Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Loser: uit uw eerste alinea moeten we concluderen dat CD&V oer conservatief extreem rechts is?

Want dat is de enigste partij die nog een christelijke achterban heeft (in België)
    Ja er is een link met extreem rechts & christelijken, maar ik zie niet in hoe die hier in België zich vertolkt in politieke partijen.
    Geen idee hoe je dat uit zijn post zou moeten concluderen? Dat zegt hij toch totaal niet?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    @Loser: uit uw eerste alinea moeten we concluderen dat CD&V oer conservatief extreem rechts is?

Want dat is de enigste partij die nog een christelijke achterban heeft (in België)
    Ja er is een link met extreem rechts & christelijken, maar ik zie niet in hoe die hier in België zich vertolkt in politieke partijen.
    Heh? Als A een link heeft met B, zegt dat toch niks over C (D&V) ?

AVV-VVK is geen duidelijke link? KVHV? Je moet eens kijken hoe vaak DVL zichzelf "christelijk" noemt. Theo Francken die pleit voor katholiek onderwijs en daarbij ook godsdienst als vak, dat zie je niet als link? De Volksunie is ontstaan uit de Christelijke Vlaamse Volksunie. Rex, de partij van Degrelle heet letterlijk Christus is Koning. De Vlaamse beweging is historisch en feitelijk zeer nauw verbonden met het katholicisme.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is een beetje moedwillig blind zijn, hè. De linkt tussen sociaal oerconservatief-extreemrechts en het christendom is zowel historisch als feitelijk zeer sterk. N-VA en VB hebben een erg katholieke achterban en traditionele, katholieke ideeën. Dat gaan we toch niet ontkennen? Niet dat het op zich veel uitmaakt, zoals Sir.Killalot opmerkt is dat evenzeer een paradox als die zogenaamde "linkse paradox" die ook niet bestaat tenzij je alleen kunt denken in zwart-witte blokken.
    Geen idee hoe het precies zit, maar ik zou er eerder vanuit gaan dat de christelijk katholieke achterban bij de CD&V zit voornamelijk, en niet bij VB & NVA ...
    Hence, oerconservatief (klopt gedeeltelijk mss) & extreemrechtse partij , de CD&V
    Niet bepaald moeilijk om dat eruit te concluderen, nein?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Geen idee hoe het precies zit, maar ik zou er eerder vanuit gaan dat de christelijk katholieke achterban bij de CD&V zit voornamelijk, en niet bij VB & NVA ...
    Hence, oerconservatief (klopt gedeeltelijk mss) & extreemrechtse partij , de CD&V
    Niet bepaald moeilijk om dat eruit te concluderen, nein?
    voila
    netjes vh thema afgedwaald en zijn we het debatteren hoe diepchristelijk cd&v, tva en vlaams blok is, alsof dat enige relevantie heeft.

onze W-VLaamse pastoor zal bij het zien van een homokoppel nooit op het idee komen hun fysieke integriteit aan te tasten. hi
    Iets wat dat koppel,, in de grootstedelijke buurten waar moslims zwaar in de meerderheid zijn, wel degelijk riskeert

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Je trekt wel heel twijfelachtige conclusies, hè. Ik weet niet of er een verband is tussen dat sociale kader dat ik daarnet geschetst heb, met alle invloeden en psycho-sociologische en economische oorzaken en "importbruiden". Jij gaat er heel vlot vanuit dat die bruiden een oorzaak zijn van je zogenaamde "identiteitscrisis" (waar ik het nooit over heb gehad).
    Ik denk dat je veiliger kunt stellen dat die "importbruiden" een gevolg zijn van een verstrenging van de religie, het vluchten in een extremere vorm van die religie. Geen oorzaak. Dus dan zijn die "importbruiden" niet veel anders dan gelijk welke uiting van die verstrenging. Zoals bijvoorbeeld de problemen die je ziet in Femme de la Rue. Hoogstens een soortgelijk gevolg, niet de oorzaak. En ik ben geen voorstander van gevolgen te gaan verbieden, maar wel van oorzaken aan te pakken.

