KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zonder dergelijke "racistische" praat te gaan goedpraten, lijkt het mij nochtans ook dat ons gerecht grotere prioriteiten zou moeten hebben.
    Maar goed, dwazen die dergelijke praat onder eigen naam op internet posten, waarvan zowel adres als inkomsten gekend zijn bij het gerecht, dat is natuurlijk een leuk doelwit voor het gerecht om boetes aan te gaan uitdelen, dat is gemakkelijker dan illegale criminelen die zware feiten plegen maar wiens adres ongekend is te gaan opsporen en opsluiten, en winstgevender dan boetes uit te delen aan "onvermogende" criminelen die ze toch nooit zullen betalen, maar ondertussen wél met een BMW op naam van iemand anders rondrijden, of erfenissen weigeren om zo toch maar zeker géén cent aan de nabestaanden van hun slachtoffers te betalen... Hey, en wat politici hebben er over zitten fluiten op Tweeter, dan vallen daar nog extra politieke punten bij te rapen!

In dit land mag je gerust zelfs na een voorgeschiedenis van wangedrag en misdrijven kinderen doodrijden, en je moet nog niet je volledige straf uitzitten.
    Maar ho maar, op Smoelboek hebben een paar dwazen gesuggereerd dat transmigranten die er zelf voor kiezen om met een gammel bootje de Noordzee op trekken, dan ook maar de gevolgen moeten dragen i.p.v. dat we dure reddingacties moeten organiseren...

Nogmaals: ik keur die reacties niet goed, hoewel er iets te zeggen valt voor het feit dat - ook als je Belg of Europeaan bent - wanneer je dergelijke dwaze stoten uithaalt, dat je niet moet komen huilen om de gevolgen. Ik zou nog steeds een reddingsactie uitsturen, omdat we nu éénmaal als samenleving de plicht hebben om mensen in nood te helpen, maar wanneer die nood duidelijk je eigen schuld is mag je ook de factuur krijgen... en als je hier illegaal in het land of continent bent, moet je opgesloten worden.

Mocht ik procureur zijn, dan zou het gaan controleren van het digitale equivalent van toogpraat, één van de laatste prioriteiten zijn die ik zou aanpakken in dit land.
    Mochten een héél deel andere problemen wél aangepakt zijn - quod non - dan mag dat voor mijn part gerust nog bestraft worden, maar zover zijn we in de verste verte niet.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is het de bedoeling niet van de politie/recherche/parket dat ze achter boeven en ontsnapte gevangenen aangaan?
    In plaats van mensen te gaan opsporen die hun mening uiten op sociale media?
    Tuurlijk, maar er wordt niet minder gezocht naar een ontsnapte gevangene omdat de internetrecherche met iets anders bezig is.

Dat is dezelfde drogredenering als: Mj pakken ze omdat ik te snel tijd. Dat ze maar eerst echte dieven vangen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar er wordt niet minder gezocht naar een ontsnapte gevangene omdat de internetrecherche met iets anders bezig is.

Dat is dezelfde drogredenering als: Mj pakken ze omdat ik te snel tijd. Dat ze maar eerst echte dieven vangen.
    Justitie krijgt één budget, dat geld kan je maar één keer uitgeven. Middelen die gegeven worden aan de internetrecherche om zich bezig te houden met dit soort onzin, is geld dat niet naar iets anders kan gaan.

EDIT:
    Ook je vergelijking is ongepast, snelheidsduivels hebben wel degelijk doden op hun geweten. Dus die bestraffen om dat gedrag in te perken is inderdaad een normale prioriteit. Racistische toogspraak is vaak vooral dat: enkel woorden. Niemand van die dwazen heeft die transmigranten dat bootje ingeduwd.
    Maar inderdaad, de politie zou meer mogen doen om dieven te pakken, want de pakkans voor woninginbraken is ongeveer 5% en de straf die justitie gemiddeld aan dergelijke inbrekers geeft kan ik misschien niet meteen online terugvinden, maar Belgische justitie kennende zal het eerder een veredelde tik op de vingers zijn zonder veel gevolg.
    Laatst gewijzigd door KnightOfCydonia; 22 januari 2020 om 21:44

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Justitie krijgt één budget, dat geld kan je maar één keer uitgeven. Middelen die gegeven worden aan de internetrecherche om zich bezig te houden met dit soort onzin, is geld dat niet naar iets anders kan gaan.

