iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jij beweert dus dat de hoofddoek geen voorschrift is in de islam? ?
    yep

nergens in de koran staat dat het moet en alle andere boekjes zijn interpretaties
    van niets tem boerka is mogelijk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    yep

nergens in de koran staat dat het moet en alle andere boekjes zijn interpretaties
    van niets tem boerka is mogelijk
    Het gaat over de islaam. Niet over Koranisme.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Nessaja's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Het gaat over de islaam. Niet over Koranisme.

ja en de enige plaats waar je iets kan leren over de islam is blijkbaar https://www.islamweb.net/en/article/...ran-and-sunnah
    A government big enough to give you everything that you want, is big enough to take away everything that you have - Thomas Jefferson

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nessaja Bekijk bericht
    ja en de enige plaats waar je iets kan leren over de islam is blijkbaar https://www.islamweb.net/en/article/...ran-and-sunnah
    Nee de enige plaats waar je iets kan leren over de islaam is

- de koran
    - de hadith
    - de uitspraken van de islaamgeleerden uit de 4 erkende islaamscholen, die reeds honderden jaren bestaan

Dewelke allemaal in dat artikel staan.

Wat is uw plaats waar je dingen over de islaam leert? Canvas?
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    16 (100%)
    Wat hoop je nu te bereiken?
    A government big enough to give you everything that you want, is big enough to take away everything that you have - Thomas Jefferson

iTrader
    0
    Wat hoop je nu te bereiken?
    De waarheid over de islam.
    En dat is dat er dus weldegelijk voorschriften zijn.
    Het is niet omdat een voorschrift niet door iedereen gevolgd wordt, dat het geen voorschrift is.
    Wat jij min of meer beweerde.

De hoofddoek, akkoord, daar kan nog over gediscussieerd worden vanuit een koranistisch perspectief.
    Heeft geen enkel nut om nog verder te gaan dan de bronnen die ik al vermeld heb.

Maar jij gelooft toch niet dat alle moslims die je kent
    - nooit alcohol gedronken hebben
    - nooit voorhuwelijkse seks gehad hebben
    - nooit het ander geslacht fysiek aangeraakt hebben behalve hun vrouw en familie
    - nooit erotiek gezien hebben
    - al hun gemiste gebeden netjes inhalen
    - de mannen elke vrijdag in de moskee zijn
    - ...

Dat zijn thans allemaal voorschriften.

En het is niet aan u als moslima om te zeggen dat moslima's dat een hoofddoek dragen hun "eigen schuld is" dat ze gediscrimineerd worden.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 12 september 2019 om 00:07

iTrader
    16 (100%)
    Beste, als je aan elke moslim vraagt of het in de “voorschriften” staat dat het verboden is om alcohol te nuttigen, dat ze 5 maal,daags moeten bidden, naar Mekka moeten gaan enzovoort, zal elke moslim hetzelfde zeggen (daarom niet doen) net het feit dat dit voor de hoofddoek niet zo is, de voorbeelden zijn er, maakt het al geen voorschrift.

Ik weerleg trouwens jouw bron met de mijne https://badryouyou.wordpress.com/201...-de-hoofddoek/

iTrader
    0
    Beste, als je aan elke moslim vraagt of het in de “voorschriften” staat dat het verboden is om alcohol te nuttigen, dat ze 5 maal,daags moeten bidden, naar Mekka moeten gaan enzovoort, zal elke moslim hetzelfde zeggen (daarom niet doen) net het feit dat dit voor de hoofddoek niet zo is, de voorbeelden zijn er, maakt het al geen voorschrift.

