MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De huidige situatie met de 1930 is inderdaad wat onnozel en die verwijzingen doen af aan de ernst van wat er echt in de jaren 30 gebeurde. Maar net zoals het niet is omdat we hier niet op de rand van een kalifaat staan dat moslims met een extreem gedachtegoed minder kritiek verdienen is het ook niet zo dat omdat we nu niet in een de jaren 30 scenario zitten, de praktijken van Schild en Vrienden geen kritiek zou verdienen.
    Probleem is dat veel mensen nog altijd vastzitten in dat links/rechts hokjesdenken waardoor je dit soort opmerkingen krijgt, ik heb nergens de praktijken van s&v verdedigd maar toch beland je bijna automatisch in het vakje van de extreemrechtse nationalist door simpelweg op te merken dat zij een pak meer kritiek kregen dan andere gelijkaardige extremisten. En dat hokjesdenken is juist de oorzaak van die hypocriete dubbele standaard waar het eerder ook al over ging want degene die toen het hardst stonden te roepen zijn er nu als eerste bij om deze vorm van extremisme te minimaliseren.
    Mij niet gelaten dat je een politieke voorkeur hebt natuurlijk maar misschien toch oppassen dat het je niet te veel verblindt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Die paardenkop heeft wel meer dan 2000 stemmen gehaald en is nu volksvertegenwoordiger .

Dat draagvlak lijkt dus iets groter te zijn dan dat van die islam extremisten.
    Als ze er niet eerst maanden over hadden staan lullen had niemand hem gekend, ironisch genoeg zijn de fanatieke tegenstanders daar dus zelf verantwoordelijk voor

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Die paardenkop heeft wel meer dan 2000 stemmen gehaald en is nu volksvertegenwoordiger .

Dat draagvlak lijkt dus iets groter te zijn dan dat van die islam extremisten.
    Da's natuurlijk een (hele) valse vergelijking.

Los daarvan had ik wel willen weten hoeveel stemmen zo een Van Langenhove had gehaald als de VRT/Tim Verheyden hem niet tot populairste underdog hadden gemaakt en hij op geen enkele manier gebruik had kunnen maken van de macht/geld/systeem/... van Vlaams Belang. Ik heb daar echt geen idee van, maar kan me amper inbeelden dat die ook maar iets noemenswaardig zou hebben voorgesteld zonder die twee dingen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Da's natuurlijk een (hele) valse vergelijking.

Los daarvan had ik wel willen weten hoeveel stemmen zo een Van Langenhove had gehaald als de VRT/Tim Verheyden hem niet tot populairste underdog hadden gemaakt en hij op geen enkele manier gebruik had kunnen maken van de macht/geld/systeem/... van Vlaams Belang. Ik heb daar echt geen idee van, maar kan me amper inbeelden dat die ook maar iets noemenswaardig zou hebben voorgesteld zonder die twee dingen.
    Maar da's bij de islam partij natuurlijk ook wel een beetje gebeurd. De hele hetze rond die buschauffeur, eerst de NVA en dan een rits andere partijen die openlijk stelden de partij te willen verbieden. En dat allemaal vlak voor de verkiezingen, ik kan me inbeelden dat dat ook een pak stemmen opgeleverd heeft.

Ergens verbaasd het me eigenlijk dat ze zo weinig stemmen hebben, heel het politiek establishment verkettert u en verklaart u vijand nummer 1. Je zou verwachten dat dat bij een pak mensen die er anders zelfs nooit over gedacht zou hebben tot heel wat animo leidt om erop te stemmen.
    Laatst gewijzigd door beryl; 12 december 2019 om 18:51

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Maar da's bij de islam partij natuurlijk ook wel een beetje gebeurd. De hele hetze rond die buschauffeur, eerst de NVA en dan een rits andere partijen die openlijk stelden de partij te willen verbieden. En dat allemaal vlak voor de verkiezingen, ik kan me inbeelden dat dat ook een pak stemmen opgeleverd heeft.
    "Een beetje", dat was lang voor de verkiezingen eens een dag in het nieuws of zo omdat ze allicht niets beter hadden als hoofdpunt en alle partijen konden even sloganesk laten zien dat ze ertegen waren. Van Langenhove kreeg primetime reclame dagen aan een stuk op elke zender die ook maar iets van informatie te bieden had. Die dag reclame zal wel geholpen hebben, daar niet van, maar toch op geen enkele manier te vergelijken wat mij betreft. Om naar de aanloop naar de verkiezingen nog maar te zwijgen, kopstuk hier kopstuk daar.

