iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Over de TAALproblematiek ja, EU burgers zijn helemaal niet verplicht hier de taal te leren.
    3e en 4e generatiemarokkaantjes in Borgerhout en Brussel ook niet.
    maar dan raken ze niet aan een diploma, job, ... en zit je met dat integratieprobleem

maar door de verplichte woordkeuze trekt men alles open zodat je plots, door terminologie als (niet)eu-inwoner, plots over de Hollander in Brasschaat, een zweedse expat in Brussel of een hoogopgeleide IT'er uit Indie praat.

Daar gaat het natuurlijk niet over

iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200118_04811256

Iedereen weet toch dat PC volk geen gevoel voor humor heeft. En maar toegeven he jongens.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOBO0901 Bekijk bericht

Iedereen weet toch dat PC volk geen gevoel voor humor heeft. En maar toegeven he jongens.
    Goed dat southpark er nog is...
    Ivm Apu: als IT-consultant al op véél plaatsen gewerkt waar (soms heel er veel) Indiërs werken en ik durf wel te stellen dat 95% van hen klonk als Apu... Met dat verschil dat Apu nog gramaticaal correct Engels praat, dat kon ik niet zeggen van mijn Indische collegae...
    Als je daar al aanstoot aan moet gaan nemen, begin dan ook maar de Suskes en wiskes of de Jommekes te verbranden waar een chinees de "r" niet kan uitspreken. Me so solly, china !
    Control your life through insanity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Goed dat southpark er nog is...
    Ivm Apu: als IT-consultant al op véél plaatsen gewerkt waar (soms heel er veel) Indiërs werken en ik durf wel te stellen dat 95% van hen klonk als Apu... Met dat verschil dat Apu nog gramaticaal correct Engels praat, dat kon ik niet zeggen van mijn Indische collegae...
    Als je daar al aanstoot aan moet gaan nemen, begin dan ook maar de Suskes en wiskes of de Jommekes te verbranden waar een chinees de "r" niet kan uitspreken. Me so solly, china !
    Daar is dan ook al kritiek op gekomen .

Ik vind het ook overdreven, want de Simpsons zit bomvol met stereotypes. Ik zal hier geen personages noemen en je mag eens gokken wie ik bedoel:
    1) De rijke, oude kapitalist
    2) De luie werknemer in een gouden kooi
    3) De criminele pestkop
    4) De rebelse tiener
    5) De alcoholieker
    6) De nerd

En zo kan je echt nog uren doorgaan.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOBO0901 Bekijk bericht

Alleen is dat niet echt hoe het gegaan is, hè. The Simpsons hebben redelijk expliciet hem niét vervangen. Ze hebben gezegd dat ze dat issue nu niet gingen aanpakken, maar wilden het ook niet buiten proportie opblazen. Terecht, wat mij betreft.

Maar deze acteur zegt nu in feite: Het màg, maar ik doe het niet. Of Apu nu te problematisch is of niet als idee, de acteur wil dat liever niet doen. Is hij verplicht het toch te doen, misschien?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Alleen is dat niet echt hoe het gegaan is, hè. The Simpsons hebben redelijk expliciet hem niét vervangen. Ze hebben gezegd dat ze dat issue nu niet gingen aanpakken, maar wilden het ook niet buiten proportie opblazen. Terecht, wat mij betreft.

Maar deze acteur zegt nu in feite: Het màg, maar ik doe het niet. Of Apu nu te problematisch is of niet als idee, de acteur wil dat liever niet doen. Is hij verplicht het toch te doen, misschien?
    Tuurlijk niet, maar dat hij er nu mee wilt stoppen, is een symptoom van deze tijd. Het soms overdreven PC willen denken en problemen zoeken waar er geen zijn. Is Apu stereotyp ? Absoluut. Is dat denigrerend, neerbuigend of racistisch bedoeld ? Tuurlijk niet. Is het overdreven dat hij ermee wilt stoppen ? Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken, persoonlijk vind ik het wel.
    @Sandervw: op south park is al veel meer kritiek gekomen, maar die mannen trekken er zich godzijdank geen jota van aan. If anything, maken ze het gewoon nog erger.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Tuurlijk niet, maar dat hij er nu mee wilt stoppen, is een symptoom van deze tijd. Het soms overdreven PC willen denken en problemen zoeken waar er geen zijn. Is Apu stereotyp ? Absoluut. Is dat denigrerend, neerbuigend of racistisch bedoeld ? Tuurlijk niet. Is het overdreven dat hij ermee wilt stoppen ? Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken, persoonlijk vind ik het wel.
    @Sandervw: op south park is al veel meer kritiek gekomen, maar die mannen trekken er zich godzijdank geen jota van aan. If anything, maken ze het gewoon nog erger.
    Maar het is gevaarlijk om de acties van een individu te bestempelen als symptoom van deze tijd, en daar grote conclusies aan vast te hangen, hè.
    Al van in 2010 verschijnen er wel vaker stukken over dat Apu racistisch is. Is het dan ook een symptoom van de tijd dat hij het 9 jaar wél blijft doen? Of komt dat niet goed uit in het verhaaltje? Want ik vind eerder dat dat verhaaltje wordt gecreëerd dat "de liberalen" van alles een probleem maken, en daar past deze beslissing van Azaria netjes in. In plaats van andersom.

