iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, kijk, hier reageer je dan weer uitgerekend op wanneer het om jodenhaat door moslims gaat.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20190906_04595911
    Toen het net over racisme tov. zwarten in de jeugdvoetbal hierboven ging, hoorde ik opeens niemand roepen dat ‘N*, ik maak je af.’ geen racisme zou zijn omdat er een 'gebrek aan intentie' was door die toeschouwer.
    Omdat daar ook nog geen vonnis was of er niemand een juridische discussie aan het voeren was. Vind jij intentie wel belangrijk? Dan moet je gewoon het standpunt van Unia hier goedkeuren. Anders moet je ook niet meer over intentie terugkomen.

Als jurist ben ik ook voorstander van bewijs van intentie, nullum crimen sine culpa.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Wat een muggenzifterij.

Racisme is een hardnekkig feit in België. Kijk maar naar Albert Heijn, plots massaal hoofddoeken aan de kassa. Nooit gezien in Delhaize, carrefour en colruyt.
    Pas de wet toe en zwijgt.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Wat een muggenzifterij.

Racisme is een hardnekkig feit in België. Kijk maar naar Albert Heijn, plots massaal hoofddoeken aan de kassa. Nooit gezien in Delhaize, carrefour en colruyt.
    Pas de wet toe en zwijgt.
    Voila, bij deze kunnen we het topic sluiten. Dadels heeft gesproken, er is hardnekkig racisme en we moeten allemaal zwijgen. Nuance enzo gooien we overboord, want "RACIIIIISME" roepen is makkelijker dan ook eens een keer naar eigen de fouten en gebreken te kijken he.
    Control your life through insanity

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Voila, bij deze kunnen we het topic sluiten. Dadels heeft gesproken, er is hardnekkig racisme en we moeten allemaal zwijgen. Nuance enzo gooien we overboord, want "RACIIIIISME" roepen is makkelijker dan ook eens een keer naar eigen de fouten en gebreken te kijken he.
    Maar jij doet net hetzelfde, hè...
    Er staan hier verschillende genuanceerde posts, die veel meer kanten belichten. Waaronder die van mij, waarop je niet reageert. In plaats daarvan reageer je op een post waar ik kop noch staart aan krijg, maar die waarschijnlijk inderdaad gewoon "raciiiiisme" roept. Door daarop te focussen doe je alsof iedereen aan "de andere zijde" zo roept. Da's ook iets te makkelijk.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Fair enough, ik had je post gemist op de vorige pagina. Bij deze.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Huh? 10x op rij iets tegenkomen maakt niet dat het statistisch gezien zo is voor de hele wereldbevolking. Dat lijkt me verdorie nogal logisch. Daarom was dat anekdotisch bewijs. Als je 10x een Marokkaan hebt ingehuurd, en 10x heb je daar slechte ervaringen mee, dan blijft dat statistisch waardeloos. Ik heb niet gezegd dat dat niet telt, ik heb gezegd dat 10x nog altijd anekdotisch is en niet statistisch relevant.
    Statistisch binnen welk referentiekader? Als je naar de europese populatie kijkt, dan zijn 10 gevallen op rij verwaarloosbaar. Als je uur kijkt naar die ene persoon die de ervaring beleeft, dan is dat statistisch gezien zeker niet irrelevant. Meer zelfs: een persoon acteert naar zijn ervaringen en verleden, dus als zo'n zaken gebeuren zijn ze voor die persoon altijd relevant, ongeacht wat pure wiskunde hier wel/niet over zegt.

Waarom is dit niet anekdotisch? Ten eerste om dat het niet maar 3x is, zoals staat in de tekst die je kopieert. "Er staan tien links per pagina, en ik haal mijn voorbeelden hier uit de eerste twee. Dat wil zeggen uit de laatste 20 rechtszaken van UNIA, hè:" Ik heb enkel de laatste 20 rechtszaken bekeken. Daarvan zijn er al 3 van de soort die volgens Tolya niet bestaan.
    Fair enough, alhoewel dat het er geen 3 zijn, 1tje ja, maar uit die andere 2 kan ik het zo niet afleiden. Nu, 1 is nog altijd meer dan 0, dus daar heb je wel een punt, of het er nu 1 of 3 zijn.

