Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je zegt 1 post ervoor zelf dat er voor de hardnekkige weigeraars stokken achter de deur moeten zijn. Maar eens ze hier zijn heb je niets meer als stok. Dreig je in de steun te snijden die ze ontvangen krijg je direct de wind vanvoor wegens asociaal, ze nog meer de put induwen, het EVRM, je kent het liedje wel.

Aan welke stokken had jij dan gedacht?

En als je er geen menselijke kan bedenken, is dan een taalexamen VOOR ze naar hier mogen komen niet de enige werkbare en menselijkste stok die we hebben om het toch wat af te dwingen onze taal te leren?
    Die vetgedrukte zin heb je alvast niet van mij gelezen. Ik kan natuurlijk ook alleen maar voor mij spreken, maar een stok achter de deur kan uiteraard niet bestaan zonder dat er iets kan weggehouden worden.
    Dat schrijf ik nu al pagina's en pagina's lang. Dat jij dan beweert dat ik dat asociaal zou noemen of het EVRM erbij zou houden, slaat nergens op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-jou...pot_WP00163822
    vanaf 8 minuten 30

nu gaan ze op de vdab via tekeningetjes en pictogrammetjes vaardigheden zoeken bij de laaggeschoolden zonder talenkennis.
    Naast pamperen en de kern vh probleem negeren lijkt me dit textbook tijd- en geldverspilling.

op de reguliere arbeidsmarkt gaan privéwerkgevers echt niet met tekeningetjes en pictogrammen werken om het takenpakket uit te leggen. op welke manier die mensen nu geholpen zijn ontgaat me volledig
    Ah, het doel is niét om in het VDAB-traject te komen om werk te vinden?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    een sector waar je met mensen werkt, vooral autochtone 80-90 jarigen
    uiteraard moet je daar niet mee praten, hoeven die u niet te verstaan etc.
    Lees de laatste alinea van mijn post.

Meestal leert men de taal al sprekend, dus werkend leren is voor volwassenen imo de beste oplossing.

Er is al een groot tekort in de zorgsector, jij wilt ze eerst perfect NL aanleren vooraleer ze op de werkvloer komen?

Grootste probleem hier zijn de EU allochtonen, die hoeven geen inburgering of NL te leren om zich hier te vestigen. En die zijn hier in de hoogste getallen aanwezig. Of daar had je het al over?
    spreek goed nederlands

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat oudje betaalt natuurlijk voor zorg en als de poetsvrouw ni eens kan uitleggen dat het poetsmiddel op is (nieuwe fles kopen) lijkt me er een probleem te zijn.
    Zo kunt ge inderdaad alles wegrelativeren of niets doen en is het resultaat dat van de laagopgeleide werklozen in de grootsteden ca 80% van allochtone origine is.
    die poetsbureaus steken wel veel moeite in opleidingen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Grootste probleem hier zijn de EU allochtonen, die hoeven geen inburgering of NL te leren om zich hier te vestigen. En die zijn hier in de hoogste getallen aanwezig. Of daar had je het al over?
    Is er ook maar 1 statistiek te vinden die inderdaad aantoont dat EU allochtonen problematischer op de arbeidsmarkt zijn dan niet EU allochtonen? Eerste keer namelijk dat ik dat lees.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Is er ook maar 1 statistiek te vinden die inderdaad aantoont dat EU allochtonen problematischer op de arbeidsmarkt zijn dan niet EU allochtonen? Eerste keer namelijk dat ik dat lees.
    Feit is wel dat er tegenwoordig hier heel wat Poolse, Roemeense, Spaanse etc verpleegsters hier komen werken in ziekenhuizen die nauwelijks drie woorden Nederlands kunnen.
    If sex doesn't scare the cat, you're not doing it right

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F.A. Bekijk bericht
    Feit is wel dat er tegenwoordig hier heel wat Poolse, Roemeense, Spaanse etc verpleegsters hier komen werken in ziekenhuizen die nauwelijks drie woorden Nederlands kunnen.
    Ja dat ga je logischerwijze vaker zien omdat ze niet verplicht zijn om de taal te leren en een inburgeringscursus te volgen.

Net zoals wij ons ook niet moeten inburgeren als we ons in bv. Spanje willen vestigen.

Immigranten van buiten de EU zijn het wel verplicht.
    spreek goed nederlands

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen. Eerder het omgekeerde.

Echter, dat zijn algemene cijfers. Ik denk niet dat die per sector aanwezig zijn.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F.A. Bekijk bericht
    Dat van die portugese, zijn ze al lang van afgestapt omdat dat inderdaad een ramp was. Al die anderen? Geen idee of dat wel zo een "feit" is.

Verzorgenden enzo? Ja daar kan ik wel op inkomen.