Daarbovenop komt dan nog dat die onnozelaars hun standpunten expliciet en publiek naar voor brachten terwijl Van Langenhove het cadeau kreeg door Pano en aanverwanten hun gestuntel over zijn ontmaskering. Wat Van Langenhove, al dan niet achter de schermen, zegt en beweert, heeft ook nog, of ge dat nu wilt of niet, wortels hier in tegenstelling tot de islamboys. Van Langenhove kwam ook maar op onder de paraplu van VB, niet op zichzelf. Allez, niet dat ik van die 2000 stemmen nu zo ondersteboven ben gezien wat er de voorbije jaren allemaal vanuit die kant van Brussel in het nieuws is geweest, maar het lijkt me proportioneel toch wel verrassender dan Driesje zijn aantal. Al boeit me dat ook niet echt, vond het een foute vergelijking en was wel benieuwd naar wat Van Langenhove dan wél gehaald zou hebben als die vergelijking wel fatsoenlijk in het echt getrokken kon worden. Zoals gezegd heb ik er geen idee van, kan dat niet inschatten, al zou mijn gok amper iets zijn. Geen bekendheid, geen expliciet foute standpunten in het openbaar, geen underdogrol, geen grote structuur van een partij achter hem, geen aandacht van de media voor de verkiezingen. Een paar duizend van zijn kliekje uit Pano zeker?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Wel ja, mijn bewijslast was hun resultaat in 2 gemeentes met een perfect vergelijkbare bevolkingssamenstelling als een paar andere omliggende gemeentes. Maar dat dringt blijkbaar echt gewoon niet door.

Maar eerlijk, soms krijg je hier echt een gevoel van "weer een racistische VB propaganda slikkende rechtse kloot". Terwijl je dat imo nergens uit ook maar 1 van mijn posts kan afleiden. maar gewoon omdat je iets post dat niet in het moraalridderskamp past.

En dan worden er ook gewoon onjuistheden gezegd.
    Er wordt gezegd dat ik ze een gigantisch potentieel toedicht. Nergens heb ik dat gezegd.
    Er wordt gezegd dat ik er van uit ga: alle moslims = potentiële stemmers van Islam. Nergens heb ik dat gezegd.
    Maar wel insinueren dat iets wat ik zeg tekenend is, maar daar dan geen uitleg over geven wat nu juist wordt bedoeld.
    Ik denk dat onze interpretatie niet zover uiteenlegt, hoor. Ik noem je alvast geen VB-slikkende rechtse kloot. Maar speculatie over cijfers door een extrapolatie van een heel kleine dataset, is gewoon superonbetrouwbaar. Ik zou daar geen conclusies aan verbinden, net zoals ik aan een veeeeel grotere dataset niet eens die conclusie zou verbinden bij bijvoorbeeld Ninove. En jij ook niet, denk ik.

En al zeker geen conclusies over ‘de moslim’. Wat Gonzo wel deed, dat de partij het eist, was voor hem het bewijs dat ‘de moslim’ dat eist. Dan moet je dus die cijfers negeren. Vandaar in ieder geval mijn reactie en vraag. Ik wist niet of je datzelfde onderschreef als Gonzo.

Edit: ter verduidelijking, ik vind die 2000 stemmen op ISLAM een GROOT probleem en best verbazend. 2000 is niet 0, en het liefst zou ik het op 0 zien staan, toch met hun standpunten.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar dat is het hem nu net. Ik maak geen conclusie over "de moslim". Ik maak de conclusie dat wanneer ze 2000 stemmen kunnen halen in 2 gemeentes, ze die wellicht ook kunnen halen in perfect vergelijkbare aangrenzende gemeentes. En of dat er dan een potentiële 1000, 5000 of 10000 zijn doet er eigenlijk niet toe. Elke stem is er 1 te veel. En daaruit volgend als antwoord op Dieter85 die beweerde dat de vraag of het opdringen van halal voedsel helemaal niet vanuit moslimhoek komt, en we hen dat dus niet mogen aanwrijven. Terwijl er toch al in BXL minstens 2000 zijn die er wel zo over denken.

Maar door bovenstaande bewering plaatst Sir.Killalot mij blijkbaar meteen in het rijtje rechts en racistisch, gebaseerd op zaken of uitspraken die ik niet eens heb gedaan.