En ik weet niet of je het gezien hebt, maar dat wordt hier al een hele poos op een nuchtere manier aangekaart, en nog geen enkele keer is iemand beschuldigd van racisme. Dus misschien is men toch niet zo snel daar met de term racisme...
    Discussieren over wat nu de oorzaak of het gevolg is in een cyclus dat duidelijk een cirkel is, is vrij zinloos: alles daarin is zowel oorzaak als gevolg van elkaar.

De vraag is gewoon waar je die cirkel kan breken via de wet. En dat is oa het moeilijker maken bruiden te importeren, schoolplicht voor de kleuterklas zoals ze al invoerden, enz. En voorkomen dat buitenlandse imams hier eventueel anti westerse propaganda komen preken, hetgeen de moslims hier ook conservatiever maakt en ongetwijfeld integratie afremt. Of preken in niet landstalen verbieden ofzo?

Ik zeg niet dat deze cyclus het enige probleem is. Straffeloosheid, drugs, enz zijn ook factoren dat die jeugd parten speelt.

Maar ben je niet akkoord dat bovengenoemde maatregelen alvast een stap in de goede richting zouden zijn om alvast die cyclus een halt toe te roepen?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Discussieren over wat nu de oorzaak of het gevolg is in een cyclus dat duidelijk een cirkel is, is vrij zinloos: alles daarin is zowel oorzaak als gevolg van elkaar.

De vraag is gewoon waar je die cirkel kan breken via de wet. En dat is oa het moeilijker maken bruiden te importeren, schoolplicht voor de kleuterklas zoals ze al invoerden, enz. En voorkomen dat buitenlandse imams hier eventueel anti westerse propaganda komen preken, hetgeen de moslims hier ook conservatiever maakt en ongetwijfeld integratie afremt. Of preken in niet landstalen verbieden ofzo?

Ik zeg niet dat deze cyclus het enige probleem is. Straffeloosheid, drugs, enz zijn ook factoren dat die jeugd parten speelt.

Maar ben je niet akkoord dat bovengenoemde maatregelen alvast een stap in de goede richting zouden zijn om alvast die cyclus een halt toe te roepen?
    Nee, dat zeg ik toch net? Wat jij voorstelt, is de symptomen bestraffen, in plaats van de oorzaak aan te pakken. Dat vind ik niet de beste manier om zoiets aan te pakken.

Wat niet wil zeggen dat de symptomen die nu al strafbaar zijn, niet meer bestraft mogen worden. Zoals die brandstichting die je aanhaalt, zoals grensoverschrijdend gedrag, hate speech van buitenlandse imams... Maar er is dus helemaal niks paradoxaals aan tegelijk dat willen bestraffen (het is namelijk hun individuele verantwoordelijkheid, hun individuele schuld) en tegelijk kijken naar het bredere plaatje en het verder bestraffen van andere symptomen niet als oplossing zien daarvoor.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Nee, dat zeg ik toch net? Wat jij voorstelt, is de symptomen bestraffen,
    Hij haalt 1 mooi, puur religieus, voorbeeld aan. Een traditie die al decennia meegaat en funest is voor de kinderen (oa logische taalachterstand).
    Jij noemt dit een symptoom maar geen oorzaak, waarom weiger jij dit een oorzaak te noemen?
    Gonzo wil maatregelen om de integratie te verbeteren en jij praat direct over straf.

elke onaangename maatregel om integratie te bevorderen direct een straf noemen is niet echt de weg hé.
    Na straf komt dan de bewering dat men die maatregel enkel neemt om enkel die groep te viseren en zo ben je dan verdomd snel bij racisme.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Hij haalt 1 mooi, puur religieus, voorbeeld aan. Een traditie die al decennia meegaat en funest is voor de kinderen (oa logische taalachterstand).
    Jij noemt dit een symptoom maar geen oorzaak, waarom weiger jij dit een oorzaak te noemen?
    Gonzo wil maatregelen om de integratie te verbeteren en jij praat direct over straf.

