Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Bewijzen dat potentieel niet bestaat is dan ook bijna onmogelijk. Dat is Russells theepot, en de precieze reden waarom de bewijslast ligt bij degene die met de stelling komt.

Jij zegt iets, en een ander moet dan maar bewijzen dat het niet zo is.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ge wilt het echt niet snappen hé. Je weet toch niet welke moeite ze daarvoor hebben gedaan? Zonder dat te weten kan je daar toch geen oordeel over vellen?

Serieus, als mijne kleine koekskes moet verkopen voor de scouts en hij zegt "pa, in Gent wilt er niemand mijn koekskes kopen, kheb maar 2 dozen verkocht, daar is geen potentieel", maar hij is maar aan 10 deuren gaan aanbellen,... Op die basis kunt ge toch niet zeggen "niemand in Gent wilt koekskes"? Maar als ge in pakweg Scheldewineke 50 verkocht hebt door aan 100 huizen aan te bellen, dan moogt er vanuit gaan dat dat ook in Oosterzele zal lukken. Want de bevolking is daar krak hetzelfde. Dat is nu toch echt zo moeilijk niet?
    Kijk. De feiten zijn:
    - Ze wouden in 14 gemeenten opkomen
    - In 5/14 gemeenten kwamen ze -naar eigen zeggen- aan de vereiste 100 handtekeningen
    - In slechts 2/14 gemeenten slagen ze er in een lijst te vormen
    - In die twee gemeenten kunnen ze amper 1,8% en 1,6% van de stemmers overtuigen.

Op basis van die zaken concludeer jij dat Islam een aanzienlijk potentieel heeft. Jij kan evenmin als ik uitspraken doen over de moeite die die partij heeft gedaan in de verschillende gemeenten. Je stelt zelf dat we er dan geen oordeel over kunnen bellen, om het vervolgens zelf te doen. De feiten die je hypothese niet ondersteunen, schuif je onder de mat.

Als je puur naar de feiten en beschikbare cijfers kijkt, kan je gewoon niet concluderen dat er een groot potentieel ligt voor Islam. Eerder integendeel. Het kan zijn dat dat potentieel er effectief is he, dat ontken ik niet. Maar jij baseert je louter op je buikgevoel. Het kan zijn dat je buikgevoel klopt, maar kom niet af met 'je kan er van uitgaan dat' wanneer je dat helemaal niet kan.

En of je nu valt over het woordje 'beschuldiging' of niet, het blijft behoorlijk hypocriet om ongefundeerde stellingen de wereld in te gooien en dan mensen verwijten (of is dit ook al te zwaarwichtig?) dat ze naïef zijn en los staan van de realiteit wanneer ze uw argumenten doorprikken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Kijk. De feiten zijn:
    - In 5/14 gemeenten kwamen ze -naar eigen zeggen- aan de vereiste 100 handtekeningen
    - In die twee gemeenten kunnen ze amper 1,8% en 1,6% van de stemmers overtuigen.

Op basis van die zaken concludeer jij dat Islam een aanzienlijk potentieel heeft. Jij kan evenmin als ik uitspraken doen over de moeite die die partij heeft gedaan in de verschillende gemeenten. Je stelt zelf dat we er dan geen oordeel over kunnen bellen, om het vervolgens zelf te doen. De feiten die je hypothese niet ondersteunen, schuif je onder de mat.

Als je puur naar de feiten en beschikbare cijfers kijkt, kan je gewoon niet concluderen dat er een groot potentieel ligt voor Islam. Eerder integendeel. Het kan zijn dat dat potentieel er effectief is he, dat ontken ik niet. Maar jij baseert je louter op je buikgevoel. Het kan zijn dat je buikgevoel klopt, maar kom niet af met 'je kan er van uitgaan dat' wanneer je dat helemaal niet kan.

En of je nu valt over het woordje 'beschuldiging' of niet, het blijft behoorlijk hypocriet om ongefundeerde stellingen de wereld in te gooien en dan mensen verwijten (of is dit ook al te zwaarwichtig?) dat ze naïef zijn en los staan van de realiteit wanneer ze uw argumenten doorprikken.
    De PS was hun gewoon 10 jaar voor om dat programma uit te voeren of dat toe te laten. Dat maakt heel jullie strijd hier, zowel voor als tegen compleet irrelevant. Geen van beide kan iets aantonen zoals Loser zegt.