EDIT:
    Ook je vergelijking is ongepast, snelheidsduivels hebben wel degelijk doden op hun geweten. Dus die bestraffen om dat gedrag in te perken is inderdaad een normale prioriteit. Racistische toogspraak is vaak vooral dat: enkel woorden. Niemand van die dwazen heeft die transmigranten dat bootje ingeduwd.
    Maar inderdaad, de politie zou meer mogen doen om dieven te pakken, want de pakkans voor woninginbraken is ongeveer 5% en de straf die justitie gemiddeld aan dergelijke inbrekers geeft kan ik misschien niet meteen online terugvinden, maar Belgische justitie kennende zal het eerder een veredelde tik op de vingers zijn zonder veel gevolg.
    Het verschil met racistische toogspraak is dat deze aan den toog bleef. Via sociale media kan je uw racistische toogspraak aan een veel groter publiek meedelen. Het mag zeker in de gaten gehouden worden. Beste oplossing: kordaat optreden, laten de politie het maar onderzoeken, politiek mag het even aanhalen/veroordelen en dan terug naar de essentie van de dag: het vormen van een regering.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Het verschil met racistische toogspraak is dat deze aan den toog bleef. Via sociale media kan je uw racistische toogspraak aan een veel groter publiek meedelen. Het mag zeker in de gaten gehouden worden. Beste oplossing: kordaat optreden, laten de politie het maar onderzoeken, politiek mag het even aanhalen/veroordelen en dan terug naar de essentie van de dag: het vormen van een regering.
    Als je erkent dat het het digitale equivalent is van toogpraat maar zr alsnog mankracht tegenaan wilt smijten... waarom dan ook niet agenten van Staatsveiligheid naar elke echte toog sturen?
    Zoals ik al zei: in tijden waarin véél meer ergers misloopt, is het triest dat hier ineens wél middelen voor zijn, maar voor veel andere juridische en politionele problemen niet.

Trouwens Facebook heeft ook eigen moderators, laat hen de (écht) racistische commentaren opkuisen.

Al blijven we nu wel heel gemakkelijk voorbij gaan aan het feit dat niet al die commentaren die de media opvoeren racistisch waren. Als ik zeg: "laat die idioten maar idiote dingen doen, de gevaarlijke gevolgen zijn ook voor hen", ben ik dan racistisch als die idioten niet blank (genoeg) zijn? Ik zou nochtans ook "eigen schuld" denken als een bende autochtone West-Vlamingen met een gammel bootje de Noordzee optrekt.

Ja, die transmigranten willen wanhopig in Engeland geraken, en uit wanhoop doe je wel eens domme dingen, maar het is en blijft illegaal wat ze doen, en ook in Engeland zijn ze overigens niet welkom.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) met Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)

EDIT:
    Mijn "vergelijking" is geen vergelijking, maar een bekend voorbeeld van een drogredenering. Om de simpele reden dat het dus een drogredenering is, niet klopt en een foutieve gedachtegang is.
    En Justitie krijgt niet één budget, en geld dat niet wordt uitgegeven aan de internetrecherche gaat niet automatisch ergens anders heen.

Daarnaast heb je niet ongestraft te kiezen welke wetten je volgt en welke niet. De meerderheid van de Belgen (via indirecte democratie) vindt dat racisme en haatberichten tegen mensen van een andere kleur verboden moet zijn bij wet, dus dat is het ook. Dan heb je je aan die spelregels te houden.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Knight; Voor iemand die die reacties niet goed wil praten doe je anders niet veel anders.

Je kan altijd wel iets ergers bedenken, die ontsnapte crimineel is ook maar een ontsnapte crimineel, gaat het kostenplaatje om die te vatten ook niet te hoog oplopen? Misschien dat we dat geld beter in gezondheidzorg of educatie steken? Zo kan je bezig blijven en doe je op den duur niets.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Mijn "vergelijking" is geen vergelijking, maar een bekend voorbeeld van een drogredenering. Om de simpele reden dat het dus een drogredenering is, niet klopt en een foutieve gedachtegang is.
    En Justitie krijgt niet één budget, en geld dat niet wordt uitgegeven aan de internetrecherche gaat niet automatisch ergens anders heen.

Daarnaast heb je niet ongestraft te kiezen welke wetten je volgt en welke niet. De meerderheid van de Belgen (via indirecte democratie) vindt dat racisme en haatberichten tegen mensen van een andere kleur verboden moet zijn bij wet, dus dat is het ook. Dan heb je je aan die spelregels te houden.
    Justitie krijgt wel één budget het is niet omdat jij verliest naar een latere stap in de verdeling van de middelen te kijken, dat dit geen verspilling van overheidsmiddelen is. Sterker nog, als al de rest op Justitie-vlak in orde zou zijn en er zouden nog noden zijn in bv. de opvang van daklozen of gezondheidszorg, dan zou ik het budget van Justitie eerst nog verlagen en dit geld daar uitgeven.

