Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Daar draai je de rollen helemaal om. In feite is hier 1 individu het slachtoffer van een hele groep PC-bullies. En daardoor plooit dit ene individu onder de sociale druk, terwijl hij in feite niks fout deed.

Hij zou naar Unia moeten stappen de sukkelaar, of het EVRM inroepen
    Hoe wordt hij gediscrimineerd? Hoe worden zijn mensenrechten geschonden?
    En jij noemt het PC-bullies, ik zie nérgens in de verklaringen van Azaria dat hij zich gebullied voelt om die beslissing te nemen.

Nergens draai ik de dingen om. De vorige poster zei dat de individuele keuze van de acteur "een symptoom is van de tijd", en ik zeg dat je dat niet zo makkelijk mag zeggen. Want dat zei je ook niet toen hij het 9j lang wél bleef inspreken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    ik vind dat kleruspelletje leuk

zwarte man mag niet
    roodhuid mag niet
    gele man mag niet (bij jommeke de chinezen)
    bruine man mag uiteraard niet
    witte man is plots de politiek correcte term
    Je moet wel heel veel moeite doen om dat te doen kloppen... Zwarte man mag niet? Hoe kom je daar nu weer bij?
    Roodhuid mag op dezelfde manier dat bleekscheet mag. Woorden betekenen nu eenmaal dingen.
    En ik denk dat hier maar heel weinig mensen zitten die een probleem hebben met "blanke".
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Je moet wel heel veel moeite doen om dat te doen kloppen... Zwarte man mag niet? Hoe kom je daar nu weer bij?
    Roodhuid mag op dezelfde manier dat bleekscheet mag. Woorden betekenen nu eenmaal dingen.
    En ik denk dat hier maar heel weinig mensen zitten die een probleem hebben met "blanke".
    Ik geef je deels gelijk, maar "blanke" is dan ook geen kleur (zelfs letterlijke betekenis) terwijl zwart/rood/geel/wit dat natuurlijk wel zijn. Ik denk ook niet dat zwarte momenteel zo negatief ervaren wordt als de meeste denken. Dat zijn enkel wat sneeuwvlokjes die zich daar aan storen. Maar roodhuid is imo niet hetzelfde als bleekscheet, Neger is hetzelfde als bleekscheet. Roodhuid zegt toch letterlijke "iemand met een rode huid"?

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    https://twitter.com/Nadia_Fadil/stat...63260010221568

Dat een associate professor als Nadia Fadil aan de KULeuven op twitter dit soort activistische praat en racistische insinuaties staat te verkopen is exact de reden waarom niemand in het racisme debat sociale wetenschappers nog serieus neemt.
    Je kan van zo'n onderzoekster toch onmogelijk nog waardevol wetenschappelijk werk of ook maar een objectieve expertenopinie verwachten als ze in zo'n tunnelvisie zit?

Moet erg vermoeiend zijn als je zoals die mensen iedereen volgens zijn kleur/afkomst/status beziet ipv de echte persoon die erachter zit.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik geef je deels gelijk, maar "blanke" is dan ook geen kleur (zelfs letterlijke betekenis) terwijl zwart/rood/geel/wit dat natuurlijk wel zijn. Ik denk ook niet dat zwarte momenteel zo negatief ervaren wordt als de meeste denken. Dat zijn enkel wat sneeuwvlokjes die zich daar aan storen. Maar roodhuid is imo niet hetzelfde als bleekscheet, Neger is hetzelfde als bleekscheet. Roodhuid zegt toch letterlijke "iemand met een rode huid"?
    Daarom, dus. Ik praat niet graag over "voor mij is X sterker dan Y." Dat maakt niet zo heel veel uit. Het gaat over gemiddeld genomen. De betekenis van een woord is X als de meerderheid van de Nederlandse taalgebruikers daar X aan verbindt. Oa de Van Dale neemt het dan ook zo op, zodra dat gebeurt. En daar zie je:
    Roodhuid: veroud., vaak min. gebruikte naam voor een indiaan.
    antoniem: bleekgezicht

Dus op dezelfde hoogte als "roodhuid" staat "bleekgezicht". Niet dat dat er heel veel toe doet, het "kleurspelletje" van Tolya slaat op niet veel.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Blijkbaar veel sneeuwvlokjes in de roetpiet discussie dan, als zwart niet zo erg is.

