KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom zou men bepaalde types huwelijken niet mogen verbieden? Huwelijken met minderjarigen laat men ook niet toe. Huwelijken tussen meer dan twee personen laat men ook niet toe.
    Lang heeft men ook huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht ook niet toegelaten, maar op zich is het homohuwelijk voor mij wel een positieve evolutie.

"Uithuwelijken" is slechts een andere cultuur dan de onze... wel ja, en niet alle culturen zijn evenwaardig. Ik zal ook eens een aantal zaken op één hoop gooien zoals tijdens een andere discussie in deze thread:
    Vrouwenbesnijdenis? dat is gewoon een andere cultuur dan de onze.
    Overspeligen stenigen? Dat is gewoon een andere cultuur dan de onze.
    Serieus waar wil je de grens leggen? Zowel de vrouwenbesnijdenis als de steniging komen met verschillende frequenties meer voor in Islamitische culturen dan in onze cultuur. Ik ga er even van uit dat jij het net zoals ik niet vind kunnen dat die laatste 2 toegelaten moeten kunnen worden. Wel, ik ga één stap verder en vind dat uithuwelijken ook niet kan.

Toegegeven, verstandshuwelijken zijn in deze streken ook nooit helemaal afwezig geweest zijn, zeker in adellijke en royale kringen, maar dan nog is het huwelijk tussen "gewone" mensen in deze streken wel degelijk doorgaans een romantisch engagement tussen twee mensen. Een modern verstandshuwelijk is dan ook gewoon wél degelijk een schijnhuwelijk, daar moet je geen artificieel onderscheid tussen willen maken louter om politiek correct te willen zijn.

Er is niets mis met de eigen cultuur te verkiezen boven vreemde culturen en dit ook wettelijke zo vast te leggen, zeker wanneer je daar zoals in het geval van importbruiden en echtgenoten verdomd goede redenen voor hebt. Natuurlijk kan je het niet maken om huwelijk met mensen uit niet-Europese landen alleen voor moslims te verbieden.
    Wat kan volgens mij probleemloos wel? Geen huwelijk toelaten tussen mensen die niet vlot een gemeenschappelijke taal beheersen. Geen huwelijk toelaten waarbij de partner hier afhankelijk wordt van de sociale zekerheid (en die voorwaarden mogen gerust een pak strenger dan de voorwaarden nu zijn).
    Religieus extremisme zou overigens een criterium moeten kunnen zijn om migratie in elke vorm, zelfs asiel, te kunnen verbieden. Ook hier ga ik wellicht een stukje verder dan jij.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En "importbruiden verbieden" is letterlijk hetzelfde als "mensen te gaan verbieden te trouwen".
    fout, maar ik snap je wel als je elke mogelijke maatregel als aanval, sanctie en/of straf bekijkt. Dan doe je niets en laat je alles verder wegrotten
    dan kun je verbaasd opkijken over zoiets als femme de la rue en begin je best heel snel over de fluitende bouwvakker, hoe verwerpelijk dat wel niet is en hoe seksistisch de Vlaming wel niet is.

Uithuwelijken is gewoon een andere cultuur dan de onze
    en nu gaan we dit probleem minimaliseren en afzwakken dat het zo erg niet is.
    het is inderdaad allemaal, toch veel, cultuur en traditie.

meisjes gedwongen uithuwelijken met neven is inderdaad traditie in grote delen vd wereld, die zijn allemaal verliefd op mekaar

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Eerst een paspoort afleveren en dan hopen dat men onze taal leert doen we nu al decennia en faalt. Bij een importbruid gaat het niet om een vluchtelinge, dus er is totaal geen urgentie. Tijd genoeg dus om eerst in het thuisland de taal te leren die nodig is om hier te werken, of gewoon al geen probleem te vormen aan de loketten van de gemeente en sociale voorzieningen.
    Een deftige taaltest slagen als bijkomende voorwaarde voor men een verblijfsvergunning of paspoort krijgt lijkt me dus aangewezen in zo n gevallen. Ervoor, niet erna.

Edit Crew: Geen uren na de post nog edits met ad hominems
    Laatst gewijzigd door Loser; 15 januari 2020 om 15:45

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sp.a verdeeld over regenboogzebrapad in Beringen

Birger Vandael 15 januari 2020 10u28

Jaarlijks hangt Beringen een Regenboogvlag uit

In Beringen heeft een triviaal thema voor consternatie gezorgd op de gemeenteraad. Bij de vraag van Groen om een regenboogzebrapad aan te leggen, kreeg de oppositiepartij steun van de collega’s van sp.a. Bij de stemming stemde sp.a-raadslid Ömer Ünlü tot ieders verbazing tegen. Youssef El Ballata (sp.a) onthield zich.