Ik weerleg trouwens jouw bron met de mijne https://badryouyou.wordpress.com/201...-de-hoofddoek/
    Mijn bronnen zijn Koran Hadith en interpretatie van de 4 grootste voornaamste islam recht-scholen, jouw bron is een blogster? Die dan zelf nog zegt

Ik zal een onderdeel over de hijab aankaarten die tot op heden door vrijwel iedereen genegeerd is. Het is genegeerd omdat wanneer je er wel aandacht aan besteedt, de bewering dat het dragen van een hijab ten alle tijde en plaats verplicht is, in twijfel getrokken zal worden.
    Voor elke bewering kan je wel een bron vinden die u gelijk geeft, daar is uw bron het ultieme bewijs van. De vraag is, hoe autoritair en gezaghebbend is die bron.

Als de persoon zelf al zegt in die blog “vrijwel niemand heeft daar ooit op die manier zo over nagedacht!” dan denk ik niet dat uw eigen interpretatie wereldwijd moet geaccepteerd worden als zijnde de nieuwe islaamvoorschriften.

Dan kan ik ook zeggen, alcohol in lichte hoeveelheden is toegestaan want alleen bedwelmende middelen zijn verboden, en van 1 slokje ben ik niet bedwelmd. In fruit zit ook alcohol! Is fruit dan ook verboden! Dit is tot op heden door vrijwel iedereen genegeerd! Voila mijn eigen islam. Gebruik mij gerust als bron!

Zo werkt het niet he.

Madhhab (Arabisch: مذهب, mv. madhhabs of, uit het Arabisch, madhahib (مذاهب))[1] is de Arabische naam voor de rechtsscholen binnen de islam, die op verschillende manieren de islamitische wetten interpreteren, fikh genaamd. Een gangbaar Nederlands synoniem voor madhhab is islamitische rechtsschool.

De vier voornaamste soennitische rechtsscholen in chronologische volgorde zijn:[2]
    Hanafisme, genoemd naar Abu Hanifa (gestorven 767)[2]
    Malikisme, genoemd naar Malik ibn Anas (gestorven 795)[2]
    Sjafisme, genoemd naar Mohammed Al-Shafi'i (gestorven 820)[2]
    Hanbalisme, genoemd naar Ahmad ibn Hanbal (gestorven 855)[2]

The four major Sunni schools of thought (Hanafi, Shafi'i, Maliki and Hanbali) hold by consensus that it is obligatory for the entire body of the woman (see awrah), except her hands and face (and feet according to Hanafis) to be covered during prayer and in the presence of people of the opposite sex other than close family members (whom one is forbidden to marry—see mahram).[26][27][28]
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 12 september 2019 om 08:38
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ophef in Nederland over salafistische moskeescholen: “Kinderen leren dat ongelovigen doodstraf verdienen”

Salafistisch onderwijs Salafisten krijgen meer greep op het islamitisch onderwijs in Nederland, zegt inlichtingendienst AIVD. Wat leren jongeren bij salafistische organisaties? „Het is een verplichting van elke moslim om afkeer te hebben van de ongelovigen.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/10...nd-is-a3972824

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230...eescholen.html

[https://www.standaard.be/cnt/dmf20190911_04602852

Wopla, hoe de clash alleen maar vergroot.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 12 september 2019 om 08:04

iTrader
    16 (100%)
    Mijn bronnen zijn Koran Hadith en interpretatie van de erkende islamscholen, jouw bron is een blogster? Die dan zelf nog zegt

voor elke bewering kan je wel een bron vinden die u gelijk geeft, daar is uw bron het ultieme bewijs van. De vraag is, hoe autoritair en gezaghebbend is die bron.

Als de persoon zelf al zegt in die blog “vrijwel niemand heeft daar ooit op die manier zo over nagedacht!” dan denk ik niet dat uw eigen interpretatie wereldwijd moet geaccepteerd worden als zijnde de nieuwe islaamvoorschriften.

Dan kan ik ook zeggen, alcohol in lichte hoeveelheden is toegestaan want alleen bedwelmende middelen zijn verboden, en van 1 slokje ben ik niet bedwelmd. In fruit zit ook alcohol! Is fruit dan ook verboden! Dit is tot op heden door vrijwel iedereen genegeerd! Voila mijn eigen islam! Gebruik mij gerust als bron!