elke onaangename maatregel om integratie te bevorderen direct een straf noemen is niet echt de weg hé.
    Na straf komt dan de bewering dat men die maatregel enkel neemt om enkel die groep te viseren en zo ben je dan verdomd snel bij racisme.
    Zijn maatregel om integratie te verbeteren, is letterlijk het juridisch bemoeilijken van "importbruiden". Hoe moet je dat anders noemen? Maar goed, ik zal het anders verwoorden: Wat hij voorstelt, is de symptomen aanpakken.

Want zelfs volgens zijn redenering zijn de "importbruiden" een gevolg, een symptoom, en geen oorzaak. Waarom willen ze importbruiden? Omdat ze een strengere versie van het geloof aanhangen, en uit dat geloof hun identiteit halen. In se is ook die extremere hang naar religie een symptoom.
    Je haalt er weer één zin in. Maar je vergeet al de andere zinnen waarin ik net vermeld dat die uiteraard strafbaar moeten blijven. Je haalt ook niet aan dat ik zeg dat we de oorzaak moeten aanpakken, uiteraard soms met onaangename maatregelen. En de integratie is daar een groot deel van. Maar integratie bekom je niet door de groep nog meer af te zonderen en de daden die zij stellen waaruit zij hun identiteit halen specifiek te gaan viseren om daar tegen op te treden. Dan bekom je het tegenovergestelde.

En stop toch eens met te doen alsof iedereen je voortdurend beticht van racisme. Dat is in heel dit gesprek nog niet één keer gebeurt. Zo trek jij het naar een gevecht tussen "zelfverklaarde deugdzamen" en "racisten", terwijl het dat op geen enkele manier is. Niemand anders doet dat hier.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zijn maatregel om integratie te verbeteren, is letterlijk het juridisch bemoeilijken van "importbruiden". Hoe moet je dat anders noemen?
    alleszins geen straf. een maatregel om de integratie van die bevolkingsgroep te bevorderen Wel een maatregel die voor IEDEREEN geldt. Dus ook voor de aanhangers of leden van die 180 andere nationaliteiten en tientallen andere godsdiensten en religies in oa Antwerpen

Maar goed, ik zal het anders verwoorden: Wat hij voorstelt, is de symptomen aanpakken.
    hij heeft zelf al aangegeven dat in een vicieuze cirkel alles oorzaak en gevolg is, het gaat er dus om om die cirkel te doorbreken. 1 onnozel voorbeeldje, een onnozele maatregel en onmiddellijk ga je op de rem staan en zoek je vooral redenen om dit niet te doen.
    Hoe wil jij dan de cirkel hier doorbreken? Er zijn nog zulke voorbeelden te geven waar het vooral religie is die de boel blokkeert maar laat het ons ff hier bij dit bekende voorbeeldje houden

door nu enkel over straf te spreken, terwijl het over integratie gaat en het gebrek daaraan bij de Marokkanen en moslims, spreek je impliciet over schuld en een slachtoffer. Dit terwijl het erom gaat hen te helpen.
    Zorg dat die kerel hier een vrouw vindt, zorg dat zijn kinderen niet pas op 6j Nederlands voor de 1e keer te horen krijgen enz.
    Laatst gewijzigd door tolya; 14 januari 2020 om 20:24