En dan komen we dus tot het belangrijkste punt: Tolya schrijft dat omgekeerd racisme (wat al fout is, maar bon) niet bestaatvolgens Unia. En daarnaast dat Unia nooit (letterlijk) homohaat zal laten bestraffen als het komt vanuit moslims. Dus als ik maar één voorbeeld zou vinden in het hele bestaan van Unia waarin dat wel gebeurt, dan klopt de stelling al niet meer. Maar niet alleen dat, ik vind het zo al 3x terug in de laatste 20 rechtszaken. Dat is toch al een aanzienlijk deel.

Kortom: Als je zegt "het gebeurt nooit", dan is 1x toch genoeg om dat te ontkrachten? En nu is het al (veel) meer dan 1x.

Dus misschien wekt Unia helemaal niet dat beeld. Want als we kijken naar de daden en niet naar de verzonnen ideeën van mensen die graag willen dat Unia minder te zeggen zou hebben, dan zien we dat het eigenlijk helemaal niet klopt wat er gezegd wordt. Dus dat beeld, dat is gewoon fout.
    Zeggen dat dat beeld fout is, lijkt toch ook iets te kort door de bocht. Wat Toyla zegt klopt niet, maar Unia is toch biased. Een allochtoon mag zich meer permiteren vooraleer ze er tegen zullen optreden. Of misschien maakt de belg daar minder heisa om als hij versleten wordt voor "vuile belg".
    Unia is toch niet perfect neutraal, dat ga je toch niet aanvechten ?
    Control your life through insanity

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Zeggen dat dat beeld fout is, lijkt toch ook iets te kort door de bocht. Wat Toyla zegt klopt niet, maar Unia is toch biased. Een allochtoon mag zich meer permiteren vooraleer ze er tegen zullen optreden. Of misschien maakt de belg daar minder heisa om als hij versleten wordt voor "vuile belg".
    Unia is toch niet perfect neutraal, dat ga je toch niet aanvechten ?
    Mja, ik kijk liever naar de daden, niet naar het "beeld". Je zegt dat een allochtoon zich meer mag permitteren vooraleer ze ertegen zullen optreden, maar waarop is dat gebaseerd? Ik zie dat nergens in terug.
    Unia is vast wel biased als organisatie, maar dan tegen discriminatie. Ze zullen het nooit opnemen voor degene die discrimineert. Maar veel verder dan dat zie ik gewoon geen bias. Dus perfect neutraal? Uiteraard niet. Want ze ijveren ergens tegen, en voor iets anders. Tegen discriminatie, voor gelijkheid van kansen. Maar wel voor iedereen. Ik zou niet weten waarop het idee gebaseerd is dat ze één bevolkingsgroep daarin voortrekken.

Edit: Het was trouwens niet mijn bedoeling om je te dwingen in een antwoord op mijn post Het viel me gewoon op
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    1 (100%)
    Mja, ik kijk liever naar de daden, niet naar het "beeld". Je zegt dat een allochtoon zich meer mag permitteren vooraleer ze ertegen zullen optreden, maar waarop is dat gebaseerd? Ik zie dat nergens in terug.
    Unia is vast wel biased als organisatie, maar dan tegen discriminatie. Ze zullen het nooit opnemen voor degene die discrimineert. Maar veel verder dan dat zie ik gewoon geen bias. Dus perfect neutraal? Uiteraard niet. Want ze ijveren ergens tegen, en voor iets anders. Tegen discriminatie, voor gelijkheid van kansen. Maar wel voor iedereen. Ik zou niet weten waarop het idee gebaseerd is dat ze één bevolkingsgroep daarin voortrekken.
    Dat buikgevoel of die perceptie wordt verwoord in volgende column: https://www.demorgen.be/meningen/uni...rden~b53e628e/
    Toen een feministische betoging ‘cisgender-mannen’ – ik moest dat opzoeken – uitsloot van deelname, hoorde ik Unia niet. Ook bleef de gebruikelijke hoera-communicatie na de veroordeling van een pro-Palestijnse manifestant wegens antisemitisme, eerder deze week, ditmaal achterwege.