Ook het feit dat je er duidelijk indirecte democratie moet bijhalen toont al aan dat jij zelf ook aanvoelt dat je nooit een meerderheid in België zal vinden die het een prioriteit vindt om dergelijke digitale toogpraat aan te pakken wanneer er nog zoveel anders, bv. 95% onopgeloste woninginbraken, misloopt.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    @Knight; Voor iemand die die reacties niet goed wil praten doe je anders niet veel anders.

Je kan altijd wel iets ergers bedenken, die ontsnapte crimineel is ook maar een ontsnapte crimineel, gaat het kostenplaatje om die te vatten ook niet te hoog oplopen? Misschien dat we dat geld beter in gezondheidzorg of educatie steken? Zo kan je bezig blijven en doe je op den duur niets.
    Om deze toogpraat op dezelfde schaal te plaatsen als ontsnapte, gewelddadige criminelen heb je al een logaritmische schaal nodig.

Ik keur dergelijke praat af maar het gevaar dat ervan uit gaat is enorm beperkt.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Om deze toogpraat op dezelfde schaal te plaatsen als ontsnapte, gewelddadige criminelen heb je al een logaritmische schaal nodig.

Ik keur dergelijke praat af maar het gevaar dat ervan uit gaat is enorm beperkt.

Liever 1 gewelddadige ontsnapte crimineel dat in Thailand zit, dan in een land wonen waar racisme algemeen aanvaard is en de arm der wet een oogje dichtknijpt. Het gevaar dat daar vanuit gaat is enorm beperkt zeg je?

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Liever 1 gewelddadige ontsnapte crimineel dat in Thailand zit, dan in een land wonen waar racisme algemeen aanvaard is en de arm der wet een oogje dichtknijpt. Het gevaar dat daar vanuit gaat is enorm beperkt zeg je?
    Als men minder van deze praat wil, dat men dan luistert naar de verzuchtingen van de mensen. Men kan deze praat bestraffen maar de frustraties zijn daarom niet weg. Geen wonder dat VB monsterscores haalt in peilingen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    De arm der wet moet gewoon hoe dan ook zijn werk doen. De enige beperking is dat zolang ongebreidelde migratie voortgaat, de voedingsbodem voor dat soort racistische praat zal blijven bestaan. Door boetes uit te delen om facebook posts en likes doe je louter aan symptoombestrijding. Zolang er bij een groot deel van de bevolking onvrede is over de migratiepolitiek, zal deze democratische machteloosheid uitmonden in frustraties en haat jegens de personen die symbool staan voor deze falende politiek.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Als men minder van deze praat wil, dat men dan luistert naar de verzuchtingen van de mensen. Men kan deze praat bestraffen maar de frustraties zijn daarom niet weg. Geen wonder dat VB monsterscores haalt in peilingen.
    Niemand zegt dat ze dat niét moeten aanpakken.

Maar vragen dat deze mensen niet bestraft worden, omdat de politiek niet naar hun verzuchtingen luistert, is een gevaarlijke stelling.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja dus als je de wensen van racisten niet inwilligt, dan moet je niet verschieten dat er racisme is.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    De arm der wet moet gewoon hoe dan ook zijn werk doen. De enige beperking is dat zolang ongebreidelde migratie voortgaat, de voedingsbodem voor dat soort racistische praat zal blijven bestaan. Door boetes uit te delen om facebook posts en likes doe je louter aan symptoombestrijding. Zolang er bij een groot deel van de bevolking onvrede is over de migratiepolitiek, zal deze democratische machteloosheid uitmonden in frustraties en haat jegens de personen die symbool staan voor deze falende politiek.
    Da's een beetje zoals zeggen dat dieven het symptoom zijn van oneerlijk verdeelde rijkdom en dat in plaats van dieven te pakken ze beter het geld van de rijken aan de armen zouden geven. Het is geen onlogische redenering, maar het spreekt die dief niet vrij en het helpt het slachtoffer van de diefstal geen stap vooruit. Da's hetzelfde met racisme, ik ben persoonlijk geen voorstander van racistische uitspraken verbieden maar doen alsof het slechts symptomen zijn en ze dus slachtoffers zijn van slecht politiek beleid doet ze teveel eer. Het zijn zielige mensen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 283 van 299 Eerste ... 183233273279280281282283284285286287293 ... Laatste

Regels voor berichten