stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je bent dan niets anders aan het doen dan jouw hypothese, die louter rust op veronderstellingen, te gaan extrapoleren. Met statistiek kan je alle kanten op, als jouw hypothese niet deugd ben je er niets mee.

Ze wouden in 14 gemeenten opkomen, slechts in 2 van de 14 (Stad Brussel en Sint-Jans-Molenbeek) is hen dat gelukt omdat ze elders niet eens aan de benodigde handtekeningen kwamen (en je hebt er maar 100 nodig per gemeente) of inderdaad geen mensen vonden om op hun lijst te staan. In Brussel en Molenbeek haalden ze dan respectievelijk amper 1,6% en 1,8% van de stemmen. Ik ben het met je eens dat dat 2000 man te veel is, maar uw hypothese dat deze partij breed gedragen wordt / kan worden binnen de moslimgemeenschap raakt gewoon kant noch wal.
    Toch een beetje struisvogelpolitiek hoor. "Het valt niet af te leiden uit de cijfertjes, dus het bestaat niet."

Zo kan je natuurlijk alles onder de mat gaan vegen en gaan relativeren. Terwijl heel veel (politieke) tendensen doorheen de geschiedenis gegroeid zijn vanuit de buik van de maatschappij, zonder dat dit in duidelijke waarneembare cijfers kon geanalyseerd worden. En wanneer het dan wel zover is, is het soms gewoon te laat om er nog iets aan te doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Die locatie is al even niet meer up to date .

En ik vergelijk het VB niet met nazis, ik zeg enkel dat als je de stem van 3% van de populatie kent, het redelijk vergezocht om daar conclusies over de hele populatie aan vast te hangen. 3% is echt weinig.
    Maar ik trek die conclusie niet voor de hele moslim bevolking in het BHG hé. Maar ik vind het potentieel aan stemmers voor een partij als Islam wel een verontrustende trend, en je dan wegsteken achter percentages en "ze halen de drempel niet" is blind zijn voor de realiteit imo en je wegsteken achter cijfertjes.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Je bent zelf van Brussel, dan zou je toch zelf moeten weten dat wanneer ze een potentieel hebben van 1000 stemmen in Bxl of Molenbeek, ze dit ook wellicht hebben in pakweg Anderlecht, Schaarbeek, Sint-Joost,... Dat ontkennen is de Brusselse realiteit ontkennen imo.
    Ze zijn er niet eens in geslaagd om in de meeste Brusselse gemeenten 100 handtekeningen te verzamelen om überhaupt op te mogen komen. Dat is de realiteit he, dat is wat er effectief is gebeurd. Naar hun eigen zeggen hebben ze die kaap gehaald in Brussel, Anderlecht, Schaarbeek, Molenbeek en Sint-Joost. In al de rest niet. En dan nog slaagden ze er maar in om in twee van die gemeenten effectief een lijst in te dienen. Dàt is de Brusselse realiteit.

Jij blijft het hebben over het 'potentieel' van die partij, terwijl de realiteit waar je zo graag mee schermt net toont dat ze dat potentieel niet hebben noch kunnen waarmaken. Het enige waar jij je op baseert is 'moslim = potentieel stemmen op Islam'. Tja, zo zijn de tsjeven potentieel ook nog altijd de grootste partij van Vlaanderen.

Toch een beetje struisvogelpolitiek hoor. "Het valt niet af te leiden uit de cijfertjes, dus het bestaat niet."

Zo kan je natuurlijk alles onder de mat gaan vegen en gaan relativeren. Terwijl heel veel (politieke) tendensen doorheen de geschiedenis gegroeid zijn vanuit de buik van de maatschappij, zonder dat dit in duidelijke waarneembare cijfers kon geanalyseerd worden. En wanneer het dan wel zover is, is het soms gewoon te laat om er nog iets aan te doen.
    Jij bent degene die zich baseert op de cijfers van twee gemeentes om grote uitspraken te doen en dan anderen te beschuldigen van de realiteit te ontkennen. Sorry, ik wil best geloven dat er meer uiterst conservatieve moslims rondlopen in Brussel dan de uitslagen van Islam doen uitschijnen, maar als je er in de helft van Brussel niet eens in slaagt om 100 handtekeningen te verzamelen waarover spreken we dan?

