iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Schandalig eigenlijk van de pers en sommige poco's die dit incident als zuiver racisme proberen af te schilderen. Benieuwd of die journalisten en sommige members hier nog hetzelfde zouden roepen moesten ze zelf in de schoenen staan van de hulpdiensten in Brussel...

Achja voor hen is het allemaal een ver van mijn bed show wat er zich afspeelt in Brussel, makkelijk om links te stemmen en opinie stukjes neer te schrijven als men zelf niet (dagelijks) met de realiteit wordt geconfronteerd.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welke verwijzing? Die is er helemaal niet. Dit is gewoon een mooi staaltje framing tot racisme.

Een brandweerman die de bekogelingen in Brussel beu is ziet daarom een panzerdivisie wel zitten om zijn werk nog te kunnen doen. Alhoewel ieder leger ten tijde van WII en Duitsland nu nog steeds over een 'panzer division' beschikt, wordt dat uiteraard weer gelinkt aan de SS zodat krantenkoppen dit mooi kunnen verdraaien tot 'brandweerman roept op tot nazi methoden'.
    A panzer division is one of the armored (tank) divisions in the Wehrmacht of Nazi Germany during World War II. This is a more restricted meaning than the German-language equivalent Panzerdivision (short: PzDiv), still used in the modern German Army of the Bundeswehr (for example the 1. Panzerdivision). In German-speaking countries, Panzerdivision is not immediately associated with the Wehrmacht as it is in English, as the German term simply means "armored division" and has no additional connotation.

Moest het een Duitstalige zijn, akkoord, maar in andere taalgebieden slaat panzerdivisie echt enkel op het leger van Nazi-Duitsland.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    A panzer division is one of the armored (tank) divisions in the Wehrmacht of Nazi Germany during World War II. This is a more restricted meaning than the German-language equivalent Panzerdivision (short: PzDiv), still used in the modern German Army of the Bundeswehr (for example the 1. Panzerdivision). In German-speaking countries, Panzerdivision is not immediately associated with the Wehrmacht as it is in English, as the German term simply means "armored division" and has no additional connotation.

Moest het een Duitstalige zijn, akkoord, maar in andere taalgebieden slaat panzerdivisie echt enkel op het leger van Nazi-Duitsland.
    Ik heb pantserdivisie altijd gewoon verstaan als een groep tanks. Ik heb daar nooit enige racistische of nazistische inclinatie in gezien.

Het heeft wel de intonatie van een hardhandig opkuis te organiseren. Grof.. Ja. Maar racistisch of nazistisch... Blijf serieus hé...

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Ook de geallieerde tanktroepen werden gewoon pantserdivisies genoemd.
    Https://nl.m.wikipedia.org/wiki/1e_P...ivisie_(Polen)

Het gebruik van gepansterde divisies maakt je geen nazi of een racist...
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 11 januari 2020 om 15:39
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    [I]Jongen (18) na schooltijd in elkaar geklopt door viertal: “Ik ben bang, want ondertussen heb ik ook nog bedreigingen gekregen”

De familie zal klacht neerleggen bij de politie. “Ook al werd het zelfs door de politie afgeraden uit vrees voor represailles”, klinkt het bij de familie.
    Als ons land in die richting draait dan zie ik mezelf nog in staat een mes of pistool op zak te hebben.
    Ale die ouders hebben nu samen met die jongen klacht ingediend, en de politie zegt er al bij zet u maar schrap voor represaisses nu.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik heb pantserdivisie altijd gewoon verstaan als een groep tanks. Ik heb daar nooit enige racistische of nazistische inclinatie in gezien.

Het heeft wel de intonatie van een hardhandig opkuis te organiseren. Grof.. Ja. Maar racistisch of nazistisch... Blijf serieus hé...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ook de geallieerde tanktroepen werden gewoon pantserdivisies genoemd.
    Https://nl.m.wikipedia.org/wiki/1e_P...ivisie_(Polen)

Het gebruik van gepansterde divisies maakt je geen nazi of een racist...
    volgens het HLN artikel noemde hij het "panzer division". In het Duits dus.

Er wordt hier misschien teveel tamtam over gemaakt, maar als dat de woorden zijn die werkelijk gebruikt werden in een voor de rest nederlandstalige zin en je verstaat dat niet als een verwijzing naar het nazi leger dan schort wat aan je taalgevoel.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar waar schuilt de kern van dit probleem? Is het de mogelijks nazistische reactie afkomstig van frustratie om te moeten werken in een zeer moeilijke context? Of is het de zeer moeilijke context van "jongeren" die stenen naar de brandweer (!) gooien die hun levensbelangrijk werk moeten uitvoeren?