Het enige wat aantoonbaar is en blijft: het programma dat die partij opstelde.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    De PS was hun gewoon 10 jaar voor om dat programma uit te voeren of dat toe te laten. Dat maakt heel jullie strijd hier, zowel voor als tegen compleet irrelevant.
    Ah, Stungunner vertrekt tenminste nog van een basisfeit (twee gemeentes waar ze stemmen hebben gehaald), bij jou zit de basis zelfs scheef.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kijk. De feiten zijn:

Welja, de feiten.

Naar eigen zeggen idd 5 (eigenlijk 6 gemeenten, want Anderlecht werd blijkbaar een paar keer afgekeurd). Niet toevallig de gemeenten met de grootste populaties moslims in het BHG.

Dus nu 2000 stemmen in 2 van die gemeenten. Mochten ze wel kandidaten genoeg hebben gehad in die 6 gemeenten (en Anderlecht wel aanvaard was), dan komen daar toch nog eens 1000den stemmen bij. We weten niet waarom er geen kandidaten waren op de lijst in die gemeenten. Neem daar nog eens bij dat ze voordien wel degelijk zetels hadden (en dus toen meer kiezers hadden, dat potentieel blijft er dus ook), dan is mijn voorspelling dat ze mss wel een potentieel van 10.000 kiezers hebben in het BHG toch niet zo van de pot gerukt? Nergens, maar dan ook nergens heb ik gezegd dat ze een gigantisch potentieel hebben binnen de gehele moslimgemeenschap hé. Maar die potentiële duizenden vind ik al voldoende om aan de alarmbel te trekken.

Maar echt, wanneer je hier ook maar iets of wat neigt naar rechts wordt de discussie hier toch echt belachelijk gemaakt, alsof je er niets van kent, niet slim genoeg bent, automatisch rechts VB kiesvee bent (trouwens, nog geen antwoord gehad op een paar van mijn vragen wat je nu juist bedoelt met dat "tekenend" en wat dit alles maakt van mij...).

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Welja, de feiten.

Naar eigen zeggen idd 5 (eigenlijk 6 gemeenten, want Anderlecht werd blijkbaar een paar keer afgekeurd). Niet toevallig de gemeenten met de grootste populaties moslims in het BHG.

Dus nu 2000 stemmen in 2 van die gemeenten. Mochten ze wel kandidaten genoeg hebben gehad in die 6 gemeenten (en Anderlecht wel aanvaard was), dan komen daar toch nog eens 1000den stemmen bij. We weten niet waarom er geen kandidaten waren op de lijst in die gemeenten. Neem daar nog eens bij dat ze voordien wel degelijk zetels hadden (en dus toen meer kiezers hadden, dat potentieel blijft er dus ook), dan is mijn voorspelling dat ze mss wel een potentieel van 10.000 kiezers hebben in het BHG toch niet zo van de pot gerukt? Nergens, maar dan ook nergens heb ik gezegd dat ze een gigantisch potentieel hebben binnen de gehele moslimgemeenschap hé. Maar die potentiële duizenden vind ik al voldoende om aan de alarmbel te trekken.

Maar echt, wanneer je hier ook maar iets of wat neigt naar rechts wordt de discussie hier toch echt belachelijk gemaakt, alsof je er niets van kent, niet slim genoeg bent, automatisch rechts VB kiesvee bent (trouwens, nog geen antwoord gehad op een paar van mijn vragen wat je nu juist bedoelt met dat "tekenend" en wat dit alles maakt van mij...).
    Anderlecht zit al bij die 5, dus het blijft 5.

Maar bon, je blijft uitgaan van veronderstellingen en ook al geef je zelf aan dat 'we niet weten waarom er geen kandidaten waren op de lijst in die gemeenten', plaatst dat bij jou blijkbaar geen vraagtekens bij jouw veronderstellingen. Ik heb het daar moeilijk mee. Vooral als je dan anderen bestempelt als naïef of ontkenners van de realiteit.

