iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Binnenkort zit iedereen halal te eten, compleet van de pot gerukt dit
    In de kinderopvang waar mijn dochters gaan is alles halal.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    kerstmarkt is idd 'geassocieerd met', maar in de praktijk heeft het (behalve een stalletje in een hoekje) nog bitter weinig met de geboorte van Christus te maken. Pure commerce
    hoofddoekenverbod: zie post Sir.killalot hierboven
    ze zeggen al dertig jaar dat het 'met zulke kleine dingen begint' maar het is vooralsnog bij 'die kleine dingen' gebleven imo. Binnenkort zit iedereen halal te eten, compleet van de pot gerukt dit

dat van halloween wist ik niet, merci daarvoor
    Dergelijke dwaze logica kan je voor elke religieuze feestdag gebruiken, daar zit altijd een amalgaam in van traditioneel heidense gebruiken, de eigen religie en zaken die daar bovenop gekomen zijn. We vieren Kerst niet voor niets rond de winterzonnewende, of hebben niet voor niets chocolade Paashaasjes en eieren rond de gedenkdag van de verrijzenis van Jezus Christus. Dat betekent daarom nog niet dat je dergelijke tradities moet gaan afstrippen om een nieuwe, gevaarlijke religieuze minderheid ter wille te zijn. Waar trek je overigens de grens? Fundamentalistische moslims zijn ook tegen muziek, misschien dat we dan best geen muziek meer afspelen in het openbaar?

Ik ben zelf overigens atheïst, iets wat ik in een overwegend Islamitisch land ofwel niet zou kunnen zijn geworden ofwel op z'n minst niet zonder gevaar voor eigen leven op een internetforum zou durven posten. Ondanks dat ik atheïst ben, kan ik echter perfect bepaalde religieuze tradities, inclusief normen en waarden, waarderen zonder daarom per se alles te moeten goedkeuren (bv. de houding van de Kerk t.o.v. holebi's of het verstoppen van pedofiele priesters). Ik durf zelfs gerust te erkennen dat in de Islam een aantal waardevolle zaken zitten, maar grosso modo is de balans voor mij op dit moment negatief, ook al is dat historisch misschien zelfs niet altijd zo geweest.

Het is vooralsnog niet bij kleine dingen gebleven. Ik heb op dit forum al voorbeelden gepost van scholen waar alle kinderen - ook niet-moslims - exclusief halal-voedsel geserveerd krijgen. Ik vind dit een walgelijke en behoorlijk verregaande praktijk. Net zoals ik dat gescheiden zwemmen puur omwille van moslima's al te ver vind gaan.
    Als je nu trouwens naar de supermarkt gaat is de kans reëel bijvoorbeeld dat alle schapenvlees dat je daar aantreft reeds per definitie halal is. Dit terwijl halal tegenwoordig vooral een marketingtruc is van de fundamentalistische Islam uit Iran: https://www.tijd.be/opinie/column/De...000&srdct=true
    Nog een voorbeeld van hoe de Islam er niet per se op vooruitgaat, maar ze tegenwoordig net gevaarlijker wordt.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    'neutraliteit van de overheid', nog zo'n boutade
    Alsof iemand met een hoofddoek op neutraler of minder neutraal is als iemand met een ketting met kruisje aan
    ik moet goed, en liefst vrienddelijk, geholpen worden aan een loket, de rest zal me worst wezen
    Waar heb ik gezegd dat iemand met een kruisje wel wenselijk is?

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loalwa Bekijk bericht
    Een goede dosis pragmatisme, ver weg van al het ideologisch denken, dat zou pas oplossingen genereren.
    Ik impliceerde in mijn posts naar jou niets, maar ik zal nu eens iets expliciteren: je zou een goede politicus zijn. Want elke keer vertel je een mooi verhaaltje, om dan gewoon -niet- op de vraag te antwoorden. Dus, met jouw goede dosis pragmatisme en ver weg van al het ideologisch denken: wat zijn jouw oplossingen?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Da's geen paradox, dat klopt gewoon niet. De progressieven zijn in de eerste plaats een stuk genuanceerder, en daardoor bovenal realistischer in hun oplossingen. Dat nuance niet verkoopt, dat weten we, da's de grote tragedie van onze democratie.