Ik weet ook niet of je kunt zeggen dat het echt op niets steunt. Ja, ik vind ook dat het moet kunnen. Maar als je bijvoorbeeld The Problem with Apu ziet, dan is het niet totaal uit de lucht gegrepen, hè. Dingen evolueren nu eenmaal, de zwartjes in de Jommekesstrips zien er ook niet meer hetzelfde uit als vroeger. Moet je dat er dan inhouden gewoon omdat het "moet mogen"? Denk het niet. Als je dan beslist dat dat niet de richting is die je wilt uitgaan, heb je de vrijheid om dat te kiezen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Maar het is gevaarlijk om de acties van een individu te bestempelen als symptoom van deze tijd, en daar grote conclusies aan vast te hangen, hè.
    Al van in 2010 verschijnen er wel vaker stukken over dat Apu racistisch is. Is het dan ook een symptoom van de tijd dat hij het 9 jaar wél blijft doen? Of komt dat niet goed uit in het verhaaltje? Want ik vind eerder dat dat verhaaltje wordt gecreëerd dat "de liberalen" van alles een probleem maken, en daar past deze beslissing van Azaria netjes in. In plaats van andersom.

Ik weet ook niet of je kunt zeggen dat het echt op niets steunt. Ja, ik vind ook dat het moet kunnen. Maar als je bijvoorbeeld The Problem with Apu ziet, dan is het niet totaal uit de lucht gegrepen, hè. Dingen evolueren nu eenmaal, de zwartjes in de Jommekesstrips zien er ook niet meer hetzelfde uit als vroeger. Moet je dat er dan inhouden gewoon omdat het "moet mogen"? Denk het niet. Als je dan beslist dat dat niet de richting is die je wilt uitgaan, heb je de vrijheid om dat te kiezen.
    Dat Afrikanen in moderne strips anders getekend worden, daar kan ik mij nog in vinden. Net zoals Jerommeke ook geen halve aap meer is. Maar dit zou je kunnen vergelijken met bvb Mic Mac Jampudding plots in normale kleren te gaan tekenen, want niet elke schot is ros en draagt een kilt. Ik werk zelf heel vaak met Indiërs samen, en heb de Apu-kwestie ook al met hen besproken, en ik heb er nog geen enkele geweten die het een probleem vonden. De meeste vonden zelfs dat het nog niet echt een karikatuur is, omdat hij bepaalde dingen niet doet.

Vrij letterlijk heeft er ooit iemand gezegd dat ze wel een kans hebben gemist door hem niet te laten knikken met zijn hoofd.

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind dergelijke ontwikkelingen zeer triestig. Het uiteindelijke doel is om alles en iedereen gelijk te trekken. Geen diversiteit meer. En het is net diversiteit die voor vooruitgang en ontwikkeling zorgt, maar zover denken de PC-ers volgens mij niet.

Want wat is het verschil tussen een Chinees die geen ARE spreekt, of een Schot neerpennen als een rosse in kilt? Of een indiaan Rood met een verenhoed? Apu is gewoon flavor of the month en eens ze hun slag daar thuis hebben zal het wel weer iemand anders zijn die eraan moet geloven. Mooie wereld waar we naartoe gaan.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik wil gerust geloven dat er in 2010 al mensen waren die het racistisch vonden. Maar misschien kregen die mensen met hun (in mijn ogen lichtgeraakte, overdreven) mening toen gewoon weinig tot geen aandacht, terwijl de laatste jaren iedere jan lul die zich ergens door gekwetst voelt, toch zeker op 5 verschillende platformen minsten 30 minuten media- of internetaandacht moet krijgen om zijn/haar butthurt te verzachten.

Iemand als meer/minderwaardig beschouwen is voor mij 1 van de kenmerken of iets racistisch is of niet. De simpsons hebben in mijn ogen daar alvast niét tegen gezondigd. Ja, het is stereotiep, maar het is niet eens een overdreven stereotype. Een doorsnee indische consultant klinkt gewoon hetzelfde. Keihard werken, uitgehuwelijkt worden,...: al die kenmerken zijn ook typisch aan de indische maatschappij (of toch zeker in bepaalde regio's). Daar zit zelfs geen racisme of diepere betekenis achter, het is gewoon zo.

