het bootje is tenminste nog ok" is dat dan ineens een racistisch persoon?

Ik vind dat nog humor. De rest van de opmerkingen vind ik wansmakelijk maar ik vind niet dat we onze tijd moeten steken in mensen te veroordelen op basis van één opmerking op facebook.

Ik zie dagelijk veel "ergere" zaken die op facebook gezet worden. Als je de comments van HLN leest staan er dagelijks veel ergere zaken, maar daar kraait geen haan naar.
    Waarom? Omdat dat soort praat dan niet gericht is tegen buitenlanders?
    Waarom is het blijkbaar erger als je zoiets zegt over vluchtelingen versus politici, dieven,...?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ja dus als je de wensen van racisten niet inwilligt, dan moet je niet verschieten dat er racisme is.
    De politiek die mensen negeert maakt mensen juist "racist". Trouwens deze discussie is al veel gevoerd, maar bijna elke vorm van kritiek op migratie, etc wordt weg gezet als "racisme". Een goedkope tactiek die minder en minder werkt bij mensen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    De politiek die mensen negeert maakt mensen juist "racist". Trouwens deze discussie is al veel gevoerd, maar bijna elke vorm van kritiek op migratie, etc wordt weg gezet als "racisme". Een goedkope tactiek die minder en minder werkt bij mensen.
    Waar wordt hier kritiek op migratie weggezet als racisme? Laat maar zien.

En blij zijn dat mensen verzuipen is geen kritiek op migratie.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De reacties zijn allesbehalve gepast & smakelijk en inderdaad gewoonweg racistisch. Kritiek spuien op het beleid & de grote instroom van vluchtelingen, is dat niet. Hoewel ik ook ondervind dat uitspreken dat de instroom moet ingeperkt worden, graag afgeschilderd wordt als racisme door de linkerkant, met het argument dat iedereen een kans verdient, zij aan het vluchten zijn (niet altijd het geval), zij in de miserie leven enz...

Heeft an sich ook niks met 'ras' of discriminatie op basis van te maken, maar dat wordt vaak graag naast elkaar gezet & gelinkt

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Da's een beetje zoals zeggen dat dieven het symptoom zijn van oneerlijk verdeelde rijkdom en dat in plaats van dieven te pakken ze beter het geld van de rijken aan de armen zouden geven. Het is geen onlogische redenering, maar het spreekt die dief niet vrij en het helpt het slachtoffer van de diefstal geen stap vooruit. Da's hetzelfde met racisme, ik ben persoonlijk geen voorstander van racistische uitspraken verbieden maar doen alsof het slechts symptomen zijn en ze dus slachtoffers zijn van slecht politiek beleid doet ze teveel eer. Het zijn zielige mensen.
    Als die dieven een democratische meerderheid zouden vormen die van mening is dat rijkdom egaal herverdeeld dient te worden terwijl de politiek dit maar niet wil inwilligen, dan had je een punt met deze analogie. Nu niet, want er is geen draagvlak onder de bevolking (gelukkig maar) dat iedere vorm van ongelijkheid in rijkdom een oneerlijkheid op zich zou zijn .

Sowieso is haat tegen allochtonen of rijken niet goed te praten. Het gaat erom dat die haat symptomatisch is en de wortel van het probleem elders zit als je het wil uittrekken. Algemeen gesproken natuurlijk, want ook zonder illegale massamigratie zullen er nog steeds racisten bestaan. En ook met een gelijke verdeling van rijkdom zullen er nog steeds dieven bestaan. Maar dan zouden racisme en diefstal een marginaal fenomeen zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Five-seveN insinueert dat met 'als je de wensen van racisten niet inwilligt' -> ik dacht dat we voorbij die fase waren waarin iedere NVA&VB stemmer weggezet wordt als racist maar blijkbaar dus niet.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 23 januari 2020 om 11:47
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Als die dieven een democratische meerderheid zouden vormen die van mening is dat rijkdom egaal herverdeeld dient te worden terwijl de politiek dit maar niet wil inwilligen, dan had je een punt met deze analogie. Nu niet, want er is geen draagvlak onder de bevolking (gelukkig maar) dat iedere vorm van ongelijkheid in rijkdom een oneerlijkheid op zich zou zijn .