En ik wacht nog steeds op de leugens die ik heb geschreven.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sta me toch toe het vreemd te vinden dat je die ISLAM partij problematisch zou vinden, maar kritiek op de religie Islam verketterd als racisme in andere threads. Het is niet alsof je de standpunten van die partij niet zou kunnen staven aan de hand van die religie. Of dat je dergelijke standpunten niet in de praktijk geïmplementeerd kan zien in landen waar Islam quasi zo goed als of zelfs officieel de staatsreligie is, bv. Saudi-Arabië of Iran.

2 maten en 2 gewichten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Maar door bovenstaande bewering plaatst Sir.Killalot mij blijkbaar meteen in het rijtje rechts en racistisch, gebaseerd op zaken of uitspraken die ik niet eens heb gedaan.

En ik wacht nog steeds op de leugens die ik heb geschreven.
    Ik heb jou nergens rechts of racistisch genoemd hoor, dat maak jij er van. Lijkt me dat je vooral jezelf in dat hoekje aan het plaatsen bent. Ik plaats jou in de tijdsgeest (los van links / rechts) van mensen die op basis van veronderstellingen, halve waarheden, hele leugens en buikgevoel een eigen waarheidsbeeld creëren. Daarmee heb ik niet gezegd (of wil ik niet gezegd hebben) dat jij liegt. Alleen dat je hypocriet bent om mensen te verwijten van los te staan van de realiteit wanneer je je stelling enkel kan onderbouwen door een veronderstelling en daarbij al de andere feiten die niet in je kraam passen gewoon negeert.

Maar ik sluit het hierbij af.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die weet hoe die ISLAM partij wettelijke toegelaten is? Is toch aanzetten tot discriminatie tegenover vrouwen en anders gelovigen?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik heb jou nergens rechts of racistisch genoemd hoor, dat maak jij er van. Lijkt me dat je vooral jezelf in dat hoekje aan het plaatsen bent. Ik plaats jou in de tijdsgeest (los van links / rechts) van mensen die op basis van veronderstellingen, halve waarheden, hele leugens en buikgevoel een eigen waarheidsbeeld creëren. Daarmee heb ik niet gezegd (of wil ik niet gezegd hebben) dat jij liegt. Alleen dat je hypocriet bent om mensen te verwijten van los te staan van de realiteit wanneer je je stelling enkel kan onderbouwen door een veronderstelling en daarbij al de andere feiten die niet in je kraam passen gewoon negeert.

Maar ik sluit het hierbij af.
    Maar je haalt mijn stelling onderuit door zelf veronderstellingen te maken. "Ze halen in maar 5 (of 6, maar wat maakt het uit) gemeentes 100 handtekeningen, dus er is daar geen potentieel". Dat is evengoed gewoon een eigen mening vanuit buikgevoel, want die eventuele 100 handtekeningen zeggen helemaal niets over hun potentieel zolang je dat niet kan meten aan werkelijke stemmen en dus mensen die er opkomen.

En dan noem je mij hypocriet en zelfs een leugenaar, dus doe je zelf ook waar je zogezegd niet tegen kan.

En over die leugens en halve waarheden, je maakt zelf insinuaties over zaken die ik niet eens heb gezegd ("gigantisch potentieel", "elke moslim = potentiële stemmer Islam"). Wie komt hier dan af met leugens en halve waarheden?

Je bent heel erg krampachtig op mijn stelling gesprongen, duidelijk vanuit een soort superioriteitsgevoel, maar je bent onderweg de basisstelling eigenlijk uit het oog verloren en hebt er zelf een draai aan gegeven met zaken die ik nooit heb beweerd, wellicht om zo wat meer gewicht aan de discussie te kunnen geven? Terwijl je jammer genoeg bepaalde insinuaties van jou uit de weg bent gegaan en niet hebt opgeklaard. En ook weinig op inhoud hebt geantwoord (het marketingvoorbeeld, geen enkele reactie daarop, integendeel, het ging weer over "die 100 handtekeningen").

