Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Echt ik geef het op, telkens maar weer hetzelfde argument (die 100 handtekeningen) en zaken er bijhalen die ik helemaal niet beweer (nergens heb ik hun mogelijke invloed op het beleid in BXL besproken), maar op een hard feit zoals mijn laatste post wordt gemakshalve niet gereageerd.

Hoe duidelijk kan het zijn zeg? Ik maak een kleine berekening op basis van hun resultaat dat ze mss wel een potentieel hebben van 10k stemmen, ze hebben dat resultaat ook bijna gehaald in 2012, dus dat potentieel hebben ze toen eigenlijk aangetoond. Punt, klaar, meer beweer ik ook niet.
    De post waar jij op inpikte, gebruikt de partij ISLAM als bewijs dat "de moslims" dat "zouden willen". Dat is gewoon het begin van het hele gedoe
    Die stelling slaat op niets, de jouwe, daar kan ik nog in mee. Maar dat is niet meer dan koffiedik kijken, speculatie (koffie en speculaas!), en hoewel dat het een groot probleem is dat niet genegeerd mag worden (wat jij ook zegt), is het ook niet het Grote Bewijs dat de moslims allemaal salafisten zijn die hier een nieuw kalifaat willen stichten (wat jij ook niet zegt).
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    De post waar jij op inpikte, gebruikt de partij ISLAM als bewijs dat "de moslims" dat "zouden willen". Dat is gewoon het begin van het hele gedoe
    Die stelling slaat op niets, de jouwe, daar kan ik nog in mee. Maar dat is niet meer dan koffiedik kijken, speculatie (koffie en speculaas!), en hoewel dat het een groot probleem is dat niet genegeerd mag worden (wat jij ook zegt), is het ook niet het Grote Bewijs dat de moslims allemaal salafisten zijn die hier een nieuw kalifaat willen stichten (wat jij ook niet zegt).
    Jouw analyse is tenminste nuchter, op basis van wat idd effectief beweerd en geschreven is.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    .
    Kan je quoten aub, ipv eigen interpretaties neer te pennen van wat andere posts zogezegd wel of niet doen?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Kan je quoten aub, ipv eigen interpretaties neer te pennen van wat andere posts zogezegd wel of niet doen?
    Met plezier:
    https://www.9lives.be/forum/politiek...l#post22187225

[quote van Dieter over dat we "de moslims hierover niet negatief" moeten beoordelen, en dat "hun willetje opdringen" hier niet opgaat. Het willetje van "de moslims" hier]
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-bus~a57dec7d/

Het is wel 1 van de doelen blijkbaar.

Citaat:
    "De partij vindt dat iedereen die dat wil overal een hoofddoek moet kunnen dragen."
    "Scholen moeten halal aanbieden"

"Daarnaast streven Ahrouch en zijn politieke medestanders naar een scheiding van mannen en vrouwen op het openbaar vervoer."

Dat is toch 2 keer "moeten", en als kers op de taart nog eens 100% seksisme...
    Dieter heeft het over "hun willetje opdringen" als het gaat over halaleten opdringen, het willetje van "de moslims". En jij komt zeggen dat de standpunten van partij ISLAM bewijzen dat dat weldegelijk "het doel" is van "de moslims". Eén van de doelen, om precies te zijn, en ook ons verplichten. Want het "is twee keer moeten". Genoeg citaten?

Een paar posts later schrijf je:
    "Feit is wel dat als je een islam partij een programma laat opstellen, het wel in de programmapunten staat." Wat opnieuw aangeeft dat jij het ziet als bewijs dat "de moslim" het wil. Wat ik dus beweer dat jij zei. Omdat je het zei.
    Laatst gewijzigd door Loser; 13 december 2019 om 14:56

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En waar wordt dan beweerd dat "de moslims" dat willen?

Het enige wat gesteld wordt, is dat de mensen die dat programma opstellen dat WEL willen, en 2 keer MOETEN gebruiken. Dat als antwoord op Dieter die beweerde dat de islam compleet geen vragende of eisende partij is in het halal verhaal. Dat klopt dus niet, dat partijprogramma werd alvast opgesteld door moslims die dat wel eisen.

Over "de moslim" in het algemeen heb ik dus niets gezegd zoals jij beweert. Complete verdraaiing van woorden, of "misinformation" zoals jij dat graag zegt. Of "stropop" om die dan te weerleggen, daar is dit ook een prachtvoorbeeld van. Heel spijtig dat je die termen kent, maar ze zelf toepast.