Wat de simpsons gewoon doen is de maatschappij een spiegel van stereotypes voorhouden, zie ook de lijst van Sandervw, meer niet. Ze nemen daar geen standpunt in in. Zeggen dat 1 personage in de simpsons onaanvaardbaar is wegens deze of gene reden, zou ik zelfs hypocriet durven noemen. If anything, zijn het juist de simpsons die dan racisme aankaarten ipv te promoten.
    Als je objectief naar de simpsons kijkt, dan komen de blanken er toch een PAK slechter uit dan bv Apu ? Een lompe, luie flik, een slet van een lerares, een corrupte burgemeester, een gruwelijk domme kloot en in sé slechte vader die en passant zelfs "het hoofdpersonnage" te noemen is , een narcistische, sadistische rijke, een semi-alcoholieker,...
    Mischien de italianen even bellen omdat ze allemaal als gek pratende, pizza fretende maffiosi afgeschilderd worden ?

The problem with apu: vermakelijk, maar ik vind het ook maar de mening van hooguit een paar personen. Genoeg komieken die er anders over denken, Russel Peters al ooit eens gehoord ?
    Anders bv dit ook eens lezen, het heeft evenveel waarde: https://www.bbc.com/news/world-asia-india-44027613
    Misschien heb ik de protesten in India zelf ook gemist ? Of misschien ligt in India er gewoon niemand wakker van en zoeken wij spijkers op laag water ? In deze vind ik dus inderdaad wel dat eerder "de liberalen" zoals je ze noemt er een probleem van maken.
    Als Apu erin zat als laughing stock en als enige kleurling, dan was dit absoluut een probleem. Maar in de serie zoals ze nu bestaat ? Ik betwijfel het.

Dat de maker vroeger gepest werd owv apu, pff, big deal. Sorry, maar dat hoort bij opgroeien. De rosse wordt gepest, de dikke wordt gepest, de kleine wordt gepest, die met een brilleke wordt gepest, die dat lispelt wordt gepest en die met een ander kleurke wordt gepest. Da's eigen aan opgroeiende kinderen, dat krijg je er toch nooit uit. Of gelooft hij nu oprecht dat kinderen niet gaan lachen met een indier die indisch-engels praat, gewoon omdat apu niet meer in de simpsons voorkomt ?
    Zoals ik hierboven zei: de simpsons tonen een spiegel van de maatschappij, je kan niet boos zijn op een spiegel omdat hij je een reflectie toont he. Die spiegel is niet de oorzaak van wat je ziet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://twitter.com/Nadia_Fadil/stat...63260010221568

Dat een associate professor als Nadia Fadil aan de KULeuven op twitter dit soort activistische praat en racistische insinuaties staat te verkopen is exact de reden waarom niemand in het racisme debat sociale wetenschappers nog serieus neemt.
    Je kan van zo'n onderzoekster toch onmogelijk nog waardevol wetenschappelijk werk of ook maar een objectieve expertenopinie verwachten als ze in zo'n tunnelvisie zit?
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 20 januari 2020 om 11:51
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Daar draai je de rollen helemaal om. In feite is hier 1 individu het slachtoffer van een hele groep PC-bullies. En daardoor plooit dit ene individu onder de sociale druk, terwijl hij in feite niks fout deed.

Hij zou naar Unia moeten stappen de sukkelaar, of het EVRM inroepen

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    https://twitter.com/Nadia_Fadil/stat...63260010221568

Dat een associate professor als Nadia Fadil aan de KULeuven op twitter dit soort activistische praat en racistische insinuaties staat te verkopen is exact de reden waarom niemand in het racisme debat sociale wetenschappers nog serieus neemt.
    Je kan van zo'n onderzoekster toch onmogelijk nog waardevol wetenschappelijk werk of ook maar een objectieve expertenopinie verwachten als ze in zo'n tunnelvisie zit?
    Prachtig, de kloof meteen nog dieper geslagen.

Dat deze tweet, en al de overige rotzooi uit die hoek, zich grondig mag verspreiden.

Die tweet is een scherpe naald die langzaam een oogbal doorprikt.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Prachtig, de kloof meteen nog dieper geslagen.
    Dat deze tweet, en al de overige rotzooi uit die hoek, zich grondig mag verspreiden.
    Die tweet is een scherpe naald die langzaam een oogbal doorprikt.
    ik vind dat kleruspelletje leuk

zwarte man mag niet
    roodhuid mag niet
    gele man mag niet (bij jommeke de chinezen)
    bruine man mag uiteraard niet
    witte man is plots de politiek correcte term

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En we zijn dan eigenlijk zelfs niet wit maar lichtroze.

Pagina 280 van 298 Eerste ... 180230270276277278279280281282283284290 ... Laatste

Regels voor berichten