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    alleszins geen straf. een maatregel om de integratie van die bevolkingsgroep te bevorderen Wel een maatregel die voor IEDEREEN geldt. Dus ook voor de aanhangers of leden van die 180 andere nationaliteiten en tientallen andere godsdiensten en religies in oa Antwerpen

hij heeft zelf al aangegeven dat in een vicieuze cirkel alles oorzaak en gevolg is, het gaat er dus om om die cirkel te doorbreken. 1 onnozel voorbeeldje, een onnozele maatregel en onmiddellijk ga je op de rem staan en zoek je vooral redenen om dit niet te doen.
    Hoe wil jij dan de cirkel hier doorbreken? Er zijn nog zulke voorbeelden te geven waar het vooral religie is die de boel blokkeert maar laat het ons ff hier bij dit bekende voorbeeldje houden

door nu enkel over straf te spreken, terwijl het over integratie gaat en het gebrek daaraan bij de Marokkanen en moslims, spreek je impliciet over schuld en een slachtoffer. Dit terwijl het erom gaat hen te helpen.
    Zorg dat die kerel hier een vrouw vindt, zorg dat zijn kinderen niet pas op 6j Nederlands voor de 1e keer te horen krijgen enz.
    Amai, jij hebt anders ook één woordje gelezen dat je tegen de haren instrijkt, en verder lees je niet, hè.
    Het is niet omdat er één voorbeeldje komt dat dat ineens klopt en dat ik daarin mee moet gaan, toch? Ik ben het helemaal met je eens wat betreft die laatste zin: Zorg dat zijn kinderen niet pas op 6j Nederlands voor de eerste keer te horen krijgen. Uiteraard. Maar ik ga verdorie toch echt niet pleiten voor een wet die zou voorschrijven met welke volwassene je mag trouwen en met welke niet. Zoals ik al zeg: Dat pakt niks aan, behalve een symptoom. Integendeel, dat vergroot de kloof, culpabiliseert nog meer één groep en zorgt nog meer voor gettovorming en de daarbij horende polarisatie en een toename van oa een extremere hang aan het geloof.

Dat staat ook in mijn vorige post, maar dat sla je over. Waarom?
    En ik spreek helemaal niet over schuld en slachtoffer, jij wilt het daar de hele tijd over hebben, maar ik heb het daar expliciet NIET over. Omdat dat niks uitmaakt. Ik snap dat het beter past in je discours dat ik dat wel zou zeggen, maar jammer dus. Ik spreek daar niet over, omdat ik al héél vaak heb gezegd dat er naast de individuele schuld en verantwoordelijkheid (die altijd geldt, en dus altijd bestraft moet worden) er een veel belangrijker globaal kader is dat vooral moet aangepakt worden. Anders blijf je symptomen behandelen.

Wat kun je specifiek doen om daarbij te helpen? Eén centraal aanspreekpunt waar mensen geholpen kunnen worden in al hun zoektochten doorheen onze bureaucratie, voor taallessen, welke papieren ze moeten hebben voor hun identiteitskaarten, rijbewijzen, de weg naar de VDAB voor oa hun cv's, diploma's, crèche, steun tot te werk hebben... Taallessen en inburgeringscursussen die de mensen ook echt helpen, en die gratis zijn, kleuteronderwijs verplicht maken kan helpen, nauwe samenwerking met de buurt via dingen als buurtwerking. Het zijn maar een paar dingen, hè. Er zijn ongetwijfeld nog talloze ideeën die zouden kunnen helpen, en daarbij kunnen er zéker ook verplichtingen zitten, en stokken achter de deur voor als het niet gaat zoals het hoort.

Maar het is niet omdat Gonzo met één ding afkomt, dat ik dat ineens ook een geweldig idee moet vinden, en het anders "bewezen" is dat ik eigenlijk niks wil veranderen. Nee, ik ben geen voorstander van mensen te gaan verbieden te trouwen.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn maatregel om integratie te verbeteren, is letterlijk het juridisch bemoeilijken van "importbruiden". Hoe moet je dat anders noemen? Maar goed, ik zal het anders verwoorden: Wat hij voorstelt, is de symptomen aanpakken.

Want zelfs volgens zijn redenering zijn de "importbruiden" een gevolg, een symptoom, en geen oorzaak. Waarom willen ze importbruiden? Omdat ze een strengere versie van het geloof aanhangen, en uit dat geloof hun identiteit halen. In se is ook die extremere hang naar religie een symptoom.
    Daar ben ik het niet mee eens.
    Ten eerste omdat die importbruiden niet gehaald worden omdat ze religieuzer zijn maar omdat de meeste vrouwen die hier opgroeien een pak meer vrijgevochten zijn. De meeste mannen hebben liever een "simpele", volgzame vrouw en halen er dan maar één van hun land van herkomst (al kan je imo van een 3e generatie moeilijk zeggen dat zijn land herkomst iets anders is dan België).