Er wordt hier steeds maar gekakt op links en progressief, maar links en progressief heeft in Vlaanderen en de bulk van Europa al jaren nog maar nauwelijks iets te zeggen. Wat hebben de oplossingen van rechts en conservatief gedaan? En hoe zouden we het 'probleem' dan wel kunnen oplossen? Die vraag heb ik hier nu al een paar keer gesteld de afgelopen pagina's, maar daar krijg ik weer geen reactie op.
    Lal, wat een platte propaganda
    Uw partijkaart terug aan het verdienen?

Ik vind de conservatieven realistischer en genuanceerd. Da's geen vorm van discussiëren.
    De antwoord op uw vraag is wél reeds enkele malen beantwoord geweest. Het zint u alleen niet.

Nagels & koppen wat Knightofcydonia zegt
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik impliceerde in mijn posts naar jou niets, maar ik zal nu eens iets expliciteren: je zou een goede politicus zijn. Want elke keer vertel je een mooi verhaaltje, om dan gewoon -niet- op de vraag te antwoorden. Dus, met jouw goede dosis pragmatisme en ver weg van al het ideologisch denken: wat zijn jouw oplossingen?
    Ik ben geïnteresseerd in politiek in elk land behalve België.

Mijn belangrijkste prioriteit zou zijn om religie zoveel mogelijk te ontmoedigen, en zo de integratie (nee, geen assimilatie) van de moslimgemeenschap bevorderen. Ik kan hier een lijst opsommen van concrete zaken, maar ik heb geen nood aan de zoveelste zwart-wit-discussie.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Lal, wat een platte propaganda
    Uw partijkaart terug aan het verdienen?

Ik vind de conservatieven realistischer en genuanceerd. Da's geen vorm van discussiëren.
    De antwoord op uw vraag is wél reeds enkele malen beantwoord geweest. Het zint u alleen niet.

Nagels & koppen wat Knightofcydonia zegt
    Goh, het hangt af van wat je meerekent zeker. Het is een feit dat al die moslims en andere mensen van allochtone afkomst niet plots gaan verdwijnen, we de grenzen niet plots kunnen sluiten, en we ook niemand gaan dwingen om aan een soort ideaalbeeld van de "Vlaming" te voldoen waar niemand eigenlijk aan voldoet. Veel luide rechtse standpunten, die meestal via de krochten van het internet van elders komen, maken daar allemaal een abstractie van alsof dat het groot links complot is.

Het probleem bij veel als links afgeschilderde standpunten voor mij is dat het altijd over ondersteuning en preventie gaat (wat zeker nuttig is), maar repressie dan als een vieze rechtse maatregel wordt gezien. En zo schep je een situatie waar een paar rotte elementen alles kunnen verpesten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daar zit de angel. Repressieve maatregelen vallen onder racisme wet (EVRM etc) ALS het over geloof gaat tenminste.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citeer ze mij dan eens?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loalwa Bekijk bericht
    Ik ben geïnteresseerd in politiek in elk land behalve België.

Mijn belangrijkste prioriteit zou zijn om religie zoveel mogelijk te ontmoedigen, en zo de integratie (nee, geen assimilatie) van de moslimgemeenschap bevorderen. Ik kan hier een lijst opsommen van concrete zaken, maar ik heb geen nood aan de zoveelste zwart-wit-discussie.
    Tja, da's wel eenvoudig zo natuurlijk .

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Dergelijke dwaze logica kan je voor elke religieuze feestdag gebruiken, daar zit altijd een amalgaam in van traditioneel heidense gebruiken, de eigen religie en zaken die daar bovenop gekomen zijn. We vieren Kerst niet voor niets rond de winterzonnewende, of hebben niet voor niets chocolade Paashaasjes en eieren rond de gedenkdag van de verrijzenis van Jezus Christus. Dat betekent daarom nog niet dat je dergelijke tradities moet gaan afstrippen om een nieuwe, gevaarlijke religieuze minderheid ter wille te zijn. Waar trek je overigens de grens? Fundamentalistische moslims zijn ook tegen muziek, misschien dat we dan best geen muziek meer afspelen in het openbaar? .
    vooralsnog is de kerst/wintermarkt nog niet afgeschaft he. Het gaat enkel om de naam. Als dat ingegeven is 'om niet tegen de borst te stoten', vind ik dat zelf ook dwaas. Daar ben ik het mee eens

