Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ook dat is verkeerd maar dan zit je bij de toegeeflijkheid vd vlaming. Ik ken ook zo 2 à 3 venten. Die zitten wel met een importbruid uit Azie maar daar zie je hetzelfde.
    dat kind krijgt geen woord Nederlands te horen (pa spreekt engels, ma haar moedertaal) en iedereen maakt zich wijs dat het wel goed komt

4 à 5 generaties zien we al wat dat soort toestanden geeft, vooral dan bij de Turkse en Marokkaanse gemeenschap. ene komt met het voorbeeldje vd voetbal, 50j integratie leert ons dat die 6 jarige zijn toekomst waarschijnlijk al naar de kloten is. geen taal, scholing, geen diploma, geen deftige job, ... maar het is voetbal dus is taal uiteraard niet belangrijk

Maar goed
    Kunnen we het eens zijn dat het vooral bij TURkse en Marokkaanse moslims al generatie op generatie compleet misgaat?
    Kunnen we het over eens zijn dat de genomen maatregelen voor die groepen niet werken? (wel voor de 180 andere nationaliteiten, volkeren en godsdiensten)
    Zowel de strenge maatregelen alsook de pampermaatregelen weinig/niets opbrengen?

of is deze vastelling ook al stigmatiserend racisme?
    Arme tolya. Je zou zo graag hebben dat iemand die uitspraken eens racistisch zou noemen, hè. Je probeert het nu al 5x.

Ik ben het er niet mee eens dat alle maatregelen voor die twee groepen niet werken, en voor 180 andere nationaliteiten en godsdiensten wel. Ik ben het er wel mee eens dat zich waarschijnlijk onder de Noord-Afrikaanse (waaronder Marokkaanse) immigranten een groot deel van het probleem voordoet. Dat het meer dan waarschijnlijk ook de grootste groep is waarbij bij een herziening van de manier van integratie wordt naar gekeken. En dat zowel alleen het strenge kijven en alleen het bepamperen niet werkt.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik vind het begrijpelijk kunnen invullen van een aanrijdingsformulier zonder dat de tegenpartij daarvoor de politie moet bellen - want die zijn eigenlijk niet eens verplicht om te komen voor zo'n banaal ongeval - alvast reden genoeg. Niet om elke buitenlander meteen van de baan te halen, maar zéker wél voor iemand die hier al duidelijk jaren woont (!), en ja ook op het vlak van veiligheid stel ik me daar vragen bij (signalisatie e.d.). Je zou perfect kunnen stellen dat wanneer je naar België verhuist, dat een niet-EU rijbewijs maar een beperkte periode geldig is, en NIET ingewisseld kan worden voor een Belgisch zonder te voldoen aan taalvoorwaarden (beheersen van NL/FR of desnoods DE of zelfs EN).

Wat integratie betreft: welk werk denk je overigens dat iemand die geen Nederlands/Frans/Engels/Duits spreekt, maar die wél al jaren in Hasselt (of eender waar anders in België) woont, zal hebben? Ik acht de kans klein dat zo iemand veel kans maakt op een job.
    Er zijn toch genoeg jobs waarvoor je geen NL moet kunnen. Vooral in de diensten als zorg sector. Jobs die jan en alleman niet willen doen.

Ik ben blij dat er toch mensen zijn die dat willen of moeten doen en die diversiteit gaat altijd blijven bestaan. Anders herhaalt de geschiedenis zich en gaan we weer gastarbeiders halen...

Dit wilt niet zeggen dat ik het ok vind dat ze geen NL/FR of EN spreken hé.
    spreek goed nederlands

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sui785 Bekijk bericht
    Er zijn toch genoeg jobs waarvoor je geen NL moet kunnen. Vooral in de diensten als zorg sector..
    een sector waar je met mensen werkt, vooral autochtone 80-90 jarigen
    uiteraard moet je daar niet mee praten, hoeven die u niet te verstaan etc.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    een sector waar je met mensen werkt, vooral autochtone 80-90 jarigen
    uiteraard moet je daar niet mee praten, hoeven die u niet te verstaan etc.
    Als het alternatief is om geen zorg te krijgen? Dan zal dat taalprobleem nog wel meevallen...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Taalbarrières ... In gelijk welke sector, hoe krijg je procedures, aandachtspunten en gewoon jobinhoud deftig uitgelegd?