Ten tweede vind ik het louter als symptoon bestempelen wat simpel.
    Het is ook wel mee een oorzaak, het is iets dat die cyclus mee in stand houdt. Als je die schakel uit die cyclus haalt, zal die normaal zo goed als stil vallen.

Edit: even inpikken op je laatste reply.
    Ik wil ook niet verbieden/bepalen met wie je kan trouwen. Maar je kan wel bepaalde standaarden opleggen imo.
    Nu worden er vrouwen naar hier gehaald die amper een band hebben met hun man. Je kan bv imo wel vragen om aan te tonen dat er sprake is van een relatie.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Daar ben ik het niet mee eens.
    Ten eerste omdat die importbruiden niet gehaald worden omdat ze religieuzer zijn maar omdat de meeste vrouwen die hier opgroeien een pak meer vrijgevochten zijn. De meeste mannen hebben liever een "simpele", volgzame vrouw en halen er dan maar één van hun land van herkomst (al kan je imo van een 3e generatie moeilijk zeggen dat zijn land herkomst iets anders is dan België).

Ten tweede vind ik het louter als symptoom bestempelen wat simpel.
    Het is ook wel mee een oorzaak, het is iets dat die cyclus mee in stand houdt. Als je die schakel uit die cyclus haalt, zal die normaal zo goed als stil vallen.
    Oké, daarin kan ik wel volgen. Behalve in dat laatste
    Want wat is praktisch de enige manier om dat tegen te houden? Bepalen met wie je mag trouwen en met wie niet? Bepalen met wie moslims mogen trouwen en wie niet? Een praktische invoering hiervan kan volgens mij alleen maar zorgen voor méér polarisatie ipv minder.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oké, daarin kan ik wel volgen. Behalve in dat laatste
    Want wat is praktisch de enige manier om dat tegen te houden? Bepalen met wie je mag trouwen en met wie niet? Bepalen met wie moslims mogen trouwen en wie niet? Een praktische invoering hiervan kan volgens mij alleen maar zorgen voor méér polarisatie ipv minder.
    Check mijn edit
    Imo kan je wel een systeem verzinnen zoals schijnhuwelijk maar dan strenger. En imo is er ook niets mis om probleemlanden extra te viseren/controleren. Ja, dat kan ervaren worden als polariserend maar als statistieken aanwijzen dat er bepaalde probleemlanden zijn dan valt dat te verantwoorden.

Daarbovenop kan je achteraf ook nog extra voorwaarden opleggen.
    Maar da's iets wat op gaat voor alle nieuwkomers: een betere (en wat strengere) inburgering.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Het is niet omdat er één voorbeeldje komt dat dat ineens klopt en dat ik daarin mee moet gaan, toch?
    je meot nergens in meegaan en mag je overal tegen zijn en elke maatregel tot integratie afschieten.
    je mag blijven pleiten voor al die maatregelen die vallen onder "zachte heelmeesters maken stinkende wonden". vaak maatregelen om aan religieuze onzin tegemoet te komen (gescheiden zwemuurtjes omdat moslimmannen een beetje gefrustreerd zijn)