Met het regenboogzebrapad hoopte Groen een symbool te stellen als holebi- en transgendervriendelijke stad. Steden als Gent en Halle en in Limburg ook Hasselt en Genk hebben dit kleurrijk verkeerselement al aan het straatbeeld toegevoegd. Gemeenteraadslid Kobe Snyers (Groen) wees naar de regenboogvlag die in Beringen jaarlijks wordt uitgehangen naar aanleiding van de Internationale Dag tegen Holebifobie en Transfobie (IDAHOT). “Het is jammer dat deze maar één dag zichtbaar is.”

In een reactie liet fractieleider van Vlaams Belang Lowie Tielens weten dat een zebrapad een zebrapad moet blijven en dat wit hiervoor de aangewezen kleur is. Sp.a had wel oren naar het voorstel van de collega’s in de oppositie. Bij de stemming bleken twee leden echter toch hun eigen weg te gaan.
    Geen achterliggend beleid

Uiteindelijk werd geoordeeld dat een regenboogzebrapad niet opportuun is. Als reden werd een gebrek aan achterliggend beleid gegeven. Zo heeft het standpunt onverwacht vooral voor onderlinge onenigheid bij sp.a gezorgd.
    Zou de keuze van onze 2 Spa vrienden nu te maken hebben met het feit dat ze wit ook beter vinden qua kleur ? Of zou het heel misschien iets te maken hebben dat het om holibivriendelijkheid ging.

Omer Unlu: Ondervoorzitter van Educatief Cultureel Centrum kwam in het nieuws omwille van De vzw Educatief en Cultureel Centrum Beringen wil van de stad Beringen het Eeuwfeestgebouw kopen om er – onder meer – koranlessen te organiseren (Süleymancibeweging)

Youssef El Ballata: Ondervoorzitter IOC Beringen (Niet het Internationaal Olympisch Comité) maar Islamitisch Ontmoeting Centrum (IOC) Beringen

Maar met insinuaties komt men nergens zeker (dat werkt alleen in de andere richting)

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zou de keuze van onze 2 Spa vrienden nu te maken hebben met het feit dat ze wit ook beter vinden qua kleur ? Of zou het heel misschien iets te maken hebben dat het om holibivriendelijkheid ging.

Omer Unlu: Ondervoorzitter van Educatief Cultureel Centrum kwam in het nieuws omwille van De vzw Educatief en Cultureel Centrum Beringen wil van de stad Beringen het Eeuwfeestgebouw kopen om er – onder meer – koranlessen te organiseren (Süleymancibeweging)

Youssef El Ballata: Ondervoorzitter IOC Beringen (Niet het Internationaal Olympisch Comité) maar Islamitisch Ontmoeting Centrum (IOC) Beringen

Maar met insinuaties komt men nergens zeker (dat werkt alleen in de andere richting)

Incoming:
    "Maar de VB gaat er ook niet mee akkoord!"
    "2 voorbeelden , men mag niet veralgemenen"
    "Wie zegt er dat het omwille van de referentie naar holebi's is dat ze dat voorstel weigeren"

Conclusie:
    Essentie van de boodschap, met een mooie boog errond gefietst om het punt te ontwijken & 3 punten om tot in het verste detail verder te bediscussiëren. Op het oorspronkelijke punt wordt niet verder gegaan.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Of zou het heel misschien iets te maken hebben dat het om holibivriendelijkheid ging.
    strikt genomen weet ge dat niet.

Het kan homohaat zijn terwijl je perfect kunt argumenteren dat een zebrapad een verkeerstechnisch iets is dat vooral duidelijk moet zijn.
    Als elke gemeente zijn eigen regenboogzebrapadvariant verzint dan kan dat misschien wel eens onduidelijk worden voor de verkeersdeelnemers (met de nodige risico's).
    Of zelfs verzekeringstechnisch als verzekeringen plots argumenteren dat, volgens de wegcode, zo'n kleurenbrei geen zebrapad is volgens de verkeerswet.
    de overhoop gereden voetganger is dan plots niet meer verzekerd om maar iets te zeggen.

wat mensen denken als toevallig 2 moslims tegen stemmen? Ik vrees dat de meesten de negatieve keuze maken.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)