Sowieso is haat tegen allochtonen of rijken niet goed te praten. Het gaat erom dat die haat symptomatisch is en de wortel van het probleem elders zit als je het wil uittrekken. Algemeen gesproken natuurlijk, want ook zonder illegale massamigratie zullen er nog steeds racisten bestaan. En ook met een gelijke verdeling van rijkdom zullen er nog steeds dieven bestaan. Maar dan zouden racisme en diefstal een marginaal fenomeen zijn.

Five-seveN insinueert dat met 'als je de wensen van racisten niet inwilligt' -> ik dacht dat we voorbij die fase waren waarin iedere NVA&VB stemmer weggezet wordt als racist maar blijkbaar dus niet.
    Fout, probeer het nog eens. Five-seveN heeft het over deze racistische commentaren. Dus hij zeg racisten weg als racisten. Wat ik dus ook al zei.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

En blij zijn dat mensen verzuipen is geen kritiek op migratie.
    Ik heb niet gezegd hier op dit forum, maar in het algemeen.

En natuurlijk is dat voorbeeld dat je aanhaalt geen kritiek maar pure frustro praat. Ik had het over andere vormen van kritiek, bv het huidige vlaams belang (en ook hun kiezers) dat nog altijd door een groot deel als racistisch wordt bestempeld omdat ze kritiek geven op migratie.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk niet dat zo'n posts officiële partijstandpunten bevatten.

Face it: het is de beerput van het internet, waar mensen die vroeger aan de toog wat zaten te melken diezelfde meningen nu voor de hele wereld kenbaar maken, te lomp om te beseffen dat ze dit niet eens anoniem doen. Dit allemaal gedreven door het moderne idee dat elke mening evenwaardig is.

Moet dat vervolgd worden? Goh, ik vind dat ook dubbel, eigenlijk zou sociale controle moeten genoeg zijn, maar dat is het duidelijk niet (meer?). Het is ook nooit goed: verwijder je ze, is het censuur; vervolg je ze, is dat nog vrije meningsuiting; laat je het staan of discussieer je ermee, geef je het credibiliteit.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Fout, probeer het nog eens. Five-seveN heeft het over deze racistische commentaren. Dus hij zeg racisten weg als racisten. Wat ik dus ook al zei.
    Probeer jij ook nog eens. Want Five-seveN reageert na mijn post waarin ik stel dat het het falende migratieprobleem aan de oorzaak van deze racistische uitspraken ligt met:

'Ja dus als je de wensen van racisten niet inwilligt, dan moet je niet verschieten dat er racisme is.'

-> Als je een strenger migratiebeleid wegzet als 'het inwilligen van de wensen van racisten' dan scheer je iedereen over dezelfde kam.

Het staat Five-seveN natuurlijk vrij om te verduidelijken wat hij daarmee dan juist bedoelde als mijn interpretatie er naast zit.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen gedrag, zelfs als het wat tegenzit of de wereld niet is hoe ze het zelf willen. Moesten er minder allochtonen zijn zouden er minder racistische uitspraken gebeuren, da's duidelijk. Maar da's 0.0% excuus voor de mensen die die uitspraken doen. Ook als er veel immigranten zijn, meer dan de bevolking zou willen, zijn mensen die racistische uitspraken doen zielig, even zielig als het kleiner aantal mensen dat racistische uitspraken zou doen als er minder immigranten waren.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als mensen het gevoel hebben dat ze "anoniem" kunnen spreken gaat men veel sneller uitspraken doen die er over zijn, dat maakt hen daardoor nog geen racisten pur sang. Laat al diegene die die uitspraken gedaan hebben eens verplicht naar een vreemdelingencentrum gaan en praten met die mensen. Er zullen er dan al veel anders piepen.
    Voor mij is de reactie van Bart Dewever er recht op. Onvrede met de gang van zaken mag nooit resulteren in plat racisme. Maar zolang men de gematigden niet au serieux neemt zullen er enkel maar extreme reacties bij komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Probeer jij ook nog eens. Want Five-seveN reageert na mijn post waarin ik stel dat het het falende migratieprobleem aan de oorzaak van deze racistische uitspraken ligt met:

'Ja dus als je de wensen van racisten niet inwilligt, dan moet je niet verschieten dat er racisme is.'

-> Als je een strenger migratiebeleid wegzet als 'het inwilligen van de wensen van racisten' dan scheer je iedereen over dezelfde kam.

