iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar wat wil je doen, het verplichten om sinterklaas te vieren?
    Nee, maar zij willen het wel verbieden.

Artikel staat trouwens ook vol fouten: "Ze stammen nog uit een koloniaal verleden.". Zwarte piet was een Moor, die zijn helemaal niet gekoloniseerd.

Daarnaast: "Sinterklaas en Zwarte Piet passen niet in dat verhaal. Het is tijd voor nieuwe tradities" Maar Queen Nikkolah is ten eerste geen traditie, en past al helemaal niet in het verhaal.

Die opvoedingspsycholoog die het "liegen" wou tegengaan, had nog een punt. Maar dit is gewoon zever.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar wat wil je doen, het verplichten om sinterklaas te vieren?
    Nee, het moet stoppen met het willen verbieden van vanalles en nog wat. Staat het u hier niet aan, laat het dan gewoon zijn of vertrek. Niemand zal daar moeilijk over doen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Als je denkt dat je ondertussen alles geleze hebt over de zwartepiet onzin, dan kom je dit tegen:

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...rden~ae5d55e6/

Als je dit dan combineert met dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...-buitenlandse/

Het is wel duidelijk dat het de vlaming is die zich moet gaan aanpassen aan de nieuwkomers.

Het gaat compleet de foute kant op en onze politiekers stonden er bij en keken ernaar en deden vooral NIKS.

Ik vraag me ook af, vanaf waneer is een traditie te oud, wanneer moeten we ze afschaffen? Kunnen we daar een getal op plakken aub, dan kunnen we dat misschien ook toepassen op de traditie die godsdienst heet, zijn we daar ineens ook vanaf.
    Heel die zwartepiet onzin is een probleem dat wij als blanke Vlaming zelf hebben gecreëerd.
    Er is nooit uit de Islam of het Jodendom de vraag gekomen om deze traditie stop te zetten.
    Dat interesseert die mannen gewoonweg niet. Geen enkele Jood of Moslim voelt zich aangevallen. Zelfs de mensen van Afrikaanse origine liggen hier niet wakker van.
    Iedere serieuze mens beseft goed genoeg dat dit een feestdag is voor kinderen waar ze pakjes krijgen.

Degene die hier wel een probleem van maken zijn een paar blanke SJW’s die in alles iets seksueel, racistisch of religieus zien.

Een hollander is ook van buitenlandse origine. Zo’n artikelen zijn altijd de reinste BS waar er maar met procenten wordt gesmeten dat langs geen kanten klopt.
    ...Ω...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.dumpert.nl/item/7802443_...Op2wopBNR7SYi0

Vraag mij of hoeveel haat ze zaaien bij de nog niet overtuigde blanke Nederlander.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Als je denkt dat je ondertussen alles geleze hebt over de zwartepiet onzin, dan kom je dit tegen:

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...rden~ae5d55e6/
    Rustig jack|herrer, het is maar clickbaitonzin vanuit onverwachte hoek:
    "Als artistiek onderzoeker verbonden aan KASK & CONSERVATORIUM School of Arts van HOGENT en Howest. De performance maakt deel uit van haar onderzoeksproject "Shaping the presence of the African Diaspora in Belgium. Inclusive city-making tools." dat wordt gefinancierd door het Onderzoeksfonds Kunsten van HOGENT."

Nu, als ge natuurlijk wat verder googlet, komt ge ook op van die typische kolonienonsense uit als straatnamen verwijderen of "namen uit de koloniale periode die niet op school genoemd worden zijn een georganiseerd taboe". Althans, ik denk toch dat het dat was wat ze zei in een video, haar Nederlands is net iets minder academisch dan haar onderzoek en er waren geen ondertitels.

Deze paragraaf vond ik ook sterk!:
    "Maar ik ben als kind wel opgegroeid met de Franstalige versie van Zwarte Piet, die 'Père Fouettard' heet. Père Fouettard werd veel gewelddadiger in beeld gebracht dan de Vlaamse versie en die gewelddadigheid heeft me als kind wel beïnvloed. Ik begon een link te leggen tussen gewelddadigheid en zwarte mannen, met als gevolg dat ik zelfs begon bang te worden van mijn eigen vader. Ook bij witte kinderen is dit zo. Ik heb dat al gezien bij de kinderen die ik momenteel ontmoet heb. Wanneer ze me zien in mijn Queen Nikkolah-kostuum, dan word ik door hen ook behandeld alsof ik echt Sinterklaas ben, want die kinderen kijken noch naar de huidskleur noch naar het geslacht van Sinterklaas. Neen, ze herkennen Sinterklaas in mij door zijn symbolen, namelijk de rode kleur van zijn mantel, zijn staf en cadeaus. Dit is dan weer een bewijs voor de ouders."

Van bang zijn voor de eigen vader wegens huidskleur en geslacht van Zwarte Piet naar kinderen kijken naar de huidskleur noch het geslacht van Sinterklaas. Een dubbeltje op zijn kant, dat racisme.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan je toch inderdaad afvragen waarom wij ons moeten aanpassen terwijl de andere mensen er toch geen reet om geven ,
    Halal lijkt me pure flauwekul, totaal niet efficient
    Roetpiet , sorry trekt op niks , gelukkig doet men er in West-Vlaanderen niet aan mee , enkel Zwarte Pieten gezien in het straatbeeld.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...jten~ad3d5757/

Een titel Black Friday op Black Friday waar 2 zwarte spelers tegen elkaar gaan uitkomen. Leuke woordspeling meer niet?