Anderzijds oefenen die sneeuwvlokjes dan weer veel peer pressure uit zodat men al 2 keer nadenkt voor men het WOORD zwarte piet in de mond neemt. Of Apu moet inspreken. Snowflake zijn en tegelijk PC bully, het is een kunst.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Blijkbaar veel sneeuwvlokjes in de roetpiet discussie dan, als zwart niet zo erg is.

Anderzijds oefenen die sneeuwvlokjes dan weer veel peer pressure uit zodat men al 2 keer nadenkt voor men het WOORD zwarte piet in de mond neemt. Of Apu moet inspreken. Snowflake zijn en tegelijk PC bully, het is een kunst.
    Wat een onzin. Het woord "zwarte" is niet het probleem in de roetpietdiscussie. Daar gaat het er net om dat de piet niet noodzakelijk zwart is van huidskleur, maar zwart door de roet.
    Dus nee, niet iedereen die daar iets over zegt is een "sneeuwvlokje" dat een probleem heeft met "zwart" als beschrijving voor een huidskleur.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat een onzin. Het woord "zwarte" is niet het probleem in de roetpietdiscussie. Daar gaat het er net om dat de piet niet noodzakelijk zwart is van huidskleur, maar zwart door de roet.
    Dus nee, niet iedereen die daar iets over zegt is een "sneeuwvlokje" dat een probleem heeft met "zwart" als beschrijving voor een huidskleur.
    Waarom kon het dan niet gewoon zwarte piet blijven? Dat impliceert toch nergens dat het NIET van de roet kwam? Want dat zal elk kind vroeger en nu je antwoorden als je vraagt waarom de pieten zwart zijn: "dat is van door de schouw te kruipen, duh!". Er zal geen enkele je antwoorden: "dat moet zo omdat anders het vorig eeuwse model meester/slaaf niet gerespecteerd wordt." Die dimensie ontstaat enkel als een volwassen snowflake er achter gaat graven, en de term "zwart" bewust en enkel op de foutst mogelijke manier gaat interpreteren.

Dus niets onzin, wel snowflakes. Leg me anders eens uit waarom het per se roetpiet moest worden.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 21 januari 2020 om 13:46

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Waarom kon het dan niet gewoon zwarte piet blijven? Dat impliceert toch nergens dat het NIET van de roet kwam? Want dat zal elk kind vroeger en nu je antwoorden als je vraagt waarom de pieten zwart zijn: "dat is van door de schouw te kruipen, duh!". Er zal geen enkele je antwoorden: "dat moet zo omdat anders het vorig eeuwse model meester/slaaf niet gerespecteerd wordt." Die dimensie ontstaat enkel als een volwassen snowflake er achter gaat graven, en de term "zwart" bewust en enkel op de foutst mogelijke manier gaat interpreteren.

Dus niets onzin, wel snowflakes. Leg me anders eens uit waarom het per se roetpiet moest worden.
    Het moest niet "per se" roetpiet worden. Dat is gewoon de naam die het gekregen heeft, om het verschil duidelijk te maken.
    En je verklaring klopt niet: "Elk kind vroeger en nu" zal antwoorden dat het door de schouw te kruipen is? Niet waar. Zelfs mijn generatie zag dat anders. Daar is het in de pietendiscussie al meer dan genoeg over gegaan, en ik heb geen zin om die opnieuw te voeren.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Het moest niet "per se" roetpiet worden. Dat is gewoon de naam die het gekregen heeft, om het verschil duidelijk te maken.
    En je verklaring klopt niet: "Elk kind vroeger en nu" zal antwoorden dat het door de schouw te kruipen is? Niet waar. Zelfs mijn generatie zag dat anders. Daar is het in de pietendiscussie al meer dan genoeg over gegaan, en ik heb geen zin om die opnieuw te voeren.
    Anderzijds, groene piet, gele piet, rode piet (met dezelfde andere uiterlijke kenmerken) => geen probleem. Maar zwarte piet blijft wel een probleem. Het blijft dus toch wel een link met dat "zwarte" stuk.

