SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Enkele % lol. Als in een paar per 100 leerlingen? Denk jij echt dat een school speciaal daarvoor hun maaltijden gaat laten aanpassen? En hoezo willetje doordrijven. Als de aanwezigheid van enkele % gehandicapten ervoor zorgt dat de school alle trappen weghaalt, hebben die gehandicapten dan ook hun willetje doorgedreven? Die egoïstische gehandicapten toch!
    Waw *golfclap* vergelijking van het jaar.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is het alleen maar als je zo lomp bent om zelf te geloven dat moslims hun zinnetje willen doordrijven op scholen. Alsof de moslims dit allemaal door onze strot geduwd hebben. Alsof zij egoististen zijn die eisen dat ongelovigen dan ook maar halal eten. Bullshit. Het zijn de scholen zelf die dit geregeld hebben. Ik heb geen enkel pamflet of betoging of protestactie gezien “wij willen dat de school halal verkoopt! Weg met haram vlees op de school en op het werk!!”. Moslims hebben altijd heel braafjes hun eigen brooddoos meegebracht. Er is geen enkel argument om hun een soort egoïstisch eigenzinnig kenmerk toe te eigenen. Het huidige klimaat is 100% door niet-moslims gecreëerd.
    Heb ik zelfs nooit tegengesproken of anders beweerd. Maar ik vind het wel geweldig hoe jij zelfs overtuigd bent dat moslims nooit deze faciliteiten hebben aangevraagd.

Maakt niet uit wie het beslist heeft, het is uiteindelijk een religieus gebruik dat opgedrongen wordt aan iedereen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Heb ik zelfs nooit tegengesproken of anders beweerd. Maar ik vind het wel geweldig hoe jij zelfs overtuigd bent dat moslims nooit deze faciliteiten hebben aangevraagd.

Maakt niet uit wie het beslist heeft, het is uiteindelijk een religieus gebruik dat opgedrongen wordt aan iedereen.
    Dat is het zeker. Maar het is absoluut niet nodig om de moslims hiervoor negatief te beoordelen. Ik oordeel zeer graag over de islam en de moslims, maar in deze materie hebben zij geen enkele schuld. Er moet niet gebashed worden op moslims in het halal verhaal. Telkens ik dat wel zie, zoals “hun willetje opdringen”, dan reageer ik dus. De enige schuldigen hier zijn de mensen die zonder problemen halal eten zonder moslims te zijn, en de beleidsvoerders op scholen en slachthuizen. Maar die laatsten zijn onderhevig aan economische markten, efficiëntie en concurrentie. Dus er blijft maar 1 schuldige over. Als je er een probleem mee hebt, STOP dan met het op te eten!
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 11 december 2019 om 09:54
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is het zeker. Maar het is absoluut niet nodig om de moslims hiervoor negatief te beoordelen. Ik oordeel zeer graag over de islam en de moslims, maar in deze materie hebben zij geen enkele schuld. Er moet niet gebashed worden op moslims in het halal verhaal. Telkens ik dat wel zie, zoals “hun willetje opdringen”, dan reageer ik dus. De enige schuldigen hier zijn de mensen die zonder problemen halal eten zonder moslims te zijn, en de beleidsvoerders op scholen en slachthuizen. Maar die laatsten zijn onderhevig aan economische markten, efficiëntie en concurrentie. Dus er blijft maar 1 schuldige over. Als je er een probleem mee hebt, STOP dan met het op te eten!
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-bus~a57dec7d/

Het is wel 1 van de doelen blijkbaar.

Citaat:
    "De partij vindt dat iedereen die dat wil overal een hoofddoek moet kunnen dragen."
    "Scholen moeten halal aanbieden"

"Daarnaast streven Ahrouch en zijn politieke medestanders naar een scheiding van mannen en vrouwen op het openbaar vervoer."