Lukaku grijpt wel vaak elk sikkepitje aan om de racismekaart te trekken. Voor mij heeft dit soort reacties een averechts effect.
    PC is te extreem tegenwoordig. Er wordt niet naar de context gekeken.
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 5 december 2019 om 19:51
    The road to success is always under construction.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...jten~ad3d5757/

Een titel Black Friday op Black Friday waar 2 zwarte spelers tegen elkaar gaan uitkomen. Leuke woordspeling meer niet?

Lukaku grijpt wel vaak elk sikkepitje aan om de racismekaart te trekken. Voor mij heeft dit soort reacties een averechts effect.

Zich beledigd voelen omdat de kleur zwart naar eigen zeggen enkel geïnterpreteerd kan worden als denigrerende verwijzing naar iemands huidskleur, wie had dat ooit kunnen voorspellen :smirk:

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Zich beledigd voelen omdat de kleur zwart naar eigen zeggen enkel geïnterpreteerd kan worden als denigrerende verwijzing naar iemands huidskleur, wie had dat ooit kunnen voorspellen mirk:
    https://www.youtube.com/watch?v=aHw0-yHJZ18

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    PC is te extreem tegenwoordig. Er wordt niet naar de context gekeken.
    Je weet dat dat al van in de jaren 70 gezegd wordt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Zich beledigd voelen omdat de kleur zwart naar eigen zeggen enkel geïnterpreteerd kan worden als denigrerende verwijzing naar iemands huidskleur, wie had dat ooit kunnen voorspellen mirk:
    Black heeft hier niks te maken met zijn huidskleur?
    Is het misschien: Zich beledigd voelen omdat de titel weer maar eens over zijn huidskleur moet gaan, na alle zever die daar al rond is geweest, zoals (het goedpraten van) de oerwoudgeluiden?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Wat betekent dat eigenlijk exact, dat het halal vlees is?

Als ik dit opzoek, dan kom ik naar mijn aanvoelen toch rare zaken tegen...
    Slager moet bijvoorbeeld een praktiserend moslim zijn, tijdens het slachten zijn hoofd richting Mekka gericht terwijl hij 'Allah akbar' prevelt.
    Niemand?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Niemand?
    https://mens-en-samenleving.infonu.n...-slachten.html

Tldr: Bepaalde dieren mogen niet (varkens, insecten, dieren die gif produceren...), geslacht door mens, ze mogen geen pijn lijden, dier mag de slager niet zien, de slager moet de zin zeggen die bij het slachten hoort... Zulke dingen.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enkel licht verdoofd, slachter moet praktiserend moslim zijn en er wordt verplicht 'allah akbar' gezegd tijdens het slachten, met de blik gericht op Mekka?
    Gebeurt dat in de praktijk echt zo?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Enkel licht verdoofd, slachter moet praktiserend moslim zijn en er wordt verplicht 'allah akbar' gezegd tijdens het slachten, met de blik gericht op Mekka?
    Gebeurt dat in de praktijk echt zo?
    Niet enkel licht verdoofd? Gewoon, verdoofd. En ik zie ook niks over Mekka?
    Er zijn heel veel variaties, trouwens. Hoe het in de praktijk gaat, weet ik niet. Maar zoals bij elk geloof zullen "binnenwegjes" ze niet vreemd zijn.
    HALAL EXPERTISE - GENERAL GUIDELINES FOR USE OF THE TERM “HALAL”
    http://www.halalexpertise.be/en/doc_en/halal_term.pdf

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ritueel slachten volgens de islam

"- de slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten;"
    Dit op zich is al redelijk discriminerend, zeker als het en masse gekocht wordt door scholen/crèches met geld van de maatschappij.

"- het dier wordt met de kop in de richting van de qibla (Mekka) geplaatst;"
    Hier staat de regel wel in. In jouw stuk staat wel het volgende: "The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures."
    Dus misschien bedoelen ze hetzelfde, maar vermelden ze het niet expliciet om niet-moslims niet te bruskeren.

Laat ons aub wel een kat een kat noemen. Zie bijvoorbeeld ook jouw antwoord waarbij je 'allah akbar' vervangt door 'de zin die bij het slachten hoort'.

Als ik vlees koop of mijn kinderen krijgen het op school of in de crèche opgedrongen, dan wil ik weten of het dier ter verering van één of andere God, waar ik niet in geloof, werd geslacht.
    Vandaar dat ik me af vraag hoeveel 'binnenwegjes' er in de praktijk zijn.

(Of het dier deftig verdoofd wordt bij ritueel slachten en of het dier hierdoor onnodig lijdt, daar spreek ik me niet over uit.
    Dit omdat het voor mij minder van belang is, maar anderen zullen hier mogelijks meer moeite mee hebben.)

Pagina 247 van 287 Eerste ... 147197237243244245246247248249250251257 ... Laatste

Regels voor berichten