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar met die laatste alinea ben ik het volkomen eens. Als iemand snel op zijn tenen getrapt is doordat er redelijke zaken worden verwacht, zal hij uit een ander vaatje moeten tappen. Anders kan er geen integratie zijn. En dan moeten er stokken achter de deur zijn, manieren om de "samenwerking" ofwel af te dwingen ofwel stop te zetten. Als ik zeg dat die altijd van twee kanten moet komen, bedoel ik ook twee kanten. Het vergt inzet, middelen en tijd vanuit de instituten (onze kant), en uiteraard ook van hun kant.
    Als je het daar mee eens bent, vind ik het vreemd dat je eventuele maatregelen als polariserend ervaart?

ook dat is verkeerd maar dan zit je bij de toegeeflijkheid vd vlaming. Ik ken ook zo 2 à 3 venten. Die zitten wel met een importbruid uit Azie maar daar zie je hetzelfde.
    dat kind krijgt geen woord Nederlands te horen (pa spreekt engels, ma haar moedertaal) en iedereen maakt zich wijs dat het wel goed komt

4 à 5 generaties zien we al wat dat soort toestanden geeft, vooral dan bij de Turkse en Marokkaanse gemeenschap. ene komt met het voorbeeldje vd voetbal, 50j integratie leert ons dat die 6 jarige zijn toekomst waarschijnlijk al naar de kloten is. geen taal, scholing, geen diploma, geen deftige job, ... maar het is voetbal dus is taal uiteraard niet belangrijk
    Imo een groot verschil tussen het voorbeeld van het Duits/Belgische koppel waar eenmalig een kind opgroeit met een andere thuistaal en Marokkaanse gezinnen waar die cyclus zich lijkt te herhalen, generatie na generatie.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Als het alternatief is om geen zorg te krijgen? Dan zal dat taalprobleem nog wel meevallen...
    Dat oudje betaalt natuurlijk voor zorg en als de poetsvrouw ni eens kan uitleggen dat het poetsmiddel op is (nieuwe fles kopen) lijkt me er een probleem te zijn.
    Zo kunt ge inderdaad alles wegrelativeren of niets doen en is het resultaat dat van de laagopgeleide werklozen in de grootsteden ca 80% van allochtone origine is.
    Laatst gewijzigd door tolya; 16 januari 2020 om 12:16

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Voor zover ik terug vind kan de ambtenaar die het huwelijk voltrekt weigeren en bijkomend onderzoek aanvragen. Misschien kan Sylverscythe hier meer over zeggen, gezien zijn situatie?
    Omdat er wat veel replies zijn gepasseerd even een paar andere opmerkingen over eerdere posts.

Ja, een verstandshuwelijk is niet hetzelfde als een schijnhuwelijk. Maar imo voelt het even fout aan: je haalt een partner naar hier zonder er een echte band mee te hebben; er is amper sprake van een relatie tussen beide partners dat voelt (voor mij) gewoon verkeerd aan. En extra regels opleggen: ik denk dat je daar onnodig polarisering ziet.
    Heel cru en simpel gezegd: als iemand op zijn tenen getrapt is dat er bepaalde zaken verwacht worden wanneer hij/zij naar hier komt, willen we die dan wel toelaten? Waarom zouden we iemand in België "toelaten" die toch geen moeite wil doen om mee te draaien in de maatschappij? Niet dat ik ook meteen het kind met het badwater wil weggooien maar ik vraag me dan echt wat die persoon hier komt doen?
    Als ik een club opricht en ik leg bepaalde regels op, waarom zou ik dan iemand toelaten die op voorhand zegt die regels niet te volgen? Het is wat simplistisch voorgesteld maar het gaat imo wel op.
    Uiteindelijk vraag ik niet meer dan wat betrokkenheid en dat ontbreekt momenteel naar mijn gevoel.
    Hier kan je alles terugvinden over gezinshereniging: https://www.agii.be/thema/gezinshere...r-van-een-belg
    Heb nu al de pagina gelinkt voor een Belg die wil herenigen met iemand uit een 3de land (mijn geval maar ook wat bijvoorbeeld bij het stereotype van een Turkse of Marrokaanse "importbruid" geldt).

Zover ik mij herinner kan er bij twijfel over een schijnhuwelijk een bijkomend onderzoek plaatsvinden. Bepaalde landen zijn sowieso al gemerkt als risicolanden (ik dacht bijvoorbeeld Turkije, Marroko, Oekraïne, Thailand, ...). https://www.agii.be/thema/gezinshere...hijnhuwelijken

Nu, huwelijk uitstellen en dergelijke allemaal goed en wel. Maar de raad die mijn vrouw kreeg van de Belgische ambassadeur in haar thuisland was om gewoon in het thuisland te trouwen. Omdat de Belgische procedure traag is en de gemeente ook altijd nog extra documenten kan opvragen (die dan vertaald dienen te worden en vaak in het thuisland moeten opgevraagd worden), en ons eerste contact met een gemeenteambtenaar heel negatief was (eigenlijk ons gewoon willen ontmoedigen omdat ze er geen zin in had) zijn wij dan ook in haar land getrouwd. Als je dan als toerist geen visumplicht hebt kan je hier gewoon toekomen en aan de procedure van gezinshereniging beginnen. Als je natuurlijk wél een visum nodig hebt (Thailand bv.) is het aanvragen van een visum zonder te vermelden dat het is om die procedure te starten een misdrijf en kan je het vergeten. Ik weet niet wat er geldt voor de landen waar het hier om gaat, maar het lijkt mij dat ter plekke trouwen en dan de procedure in België opstarten met de partner nog in het thuisland altijd mag en je zo veel maatregelen tegen schijnhuwelijken omzeilt.