Maar ik ben die discussie zo beu als iets, en dit is dan ook mijn laatste post daarover.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het moest niet "per se" roetpiet worden.
    En het moest niet "per se" wintermarkt worden ook zeker?

Waarom zijn die termen dan veranderd? Voor de leut? Uit verveling?

De snowflakes zijn al zo talrijk geworden dat men er electoraal brood in ziet en op hun eisen ingaat, maar voor jou bestaan ze niet. Sterk.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    En het moest niet "per se" wintermarkt worden ook zeker?

Waarom zijn die termen dan veranderd? Voor de leut? Uit verveling?

De snowflakes zijn al zo talrijk geworden dat men er electoraal brood in ziet en op hun eisen ingaat, maar voor jou bestaan ze niet. Sterk.
    Allee, weet je zo nog eentje om mee op de hoop te gooien?
    Tolya zei dat "zwart" niet meer kon als beschrijving van een huidskleur. Zelfs "een zwarte" is totaal geen probleem, dus zijn "tegenstrijdigheid" is er geen. Punt.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Oh en ook: voor gezinshereniging heb je 3 maand om het dossier voor te bereiden, en daarna nog 3 maand voor er een beslissing valt. Dus 6 maand in totaal, dien je vroeger in dan heeft DVZ meer tijd om te beslissen. WIj hebben ingediend eind november en moesten tot eind maart wachten op een beslissing. Geen beslissing in die termijn = goedgekeurd en de dag erna je vreemdelingenkaart ophalen. Wij hebben nooit iets gehoord, dus was het dossier goed (sowieso) of werd er nooit naar gekeken, who knows? Dit was de periode dat de N-VA de regering verliet (Francken>De Block) en het was ertussen Kerst en Nieuwjaar...

Het onderlijnd stuk kan ik enkel maar bijtreden trouwens. Mijn vrouw heeft dezelfde mening en vindt ons systeem ongeloofelijk soft na met bepaalde gevallen in de cursus NL en inburgering te praten.
    Hierbij relevant:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200121_04814961

Niet alleen met de visums gaat de DVZ de mist in. Ook bij de beoordeling van de verblijfsaanvragen, de volgende stap in het proces, wordt de antwoordtermijn overschreden, en worden aanvragen dus automatisch goedgekeurd. Hoe vaak dat gebeurt, weet de DVZ zelf niet. Het Rekenhof voerde daarom een steekproef uit van vijftig dossiers en stelde vast dat in minstens twaalf daarvan de termijnoverschrijding leidde tot een automatische goedkeuring.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alleen is dat niet echt hoe het gegaan is, hè. The Simpsons hebben redelijk expliciet hem niét vervangen. Ze hebben gezegd dat ze dat issue nu niet gingen aanpakken, maar wilden het ook niet buiten proportie opblazen. Terecht, wat mij betreft.

Maar deze acteur zegt nu in feite: Het màg, maar ik doe het niet. Of Apu nu te problematisch is of niet als idee, de acteur wil dat liever niet doen. Is hij verplicht het toch te doen, misschien?
    Er is letterlijk een documentaire gemaakt specifiek rond Apu. Tuurlijk wordt je dan door de goedgemeente moreel gedwonen om ermee te stoppen om niet als een klootzak over tekomen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nog maar eens een bewijs dat er geen breed maatschappelijk draagvlak is voor een multiculturele samenleving, hoe hard de politici (al dan niet met volle goesting) dit blijven pushen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oren~a1e3a5f2/

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Nog maar eens een bewijs dat er geen breed maatschappelijk draagvlak is voor een multiculturele samenleving, hoe hard de politici (al dan niet met volle goesting) dit blijven pushen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oren~a1e3a5f2/
    lol ehrr kheb ze niet allemaal zitten lezen, maar dat is gewoon walgelijk. punt
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Pagina 281 van 297 Eerste ... 181231271277278279280281282283284285291 ... Laatste

Regels voor berichten