makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Allé het is bijna december en ik zie wéér de discussie oplaaien ivm zwarte Piet. Ik word daar zo moe van.

Onlangs vroeg een collega met een donkere huidskleur tegen mij of ik het niet schandalig vind dat Pieten zwart zijn.
    Ik heb daarop geantwoord: Neen. Het kan mij geen reet schelen of Piet nu zwart, wit, groen of geel is. Dat is me allemaal éénder. Hij mag zelfs purper zijn. Why would I care?

Er zijn belangrijker zaken in de wereld dan ruzie maken over 'Piet'.

Ook dit hier is wéér erg triest:
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ooid~a36e45f2/
    Laatst gewijzigd door makila; 17 november 2019 om 22:18

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Op vlak van justitie is er idd pamperbeleid: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~a4f9ff28/
    Kun je een voorbeeld geven van onderwijs?

Onderwijs is een politiek domein(justitie niet echt): dus waarom zitten we met een pamperbeleid terwijl rechtse politici aan de macht zijn?
    Wat heeft het arresteren van pegida actievoerders in Apeldoorn (Nederland) nu in godsnaam met de NVA te maken?
    Hetzelfde geldt voor Hilde Crevits (minister van onderwijs) en Koen Geens (federaal minister van justitie) , beiden CD&V ministers. Als je die als 'rechtse politici' moet beginnen te rekenen om je verhaal te doen kloppen dan denk ik beter dat we terug ontopic gaan. Want je zit hier gewoon van de ene naar de andere frustratie te hoppen omdat je nergens echt inhoud kan brengen en andere posters alleen maar voor NVA fanboy uitmaakt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het wordt wel met de week zotter moet ik zeggen.

https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...fZdKQ_C9h704eY

Misschien moeten we gewoon het woord zwart uit het woordenboek schrappen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het wordt wel met de week zotter moet ik zeggen.

https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...fZdKQ_C9h704eY

Misschien moeten we gewoon het woord zwart uit het woordenboek schrappen.
    Als je dat artikel leest blijkt dat het gaat om een spandoek die geweigerd werd omdat de procedure niet gevolgd werd: spandoeken moeten blijkbaar vooraf altijd aan de veiligheidscoördinator worden voorgelegd, da's hier niet gebeurd dus is de spandoek geweigerd. Er is geen enkel bewijs dat het "zwart" op de spandoek er ook maar iets mee te maken zou hebben en degene die de beslissing genomen hebben de spandoek te weigeren ontkennen ook dat het er iets mee te maken had.

Lijkt me een situatie waarbij enkele mensen het jammer vonden dat er niet veel meer absurde politieke correctheid bestond waarop ze konden afgeven en ze de dan maar een verhaaltje uitgevonden hebben zodat de mensen weer eens verontwaardigd konden zijn. Als er zo'n dingen verzonnen moeten worden is er blijkbaar een gebrek aan echt bestaande misplaatste politieke correctheid. Goed nieuws dus eigenlijk.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191128_04742511

Zet het hier omdat er geen rubriek "totaal belachelijke oplossingen voor niet bestaande problemen" bestaat. Het goede nieuws Gent doet ook mee met deze onzin, als PC hoofdstad van de wereld.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOBO0901 Bekijk bericht
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191128_04742511

Zet het hier omdat er geen rubriek "totaal belachelijke oplossingen voor niet bestaande problemen" bestaat. Het goede nieuws Gent doet ook mee met deze onzin, als PC hoofdstad van de wereld.
    Nuja het is wel goed dat uit de zwarte gemeenschap ook eens naar een oplossing word gezocht in plaats van maar te zeuren en alles racistisch te bestempelen
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Nuja het is wel goed dat uit de zwarte gemeenschap ook eens naar een oplossing word gezocht in plaats van maar te zeuren en alles racistisch te bestempelen
    nu wachten tot er en afkomt met:" de zwarte moet werken en de witte niet en da's racistisch en ..."
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Allé het is bijna december en ik zie wéér de discussie oplaaien ivm zwarte Piet. Ik word daar zo moe van.

Onlangs vroeg een collega met een donkere huidskleur tegen mij of ik het niet schandalig vind dat Pieten zwart zijn.
    Ik heb daarop geantwoord: Neen. Het kan mij geen reet schelen of Piet nu zwart, wit, groen of geel is. Dat is me allemaal éénder. Hij mag zelfs purper zijn. Why would I care?

Er zijn belangrijker zaken in de wereld dan ruzie maken over 'Piet'.

Ook dit hier is wéér erg triest:
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ooid~a36e45f2/
    Tis toch triest. Dezelfde mensen die andere culturen en diens gebruiken willen omarmen doen er alles aan om de eigen volksfeesten en tradities af te schaffen.

Maw iedere cultuur mag trots zijn op zichzelf behalve de Westerse wereld. Nota bene dezelfde Westerse wereld waar iedereen wil komen wonen
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op zich kan het mij niet boeien of het nu zwarte piet of roet piet is, ik vraag mij enkel af waar dit zal eindigen, want eens dat men zwarte piet niet meer mogen opvoeren, waar gaan ze dan hun pijlen op richten?
    Voor de rest heeft dit weinig met westerse cultuur te maken, in zo goed als alle landen in Europa bestaat zwarte piet niet.
    En als men zo begaan zijn met de tradities in onze westerse wereld, zou men misschien beter eens protesteren tegen het Coca Cola rood van Kerstmis, of Valentijn en haloween.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Tis toch triest. Dezelfde mensen die andere culturen en diens gebruiken willen omarmen doen er alles aan om de eigen volksfeesten en tradities af te schaffen.

Maw iedere cultuur mag trots zijn op zichzelf behalve de Westerse wereld. Nota bene dezelfde Westerse wereld waar iedereen wil komen wonen
    Geef een hand, en je krijgt vroeg of laat een gebalde vuist terug in uw gezicht.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Geef een hand, en je krijgt vroeg of laat een gebalde vuist terug in uw gezicht.
    En wat krijg je als je eerst mept?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een hand? Ik snap ook de hele heisa niet rond de pieten maar nog minder rond kerstmarkten. De argumenten tegen piet zijn enigszinds nog verdedigbaar maar waarom de referering naar kerst niet meer zou gemaakt mogen worden raakt nog kant nog wal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Er is nu toch al vaak genoeg aangetoond, gezegd en toegegeven door de organisatoren zelf dat dat gaat om een commerciële rebranding, onder andere om langer relevant te zijn? Een wintermarkt kan veel langer staan dan een kerstmarkt.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kan er ook niet bij dat je over de naam van een evenement valt. Wat maakt dat nu uit of het officieel Winterfeest heet? Er is niemand die u er op gaat aanspreken wanneer je zelf over de kerstmarkt blijft spreken hoor. Die naamsveranderingen komen uit een heel andere invalshoek dan de hele Zwarte Piet heisa.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik val niet echt over de naamsverandering, ik vind het gewoon jammer dat men dit mede doet om andere religies niet te willen schofferen. Ik vraag mij af waarom dit nodig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 243 van 268 Eerste ... 143193233239240241242243244245246247253 ... Laatste

Regels voor berichten