Het enige dat we over "de moslim" kunnen zeggen op basis van kiesresultaten in de gemeentes waar er veel wonen, is dat zij vaak op de PS stemmen, niet toevallig DE partij als je houdt van "laissez faire". Het mag dan ook niet verbazen dat in de praktijk bijna alle scholen in brussel halal serveren. En als men via de PS al in de praktijk bekwam wat men wou, men zou gek zijn op de islam partij te stemmen, met het risico amper een zetel te halen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    En waar wordt dan beweerd dat "de moslims" dat willen?

Het enige wat gesteld wordt, is dat de mensen die dat programma opstellen dat WEL willen, en 2 keer MOETEN gebruiken. Dat als antwoord op Dieter die beweerde dat de islam compleet geen vragende of eisende partij is in het halal verhaal. Dat klopt dus niet, dat partijprogramma werd opgesteld door moslims die dat wel eisen.

Over "de moslim" in het algemeen heb ik dus niets gezegd zoals jij beweert. Complete verdraaiing van woorden, of "misinformation" zoals jij dat graag zegt. Of "stropop" om die dan te weerleggen, daar is dit ook een prachtvoorbeeld van. Heel spijtig dat je die termen kent, maar ze zelf toepast.

Het enige dat we over "de moslim" kunnen zeggen op basis van kiesresultaten in de gemeentes waar er veel wonen, is dat zij vaak op de PS stemmen, niet toevallig DE partij als je houdt van "laissez faire". Het mag dan ook niet verbazen dat in de praktijk bijna alle scholen in brussel halal serveren. En als men via de PS al in de praktijk bekwam wat men wou, men zou gek zijn op de islam partij te stemmen, met het risico amper een zetel te halen.
    Ja, een post of 10 verder had je het ineens over "de mensen die dat programma opstellen", maar toen Stungunner er op inpikte was die nuance er nog niet. Dat is wat ik dus zei in mijn post: De post waar stungunner op inpikte, gebruikte dat als bewijs. Klaar. Als je niet wilt dat mensen het erin kunnen lezen, moet je het nauwkeuriger verwoorden. Maar zelfs nauwkeuriger verwoord, was de referentie nog altijd duidelijk. Later is die bijgesteld, inderdaad.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hicy Bekijk bericht
    Iemand die weet hoe die ISLAM partij wettelijke toegelaten is? Is toch aanzetten tot discriminatie tegenover vrouwen en anders gelovigen?
    https://islam2012.be/projet

Dat is hun programma, ben er eens snel doorgegaan maar echt problematische punten zie ik daar niet in. Dan was er nog het incident over de gescheiden mannen- en vrouwen bussen, maar da's ook geen discriminatie als je geen enkele groep achterstelt. Da's alleen al segregatie, zoals we ook al doen voor bvb wc's en nog niet zo lang geleden: scholen.

In de huidige tijdsgeest waarin we snel heel verontwaardigd zijn over alles en meteen uitspraken willen verbieden die naar onze mening niet gepast zijn (zie bvb de hele hetze met Hoeybrechts nu) zijn er veel mensen die zo'n standpunten als illegaal zien, maar eigenlijk lijken me de standpunten van die partij best wel nog soft.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja, een post of 10 verder had je het ineens over "de mensen die dat programma opstellen", maar toen Stungunner er op inpikte was die nuance er nog niet. Dat is wat ik dus zei in mijn post: De post waar stungunner op inpikte, gebruikte dat als bewijs. Klaar. Als je niet wilt dat mensen het erin kunnen lezen, moet je het nauwkeuriger verwoorden. Maar zelfs nauwkeuriger verwoord, was de referentie nog altijd duidelijk. Later is die bijgesteld, inderdaad.
    "Daarnaast streven Ahrouch en zijn politieke medestanders naar een scheiding van mannen en vrouwen op het openbaar vervoer."

Welke nuance heb je daar nog bij nodig? Het staat er letterlijk om wie het gaat!!!