Ik ben zelf overigens atheïst, iets wat ik in een overwegend Islamitisch land ofwel niet zou kunnen zijn geworden ofwel op z'n minst niet zonder gevaar voor eigen leven op een internetforum zou durven posten. Ondanks dat ik atheïst ben, kan ik echter perfect bepaalde religieuze tradities, inclusief normen en waarden, waarderen zonder daarom per se alles te moeten goedkeuren (bv. de houding van de Kerk t.o.v. holebi's of het verstoppen van pedofiele priesters). Ik durf zelfs gerust te erkennen dat in de Islam een aantal waardevolle zaken zitten, maar grosso modo is de balans voor mij op dit moment negatief, ook al is dat historisch misschien zelfs niet altijd zo geweest.
    daar kan ik begrip voor opbrengen

Het is vooralsnog niet bij kleine dingen gebleven. Ik heb op dit forum al voorbeelden gepost van scholen waar alle kinderen - ook niet-moslims - exclusief halal-voedsel geserveerd krijgen. Ik vind dit een walgelijke en behoorlijk verregaande praktijk. Net zoals ik dat gescheiden zwemmen puur omwille van moslima's al te ver vind gaan.
    Als je nu trouwens naar de supermarkt gaat is de kans reëel bijvoorbeeld dat alle schapenvlees dat je daar aantreft reeds per definitie halal is. Dit terwijl halal tegenwoordig vooral een marketingtruc is van de fundamentalistische Islam uit Iran: https://www.tijd.be/opinie/column/De...000&srdct=true
    Nog een voorbeeld van hoe de Islam er niet per se op vooruitgaat, maar ze tegenwoordig net gevaarlijker wordt.
    Helemaal oneens kan ik het hier niet mee zijn, maar ik vind dat allemaal niet zo 'gevaarlijk' en belangrijk als sommigen hier lijken te vinden.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    'neutraliteit van de overheid', nog zo'n boutade
    Alsof iemand met een hoofddoek op neutraler of minder neutraal is als iemand met een ketting met kruisje aan
    ik moet goed, en liefst vrienddelijk, geholpen worden aan een loket, de rest zal me worst wezen
    Alsof iemand met een hakenkruis tattoo op zijn bovenarm een moslim niet even vriendelijk zal helpen als een blonde vrouw he.
    Alsof een moslima die gebrand staat op het dragen van haar hoofddoek een Jood niet even vriendelijk zal helpen als een Palestijnse vluchteling he.
    Alsof ...

Hoe ver wil je de naïviteit drijven dat al die personen elkaar allemaal even neutraal en vriendelijk zullen behandelen en hun eigen overtuigingen buiten aan de kapstok kunnen hangen van zodra ze aan dat loket zetelen, als ze niet eens bereid zijn om dat met de symbolen van hun overtuiging te doen?

Mensen hebben een kort geheugen zo blijkt:
    https://joodsactueel.be/2016/03/31/m...kel-palestina/
    Ambtenaar crisiscentrum 'Zakharia' weigerde comateus Joods slachtoffer van de Zaventem aanslag die gerepatrieerd wou worden naar Israel te helpen want Israel bestond volgens hem niet. “Het is Palestina, meneer” zei hij.
    Jammer dat het geluidsframent niet meer op youtube staat.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Daar zit de angel. Repressieve maatregelen vallen onder racisme wet (EVRM etc) ALS het over geloof gaat tenminste.
    Maar dat is helemaal niet waar. Repressieve maatregelen als het gaat over geloof hoeft helemaal niet onmogelijk te zijn door het EVRM. Dat is gewoon niet zo.
    Ik ben het ook eens met Sylverscythe, maar ik zie niet zo dat de partijen wiens migratie- en integratieaanpak me eerder aanspreken de waarde niet inzien van repressieve maatregelen. Een regel die niet kan afgedwongen worden, is geen regel.