Wat kun je specifiek doen om daarbij te helpen? Eén centraal aanspreekpunt waar mensen geholpen kunnen worden in al hun zoektochten doorheen onze bureaucratie, voor taallessen, welke papieren ze moeten hebben voor hun identiteitskaarten, rijbewijzen, de weg naar de VDAB voor oa hun cv's, diploma's, crèche, steun tot te werk hebben... Taallessen en inburgeringscursussen die de mensen ook echt helpen, en die gratis zijn, kleuteronderwijs verplicht maken kan helpen, nauwe samenwerking met de buurt via dingen als buurtwerking. Het zijn maar een paar dingen, hè. Er zijn ongetwijfeld nog talloze ideeën die zouden kunnen helpen, en daarbij kunnen er zéker ook verplichtingen zitten, en stokken achter de deur voor als het niet gaat zoals het hoort.
    dit is toch een mooi voorbeeldje dat aantoont waar en bij wie je de verantwoordelijkheid legt? welke maatregel vertrekt hier vanuit de Marokkaanse allochtoon? Uw laatste zin heeft het over verplichtingen en stokken maar we hebben het net over zo'n stok (importbruiden afbouwen) en jij bent daar faliekant al direct tegen. j je bent voor sancties tot het concreet begint te worden, dan zet je de hakken in het zand want je wil niet "straffen"

. Nee, ik ben geen voorstander van mensen te gaan verbieden te trouwen.
    dat heeft ook echt niemand gezegd

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    dit is toch een mooi voorbeeldje dat aantoont waar en bij wie je de verantwoordelijkheid legt? welke maatregel vertrekt hier vanuit de Marokkaanse allochtoon? Uw laatste zin heeft het over verplichtingen en stokken maar we hebben het net over zo'n stok (importbruiden afbouwen) en jij bent daar faliekant al direct tegen. j je bent voor sancties tot het concreet begint te worden, dan zet je de hakken in het zand want je wil niet "straffen"

dat heeft ook echt niemand gezegd
    En wéér laat je een heel tekst die expliciet NIET gaat over wiens schuld het is, wiens verantwoordelijkheid het is, daar wel over gaan. En dan nog wel fout.
    Wat gaat uit van de Marokkaanse allochtoon? Die moet taallessen gaan volgen, die moet zijn papieren in orde hebben, die moet zich inschrijven in de VDAB en dat traject volgen, die moet zijn kinderen naar het kleuteronderwijs sturen, die moet meewerken met de nauwe samenwerking met de buurt.

En "importbruiden verbieden" is letterlijk hetzelfde als "mensen te gaan verbieden te trouwen". Dat je wat kunt doen aan de integratie en zelfs de emancipatie van die "importbruiden" is dan weer iets helemaal anders, en past perfect in wat ik hierboven schreef.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Check mijn edit
    Imo kan je wel een systeem verzinnen zoals schijnhuwelijk maar dan strenger. En imo is er ook niets mis om probleemlanden extra te viseren/controleren. Ja, dat kan ervaren worden als polariserend maar als statistieken aanwijzen dat er bepaalde probleemlanden zijn dan valt dat te verantwoorden.

Daarbovenop kan je achteraf ook nog extra voorwaarden opleggen.
    Maar da's iets wat op gaat voor alle nieuwkomers: een betere (en wat strengere) inburgering.
    Ja, klopt. Ik heb er ook geen probleem mee om probleemlanden te viseren, maar dan moet je zeker wel beseffen dat dat niet de verzoenende factor gaat zijn, maar eerder het tegenovergestelde. Niet alle ingrepen moeten verzoenend werken, dus dat kan prima. Maar als het gaat om een betere integratie, is zo'n maatregel niet alleen maar positief.

Het probleem met een schijnhuwelijk, is dat daarbij één van de partners niet écht van plan is om 'n leven samen te delen. Uithuwelijken is gewoon een andere cultuur dan de onze, maar heeft niks met schijnhuwelijken te maken. Ik zou gewoon volop inzetten op integratie van zowel de partner die al hier is, als de uitgehuwelijkte bruid die naar hier komt. Met dezelfde plichten en verantwoordelijkheden. Want het probleem is niet dat ze het instituut van het huwelijk misbruiken om iets te bekomen, maar dat er niet genoeg integratie is. Maar ik kan beiden volgen, inderdaad.

Pagina 274 van 297 Eerste ... 174224264270271272273274275276277278284 ... Laatste

Regels voor berichten