Zo werkt het eigenlijk niet he.

Beste,

Zo werkt het wel want er is niet 1 islam, ook binnen de islam heb je verschillende strekkingen die op een veel punten overeenkomen zoals het gebruik van alcohol, varkensvlees, bidden enzovoort dit zou je de voorschriften kunnen noemen gezien deze algemeen erkend zijn binnen elke strekking. Zoals je in de blog kan lezen zijn die zaken duidelijk gedefinieerd en zoals je ook duidelijk kan opmaken uit de blog is dat bij het dragen van de sluier niet zo en net het verschil van definiering in de koran staat maakt dat dit geen voorschrift is maar een “maatregel” die afhangt van de omstandigheden in tegenstelling tot deze rond varkensvlees of alcohol. Je hebt duidelijk de blog niet gelezen of begrepen.

Ik ga hier verder niet meer over discussieren trouwens, jij moet maar geloven wat je wil, als die website van jou al je vragen beantwoordt kan ik daarmee leven.

In welk fruit zit alcohol, C2H5OH? Lees trouwens de blog betreffende de regel ivm alcohol en je zal zien dat je bewering nergens op slaat.
    Laatst gewijzigd door Nessaja; 12 september 2019 om 08:31

iTrader
    0
    Beste,

Zo werkt het wel want er is niet 1 islam, ook binnen de islam heb je verschillende strekkingen die op een veel punten overeenkomen zoals het gebruik van alcohol, varkensvlees, bidden enzovoort dit zou je de voorschriften kunnen noemen gezien deze algemeen erkend zijn binnen elke strekking.
    Gelieve in deze topic niet meer de 'opinie' van de islaam te verkondigen, als je mening daarbij indruist tegen de koran, hadith of de 4 voornaamste islaam rechtscholen.
    Als je dat wel doet, gelieve er dan bij te vermelden 'in mijn persoonlijke interpretatie van de islaam, is...' of vermeldt erbij tot welke strekking je dan wel behoort.
    Anders is het verwarrend voor iedereen.

Ik herhaal nog eens:

Madhhab (Arabisch: مذهب, mv. madhhabs of, uit het Arabisch, madhahib (مذاهب))[1] is de Arabische naam voor de rechtsscholen binnen de islam, die op verschillende manieren de islamitische wetten interpreteren, fikh genaamd. Een gangbaar Nederlands synoniem voor madhhab is islamitische rechtsschool.

De vier voornaamste soennitische rechtsscholen in chronologische volgorde zijn:[2]
    Hanafisme, genoemd naar Abu Hanifa (gestorven 767)[2]
    Malikisme, genoemd naar Malik ibn Anas (gestorven 795)[2]
    Sjafisme, genoemd naar Mohammed Al-Shafi'i (gestorven 820)[2]
    Hanbalisme, genoemd naar Ahmad ibn Hanbal (gestorven 855)[2]

The four major Sunni schools of thought (Hanafi, Shafi'i, Maliki and Hanbali) hold by consensus that it is obligatory for the entire body of the woman (see awrah), except her hands and face (and feet according to Hanafis) to be covered during prayer and in the presence of people of the opposite sex other than close family members (whom one is forbidden to marry—see mahram).[26][27][28]
    Het wordt wel eens tijd dat hier wat feiten over de islaam gemeld worden in plaats van losse interpretaties van individuen die geen enkele verworven authoriteit hebben.

