Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    maar hoe kun je iets benoemen als je de termen niet mag gebruiken? ok, juridisch mag je ze gebruiken maar als je de shitstorm nu ziet rond het woordje eigen? dat zou toch niet mogen?
    onderaan weiger je zelfs de term racisme nog voluit te schrijven, waarom?
    Kijk nu eens, zeg... Een post van hoeveel alinea's? En jij neemt er één zinnetje uit.
    Bon, in die zin zeg ik dus dat het juist benoemen net de essentie is. Dus waarom zou je de termen niet mogen gebruiken? De shitstorm is er niet rond het woordje eigen, maar rond het feit dat hij een deel van de burgers ziet als tweederangsburgers. En die is er net, waar dus mijn hele post om gaat, omdat hij niet de dingen juist benoemd, maar omdat hij één grote boze wolf demoniseert, uit gemakkelijk gewin. Daar gaan alle andere alinea's over. Dat het om meer gaat dan alleen maar zeggen "islam = slecht". Want daarmee heb je juist niks benoemd, of toch niks essentieels of constructiefs.

En waarom ik de term niet voluit schrijf, staat er toch ook duidelijk? Daar zeg ik dat er niks "racisme" genoemd mag worden, zelfs niet als het racisme is, omdat het gepolariseer dan kan beginnen. Komt er dezelfde groep op die op voorhand al vindt dat "links" te rap racisme huilt. Vandaar R-woord, omdat dat evenzeer een taboewoord aan het worden is.

En @M°°nblade: Nogmaals, dat wordt al begrensd. Door onze wetten. Wie elementen in onze samenleving afbreekt, wordt tegengehouden door onze rechtstaat.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    alle soorten geloof stoppen met subsidies aan toe te kennen en schrappen uit EVRM als een voorrecht. Vrijheid van geloof moet blijven, echter moet het aanschouwd worden als eigen keuze
    Maar hoe gaat dat concreet helpen met integratie?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Plus je krijgt privé gesubsidieerde moskee's (of andere religieuze gebouwen) waar extrimisme allicht prominenter aanwezig zal zijn dan het de dag van vandaag is. En je kan geen controle uitvoeren want je hebt er niets over te zeggen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar waar het hiermee gestart is, is Walter De Donder die het had de facto over een soort tweederangsburgers. En dan kan @Loalwa niet zeggen dat het gaat om ongelukkig woordgebruik, want dat ongelukkige woordgebruik wordt door verschillende mensen hier (en hierbuiten) toegejuicht. De verdediging kan niet tegelijk zijn "hij drukt zich per ongeluk fout uit" en "hij heeft gelijk". Voor wie het eerste stelt kan ik zeggen: Oké, maar dan is hij niet heel goed in zijn werk. Maar ik vind het heel kwalijk dat een volksvertegenwoordiger komt stellen dat sommige van de burgers wel "zijn volk" zijn en andere maar gasten die minder rechten hebben (=zich koest houden). En ik vind het kwalijk wanneer iemand komt doen alsof er één grote boze wolf is, en daarzonder zou iedereen het beter hebben.

Onder andere @stungunner zegt dat "links" te rap op de kar racisme springt. Maar als iets discriminatie is op basis van afkomst, dan is dat de definitie van racisme. Weet je wat een ander probleem is? Dat het R-woord niet meer mag vallen, of het is drama en polarisering. Als iets racistisch is, mag dat niet benoemd worden, want meteen is daar de groep die op voorhand vindt dat niets racistisch is, en "links" altijd onterecht daarop hamert.
    Ik vind het ongelooflijk hoe je in deze discussie jezelf kan blijven vastklampen aan je eigen overtuiging dat Walter De Donder hier iets 'racistisch' gezegd heeft 'wat hier toegejuicht zou worden', terwijl ik voor de derde keer aanwijs dat alle 'racisme 'verwijten die je richting Walter maakt puur gebaseerd zijn op je eigen woordconstructen .

Nergens heeft Walter gezegd dat hij mensen niet tot zijn 'eigen volk' rekent op basis van 'hun huidskleur'.
    Nergens heeft Walter gezegd dat deze mensen daarom 'tweederangsburgers' zijn die 'minder rechten hebben'.

Je moet dit allemaal verzinnen omdat je anders geen enkele poot hebt om op te staan waarom hier sprake zou zijn van racisme.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Dat was niet de essentie? Maar ik zou denken: geen priviléges (op basis van geloof) zorgt dat iedereen op gelijke basis staat. Dan kan er zich ook niemand benadeeld voelen (lees hier: de autochtonen/niet-gelovigen/...) waardoor er minder kans is op wrevel?