En ga nu niet de Calimero spelen, als je afkomt met veronderstellingen, halve waarheden, hele leugens en je buikgevoel dan ga je daar op worden afgerekend ja. Want dan ken je er blijkbaar inderdaad niet genoeg van. Als ik hier eens wat minder genuanceerd ben of te veel mijn buikgevoel laat spreken dan ga ik daar ook op aangesproken worden. En terecht. Het boeit mij niet of je links of rechts bent, wel dat je niet een loopje met de waarheid neemt om uw buikgevoel tot 'realiteit' te bombarderen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Bewijzen dat potentieel niet bestaat is dan ook bijna onmogelijk. Dat is Russells theepot, en de precieze reden waarom de bewijslast ligt bij degene die met de stelling komt.

Jij zegt iets, en een ander moet dan maar bewijzen dat het niet zo is.
    Wel ja, mijn bewijslast was hun resultaat in 2 gemeentes met een perfect vergelijkbare bevolkingssamenstelling als een paar andere omliggende gemeentes. Maar dat dringt blijkbaar echt gewoon niet door.

Maar eerlijk, soms krijg je hier echt een gevoel van "weer een racistische VB propaganda slikkende rechtse kloot". Terwijl je dat imo nergens uit ook maar 1 van mijn posts kan afleiden. maar gewoon omdat je iets post dat niet in het moraalridderskamp past.

En dan worden er ook gewoon onjuistheden gezegd.
    Er wordt gezegd dat ik ze een gigantisch potentieel toedicht. Nergens heb ik dat gezegd.
    Er wordt gezegd dat ik er van uit ga: alle moslims = potentiële stemmers van Islam. Nergens heb ik dat gezegd.
    Maar wel insinueren dat iets wat ik zeg tekenend is, maar daar dan geen uitleg over geven wat nu juist wordt bedoeld.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ah, Stungunner vertrekt tenminste nog van een basisfeit (twee gemeentes waar ze stemmen hebben gehaald), bij jou zit de basis zelfs scheef.
    Leg eens uit waar ik scheef zit aub.

Ik post gewoon een link van een programma opgesteld door enkele moslims gewoon om te tonen wat je dan zoal krijgt.

En dit als reactie op:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dat is het zeker. Maar het is absoluut niet nodig om de moslims hiervoor negatief te beoordelen. Ik oordeel zeer graag over de islam en de moslims, maar in deze materie hebben zij geen enkele schuld. Er moet niet gebashed worden op moslims in het halal verhaal. Telkens ik dat wel zie, zoals “hun willetje opdringen”, dan reageer ik dus.
    Als je dat leest, lijkt het alsof geen enkele moslim op een verplichting van halal zou aansturen.

Wel, de moslims die dat programma opstelden, in elk geval wel, want ze zeggen "halal vlees MOET beschikbaar gesteld worden"

Voor de rest kunnen we ook alleen maar vaststellen dat er veel op de PS stemmen, en dat er in de praktijk al veel halal geserveerd wordt. Al de rest is giswerk.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 12 december 2019 om 17:08

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Anderlecht zit al bij die 5, dus het blijft 5.

Maar bon, je blijft uitgaan van veronderstellingen en ook al geef je zelf aan dat 'we niet weten waarom er geen kandidaten waren op de lijst in die gemeenten', plaatst dat bij jou blijkbaar geen vraagtekens bij jouw veronderstellingen. Ik heb het daar moeilijk mee. Vooral als je dan anderen bestempelt als naïef of ontkenners van de realiteit.

En ga nu niet de Calimero spelen, als je afkomt met veronderstellingen, halve waarheden, hele leugens en je buikgevoel dan ga je daar op worden afgerekend ja. Want dan ken je er blijkbaar inderdaad niet genoeg van. Als ik hier eens wat minder genuanceerd ben of te veel mijn buikgevoel laat spreken dan ga ik daar ook op aangesproken worden. En terecht. Het boeit mij niet of je links of rechts bent, wel dat je niet een loopje met de waarheid neemt om uw buikgevoel tot 'realiteit' te bombarderen.
    Soms is wat jij noemt "buikgevoel" ook niet slecht. Want zoals gezegd, wanneer je alleen maar gaat beslissen en bepalen op harde cijfers is het soms al te laat. Met alle respect, maar als je vanuit Brugge een oordeel moet vellen over wat zich afspeelt in Molenbeek of Schaarbeek louter op basis van cijfertjes, dan mis je heel wat nuance.

En ik ga niet enkel af op buikgevoel, dat maak jij er van. ik leg hierboven nogmaals uit dat mijn stelling er komt op basis van hun resultaat in de 2 gemeentes waar ze wel opkwamen. Dat is niet louter buikgevoel.