Dat is toch 2 keer "moeten", en als kers op de taart nog eens 100% seksisme...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En hoeveel stemmen haalde die partij? Juist ja.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Inderdaad. Als het ‘doel’ van een hele bevolkingsgroep al gelijkgesteld wordt aan het partijprogramma van een partij die heel beperkt opkomt en de kiesdrempel niet haalt, dan wil ik niet weten wat je kunt afleiden over De Vlaming...
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Islam haalde bijna 2000 stemmen in 2 kiesdistricten. Mochten ze erin geslaagd zijn lijsten aan te leggen in alle andere Brusselse kiesdistricten, ze haalden een serieus veelvoud daarvan.

Dat ze daarmee niet verkozen geraken kan best zijn, maar het toont toch wel dat potentieel mss 10.000 moslims in het Brusselse hun programma aanhangen.

En dan zijn er wellicht nog heel veel die het grootste deel van hun programma te radicaal vinden en er dus niet op stemmen, maar zich mss wel kunnen vinden in sommige minder radicale standpunten zoals het verplicht aanbieden van halal in scholen.

Dat dit vanuit de moslimgemeenschappen niet zou worden gevraagd of opgedrongen getuigt toch weer van een serieuze naïviteit imo.

Je puur baseren op "ze halen de kiesdrempel niet" is blind zijn voor de reële situatie in vele Brusselse gemeentes.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ze zo'n potentieel hebben, waarom slagen ze er dan niet in om lijsten aan te leggen in de andere districten?

Misschien is het naïef om te geloven dat halal niet wordt opgedrongen door de moslimgemeenschap, maar quasi elke zin in jouw post is een pure veronderstelling ...wat maakt dat van jou?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Als ze zo'n potentieel hebben, waarom slagen ze er dan niet in om lijsten aan te leggen in de andere districten?

Misschien is het naïef om te geloven dat halal niet wordt opgedrongen door de moslimgemeenschap, maar quasi elke zin in jouw post is een pure veronderstelling ...wat maakt dat van jou?
    Mss omdat ze amateuristisch te werk gaan, of gewoon geen potentiële kandidaten vinden, wegens een kiespubliek dat op zich niet meteen politieke ambities heeft of daar gewoon niet toe in staat is.

Maar wanneer ze in slecht 2 gemeentes toch 2000 stemmen halen, dan kan je puur op statistiek er toch vanuit gaan dat ze in de andere Brusselse gemeentes ook duizenden stemmen kunnen halen. Want de moslimgemeenschap in het BHG beperkt zich niet tot die 2 gemeentes en is er grensoverschrijdend.

En wat maakt dat van mij? Geen idee, zeg maar?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Islam haalde bijna 2000 stemmen in 2 kiesdistricten. Mochten ze erin geslaagd zijn lijsten aan te leggen in alle andere Brusselse kiesdistricten, ze haalden een serieus veelvoud daarvan.

Dat ze daarmee niet verkozen geraken kan best zijn, maar het toont toch wel dat potentieel mss 10.000 moslims in het Brusselse hun programma aanhangen.

En dan zijn er wellicht nog heel veel die het grootste deel van hun programma te radicaal vinden en er dus niet op stemmen, maar zich mss wel kunnen vinden in sommige minder radicale standpunten zoals het verplicht aanbieden van halal in scholen.

Dat dit vanuit de moslimgemeenschappen niet zou worden gevraagd of opgedrongen getuigt toch weer van een serieuze naïviteit imo.

Je puur baseren op "ze halen de kiesdrempel niet" is blind zijn voor de reële situatie in vele Brusselse gemeentes.

Aan de andere kant hebben ze ook enorm veel reclame gekregen, de NVA en andere partijen wouden ze zelfs verbieden. Mooiere reclame kan je je als partij bijna niet inbeelden, en zelfs dan halen ze amper stemmen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Op een potentieel van 300k moslims in het BHG, vind ik een mogelijke 10k aan kiezers (en dat zijn enkel de kiezers,, dan spreken we nog niet over hun minderjarige famieleden of niet stemgerechtigden) toch geen te verwaarloosbare groep eerlijk gezegd.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Op een potentieel van 300k moslims in het BHG, vind ik een mogelijke 10k aan kiezers (en dat zijn enkel de kiezers,, dan spreken we nog niet over hun minderjarige famieleden of niet stemgerechtigden) toch geen te verwaarloosbare groep eerlijk gezegd.
    10.000 kan evengoed een hoop proteststemmers zijn die niet eens weten wat het programma inhoudt. Die 10.000 is dan nog een vermoeden van jou dat 5 keer groter is dan hun werkelijke stemmenaantal. Misschien vonden ze in die andere gemeentes gewoon niemand omdat ze daar ook totaal geen kans hebben op stemmen. Er is meestal wel een een link tussen lijsten kunnen aanleggen en kiespotentieel hebben.