Maar een lachend kakske volstaat om een dossier te openen, en dat na een trial by media weer geruisloos te sluiten.
    Wat ooit een nobody op social media gepost heeft (lachend kakske), en die dan ineens Miss België wordt, dat is inderdaad belangrijk.

Of een quote van Homans (niet gecontroleerd als het waar is): ‘Een ander voorbeeld: Unia heeft onderzocht of ouders het zouden appreciëren mocht hun kind trouwen met iemand met een andere huidskleur. Wat publiceren ze? Dat de meerderheid van de autochtone ouders dat niet graag zou hebben. Wat publiceren ze niet? Dat een nog grotere meerderheid van de allochtone ouders dat niet graag zou hebben. Opnieuw: Unia neemt het op voor één groep.’

Of zoals ze zelf zaken verwoorden in hun jaarverslag:
    Uit zijn peiling over samenleven (Samenleven in Diversiteit136) blijkt dat 13% van de ondervraagde personen van Roemeense origine, 16% van de personen van Marokkaanse origine, 28% van de personen van Congolese origine en 31% van de personen van Turkse origine die hier wonen het niet – tot helemaal niet – eens zijn met de bewering dat homoseksuele personen moeten kunnen leven zoals zij willen. Bij de personen van Belgische origine is dit nauwelijks 2%. Er zijn dus wel degelijk verschillen in perceptie. Maar als we de strijd tegen homofobie culturaliseren, lopen we vast. Eerst en vooral omdat attitude niet hetzelfde is als gedrag, ook al is er een verband tussen beide. Ten tweede omdat zowel de oorzaken van homofobie als de profielen van de plegers van homofobe daden erg heterogeen zijn. Tot slot en vooral omdat culturalisering de structurele aard van discriminatie jegens LGBTI-personen maskeert, en de heteronormatieve visie van deze samenleving niet ter discussie stelt. Homofobie bestrijden vergt dus een globale aanpak.
    Ik kan me inbeelden dat heel wat mensen vinden dat Unia soms met 2 maten en gewichten werkt. Zoals je zegt, is het niet dat ze daarom tegengestelde standpunten innemen afhankelijk van wie de klacht komt. Maar die perceptie komt ergens van.

iTrader
    0
    Mja, ik kijk liever naar de daden, niet naar het "beeld".
    2 minuten google
    https://nl.express.live/125480unia-c...tie-onderzoek/

https://www.seniorennet.be/redactie/...cherpe-kritiek
    de oudjes, die wo2 hebben meegemaakt, neomen hen de gedachtepolitie van de overheid. Dat is toch wel erg hard

dan heb je de kritiek vd nva die terecht is , de perceptie, het algemene beeld in grote delen van de bevolking enz.
    ik lees ook dat de joodse organisaties zich ook al afgekeerd hebben van unia
    hele wat uitspraken binnen de top van die organisatie (leiding, juristen,...). Nu praat ik over de huidige top en niet over het verleden

en uiteraard al die kleine voorvalletjes die altijd in dezelfde richting wijzen
    hoofddoekenverbod tegen
    onverdoofd slachten tegen
    moslims die geen hand geven = stilte
    het verhaal in brussel waar ze die schepen afvielen voor racisme omdat die dat huwelijk weigerde, dat is dan met veel tamtam
    ...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    2 minuten google
    https://nl.express.live/125480unia-c...tie-onderzoek/

https://www.seniorennet.be/redactie/...cherpe-kritiek
    de oudjes, die wo2 hebben meegemaakt, neomen hen de gedachtepolitie van de overheid. Dat is toch wel erg hard

dan heb je de kritiek vd nva die terecht is , de perceptie, het algemene beeld in grote delen van de bevolking enz.
    ik lees ook dat de joodse organisaties zich ook al afgekeerd hebben van unia
    hele wat uitspraken binnen de top van die organisatie (leiding, juristen,...). Nu praat ik over de huidige top en niet over het verleden

en uiteraard al die kleine voorvalletjes die altijd in dezelfde richting wijzen
    hoofddoekenverbod tegen
    onverdoofd slachten tegen
    moslims die geen hand geven = stilte
    het verhaal in brussel waar ze die schepen afvielen voor racisme omdat die dat huwelijk weigerde, dat is dan met veel tamtam
    ...
    Ik merk dat het niet meer heeft gekost dan 2 minuten.
    Als ik het onderzoek van die eerste link probeer te openen, gaat dat niet. Geen onderzoek te vinden, ik word omgeleid naar HLN. Dus ik kan alleen maar hun conclusies lezen. Hun conclusies die stellen dat bepaalde dingen genegeerd worden. Op geen enkele manier kan ik zien hoe ze bij die conclusie komen. Gaan ze tellen? Want dan kan ik ook tot een heel andere conclusie komen (dat er minder van die klachten zijn?).