Probleem was niet gebrek aan integratie (wat ongetwijfeld wel een oorzaak/factor kan zijn). Probleem was het aankaarten van probleemwijken/benoemen van problematiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Plus je krijgt privé gesubsidieerde moskee's (of andere religieuze gebouwen) waar extrimisme allicht prominenter aanwezig zal zijn dan het de dag van vandaag is. En je kan geen controle uitvoeren want je hebt er niets over te zeggen.
    Extremisme is voor de rechtstaat... Privé gesubsidieerd komt dus overeen met gelijk welke andere sekte. Behalve dat die laatste niet zo gewelddadig zijn als het op extremisme aankomt

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ik vind het ongelooflijk hoe je in deze discussie jezelf kan blijven vastklampen aan je eigen overtuiging dat Walter De Donder hier iets 'racistisch' gezegd heeft 'wat hier toegejuicht zou worden', terwijl ik voor de derde keer aanwijs dat alle 'racisme 'verwijten die je richting Walter maakt puur gebaseerd zijn op je eigen woordconstructen .

Nergens heeft Walter gezegd dat hij mensen niet tot zijn 'eigen volk' rekent op basis van 'hun huidskleur'.
    Nergens heeft Walter gezegd dat deze mensen daarom 'tweederangsburgers' zijn die 'minder rechten hebben'.

Je moet dit allemaal verzinnen omdat je anders geen enkele poot hebt om op te staan waarom hier sprake zou zijn van racisme.
    Doe toch eens je blinddoek af.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    En @M°°nblade: Nogmaals, dat wordt al begrensd. Door onze wetten. Wie elementen in onze samenleving afbreekt, wordt tegengehouden door onze rechtstaat.
    De wet is een 200 jaar oud document dat niet opgewassen is tegen nieuwe elementen die onze samenleving bedreigen omdat daarvoor eerst wetten herzien moeten worden of nieuwe wetten gecreëerd moeten worden wat een zeer lang proces is.
    Veel nieuwe elementen die in onze samenleving gedijen, kunnen dat net alleen maar omdat ze zich zo goed kunnen verstoppen achter bestaande wetten. Dit doen ze door een moderne interpretatie te geven aan stokoude wetten die nooit als doel gehad hebben om deze nieuwe elementen te beschermen.

De voorbeelden zijn hier al opgenoemd: 'vrijheid van religie' , 'mensenrechten', ...

De wet op 'vrijheid van religie' is nooit bedoeld om de schadelijke elementen van nieuwe religies te beschermen die 200 jaar geleden geen issue waren.
    Mensenrechten zijn nooit bedoeld om de illegale en massale mensensmokkel van economische vluchtelingen naar Europa te beschermen.

Dit zijn nieuwe elementen die we wettelijk momenteel niet kunnen aanpakken en waardoor de spanning tussen bevolking en anderzijds gerecht en politiek zal blijven toenemen. Een tweede reden waarom de spanning zal blijven toenemen is omdat de soevereiniteit van de verschillende democratieën aan het verdwijnen is en opgaat in continentale en globale politieke en juridische systemen. Zie Marrakesh pact.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 31 oktober 2019 om 11:56
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    meneer de burgemeester krijgt zo kleintje gelijk zo

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ente~aa35dee4/

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Juist op tijd mijn appartement in Boom verkocht.

(mopje eh)

Het Galgenweel, 75%..., denk dat dat zo'n wijk is waar de Burgemeester het over had.

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zijn daar Turken in meegerekend?

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind vooral die stijging opvallend. Sinds 2000 gaat dat aandeel in de bevolking echt pijlsnel omhoog.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht

Oké, nu gaat het weer specifiek om wat De Donder zei. Die zei dus onder andere:
    "Er zijn wijken in Antwerpen die volledig ontvolkt zijn van onze eigen mensen en die ingenomen zijn door andere groepen." en "Het multiculturele heeft voorrang."
    (De Morgen bepaalt het ook goed: ‘Ontvolken’ of ‘omvolken’ is een term die zijn oorsprong vindt in Frankrijk en door de Identitaire Beweging – een pan-Europese extreem-rechtse organisatie – over het internet is verspreid. De algemene idee is dat de blanke, westerse bevolking sluipenderwijs wordt vervangen door migranten.)

We zijn het erover eens dat voor je kunt spreken "volledig ontvolkt zijn", je het moet hebben over een grote groep mensen, toch? Een heel grote groep, meer dan zomaar een meerderheid. Een grote groep mensen in verschillende wijken in Antwerpen en Brussel, die niet "onze eigen mensen" zijn, maar "andere groepen". Letterlijk zijn woorden. Wat hij trouwens naar eigen zeggen ziet als hij in Antwerpen is.

Wie zijn dan die "andere groepen"? Dat gaat toch om nieuwkomers, migranten? Dus op basis van afkomst? Wie zijn die "andere groepen" dan de "eigen mensen" anders?