Welk nut heeft het om te discussiëren over pure hypotheses? Is het struisvogelpolitiek om niet klakkeloos mee te gaan met jouw buikgevoel?
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 12 december 2019 om 12:44

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    En hoeveel stemmen haalde die partij? Juist ja.
    Ik heb geen enkele uitspraak gedaan of die partij nu veel stemmen haalde of niet.

Feit is wel dat als je een islam partij een programma laat opstellen, het wel in de programmapunten staat. Er staan er 3 in het artikel, en het zit er al tussen.

Dat de meeste brusselaars momenteel denkt dat de PS meer kan doen voor hun mening uit te voeren is een andere discussie. Want via hun "laissez faire" beleid doen ze nu toch in feite al wat ze willen, dus waarom het risico nemen van te switchen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze zijn er niet eens in geslaagd om in de meeste Brusselse gemeenten 100 handtekeningen te verzamelen om überhaupt op te mogen komen. Dat is de realiteit he, dat is wat er effectief is gebeurd. Naar hun eigen zeggen hebben ze die kaap gehaald in Brussel, Anderlecht, Schaarbeek, Molenbeek en Sint-Joost. In al de rest niet. En dan nog slaagden ze er maar in om in twee van die gemeenten effectief een lijst in te dienen. Dàt is de Brusselse realiteit.

Jij blijft het hebben over het 'potentieel' van die partij, terwijl de realiteit waar je zo graag mee schermt net toont dat ze dat potentieel niet hebben noch kunnen waarmaken. Het enige waar jij je op baseert is 'moslim = potentieel stemmen op Islam'. Tja, zo zijn de tsjeven potentieel ook nog altijd de grootste partij van Vlaanderen.

Jij bent degene die zich baseert op de cijfers van twee gemeentes om grote uitspraken te doen en dan anderen te beschuldigen van de realiteit te ontkennen. Sorry, ik wil best geloven dat er meer uiterst conservatieve moslims rondlopen in Brussel dan de uitslagen van Islam doen uitschijnen, maar als je er in de helft van Brussel niet eens in slaagt om 100 handtekeningen te verzamelen waarover spreken we dan?

Welk nut heeft het om te discussiëren over pure hypotheses? Jouw buikgevoel is geen argument.
    Nee, ik baseer me op de stemmen die ze hebben gehaald in de gemeentes waar ze wel opkwamen. Nergens baseer ik mij op hetgeen jij beweert.

En nogmaals, het feit dat ze geen lijst hadden in de andere Brusselse gemeentes kan puur zijn door het amateurisme en deh gebrekkige organisatie van de partij, dat zegt helemaal niets over het potentieel aan kiezers in die gemeentes.

Edit/ je 2de tekst stond er nog niet toen ik reageerde. Maar je spreekt jezelf wel tegen in waarop ik mij baseer.

En ik zeg nergens dat Moslims overal ten lande potentiële Islam kiezers zijn hé. Integendeel. Maar ik vind het potentieel aan kiezers die ze hebben, gebaseerd op hun resultaten in die 2 gemeentes wel zorgwekkend. Waarom je daar zo hard moet tegen ingaan vraag ik mij toch af.
    Laatst gewijzigd door stungunner; 12 december 2019 om 12:59

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Maar ik vind het potentieel aan kiezers die ze hebben, gebaseerd op hun resultaten in die 2 gemeentes wel zorgwekkend. Waarom je daar zo hard moet tegen ingaan vraag ik mij toch af.
    Omdat je niets kan zeggen over het potentieel aan kiezers die ze hebben, op basis van die resultaten! Wel integendeel, de cijfers en feiten lijken dat potentieel net tegen keihard tegen te spreken. Ik ga daar zo hard op in omdat jouw gedachtegangen tekenend zijn. Een half feit extrapoleren met een sausje buikgevoel en dan anderen beschuldigen van de realiteit te ontkennen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Ik heb geen enkele uitspraak gedaan of die partij nu veel stemmen haalde of niet.