Nogmaals: men moet in Brussel tegenwoordig de politie meesturen om de brandweer te beschermen, eenieder die dat nog normaal vindt, daar scheelt iets mee.
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191229_04785710

Zoals ik zei: als de politie dan toch meemoet, laat ze maar met scherp schieten. Mochten daar naast dat krapuul geen andere onschuldige mensen meer wonen, dan zou ik daar gewoon géén brandweer meer naartoe sturen. Dan is dat geld nog beter besteed aan noodhulp voor Australië, daar staan momenteel waardevollere zaken in brand dan zones van Brussel waar blijkbaar wetteloosheid mag heersen...

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    had de rijkswacht vroeger geen pantserdivisies ?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Panzer, niet Pantserdivisies, zie beryl. Dat is niet iets wat een Franstalige normaal zou gebruiken lijkt me.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Maar waar schuilt de kern van dit probleem? Is het de mogelijks nazistische reactie afkomstig van frustratie om te moeten werken in een zeer moeilijke context? Of is het de zeer moeilijke context van "jongeren" die stenen naar de brandweer (!) gooien die hun levensbelangrijk werk moeten uitvoeren?

Nogmaals: men moet in Brussel tegenwoordig de politie meesturen om de brandweer te beschermen, eenieder die dat nog normaal vindt, daar scheelt iets mee.
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191229_04785710

Zoals ik zei: als de politie dan toch meemoet, laat ze maar met scherp schieten. Mochten daar naast dat krapuul geen andere onschuldige mensen meer wonen, dan zou ik daar gewoon géén brandweer meer naartoe sturen. Dan is dat geld nog beter besteed aan noodhulp voor Australië, daar staan momenteel waardevollere zaken in brand dan zones van Brussel waar blijkbaar wetteloosheid mag heersen...
    Het is niet omdat de kern van het probleem ergens anders ligt, dat er ook geen artikels mogen verschijnen of gevolgen gegeven worden aan andere aspecten van het probleen. Hoe de jongeren de brandweer behandelen is onaanvaardbaar, en hoe die brandweerman zich hier uit is niet gepast.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Het is niet omdat de kern van het probleem ergens anders ligt, dat er ook geen artikels mogen verschijnen of gevolgen gegeven worden aan andere aspecten van het probleen. Hoe de jongeren de brandweer behandelen is onaanvaardbaar, en hoe die brandweerman zich hier uit is niet gepast.
    Is het, het waard dat iedereen nu zit te pearl clutchen hierrond. Man toch.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de morgen mogen ze toch ook is hun opinie artikels nalezen hoor. Wat de bijdrage hiervan moest zijn....

https://twitter.com/AnnDeCraemer/sta...97831441362947

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Is het, het waard dat iedereen nu zit te pearl clutchen hierrond. Man toch.
    Wat de brandweer moet verduren in sommige Brusselse wijken is echt een probleem waar heel regelmatig over gerapporteerd wordt. Zo'n uitlatingen van een brandweerman kaderen volledig binnen datzelfde topic dus ik snap niet goed waarom je pearl clutching zou noemen, ik heb de betekenis ervan moeten opzoeken, maar dit is hier niet gewoon iemand random die iets aangebrand zegt. Het is deel van een probleem dat al jaren redelijk veel in het nieuw komt. Erg belangrijk is het niet, maar het is ook gewoon maar een klein artikel op HLN, in andere media vind ik het zelfs niet terug.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Bij de morgen mogen ze toch ook is hun opinie artikels nalezen hoor. Wat de bijdrage hiervan moest zijn....

https://twitter.com/AnnDeCraemer/sta...97831441362947
    Voor dit soort mensen is een scheet laten in het bijzijn van een Marokkaan al racistisch. Achja, ze moeten hun gazet toch met iets kunnen vullen he.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die brandweerman zijn reactie is blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.

Dat ze de boel volgend jaar gewoon laten uitbranden, dat zou pas een actie zijn. Mss wordt er dan aktie ondernomen om het boeltje daar eens op te kuisen.

Jammer voor de onschildige mensen, maar zoals altijd moet er iets zwaars gebeuren eer er reactie komt.

Pagina 269 van 298 Eerste ... 169219259265266267268269270271272273279 ... Laatste

Regels voor berichten