@M°°nblade: Als je wel wilt citeren waar het toevallig eens niet goed gaat, mag je er ook bij zeggen dat het vrij (tot heel) snel is rechtgezet, hè. Er zijn meteen sancties gekomen tegen die ambtenaar. Wat eigenlijk wel het beste bewijs is dat de neutraliteit van de overheid niet in het gevaar is.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    excact: met anekdotes kan je alles bewijzen
    was de treinramp in Pécrot niet te wijten aan een vlaamse seingever die zijn Waalse collega niet kon/wou verstaan
    Tot zo ver neutraliteit van de Vlaamse ambtenaren dus

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Goh, het hangt af van wat je meerekent zeker. Het is een feit dat al die moslims en andere mensen van allochtone afkomst niet plots gaan verdwijnen, we de grenzen niet plots kunnen sluiten, en we ook niemand gaan dwingen om aan een soort ideaalbeeld van de "Vlaming" te voldoen waar niemand eigenlijk aan voldoet. Veel luide rechtse standpunten, die meestal via de krochten van het internet van elders komen, maken daar allemaal een abstractie van alsof dat het groot links complot is.

Het probleem bij veel als links afgeschilderde standpunten voor mij is dat het altijd over ondersteuning en preventie gaat (wat zeker nuttig is), maar repressie dan als een vieze rechtse maatregel wordt gezien. En zo schep je een situatie waar een paar rotte elementen alles kunnen verpesten.
    Waarom zouden we de grenzen niet plots kunnen afsluiten? Een migratiestop is perfect haalbaar, zelfs wanneer die maar 99% i.p.v. 100% waterdicht zou zijn. Géén permanente verblijfsvergunningen meer voor migranten die een fundamentalistische interpretatie van de islam aanhangen. Haal voor mijn part zelfs maar alle Syrische christenen naar Europa, maar sluit de grens voor de aanhangers van de Islam.

Waarom zouden we bepaalde gebruiken uit de Islam niet kunnen ontmoedigen of zelfs verbieden en afstraffen? Vrouwenbesnijdenis of beter verminking is nu reeds terecht verboden (toegegeven dat gebruik is niet volledig exclusief aan Islamitische landen, maar komt wél voornamelijk in Islamitische landen voor).
    Eerste maatregel die ik zou nemen? Lidmaatschap van een Islamitische, terroristische vereniging zoals IS bestraffen met 300 jaar gevangenisstraf, dan komen ze zelfs mét Lejeune binnen hun leven niet meer vrij. Dat we nu volgens activistische rechters terroristen moeten gaan terughalen die hier vervolgens worst case scenario voor hen 5 jaar gevangenisstraf wacht, best case scenario voor hen - maar het omgekeerde voor ons als samenleving natuurlijk - zijn ze na 2 à 3 jaar al vrij.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    @M°°nblade: Als je wel wilt citeren waar het toevallig eens niet goed gaat, mag je er ook bij zeggen dat het vrij (tot heel) snel is rechtgezet, hè. Er zijn meteen sancties gekomen tegen die ambtenaar. Wat eigenlijk wel het beste bewijs is dat de neutraliteit van de overheid niet in het gevaar is.
    Nee, het is het bewijs dat je neutraliteit dient te blijven bewaken omdat dit soort voorvallen aantonen dat dit nodig is.

Het is niet omdat we de problemen achteraf opdweilen, nadat ze gebeurd zijn, door een of andere ranzige ambtenaar te sanctioneren, dat het probleem niet voorgevallen is of de schade niet gedaan is. Idealiter wil je dit soort incidenten vermijden voor ze gebeuren, in plaats van simpelweg achteraf te sanctioneren.
    En als je te maken hebt met ambtenaren die niet eens bereid zijn om hun symbolen uit het loket weg te houden, dan moet men ook niet naïef zijn dat wanneer zij te maken hebben met burgers - die zich volgens hun geloofsovertuiging aan de slechte zijde van de geschiedenis bevinden - deze een neutrale behandeling zullen geven.

Het afzetten van je eigen persoonlijke symbolen, kan je aanschouwen als een symbolische daad van een ambtenaar op zich dat die zich houdt aan de neutraliteitsbeginselen van zijn functie. Of gaan we anders om het echt plezant te maken, ook agenten toestaan dat zij hakenkruizen of spotprenten van de profeet op hun helm printen?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 236 van 281 Eerste ... 136186226232233234235236237238239240246 ... Laatste

Regels voor berichten