Feit is wel dat als je een islam partij een programma laat opstellen, het wel in de programmapunten staat. Er staan er 3 in het artikel, en het zit er al tussen.

Dat de meeste brusselaars momenteel denkt dat de PS meer kan doen voor hun mening uit te voeren is een andere discussie. Want via hun "laissez faire" beleid doen ze nu toch in feite al wat ze willen, dus waarom het risico nemen van te switchen.
    Ja als je extreme nazi s een programma laat opstellen zullen daar ook nogal wat zaken instaan. Maar dat kan je niet extrapoleren naar alle moslims of alle rechtse mensen. Wat hier blijkbaar wel graag gedaan wordt zonder enige basis in de realiteit
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Omdat je niets kan zeggen over het potentieel aan kiezers die ze hebben, op basis van die resultaten! Wel integendeel, de cijfers en feiten lijken dat potentieel net tegen keihard tegen te spreken. Ik ga daar zo hard op in omdat jouw gedachtegangen tekenend zijn. Een half feit extrapoleren met een sausje buikgevoel en dan anderen beschuldigen van de realiteit te ontkennen.
    Met uw eerste stelling ben ik het niet eens. Welke feiten spreken dat tegen? Het feit dat ze daar aan geen lijsten zijn geraakt? Zoals gezegd kan dat perfect een andere reden hebben dan gewoon "geen draagvlak". Dus je baseert jouw bewering daar evenmin op feiten maar op een gevoel.

En mijn gedachtengang is tekenend voor wat juist? Welke vooroordelen ben je nu aan het maken over mij? Dat ik tot het extreem rechts zomaar alles van het VB en NVA slikkend publiek behoor? Of wat bedoel je daar juist mee?

En beschuldigen? Serieus? Ik geef mijn mening. Dit is nog steeds een discussieforum. Als we hier iedereen zijn mening als een beschuldiging gaan moeten zien, we zullen ver geraken.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als er al een partij is zoals de PS die sterk staat en in de praktijk al alles op zijn beloop laat richting het programma van de islam partij, kan je dus evenmin besluiten dat het draagvlak van die standpunten klein is, enkel door naar de score van de islam partij zelf te kijken.

In de islam landen is er sharia, daar is dat dus een religie en politiek ineen. Een buitenlandse imam die hier komt preken, is dus evenzeer een buitenlands politicus. De kans is dus zeer klein dat de islam plots enkel in belgie die politieke kant zou opgeven. Eens het politieke landschap het toelaat en het een betere keuze wordt dan inheemse partijen die hun standpunten uitvoert of in de praktijk toelaat, zullen islam partijen wel opkomen.

En de discussies die daarop volgen zullen nog moeilijker zijn dan met walen. Als je ooit al eens met een religieuze gediscussieerd hebt zal je dat wel snappen. Eens de logica met de religie botst in hun hoofd krijg je rare reacties, wat er dan meestal op neerkomt dat een compromis onmogelijk wordt. Kijk maar naar Indonesie enzo, of andere landen waar islam niet 100 percent alles in handen heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een kleine analogie met bv marketing (want politiek is toch ook voor een groot stuk marketing en imago)

Wanneer een bedrijf bv een grote flyeractie doet in pakweg Molenbeek en de resultaten zijn nadien positief, dan kan ze er vanuit gaan dat dezelfde actie in pakweg Anderlecht min of meer hetzelfde effect zal hebben. Simpelweg omdat de demografie daar zeer vergelijkbaar is met Molenbeek. Maar wanneer men in Anderlecht slechts 10% van de flyers bedeelt van het volume dat men in Molenbeek had voorzien, zullen de resultaten uiteraard niet hetzelfde zijn. Maar dan op basis van dat resultaat beweren dat het potentieel er in Anderlecht toch blijkbaar niet is, is gewoon fout. Omdat de inspanningen gewoon niet dezelfde waren.