De zoveelste kronkel als de feiten je niet aanstaan, daar lijkt dit veel meer op.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    https://islam2012.be/projet

Dat is hun programma, ben er eens snel doorgegaan maar echt problematische punten zie ik daar niet in. Dan was er nog het incident over de gescheiden mannen- en vrouwen bussen, maar da's ook geen discriminatie als je geen enkele groep achterstelt. Da's alleen al segregatie, zoals we ook al doen voor bvb wc's en nog niet zo lang geleden: scholen.

In de huidige tijdsgeest waarin we snel heel verontwaardigd zijn over alles en meteen uitspraken willen verbieden die naar onze mening niet gepast zijn (zie bvb de hele hetze met Hoeybrechts nu) zijn er veel mensen die zo'n standpunten als illegaal zien, maar eigenlijk lijken me de standpunten van die partij best wel nog soft.
    Nu is mijn Frans niet het beste, maar ik zie daar toch vele problematische punten in. Toegeven het aantal extreem-religieuze standpunten is daarbinnen slechts een beperkte minderheid, de problemen situeren zich op héél veel andere niveaus.

Institutioneel valt er hier en daar nog iets voor te zeggen (snoeien in het aantal staatstructuren en politici) maar economisch wordt het toch al snel problematisch: bijvoorbeeld het fixeren van prijzen van allerhande nutsvoorzieningen aan soms absurd lage tarieven: wie gaat dat betalen? De staatschuld annuleren behalve de schulden aan derde-wereldlanden? 4 dagen werkweek? Verlagen van het max. belastingtarief naar 20%? Het is gemakkelijker de punten op die lijst te tellen die niet problematisch zijn. Dit programma is niet alleen extreem-links, maar ook een goede manier om dit land economisch bankroet te maken.

Het invoeren van Arabisch als officiële taal in België/Europa? Elke 10 jaar een regularisatie voor illegalen organiseren? M.a.w. totale capitulatie van het Europese continent aan de massa-migratie.

Maak je ook geen illusies: de reden waarom je geen slechts weinig écht extreem-religieuze standpunten - bv. alle vrouwen verplicht de hoofddoek of nog erger de boerka aan - op die website vindt is omdat dergelijke Islamistische praktijken pas per wet geïmplementeerd kunnen worden éénmaal ze écht de dictatoriale overhand hebben, cfr. bv. Iran of Saudi-Arabië.

SwaffelBaffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar hadden we het niet over racisme in de westerse samenleving?

Wat heeft de Islam en halal vlees daar nu mee te maken?

Dat is toch eerder een religieuze kwestie.
    Bij dezen

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daar heb je wat mij betreft overschot van gelijk in, maar volgens een aantal mensen, inclusief moderatoren op dit forum niet. Voor hun staat kritiek op een de op dit moment gevaarlijkste religie op deze wereld, gelijk aan racisme omdat deze religie omwille van geografische en historische redenen voornamelijk beleden - en voor sommigen onder het bewind van landen waar deze religie dominant is, is het ook letterlijk lijden - door mensen met een net iets donkerdere huidskleur. Nevermind dat er ook vele blanken zijn die deze religie toebehoren, nevermind dat religie in de Westerse samenleving een keuze is en dat eenieder dan ook zou moeten kiezen om afstand te nemen van de religie van zijn ouders - al is ook dat in de Islam soms levensgevaarlijk -, etc.

Doordat men erin geslaagd is om de grens tussen echt racisme en kritiek op gevaarlijke religieuze overtuigingen te verwateren, hebben de religieuze fundamentalisten natuurlijk al een belangrijk deel van de discussie gewonnen, omdat de betekenis van woorden nu éénmaal zéér belangrijk is in elke discussie.
    Net zoals men erin geslaagd is het begrip "Islamofobie" te introduceren als ware het een serieuze term, daar waar reële fobieën echter irrationeel zijn, dwingt men zo de suggestie af dat het ook irrationeel zou zijn om schrik te hebben van een religie die aanleiding gegeven heeft tot een groot aantal van de ergste terroristische aanslagen in de recente geschiedenis, een religie die fundamenteel in strijd is met héél wat Westerse vrijheden en verworvenheden...