Maar je hebt gelijk, ik laat het ook rusten, het zal wellicht anderen op de zenuwen beginnen werken.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Maar je haalt mijn stelling onderuit door zelf veronderstellingen te maken. "Ze halen in maar 5 (of 6, maar wat maakt het uit) gemeentes 100 handtekeningen, dus er is daar geen potentieel". Dat is evengoed gewoon een eigen mening vanuit buikgevoel, .
    die mening is tot een stuk meer gebaseerd op feiten.

een partij wil opkomen in een stad met 1,x miljoen inwoners.
    in amper 4 of 5, vd 16-20 gemeentes, voldoen ze aan de minimumeisen om op te komen.
    in die 5 gemeentes slagen ze er maar in 2 gemeentes in om voldoende kandidaten te vinden. In die 2 gemeentes klokken ze dan af op 1,5% gemiddeld.
    jij mag dat een (enorm) potentieel vinden maar ik ga toch niet helemaal akkoord

de keer ervoor hadden ze toch 2 verkozenen en nu niemand (ff google gebruikt) dus gaan ze er op achteruit.
    dit doet me eerder denken aan de pvda en jahjah
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    die mening is tot een stuk meer gebaseerd op feiten.

een partij wil opkomen in een stad met 1,x miljoen inwoners.
    in amper 4 of 5, vd 16-20 gemeentes, voldoen ze aan de minimumeisen om op te komen.
    in die 5 gemeentes slagen ze er maar in 2 gemeentes in om voldoende kandidaten te vinden. In die 2 gemeentes klokken ze dan af op 1,5% gemiddeld.
    jij mag dat een (enorm) potentieel vinden maar ik ga toch niet helemaal akkoord

de keer ervoor hadden ze toch 2 verkozenen en nu niemand (ff google gebruikt) dus gaan ze er op achteruit.
    dit doet me eerder denken aan de pvda en jahjah
    Je geeft eigenlijk zelf hun potentieel aan in je post.

Want idd, in 2012 hadden ze 2 verkozenen en hadden ze in Anderlecht en Molenbeek 4% van de stemmen en in BXL 2,9%. Ik ken de absolute cijfers niet, maar als ze nu met die lage percentages van gemiddeld 1,5% in slechts 2 gemeentes al 2000 stemmen hebben gehaald, en gezien bv Anderlecht al meer inwoners heeft dan Molenbeek, zullen ze toen niet ver van die 10.000 hebben gezeten. En dat potentieel blijft er hé. Als dat er toen was, is dat er nu ook nog.

Als dat geen op cijfers gebaseerd argument is, dan weet ik het ook niet meer en kan je hier alles als "buikgevoel" onder de mat vegen natuurlijk.

Want nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ze een "enorm" potentieel hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Want nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ze een "enorm" potentieel hebben.
    Wat heb je dan gezegd?

men pikt op jou in omdat je op z'n minst de illusie wekt dat deze partij straks, sneller als we denken, invloed zou kunnen hebben op het beleid in Bussel en een grote kiespopulatie zou kunnen hebben. Daar meoten we blijkbaar bevreesd voor zijn.

deze partij moddert aan waar alle extremen verblijven, ergens in de marge vd marginaliteit en volstrekt irrelevant zonder enige kans op een toekomst of invloed.
    BUB, bananenpartij en waardig ouder hebben/hadden volgens mij een veel groter potentieel als dit zootje

deze partij is erop achteruit gegaan en dat stemt me blij

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus ze hebben volgens jouw al dat potentieel maar ze slagen er niet eens in om 100 handtekeningen te verzamelen en effectief een lijst neer te leggen?

Beetje serieus blijven hé, het is niet dat de voorwaarden om een lijst te mogen neerleggen zo indrukwekkend zijn. Als ze zelfs daar niet in slagen kan je je toch ernstige vragen stellen bij dat zogezegd "potentieel".

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Echt ik geef het op, telkens maar weer hetzelfde argument (die 100 handtekeningen) en zaken er bijhalen die ik helemaal niet beweer (nergens heb ik hun mogelijke invloed op het beleid in BXL besproken), maar op een hard feit zoals mijn laatste post wordt gemakshalve niet gereageerd.

Hoe duidelijk kan het zijn zeg? Ik maak een kleine berekening op basis van hun resultaat dat ze mss wel een potentieel hebben van 10k stemmen, ze hebben dat resultaat ook bijna gehaald in 2012, dus dat potentieel hebben ze toen eigenlijk aangetoond. Punt, klaar, meer beweer ik ook niet.

Pagina 267 van 280 Eerste ... 167217257263264265266267268269270271277 ... Laatste

Regels voor berichten