Maar toegegeven, deels denk ik er wel zo over omdat ik veel in Brussel kom. En niet in de kantoorwijken zoals zovelen, maar wel in de woonwijken.

En nee, Anderlecht zat niet in die 5 (Molenbeek, Schaarbeek, Brussel-Stad, Evere en Sint-Joost).

En waar heb ik hele flagrante leugens verteld?

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik hoor de laatste tijd anders wel dikwijls zeggen dat we moeten oppassen voor sluimerend extremisme omdat het wat te veel doet denken aan 1930, onlangs nog zaten ze hier maanden door te drammen over een extreemrechts hobbyclubje met tien man en een paardenkop maar als een gelijkaardig groepje extremisten dan 2000 stemmen weet te halen zouden we ons plots geen zorgen meer moeten maken?
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Ik hoor de laatste tijd anders wel dikwijls zeggen dat we moeten oppassen voor sluimerend extremisme omdat het wat te veel doet denken aan 1930, onlangs nog zaten ze hier maanden door te drammen over een extreemrechts hobbyclubje met tien man en een paardenkop maar als een gelijkaardig groepje extremisten dan 2000 stemmen weet te halen zouden we ons plots geen zorgen meer moeten maken?
    De huidige situatie met de 1930 is inderdaad wat onnozel en die verwijzingen doen af aan de ernst van wat er echt in de jaren 30 gebeurde. Maar net zoals het niet is omdat we hier niet op de rand van een kalifaat staan dat moslims met een extreem gedachtegoed minder kritiek verdienen is het ook niet zo dat omdat we nu niet in een de jaren 30 scenario zitten, de praktijken van Schild en Vrienden geen kritiek zou verdienen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Die paardenkop heeft wel meer dan 2000 stemmen gehaald en is nu volksvertegenwoordiger .

Dat draagvlak lijkt dus iets groter te zijn dan dat van die islam extremisten.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    De huidige situatie met de 1930 is inderdaad wat onnozel en die verwijzingen doen af aan de ernst van wat er echt in de jaren 30 gebeurde. Maar net zoals het niet is omdat we hier niet op de rand van een kalifaat staan dat moslims met een extreem gedachtegoed minder kritiek verdienen is het ook niet zo dat omdat we nu niet in een de jaren 30 scenario zitten, de praktijken van Schild en Vrienden geen kritiek zou verdienen.
    Maar als je ook nog maar iets durft zeggen dat lijkt oo kritiek staan er hier sommigen zwaar op hun achterpoten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    En het is niet alleen het aantal aanhangers van die extremistische islam gedachten dat minstens al 100 keer groter blijkt uit de cijfers.

Het hangt er ook vanaf hoe je dat kalifaat defineert. Bij een verkeersongeval op de verkeerde plaats in Brussel kan je binnen de 5 minuten 10 moslims rond u hebben staan, en de kans is dan klein dat je dan bij discussie kan of wil wachten tot de 2 agenten arriveren een half uur later. Ben ik als chauffeur ook moslim, zal ik misschien minder klop krijgen en makkelijker tot een compromis komen, wie zal het zeggen? Welk rechtssysteem wordt dan gehandhaafd in de praktijk? Eerder geen, maar het neigt toch eerder al naar het kalifaat dan Dit is zeer anekdotisch, maar gewoon om aan te tonen dat jouw bewering "we staan nog ver van het kalifaat" compleet niet onderbouwd is, en dat je in de praktijk soms al een totaal andere indruk krijgt.

Door het "laisser faire" beleid is het dus heel moeilijk te zeggen hoe ver we van dat kalifaat afstaan in Brussel. Officieel heel ver, maar in de praktijk veel minder ver. En dat blijkt dus ook in de refters van de Brusselse scholen, waar alles nu al halal is, maar het hoe en waarom compleet officieus is.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 12 december 2019 om 18:18

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is allemaal geen probleem hoor, er stemt "maar" 2000 man in 2 gemeentekes op een salafistische partij die de sharia in ons land wil. En in de omliggende gemeenten met krak dezelfde bevolking, vinden we helemaal geen aanhangers "want ze komen daar niet eens op", gelukkig maar...

Pagina 266 van 287 Eerste ... 166216256262263264265266267268269270276 ... Laatste

Regels voor berichten