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht

Echter, dat zijn algemene cijfers. Ik denk niet dat die per sector aanwezig zijn.
    Bron?
    spreek goed nederlands

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bron?
    Ondertussen al gedateerd zou je wel kunnen zeggen.

https://www.vdab.be/sites/web/files/...tonen_2012.pdf

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ondertussen al gedateerd zou je wel kunnen zeggen.

https://www.vdab.be/sites/web/files/...tonen_2012.pdf

Waarom zeg je dan "Eerder het omgekeerde"?

Volgens een ander artikel, ook uit die periode, zouden de taalvereisten in België te streng zijn:

Een andere drempel voor allochtonen om aan de slag te geraken, zijn volgens Van Laer de strenge taalvereisten in ons land, "ook bij banen waarbij communicatie niet op de voorgrond staat, zoals bij fysieke arbeid".
    Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2013/10...rkt-1-1765702/
    spreek goed nederlands

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Volgens een ander artikel, ook uit die periode, zouden de taalvereisten in België te streng zijn:

Krijgen we nu ook een bron van u om uw uitspraak te staven dat EU allochtonen voor meer problemen zorgen dan niet EU allochtonen?

https://www.steunpuntwerk.be/node/2910

Volgens deze website is de werkloosheid in Vlaanderen voor EU-28 onderdanen 6%, voor EU-15 onderdanen 4.9% en voor niet EU-28 onderdanen maar liefst 16,1%.
    Voor Belgie in het algemeen is het verschil nog groter. 8.3% werkloosheid voor EU-28 allochtonen en 23.2% voor niet EU-28 allochtonen.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Die vetgedrukte zin heb je alvast niet van mij gelezen. Ik kan natuurlijk ook alleen maar voor mij spreken, maar een stok achter de deur kan uiteraard niet bestaan zonder dat er iets kan weggehouden worden.
    Dat schrijf ik nu al pagina's en pagina's lang. Dat jij dan beweert dat ik dat asociaal zou noemen of het EVRM erbij zou houden, slaat nergens op.
    Hazo, dat slaat nergens op? Dat is hier ooit al eens gepasseerd, het voorstel om de uitkering te schorsen indien het aanleren van de taal niet vordert, of als de opvoeding van de kinderen te wensen overlaat zodat die keer op keer schade berokkenen aan anderen. En uit te verwachten hoek kwamen hier vooral reacties: zwaar asociaal, die mensen hebben het al moeilijk, dat is wel "leef"loon he, enz... Ik heb geen zin om hier in het verleden te gaan scrollen, maar dat geloof je zo wel, niet?

Maar ok, nu ben je blijkbaar wel voorstander van snoeien in de uitkering als stok achter de deur bij niet-integratie. Ben benieuwd wat anderen hier van vinden. Ik zou eerder testen op de taal en risico op volledige financiele afhankelijkheid van de staat VOOR men naar hier mag komen, om de discussie rond maatregelen achteraf daarover te voorkomen.

Verder is dit een voorbeeld van hoe erg het gesteld is met de talenkennis in sommige bevolkingsgroepen, anders zouden zulke affiches niet nodig zijn. En verder hoe eerder omgekeerde integratie zijn intrede doet in de praktijk in sommige wijken ipv omgekeerd.
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...isch~ac012a4a/

Ik vind achteraf dus geen goed idee. De grootste stok om eisen te stellen is nog steeds naar hier mogen komen als het niet om vluchtelingen gaat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoezo het ging toch over problematiek van EU-inwoners in belgie tegenover niet-EU inwoners ?

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Krijgen we nu ook een bron van u om uw uitspraak te staven dat EU allochtonen voor meer problemen zorgen dan niet EU allochtonen?

https://www.steunpuntwerk.be/node/2910

Volgens deze website is de werkloosheid in Vlaanderen voor EU-28 onderdanen 6%, voor EU-15 onderdanen 4.9% en voor niet EU-28 onderdanen maar liefst 16,1%.
    Voor Belgie in het algemeen is het verschil nog groter. 8.3% werkloosheid voor EU-28 allochtonen en 23.2% voor niet EU-28 allochtonen.
    Nee dat was mijn input om te zeggen dat die problematiek groter is, ik had het verkeerd verwoord. Dus ik wil zeggen dat daar nog een "achterdeurtje" in de wetgeving is, als EU burger kun je u perfect vestigen in een EU land zonder de taal te leren of of een inburgeringscursus te volgen.

Uw bron gaat over de werkloosheid en daar heb ik niets over te zeggen.

Hoezo het ging toch over problematiek van EU-inwoners in belgie tegenover niet-EU inwoners ?
    Over de TAALproblematiek ja, EU burgers zijn helemaal niet verplicht hier de taal te leren.
    spreek goed nederlands

Pagina 279 van 297 Eerste ... 179229269275276277278279280281282283289 ... Laatste

Regels voor berichten