Ik weet niet wat je graag zou willen dat ik hierop zeg, anders dan: Achterlijk. Want er is niet meer op te zeggen, volgens mij.
    Als er wordt beslist om geen regenboogkleurig zebrapad aan te leggen, omdat ze een probleem hebben met holebirechten, moet het volk zijn verontwaardiging laten horen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    fout, maar ik snap je wel als je elke mogelijke maatregel als aanval, sanctie en/of straf bekijkt. Dan doe je niets en laat je alles verder wegrotten
    dan kun je verbaasd opkijken over zoiets als femme de la rue en begin je best heel snel over de fluitende bouwvakker, hoe verwerpelijk dat wel niet is en hoe seksistisch de Vlaming wel niet is.

en nu gaan we dit probleem minimaliseren en afzwakken dat het zo erg niet is.
    het is inderdaad allemaal, toch veel, cultuur en traditie.

meisjes gedwongen uithuwelijken met neven is inderdaad traditie in grote delen vd wereld, die zijn allemaal verliefd op mekaar
    Ik heb het nergens over "gedwongen" gehad.
    Laatst gewijzigd door Loser; 15 januari 2020 om 14:46
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Waarom zou men bepaalde types huwelijken niet mogen verbieden? Huwelijken met minderjarigen laat men ook niet toe. Huwelijken tussen meer dan twee personen laat men ook niet toe.
    Lang heeft men ook huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht ook niet toegelaten, maar op zich is het homohuwelijk voor mij wel een positieve evolutie.

"Uithuwelijken" is slechts een andere cultuur dan de onze... wel ja, en niet alle culturen zijn evenwaardig. Ik zal ook eens een aantal zaken op één hoop gooien zoals tijdens een andere discussie in deze thread:
    Vrouwenbesnijdenis? dat is gewoon een andere cultuur dan de onze.
    Overspeligen stenigen? Dat is gewoon een andere cultuur dan de onze.
    Serieus waar wil je de grens leggen? Zowel de vrouwenbesnijdenis als de steniging komen met verschillende frequenties meer voor in Islamitische culturen dan in onze cultuur. Ik ga er even van uit dat jij het net zoals ik niet vind kunnen dat die laatste 2 toegelaten moeten kunnen worden. Wel, ik ga één stap verder en vind dat uithuwelijken ook niet kan.

Toegegeven, verstandshuwelijken zijn in deze streken ook nooit helemaal afwezig geweest zijn, zeker in adellijke en royale kringen, maar dan nog is het huwelijk tussen "gewone" mensen in deze streken wel degelijk doorgaans een romantisch engagement tussen twee mensen. Een modern verstandshuwelijk is dan ook gewoon wél degelijk een schijnhuwelijk, daar moet je geen artificieel onderscheid tussen willen maken louter om politiek correct te willen zijn.

Er is niets mis met de eigen cultuur te verkiezen boven vreemde culturen en dit ook wettelijke zo vast te leggen, zeker wanneer je daar zoals in het geval van importbruiden en echtgenoten verdomd goede redenen voor hebt. Natuurlijk kan je het niet maken om huwelijk met mensen uit niet-Europese landen alleen voor moslims te verbieden.
    Wat kan volgens mij probleemloos wel? Geen huwelijk toelaten tussen mensen die niet vlot een gemeenschappelijke taal beheersen. Geen huwelijk toelaten waarbij de partner hier afhankelijk wordt van de sociale zekerheid (en die voorwaarden mogen gerust een pak strenger dan de voorwaarden nu zijn).
    Religieus extremisme zou overigens een criterium moeten kunnen zijn om migratie in elke vorm, zelfs asiel, te kunnen verbieden. Ook hier ga ik wellicht een stukje verder dan jij.
    Tja wat is de "eigen cultuur"? Gisteren vonden we homo huwelijken abnormaal en vandaag niet meer. Evolueert constant, dus je kunt het niet op papier zetten.

Iedereen heeft wel zijn eigen visie hierover en sommigen zouden deze graag willen opleggen aan anderen (imo extreem conservatief).

Het beste zou eigenlijk zijn, laat iedereen gewoon zijn ding doen. Uiteindelijk heeft iedereen toch recht op zijn vrijheid?
    spreek goed nederlands

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Uithuwelijken houdt vaak geen rekening met de vrijheid van 1 van de 2 partijen. Dus dat moeten we wel degelijk uit onze cultuur houden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Culturen kunnen evolueren, maar daarom is niet elke mogelijke denkbare evolutie positief.