Als we dat soort aantallen mogen extrapoleren naar volledige populaties, dan zijn de beweringen dat alle Vlamingen verdoken nazies zijn misschien toch weer niet zo van de pot gerukt.

Hoeveel % zou het VB nog halen als ze een programmapunt opnamen dat allochtonen en autochtonen niet meer samen mochten zitten op de bus? Ze zouden veel kiezers verliezen (hoop ik), maar ik acht de kans wel hoog dat ze daarmee niet onder de 3% zouden zakken.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mss omdat ze amateuristisch te werk gaan, of gewoon geen potentiële kandidaten vinden, wegens een kiespubliek dat op zich niet meteen politieke ambities heeft of daar gewoon niet toe in staat is.

Maar wanneer ze in slecht 2 gemeentes toch 2000 stemmen halen, dan kan je puur op statistiek er toch vanuit gaan dat ze in de andere Brusselse gemeentes ook duizenden stemmen kunnen halen. Want de moslimgemeenschap in het BHG beperkt zich niet tot die 2 gemeentes en is er grensoverschrijdend.

En wat maakt dat van mij? Geen idee, zeg maar?
    Je bent dan niets anders aan het doen dan jouw hypothese, die louter rust op veronderstellingen, te gaan extrapoleren. Met statistiek kan je alle kanten op, als jouw hypothese niet deugd ben je er niets mee.

Ze wouden in 14 gemeenten opkomen, slechts in 2 van de 14 (Stad Brussel en Sint-Jans-Molenbeek) is hen dat gelukt omdat ze elders niet eens aan de benodigde handtekeningen kwamen (en je hebt er maar 100 nodig per gemeente) of inderdaad geen mensen vonden om op hun lijst te staan. In Brussel en Molenbeek haalden ze dan respectievelijk amper 1,6% en 1,8% van de stemmen. Ik ben het met je eens dat dat 2000 man te veel is, maar uw hypothese dat deze partij breed gedragen wordt / kan worden binnen de moslimgemeenschap raakt gewoon kant noch wal.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je bent zelf van Brussel, dan zou je toch zelf moeten weten dat wanneer ze een potentieel hebben van 1000 stemmen in Bxl of Molenbeek, ze dit ook wellicht hebben in pakweg Anderlecht, Schaarbeek, Sint-Joost,... Dat ontkennen is de Brusselse realiteit ontkennen imo.

En de vgl met het VB en het nazisme is vergezocht, want bij mijn weten wil het VB van Vlaanderen geen nazi-staat maken.

Edit/antwoord op Beryl btw
    Laatst gewijzigd door stungunner; 12 december 2019 om 11:59

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je bent zelf van Brussel, dan zou je toch zelf moeten weten dat wanneer ze een potentieel hebben van 1000 stemmen in Bxl of Molenbeek, ze dit ook wellicht hebben in pakweg Anderlecht, Schaarbeek, Sint-Joost,... Dat ontkennen is de Brusselse realiteit ontkennen imo.

En de vgl met het VB en het nazisme is vergezocht, want bij mijn weten wil het VB van Vlaanderen geen nazi-staat maken.

Edit/antwoord op Beryl btw
    Die locatie is al even niet meer up to date .

En ik vergelijk het VB niet met nazis, ik zeg enkel dat als je de stem van 3% van de populatie kent, het redelijk vergezocht om daar conclusies over de hele populatie aan vast te hangen. 3% is echt weinig.

Pagina 264 van 287 Eerste ... 164214254260261262263264265266267268274 ... Laatste

Regels voor berichten