Oh en ook: voor gezinshereniging heb je 3 maand om het dossier voor te bereiden, en daarna nog 3 maand voor er een beslissing valt. Dus 6 maand in totaal, dien je vroeger in dan heeft DVZ meer tijd om te beslissen. WIj hebben ingediend eind november en moesten tot eind maart wachten op een beslissing. Geen beslissing in die termijn = goedgekeurd en de dag erna je vreemdelingenkaart ophalen. Wij hebben nooit iets gehoord, dus was het dossier goed (sowieso) of werd er nooit naar gekeken, who knows? Dit was de periode dat de N-VA de regering verliet (Francken>De Block) en het was ertussen Kerst en Nieuwjaar...

Het onderlijnd stuk kan ik enkel maar bijtreden trouwens. Mijn vrouw heeft dezelfde mening en vindt ons systeem ongeloofelijk soft na met bepaalde gevallen in de cursus NL en inburgering te praten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Zo kunt ge alles wegrelativeren of niets doen en is het resultaat dat van de laagopgeleide werklozen in de grootsteden ca 80% van allochtone origine is. Dat ligt dan natuurlijk aan de racistische werkgever die zijn prioriteiten niet goed legt en te veel waarde hecht aan dingen als diploma en/of taal.
    Ugh. Dat zegt dus helemaal niemand! Niemand beweert dat het niet beter is als ze NL kunnen.
    Alleen dat KoC een hele aanname maakt door te zeggen dat die vrouw waarschijnlijk geen werk had, puur op basis van het feit dat ze geen NL kon.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Zo kunt ge alles wegrelativeren of niets doen en is het resultaat dat van de laagopgeleide werklozen in de grootsteden ca 80% van allochtone origine is. Dat ligt dan natuurlijk aan de racistische werkgever die zijn prioriteiten niet goed legt en te veel waarde hecht aan dingen als diploma en/of taal.
    "De zorgsector" bestaat uit een hele hoop jobs waar je hoogstens een TSO middelbare schooldiploma voor nodig hebt he.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    "De zorgsector" bestaat uit een hele hoop jobs waar je hoogstens een TSO middelbare schooldiploma voor nodig hebt he.
    maakt niet uit hé
    ik reageerde op het feit dat iemand beweerde dat taal in deze sector niet belangrijk zou zijn.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Taalbarrières ... In gelijk welke sector, hoe krijg je procedures, aandachtspunten en gewoon jobinhoud deftig uitgelegd?

Een verplichte taalcursus gaat daar weinig aan veranderen want zelfs voor autochtonen zijn West-Vlamingen compleet onverstaanbaar

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Een verplichte taalcursus gaat daar weinig aan veranderen want zelfs voor autochtonen zijn West-Vlamingen compleet onverstaanbaar
    Is er iemand die hier pleit tegen een betere taalkennis bij immigranten?

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Arme tolya. Je zou zo graag hebben dat iemand die uitspraken eens racistisch zou noemen, hè. Je probeert het nu al 5x.

Ik ben het er niet mee eens dat alle maatregelen voor die twee groepen niet werken, en voor 180 andere nationaliteiten en godsdiensten wel. Ik ben het er wel mee eens dat zich waarschijnlijk onder de Noord-Afrikaanse (waaronder Marokkaanse) immigranten een groot deel van het probleem voordoet. Dat het meer dan waarschijnlijk ook de grootste groep is waarbij bij een herziening van de manier van integratie wordt naar gekeken. En dat zowel alleen het strenge kijven en alleen het bepamperen niet werkt.
    Je zegt 1 post ervoor zelf dat er voor de hardnekkige weigeraars stokken achter de deur moeten zijn. Maar eens ze hier zijn heb je niets meer als stok. Dreig je in de steun te snijden die ze ontvangen krijg je direct de wind vanvoor wegens asociaal, ze nog meer de put induwen, het EVRM, je kent het liedje wel.

Aan welke stokken had jij dan gedacht?

En als je er geen menselijke kan bedenken, is dan een taalexamen VOOR ze naar hier mogen komen niet de enige werkbare en menselijkste stok die we hebben om het toch wat af te dwingen onze taal te leren?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

Lightbulb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Je zegt 1 post ervoor zelf dat er voor de hardnekkige weigeraars stokken achter de deur moeten zijn. Maar eens ze hier zijn heb je niets meer als stok. Dreig je in de steun te snijden die ze ontvangen krijg je direct de wind vanvoor wegens asociaal, ze nog meer de put induwen, het EVRM, je kent het liedje wel.
    https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-jou...pot_WP00163822
    vanaf 8 minuten 30

nu gaan ze op de vdab via tekeningetjes en pictogrammetjes vaardigheden zoeken bij de laaggeschoolden zonder talenkennis.
    Naast pamperen en de kern vh probleem negeren lijkt me dit textbook tijd- en geldverspilling.

op de reguliere arbeidsmarkt gaan privéwerkgevers echt niet met tekeningetjes en pictogrammen werken om het takenpakket uit te leggen. op welke manier die mensen nu geholpen zijn ontgaat me volledig

Pagina 278 van 298 Eerste ... 178228268274275276277278279280281282288 ... Laatste

Regels voor berichten