Dus ja, idealiter zou deze hele discussie hier niet horen plaats te vinden, toch niet in een thread die over "racisme" handelt. Helaas is dit niet zo.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...weer~a449bbd3/

Jaar na jaar hebben die te maken met toenemend verbaal/fysiek geweld afkomstig van bepaalde groepen, dan verbaast het me eigenlijk niet dat er iemand de brui aangeeft en het op die manier aankondigt. Grappig om te zien welke politici er ophef over maken, maar als het gaat om het echte probleem aan te pakken, hoor je ze niet.
    Zo grof vind ik het overigens ook weer niet, tenzij ik "ces pourris" te licht vertaal. Vind het niet per se racistisch, eerder iemand die de situatie daar kotsbeu is. Als het allemaal Belgische autochtone jongeren waren, zou die ook zo gereageerd hebben.

Dat ander voorbeeld dat aangehaald wordt, is uiteraard niet acceptabel en is duidelijk racistisch geinspireerd.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...weer~a449bbd3/

Jaar na jaar hebben die te maken met toenemend verbaal/fysiek geweld afkomstig van bepaalde groepen, dan verbaast het me eigenlijk niet dat er iemand de brui aangeeft en het op die manier aankondigt. Grappig om te zien welke politici er ophef over maken, maar als het gaat om het echte probleem aan te pakken, hoor je ze niet.
    Zo grof vind ik het overigens ook weer niet, tenzij ik "ces pourris" te licht vertaal. Vind het niet per se racistisch, eerder iemand die de situatie daar kotsbeu is. Als het allemaal Belgische autochtone jongeren waren, zou die ook zo gereageerd hebben.

Dat ander voorbeeld dat aangehaald wordt, is uiteraard niet acceptabel en is duidelijk racistisch geinspireerd.
    Het meeste ophef wordt hier niet veroorzaakt door die “ces pourris”, maar door de verwijzing naar de panzer divisie, eenheid van het nazi regime. Niet dat “un pourri” zo’n leuk koosnaampje is, maar aangezien het +/- rotte appel wil zeggen, valt dat al bij al nog mee. Zoals steeds is een verwijzing naar iets dat gerelateerd is met het nazisme extra gevoelig.

Net zoals jij begrijp ik zijn reactie en ergernis, al ben ik het met zijn verwoording uiteraard niet eens. Wanneer iemand met zoveel jaren ervaring dergelijke zaken aangeeft, is het misschien interessant om hem niet meteen te veroordelen, maar om er eens naar te luisteren... Ik kan mij zelfs niet inbeelden hoe zo iemand doorheen de jaren de frustratie steeds maar moet verbijten. Op een gegeven moment is het gewoon op...

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jongen (18) na schooltijd in elkaar geklopt door viertal: “Ik ben bang, want ondertussen heb ik ook nog bedreigingen gekregen”

De familie zal klacht neerleggen bij de politie. “Ook al werd het zelfs door de politie afgeraden uit vrees voor represailles”, klinkt het bij de familie. “Maar we vinden dat dergelijk zinloos geweld echt niet getolereerd kan worden en bestraft moet worden. In welke maatschappij leven we anders?”

https://www.hln.be/in-de-buurt/wareg...egen~a87b264f/

Tja, een familie die nu wsl aan diezelfde pantserdivisies denkt.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Het meeste ophef wordt hier niet veroorzaakt door die “ces pourris”, maar door de verwijzing naar de panzer divisie, eenheid van het nazi regime. Niet dat “un pourri” zo’n leuk koosnaampje is, maar aangezien het +/- rotte appel wil zeggen, valt dat al bij al nog mee. Zoals steeds is een verwijzing naar iets dat gerelateerd is met het nazisme extra gevoelig.

Net zoals jij begrijp ik zijn reactie en ergernis, al ben ik het met zijn verwoording uiteraard niet eens. Wanneer iemand met zoveel jaren ervaring dergelijke zaken aangeeft, is het misschien interessant om hem niet meteen te veroordelen, maar om er eens naar te luisteren... Ik kan mij zelfs niet inbeelden hoe zo iemand doorheen de jaren de frustratie steeds maar moet verbijten. Op een gegeven moment is het gewoon op...
    Ik ben niet echt bekend met de "panzer divisie", maar was dat een speciale eenheid specifiek op etnische minderheden gericht? Anders is er toch niets racistisch aan om te zeggen dat een bepaalde plek manu militari opgeschoond dient te worden door een [eenheid] die gekend was om haar hardhanding/efficient/vernietigend (ik ken ze niet, schrap wat niet past) optreden.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Pagina 268 van 287 Eerste ... 168218258264265266267268269270271272278 ... Laatste

Regels voor berichten