Het ergste van al is nog dat jij hier een beetje met een air komt verkondigen "die moslima's dat een hoofddoek dragen, dat is hun eigen interpretatie van de islaam, zij maken regels waar er eigenlijk geen zijn, en als ze dan daar door gediscrimineerd worden dan is dat vooral hun eigen schuld".
    Blijkbaar vinden sommigen dat dat er wel bij hoort wel dan moeten ze ook de gevolgen hiervan dragen in plaats van te eisen dat hun specifieke interpretatie maar door iedereen aanvaard moet worden.
    Zeer arrogant gezien bovenstaande consensus.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 12 september 2019 om 08:55

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Beste,

Zo werkt het wel want er is niet 1 islam, ook binnen de islam heb je verschillende strekkingen die op een veel punten overeenkomen zoals het gebruik van alcohol, varkensvlees, bidden enzovoort dit zou je de voorschriften kunnen noemen gezien deze algemeen erkend zijn binnen elke strekking. Zoals je in de blog kan lezen zijn die zaken duidelijk gedefinieerd en zoals je ook duidelijk kan opmaken uit de blog is dat bij het dragen van de sluier niet zo en net het verschil van definiering in de koran staat maakt dat dit geen voorschrift is maar een “maatregel” die afhangt van de omstandigheden in tegenstelling tot deze rond varkensvlees of alcohol. Je hebt duidelijk de blog niet gelezen of begrepen.

Ik ga hier verder niet meer over discussieren trouwens, jij moet maar geloven wat je wil, als die website van jou al je vragen beantwoordt kan ik daarmee leven.

In welk fruit zit alcohol, C2H5OH? Lees trouwens de blog betreffende de regel ivm alcohol en je zal zien dat je bewering nergens op slaat.
    Kijk, hè. Dat is allemaal geweldig terzijde, hoor. Jouw vraag was: Waarom is het verbieden van een hoofddoek anders dan het verplichten van je te wassen. Dat heb ik je netjes uitgelegd.
    Ik had een vraag gesteld aan Dadels, omdat die kwam met de hoofddoeken. Ik snap nog altijd niet dat wat te maken heeft met de Delhaize, die hele post is een groot vraagteken voor me.

Maar heel jouw zijsprong kan toch herleid worden tot: Een hoofddoek kan bij je beleving van de islam horen. En omdat het kan, moet het mogen. Het moet mogelijk zijn, omdat het een erkend geloof is. Meer is er niet aan.

Dan kun je nog gaan discussiëren of je het op openbare plaatsen wilt of niet, da's heel wat anders. Maar dan moet je het voor alle godsdiensten toepassen.

Dus alle moslima's die geen hoofddoek dragen zijn dan niet de voorschriften van hun geloof aan het volgen?

De vrijheid van godsdienst is, en voor alle duidelijkheid deze moet er zijn, voor mij een evidentie, maar hoe je die uitdraagt is iets persoonlijks.

Ter verduidelijking het wassen slaat op een persoonlijke keuze die iemand maakt net als het dragen van een hoofddoek een persoonlijke keuze is die je niet meer of minder een moslim maakt, tenzij jij meer weet. Staat dit in het EVRM dat de vrije beleving van je geloof je ook toelaat dit op elke manier je wil uit te dragen? (oprechte vraag ik heb het verdrag nog nooit gelezen)

En inderdaad in mijn geval wordt een ander verplicht te leven met iemands keuze en in het geval je een bepaalde job niet kan uitvoeren omdat jij per se je geloof op een bepaalde manier wil uitdragen ben jij het die de gevolgen draagt, maar dat is een persoonlijke keuze, je kan die niet maken en dan verwachten dat de rest van de wereld dit maar aanvaard.

