Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik val niet echt over de naamsverandering, ik vind het gewoon jammer dat men dit mede doet om andere religies niet te willen schofferen. Ik vraag mij af waarom dit nodig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    Dat is niet nodig, daarom dat men het daarvoor (in de regel) niet doet.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Er is nu toch al vaak genoeg aangetoond, gezegd en toegegeven door de organisatoren zelf dat dat gaat om een commerciële rebranding, onder andere om langer relevant te zijn? Een wintermarkt kan veel langer staan dan een kerstmarkt.
    Inderdaad, want vroeger moesten Kerstmarkten ten laatste de derde dag na Kerstmis afgebroken worden. Dankzij het feit dat ze zichzelf nu Winterland kan men dat gelukkig voorkomen...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Terwijl het wel een van de redenen was om het te doen. In het nieuwsblad heeft organisator Vanreyse (van de brugse kerstmarkt) letterlijk verklaard dat ze het gedaan hadden om neutraler te zijn, om niemand voor de borst te stoten. Later heeft hij in hln er aan toegevoegd dat het een commerciele reden was. Reden 2 kan ik gerust mee leven maar om anderen niet tegen de borst te stoten is te idioot voor woorden.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Dat is niet nodig, daarom dat men het daarvoor (in de regel) niet doet.
    Net wel, overal veranderen de namen om die reden.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Er is nu toch al vaak genoeg aangetoond, gezegd en toegegeven door de organisatoren zelf dat dat gaat om een commerciële rebranding, onder andere om langer relevant te zijn? Een wintermarkt kan veel langer staan dan een kerstmarkt.
    Of je het nu een kerstmarkt of wintermarkt noemt, dat verandert geen iota aan hoe lang het er kan staan.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Of je het nu een kerstmarkt of wintermarkt noemt, dat verandert geen iota aan hoe lang het er kan staan.
    Natuurlijk wel. Maar je ziet toch zelf ook wel die "onder andere" staan in mijn zin?
    Wat had je graag gehad, dat de overheid organisatoren verplicht om katholieke feestdagen te vieren? Als ik De Kerstwinkel uitbaat, maar ik zie meer geld in De Winterwinkel, mag ik dat toch doen in je vrije economie, zeker? Onder andere omdat ik dan langer relevant bent, ook al mag ik altijd open zijn. Ook omdat ik zo een grote groep niet-kerstvierders binnen kan krijgen. Maar jij wilt dus dat de overheid dat tegengaat?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheid. Benieuwd waar dit gaat eindigen.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het mag nog wintermarkt heten , het zal toch dezelfde groep mensen zijn die komen. Weinig allochtonen toch te zien bij westerse evenementen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Het mag nog wintermarkt heten , het zal toch dezelfde groep mensen zijn die komen. Weinig allochtonen toch te zien bij westerse evenementen
    Iedere zomer lees je weer artikels van journalisten die bijna vermanend met de vinger wijzen naar organisatoren omdat er maar een handvol allochtonen de weg vinden naar onze festivals.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat ze dan ook eens wat gratis tickets voorzien voor die mannen. Of de overheid die hen een premie geeft voor de aankoop voor tickets. Kwestie dat ze zich toch kunnen integreren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat ze dan ook eens wat gratis tickets voorzien voor die mannen.

Deurne? Heel de zomer minimaal 2 gratis concerten per week in het rivierenhof. het aantal allochtonen (lees bv 3e en 4e generatie marokkanen) kun je op 1 hand tellen
    zo ongeveer alle activiteiten vd A'pse zomer zijn gratis. Opnieuw kun je het aantal allochtonen op 1 hand tellen
    en ga zo maar door.

de overheden doen genoeg inspanningen qua reclame en subsidies om iedereen mee te krijgen. Het lukt niet en dan kom jij doodleuk vertellen dat bv 2 euro voor de roma (armen, zieken, gheandicaptentarief,...) nog te duur is

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In de crèche waar mijn dochters beiden gaan (en die deel uitmaakt van een zeer grote groep crèches in het Aalsterse) hangt er bij het binnenkomen een "Certificat Halal". Het certificaat hangt er omhoog in twee talen, het Frans en Arabisch, en het is uitgereikt door een Islamitische organisatie in Aken. Er is nooit gecommuniceerd naar de ouders toe dat de kinderen er standaard halal eten, maar afgaande op de menu's die ze voorgeschoteld krijgen en nu zeker met dat certificaat te zien hangen kan ik wel besluiten dat mijn dochters al bijna twee jaar enkel halal eten tijdens de week.

Men probeert enerzijds, alles wat min of meer afkomstig is uit de katholieke tradities te seculariseren of te laten verdwijnen, maar anderzijds worden Islamitische gebruiken dan wel letterlijk door de strot geduwd. Goede vrienden van mij zijn tegen alles wat met de katholieke kerk te maken heeft (alle priesters zijn pedo's!), maar ze doen dan wel elk jaar enkele dagen mee met de ramadan.

Als men dan toch zo graag alle banden met de katholieke kerk doorknipt, of geen banden meer wil hebben met religie, waarom moeten mijn dochters dan verplicht halal eten?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier vinden sommige dat
    1. ofwel geen probleem, want halal smaakt niet anders en ze hebben er dusgevolg geen last van.
    2. ofwel dat je nog steeds de vrije keuze hebt een nieuwe crèche te zoeken.

Dit onderwerp is reeds de revue gepasseerd, en bovenstaande werd toen geargumenteerd

En het werd daarbij ook veelal geminimaliseerd als zijnde 'uitzonderlijke gevallen'

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Hier vinden sommige dat
    1. ofwel geen probleem, want halal smaakt niet anders en ze hebben er dusgevolg geen last van.
    2. ofwel dat je nog steeds de vrije keuze hebt een nieuwe crèche te zoeken.

Dit onderwerp is reeds de revue gepasseerd, en bovenstaande werd toen geargumenteerd

En het werd daarbij ook veelal geminimaliseerd als zijnde 'uitzonderlijke gevallen'
    Met dat grote verschil dat het hier nu ook nog eens gaat om een niet-overheidsdienst. Een particuliere crèche die een service aanbiedt. Als ik een crèche open en zeg dat iedereen bij mij alles in het roze krijgt, dan mag dat. Roze handdoekjes, roze bestek, roze reservekleren. Dan mag ik dat toch?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ze er een bord hingen "NIETS van ons eten is halal" dan zouden er weldegelijk moslimouders een andere creche zoeken of zelf eten meegeven.
    Terwijl als je een bord hangt " AL ons eten is halal", de niet-moslims toch verder dooreten. Dat is de vrije markt.

Nog eventjes en men bouwt de scholen richting Mekka, men voert Sinterklaas af, men zet de meisjes en jongens in aparte klassen, men voert wastafels in, enzovoort.
    Allemaal om de islaam te volgen uiteraard. Zolang je niks doet, gebeurt er ook niks.

En er zijn nog andere dingen die je kan doen, zoals een protestbrief schrijven samen met andere ouders, eventueel de pers en politiek betrekken.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 3 december 2019 om 15:21
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

Pagina 244 van 287 Eerste ... 144194234240241242243244245246247248254 ... Laatste

Regels voor berichten