Mss heeft de partij Islam niet dezelfde inspanningen geleverd om een lijst samen te stellen in de andere Brusselse gemeentes door een gebrek aan geld, inzicht, organisatie of gewoon uit luiheid. Maar dat zegt helemaal niets over hun potentieel daar, zeker wanneer je de bevolkingssamenstelling bekijk en vergelijkt in de gemeentes.

Echt, ik begrijp niet waarom dat zo hard onderuit moet worden gehaald.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een kleine analogie met bv marketing (want politiek is toch ook voor een groot stuk marketing en imago)

Wanneer een bedrijf bv een grote flyeractie doet in pakweg Molenbeek en de resultaten zijn nadien positief, dan kan ze er vanuit gaan dat dezelfde actie in pakweg Anderlecht min of meer hetzelfde effect zal hebben. Simpelweg omdat de demografie daar zeer vergelijkbaar is met Molenbeek. Maar wanneer men in Anderlecht slechts 10% van de flyers bedeelt van het volume dat men in Molenbeek had voorzien, zullen de resultaten uiteraard niet hetzelfde zijn. Maar dan op basis van dat resultaat beweren dat het potentieel er in Anderlecht toch blijkbaar niet is, is gewoon fout. Omdat de inspanningen gewoon niet dezelfde waren.

Mss heeft de partij Islam niet dezelfde inspanningen geleverd om een lijst samen te stellen in de andere Brusselse gemeentes door een gebrek aan geld, inzicht, organisatie of gewoon uit luiheid. Maar dat zegt helemaal niets over hun potentieel daar, zeker wanneer je de bevolkingssamenstelling bekijk en vergelijkt in de gemeentes.

Echt, ik begrijp niet waarom dat zo hard onderuit moet worden gehaald.
    Ze hebben in de helft van die gemeentes nog geen 100 handtekeningen verzameld. Nog geen 100. Maar wat een potentieel!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is hun beoogd kiezerspubliek überhaupt stemgerechtigd?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    En beschuldigen? Serieus? Ik geef mijn mening. Dit is nog steeds een discussieforum. Als we hier iedereen zijn mening als een beschuldiging gaan moeten zien, we zullen ver geraken.

Dat dit vanuit de moslimgemeenschappen niet zou worden gevraagd of opgedrongen getuigt toch weer van een serieuze naïviteit imo.

Je puur baseren op "ze halen de kiesdrempel niet" is blind zijn voor de reële situatie in vele Brusselse gemeentes.
    Dat ontkennen is de Brusselse realiteit ontkennen imo.
    je dan wegsteken achter percentages en "ze halen de drempel niet" is blind zijn voor de realiteit imo en je wegsteken achter cijfertjes.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze hebben in de helft van die gemeentes nog geen 100 handtekeningen verzameld. Nog geen 100. Maar wat een potentieel!
    Ge wilt het echt niet snappen hé. Je weet toch niet welke moeite ze daarvoor hebben gedaan? Zonder dat te weten kan je daar toch geen oordeel over vellen?

Serieus, als mijne kleine koekskes moet verkopen voor de scouts en hij zegt "pa, in Gent wilt er niemand mijn koekskes kopen, kheb maar 2 dozen verkocht, daar is geen potentieel", maar hij is maar aan 10 deuren gaan aanbellen,... Op die basis kunt ge toch niet zeggen "niemand in Gent wilt koekskes"? Maar als ge in pakweg Scheldewindeke 50 verkocht hebt door aan 100 huizen aan te bellen, dan moogt er vanuit gaan dat dat ook in Oosterzele zal lukken. Want de bevolking is daar krak hetzelfde. Dat is nu toch echt zo moeilijk niet?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, en? Wat een beschuldigingen zeg, erg...

Pagina 265 van 279 Eerste ... 165215255261262263264265266267268269275 ... Laatste

Regels voor berichten