Mss moet er eens een imam opstaan die verklaart dat het dragen van een hangertje van een hoofddoekje de hoofddoek symboliseert en volstaat om "in regel" te zijn (voor zie die hun geloof zo willen interpreteren) net zoals je de ramadam achteraf kan inhalen als je ziek was tijdens, of je geld kan geven ipv een schaap te slachten,... dan is iedereen happy en goed voor de business van de hangertjes.
    Met andere woorden: Als een imam zegt dat je een hangertje mag dragen om in regel te zijn, mag je een hangertje dragen. Maar dan mag je ook nog altijd een hoofddoek dragen. Lijkt me logisch, want als ik christen ben, dan mag ik ook een kruisteken dragen, ook al ga ik niet elke zondag naar de mis.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    als je mening daarbij indruist tegen de koran, hadith of de 4 voornaamste islaam rechtscholen.
    de soefi's en soennieten denken ook dat er maar 1 juiste lezing en interpretatie vd koran is.
    hoeveel afbeeldingen vd profeet wil je hebben uit Iran?

jij bent de beste reclame voor de saoedi's en organisaties als de taliban. er is maar 1intepretatie en dat is de meest extreme.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    de soefi's en soennieten denken ook dat er maar 1 juiste lezing en interpretatie vd koran is.

jij bent de beste reclame voor de saoedi's en organisaties als de taliban. er is maar 1intepretatie en dat is de meest extreme.
    Nee, Dieter wil doen uitschijnen dat de extreme interpretatie van de islam de enige mogelijke is, omdat daaruit volgt dat elke moslim een fundamentalist is en de islam geen geloof is, maar een politiek stelsel dat zich boven de wet stelt. Alleen, daarvoor zijn al die gematigde moslims een probleem. Dus hij is aanhanger van de extremistische islam, gewoon omdat hij wil kunnen zeggen dat alle islam extremistisch is.

Beetje bizar, en niet helemaal onvergelijkbaar met zijn tirade tegen Jonathan Safran Foer over het klimaat: Die verdraait feiten om een angstaanjagend beeld te scheppen over iets (klimaat, in dit geval islam). Dieter zegt in dat topic zelf dat JSF zo prachtwerk verzet voor de tegenpartij (klimaat"realisten"), want die kan het makkelijk ontkrachten en kan zo iedereen die het klimaat op de agenda wil zetten wegzetten als roeptoeters die er niks van kennen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Ophef in Nederland over salafistische moskeescholen: “Kinderen leren dat ongelovigen doodstraf verdienen”

Salafistisch onderwijs Salafisten krijgen meer greep op het islamitisch onderwijs in Nederland, zegt inlichtingendienst AIVD. Wat leren jongeren bij salafistische organisaties? „Het is een verplichting van elke moslim om afkeer te hebben van de ongelovigen.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/10...nd-is-a3972824

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230...eescholen.html

[https://www.standaard.be/cnt/dmf20190911_04602852

Wopla, hoe de clash alleen maar vergroot.
    Dit is dus wel degelijk een probleem. En daar moet naar gekeken worden. Een orthodoxe of fundamentalistisch geloof aanhangen moet wat mij betreft zelfs kunnen. Hoe minder mensen hoe liever, maar dat is niet aan mij om te beslissen, dat is godsdienstvrijheid. Haat verspreiden en oproepen tot geweld heeft daar echter niks mee te maken, en kan niet goedgepraat worden door "vrijheid van geloof". Vrijheid van geloof betekent ook niet vrijheid van inspectie. Zoiets moet grondig en fundamenteel aangepakt worden. Gisteren op tv gehoord dat het een miljardenindustrie is om dat uit te voeren, dus het is vechten tegen de bierkaai, maar duidelijk is het wel erg nodig. Ik schrik er wel van, moet ik zeggen.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0

Dus jij noemt de 4 grootste islamitische rechtscholen, aan dewelke meer dan 90% van de moskeeën wel een van gelinkt zijn voor hun lezingen, extremistische Taliban wetgevers?

Echt je hebt geen idee waarover je spreekt.

Wat het probleem is in deze samenleving, is dat men het islamprobleem wil leggen bij een zogezegd kleine hoeveelheid islaamvolgers met een extremistische interpretatie. Terwijl het probleem ligt bij de islam zelf, getuige de meest authoritaire islam experts zelf.

Pagina 213 van 225 Eerste ... 113163203209210211212213214215216217223 ... Laatste

Regels voor berichten