Het staat Five-seveN natuurlijk vrij om te verduidelijken wat hij daarmee dan juist bedoelde als mijn interpretatie er naast zit.
    Met racisten bedoel ik alleen de mensen die deze racistische commentaar zetten. Dit is een reactie op “de politiek lokt deze wansmakelijke reacties uit”, wat iemand hier min of meer zei.

Wat ook interessant is voor mij, is de vraag vanaf wanneer een uitspraak racistisch is. Ik heb die reacties waar het over gaat niet gelezen. Maar een reactie “illegalen weten dat ze niet welkom zijn dus eigen schuld dikke bult!” vind ik bijvoorbeeld niet noodzakelijk racistisch. Veel hangt af van de kennis over de situatie van de persoon die die uitspraak doet. Als een dief ergens van een dak valt en iemand zegt Terecht! dan is dat niet plots racisme omdat het bijvoorbeeld toevallig een Marokkaan was.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 23 januari 2020 om 14:05

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen gedrag, zelfs als het wat tegenzit of de wereld niet is hoe ze het zelf willen. Moesten er minder allochtonen zijn zouden er minder racistische uitspraken gebeuren, da's duidelijk. Maar da's 0.0% excuus voor de mensen die die uitspraken doen. Ook als er veel immigranten zijn, meer dan de bevolking zou willen, zijn mensen die racistische uitspraken doen zielig, even zielig als het kleiner aantal mensen dat racistische uitspraken zou doen als er minder immigranten waren.
    Niemand maakt excuses voor dat soort gedrag. Ik duid aan dat je racisme het best aanpakt door de bron van het probleem weg te nemen. Er is geen rocketscience nodig om in te zien dat illegale migratie en meer specifiek de negatieve gevolgen daarvan de voedingsbodem gevormd hebben voor racistisch wangedrag en ook veruit de grootste reden zijn voor de opruk van extreem-rechts in heel West-Europa.
    Het gaat niet eens om 'minder allochtonen' maar simpelweg 'Moesten er minder problemen met allochtonen zijn'. Maar door de illegaliteit aard van migratie heeft men de problemen nu defacto niet in de hand.

Of een gedrag even zielig is, ongeacht het aantal mensen, kan je bediscussiëren. Op het moment dat een hele de samenleving een bepaald bedrag overneemt, kan jij dat misschien nog steeds even zielig vinden, maar gaat de rest maatschappij daar duidelijk anders over denken. Waarden en normen enzo.

Wat ga je oplossen door het beboeten van mensen voor wansmakelijke racistische uitspraken?
    Die mensen voelen hun gedrag ten eerste al gerechtvaardigd omdat ze dagdagelijks in de media incidenten met jeugdbendes en messentrekkers lezen. Of vandaag alweer of een verwarde Afghaanse asielzoeker die in Pelt een 73-jarige man in coma slaat. De combinatie van enerzijds straffeloosheid en privileging voor illegale migranten en anderzijds het disproportioneel straffen van racistische uitspraken op facebook gooit alleen maar meer olie op het vuur. En dat komt omdat het ook scheef is.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als krapuul en masse winkels leegrooft onder het mom van racisme, tijdens oudjaar auto’s in brand steekt en continu hulpverleners bekogelt en bedreigt...

Dàn moeten we praten met die mannen om hun beweegredenen te begrijpen en hier iets aan te doen. Want het zijn toch zo’n sukkelaars.

Als autochtone marginalen marginale praat verkoopt op het internet, dan moeten we dringend werk maken van een internet politie zodat deze zware criminelen gestraft worden!
    “Iedereen over de partij grenzen heen moet blabla”

Hou toch op met dat gezever.
    9 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen moeten idd eens wat meer nadenken alvorens ze iets op social media posten.

Klik ergens de reacties open, en dat mag over bloemschikken gaan, en gegarandeerd dat enkelen de clinch in gegaan zijn en elkaar openbaar liggen uit te kakken.

Maar mensen selectief vrij disproptioneel gaan straffen terwijl grotere criminelen er vaak veel goedkoper vanaf komen, zal het alleen maar erger maken.

"celstraffen van een maand tot een jaar en een boete tot 8.000 euro."

Pagina 284 van 297 Eerste ... 184234274280281282283284285286287288294 ... Laatste

Regels voor berichten