Het homohuwelijk wil ik gerust nog verdedigen, want hoewel de norm wat mij betreft nog steeds de heteroseksuele relatie is - norm als in "meest voorkomend" - is er in dit geval met afwijken van die norm géén probleem, want er is niet bepaald een groot te kort aan extra kinderen (die doorgaans alleen voorkomen uit heteroseksuele relaties), het gaat om een relatie tussen instemmende volwassen mensen, en ze schaden er geen anderen mee want de slaapkamer is privé-terrein, sterker nog: het extra geluk en de voordelen van twee mensen die zo'n koppel vormen is zelfs een beperkte meerwaarde voor de samenleving (bv. samenwonen i.p.v. elk apart).
    Daartegenover kan je ook duidelijk stellen dat bepaalde andere evoluties zoals bv. kindhuwelijken absoluut ongewenst zouden zijn.

Huwelijksmigratie is wat mij betreft ook een ongewenste zaak, want het schaadt de samenleving wel degelijk: extra kosten voor de sociale zekerheid, kinderen met een énorme taalachterstand - ik hoor er nog bijna wekelijks verhalen over van leerkrachten die ik ken uit het Brusselse of het Genkse - en alle andere uitwassen die hier uiteindelijk een gevolg van zijn. Kan me gerust inbeelden dat die partners misschien wél nog gelukkig zijn, maar grosso modo is de balans volgens mij netto negatief voor de samenleving.

Je negeert ook grote stukken van mijn post voor iemand die het principe proclameert van "laat iedereen gewoon zijn ding doen." De vader en moeder die hun dochter hun clitoris willen afsnijden, gewoon laten doen dan maar? Want ja, culturen evolueren en het is toch oh zo "conservatief" om je eigen culturele normen aan anderen op te leggen, niet waar?

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Uithuwelijken houdt vaak geen rekening met de vrijheid van 1 van de 2 partijen. Dus dat moeten we wel degelijk uit onze cultuur houden.
    Inderdaad. Niet mogelijk, aangezien beide partijen een contract ondertekenen.

Is al een algemene wetgeving op, terecht.
    spreek goed nederlands

iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Culturen kunnen evolueren, maar daarom is niet elke mogelijke denkbare evolutie positief.

Het homohuwelijk wil ik gerust nog verdedigen, want hoewel de norm wat mij betreft nog steeds de heteroseksuele relatie is - norm als in "meest voorkomend" - is er in dit geval met afwijken van die norm géén probleem, want er is niet bepaald een groot te kort aan extra kinderen (die doorgaans alleen voorkomen uit heteroseksuele relaties), het gaat om een relatie tussen instemmende volwassen mensen, en ze schaden er geen anderen mee want de slaapkamer is privé-terrein, sterker nog: het extra geluk en de voordelen van twee mensen die zo'n koppel vormen is zelfs een beperkte meerwaarde voor de samenleving (bv. samenwonen i.p.v. elk apart).
    Daartegenover kan je ook duidelijk stellen dat bepaalde andere evoluties zoals bv. kindhuwelijken absoluut ongewenst zouden zijn.

Huwelijksmigratie is wat mij betreft ook een ongewenste zaak, want het schaadt de samenleving wel degelijk: extra kosten voor de sociale zekerheid, kinderen met een énorme taalachterstand - ik hoor er nog bijna wekelijks verhalen over van leerkrachten die ik ken uit het Brusselse of het Genkse - en alle andere uitwassen die hier uiteindelijk een gevolg van zijn. Kan me gerust inbeelden dat die partners misschien wél nog gelukkig zijn, maar grosso modo is de balans volgens mij netto negatief voor de samenleving.

Je negeert ook grote stukken van mijn post voor iemand die het principe proclameert van "laat iedereen gewoon zijn ding doen." De vader en moeder die hun dochter hun clitoris willen afsnijden, gewoon laten doen dan maar? Want ja, culturen evolueren en het is toch oh zo "conservatief" om je eigen culturele normen aan anderen op te leggen, niet waar?
    Ik negeer ze niet. Valt ook niets over te zeggen dan dat er al een wetgeving voor is:

"Genitale verminking bij minderjarigen is een aantasting van de lichamelijke integriteit en daarmee een schending van de rechten van de mens. Het is verboden door verschillende internationale en regionale mensenrechtenverdragen[1] en binnen nationale wetgeving."

Bron:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vrou...ale_verminking
    spreek goed nederlands

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat is niet waar. Uithuwelijken houdt niet "vaak" geen rekening met de vrijheid van 1 van de 2 partijen. Als het dat wel doet, is het natuurlijk een probleem en iets wat we moeten tegengaan. En dan is dat op dit moment al illegaal, hè.