Dan over het feit dat het de facto tweederangsburgers zijn. Hij vergelijkt immigranten met gasten in zijn woonkamer die hij uit de goedheid van zijn hart binnenlaat. Maar die wel gast blijven, geen mede-eigenaar. Terwijl hij wel eigenaar is. En als die gasten (immigranten) dan in zijn woonkamer (België) komen kiezen naar welke zender er wordt gekeken, dan moet je zeggen: Jongens, dit gaat niet. Met andere woorden, in zijn vergelijking betekent dat dus dat alle immigranten minder te zeggen hebben in dit land dan "onze eigen mensen".

Combineer die twee, dus het feit dat hij geen verschil maakt tussen asielzoekers, vluchtelingen, illegalen, derde-generatie-allochtonen... (want ja, het is een groep die groter is dan de "eigen mensen" in die wijken, en dan kom je er niet met alleen asielzoekers), en het feit dat hij vindt dat het probleem met migratie is dat migranten evenveel inspraak hebben als "eigen mensen", dan stel je dus letterlijk dat sommige mensen minder inspraak moeten krijgen in België dan anderen, puur op basis van hun afkomst.

Maar dus, zoals ik hiervoor al zei: Dit mag je benoemen als kwalijk. Je mag zeggen dat het op z'n minst zorgt voor polarisatie en niet veel meer is dan gemakkelijk gewin zonder echte inzichten aan te rijken. Alle reacties van politici zeggen dat ook. Je mag ook zeggen dat zo'n visie niet zal leiden tot betere integratie, maar zoiets doordrijven net voor racisme zal zorgen. En dat kun je allemaal zeggen, en tegelijk toch migratiekritisch en islamkritisch blijven. Wat ik dus in mijn vorige post stelde.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Allemaal vergezocht maar in die context geplaatst, makes sense. MAAR voor mij heeft dit maar die connotatie gekregen, eenmaal het in die context zo werd geplaatst. Tot daarvoor waren die uitspraken banaal, met misplaatste woordkeuze. Het is maar omdat er iemand een probleem van maakt, dat het probleem zich stelt

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

In de Aalsterse randgemeente waar ik woon is elk rijhuis in mijn straat dat te koop gekomen is ondertussen ook verkocht aan mensen van niet Europese origine. Dit zijn er het laatste jaar al drie. Is het echt zo een taboe om dit aan te kaarten als 'niet leuk' of 'angstwekkend' zonder van racist of eender wat beticht te worden? Ga maar eens naar enkele scholen kijken aan het einde van de dag, soms moet je zoeken naar een autochtoon. Mogen we hier dan echt niets op zeggen? Wanneer is het eigenlijk genoeg voor links, als wij als blanke autochtoon overal nog maar 5% uitmaken? Welk hoger doel dient het om u bevolking te laten 'omvolken' ?

Ik wil hier geen racisme discussie van maken, maar ik zou graag eens horen van een links iemand of van iemand die de massa immigratie toejuicht waar zij het voordeel zien van uw bevolking compleet te laten vervangen?

NOTA: Wie afkomt met praat als "ja maar in Europa woonden 1400 jaar geleden ook Hunnen", gelieve te zwijgen want daar gaat het hier niet over. Ik heb ook geen nood aan gemiddelden op basis van cijfers over gans Vlaanderen om toch maar een gelijk te halen. Dat er 'op den boer' nog een grote concentratie aan blanke Vlamingen zit doet niets af aan het gevoel dat de mensen in de verstedelijkte gebieden hebben.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    In de Aalsterse randgemeente waar ik woon is elk rijhuis in mijn straat dat te koop gekomen is ondertussen ook verkocht aan mensen van niet Europese origine. Dit zijn er het laatste jaar al drie. Is het echt zo een taboe om dit aan te kaarten als 'niet leuk' of 'angstwekkend' zonder van racist of eender wat beticht te worden? Ga maar eens naar enkele scholen kijken aan het einde van de dag, soms moet je zoeken naar een autochtoon. Mogen we hier dan echt niets op zeggen? Wanneer is het eigenlijk genoeg voor links, als wij als blanke autochtoon overal nog maar 5% uitmaken? Welk hoger doel dient het om u bevolking te laten 'omvolken' ?

Ik wil hier geen racisme discussie van maken, maar ik zou graag eens horen van een links iemand of van iemand die de massa immigratie toejuicht waar zij het voordeel zien van uw bevolking compleet te laten vervangen?

NOTA: Wie afkomt met praat als "ja maar in Europa woonden 1400 jaar geleden ook Hunnen", gelieve te zwijgen want daar gaat het hier niet over. Ik heb ook geen nood aan gemiddelden op basis van cijfers over gans Vlaanderen om toch maar een gelijk te halen. Dat er 'op den boer' nog een grote concentratie aan blanke Vlamingen zit doet niets af aan het gevoel dat de mensen in de verstedelijkte gebieden hebben.
    Nee je mag daar niks op zeggen, dat zijn Belgische staatsburgers, wen eraan. Omarm de "inclusief nationalisme" van de NVA.

Pagina 232 van 279 Eerste ... 132182222228229230231232233234235236242 ... Laatste

Regels voor berichten