Maar wat ik al de hele tijd zeg, gaat dus over heel andere dingen. Het gaat over het herbekijken van de integratie, met stokken achter de deur. Zoals Creeping Death al zei, het kan een schakel zijn in een cyclus, waarmee je die cyclus wat kunt doorbreken. Ik ben daar niet van overtuigd, omdat ik denk dat het net meer zal polariseren dan verenigen (=integreren). Maar dat wil niet zeggen dat alle uitwassen van alle soorten "importbruiden" opeens zomaar kunnen. Wat tegen de wet is, is tegen de wet. Gedwongen huwelijken zijn tegen de wet. Aangezien Gonzo zei dat we "importbruiden" moesten verbieden, neem ik aan dat het niet alleen om gedwongen huwelijken gaat, hè. Want die regel is er gewoon al. Dat lijkt me niet bepaald een "supergedurfde, vooruitstrevende regel", omdat ze al bestaat.
    @KnightOfCydonia: Daarin zit dus ook gewoon het verschil. Wat ik al van in het begin zeg. Trouwen met minderjarigen is illegaal. Vrouwenbesnijdenis is illegaal Gedwongen huwelijken zijn illegaal. En terecht, dat gaat ook niet meer veranderen. Maar mensen gaan verbieden om te trouwen met iemand uit een ander land, da's schieten met een kanon op een mug.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is niet waar. Uithuwelijken houdt niet "vaak" geen rekening met de vrijheid van 1 van de 2 partijen. Als het dat wel doet, is het natuurlijk een probleem en iets wat we moeten tegengaan. En dan is dat op dit moment al illegaal, hè.

Maar wat ik al de hele tijd zeg, gaat dus over heel andere dingen. Het gaat over het herbekijken van de integratie, met stokken achter de deur. Zoals Creeping Death al zei, het kan een schakel zijn in een cyclus, waarmee je die cyclus wat kunt doorbreken. Ik ben daar niet van overtuigd, omdat ik denk dat het net meer zal polariseren dan verenigen (=integreren). Maar dat wil niet zeggen dat alle uitwassen van alle soorten "importbruiden" opeens zomaar kunnen. Wat tegen de wet is, is tegen de wet. Gedwongen huwelijken zijn tegen de wet. Aangezien Gonzo zei dat we "importbruiden" moesten verbieden, neem ik aan dat het niet alleen om gedwongen huwelijken gaat, hè. Want die regel is er gewoon al. Dat lijkt me niet bepaald een "supergedurfde, vooruitstrevende regel", omdat ze al bestaat.
    Persoon A kan of wil geen autochtone vriendin of vriendin die "te Westers" (lees: vrijgevochten) is en beslist dan maar iemand uit z'n thuisland te halen. De hele discussie over in hoeverre voor sommigen België nog niet het thuisland is, hoe gaat het naar hier halen van een persoon die de taal niet spreekt, uit een cultuur komt waar de vrouw nog steeds als minderwaardig gezien wordt precies integratie bevorderen? Integratie bevorderen of bevolkingsgroepen verenigen hoort niet gelijk te staan aan alles maar toestaan omdat dit het minste problemen oplevert.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Loser
    Jij hebt een naïeve moraliteit als die louter gestoeld is op wat nu illegaal is en wat niet. Het homohuwelijk is nu legaal, maar is het dan volgens jou immoreel wanneer homo's samenleven in landen waar het homohuwelijk nog niet legaal is? Wat mij betreft staan dient de wet gestuurd te worden door de moraliteit, niet omgekeerd.

Of als we uithuwelijken illegaal maken zoals ik het voorstel, dan is dat volgens jou dan ook fout, maar nu is het "oké" omdat het nog niet illegaal is?

Idem met jouw visie op "polariseren". Het is niet omdat er door een bepaalde maatregel toevallig meer moslims of bepaalde groepen van migranten getroffen worden, dan moet je er plots omzichtig mee omspringen want oh nee "polarisatie"... Wil je dan eigenlijk ook niet vrouwenbesnijdenis terug legaal maken? Want in jouw optiek zou het dan terug oké zijn, het is dan immers niet meer illegaal, en je gaat er méér mensen van allochtone origine een plezier mee doen, dan dat je er Belgen een plezier mee doet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 275 van 297 Eerste ... 175225265271272273274275276277278279285 ... Laatste

Regels voor berichten