Dan kijk ik naar de blog op seniorennet.be. Daar staan allerlei citaten, oa van het KUL, die ik nergens terugvind. Ze noemen wel Homans en Demir "straffe madammen", dat geeft uiteraard de insteek al weer. De bewijzen die zij aanvoeren, zijn niet meer dan gewoon de citaten van Homans en Demir, en daarna ook eentje van Dedecker. Waarvoor die al hebben toegegeven dat er op geen enkele manier bewijzen voor zijn. Dat het gaat om een "beeld".

Dus opnieuw: Ik kijk liever naar de daden, niet naar het beeld. En de daden laten zien dat je stelling niet klopt. Niet.

Edit: Sterker nog. Je eerste link is zever, met als enige doel om reclameinkomsten te halen. De link die niet opengaat, is er eentje die je rondstuurt naar fake websites met reclame.
    Laatst gewijzigd door Loser; 10 september 2019 om 17:24
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Als ik het onderzoek van die eerste link probeer te openen, gaat dat niet. .
    een artikel uit 2017 dat klopt

Je wilt het niet zien, dat is natuurlijk jammer
    het hele voorbeeld en verhaald rond antisemitisme van die juriste is uiteraard een daad.

maar goed, jij mag hen blijven verdedigen als een neutraal en objectief overheidsorgaan dat alle vormen van racisme, discriminatie bestrijdt. Voor mij is het volstrekt overbodig overheidsorgaan.
    de overheid zoekt 11 miljard, daar vindt ge toch al een paar miljoen
    Laatst gewijzigd door tolya; 10 september 2019 om 17:47
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Lees alle genuanceerde posts: eindconclusie==>Is er racisme? Ja. Is die hardnekkig? Ja.

Simpel

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Lees alle genuanceerde posts: eindconclusie==>Is er racisme? Ja. Is die hardnekkig? Ja.

Simpel
    Sterk statement.

Zijn er problemen met de multicul/buitenlanders? Ja. Is dat hardnekking? Ja.
    7 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Simpel
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat heeft dat te maken met de hoofddoeken in de AH, en niet in de Delhaize?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Nessaja's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat heeft dat te maken met de hoofddoeken in de AH, en niet in de Delhaize?
    Wat hebben kledingvoorschriften tout court te maken met racisme of discriminatie?

Je bent niet beknot in je moslim zijn omdat je geen hoofddoek draagt anders zouden alle moslima's er een dragen. Blijkbaar vinden sommigen dat dat er wel bij hoort wel dan moeten ze ook de gevolgen hiervan dragen in plaats van te eisen dat hun specifieke interpretatie maar door iedereen aanvaard moet worden.

Da's net hetzelfde als met tolerantie ten opzichte van asociaal gedrag, is diegene die asociaal gedrag vertoont in fout of diegene die er intolerant tegenover staat?

voorbeeld,

Persoon X wast zich nooit en stinkt dus uren in de wind, als persoon Y daar een opmerking over maakt is die dan intolerant of is persoon X asociaal omdat hij anderen laat mee genieten van zijn lijfelijk aroma en er een aparte hygiene op nahoudt?

Wie is hier schuldig aan wat? Wiens standpunt is volgens jullie het meest correct?
    Laatst gewijzigd door Nessaja; 11 september 2019 om 12:45
    A government big enough to give you everything that you want, is big enough to take away everything that you have - Thomas Jefferson

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nessaja Bekijk bericht
    Wie is hier schuldig aan wat? Wiens standpunt is volgens jullie het meest correct?
    Het meest correcte is daar waar het antwoord "zou je dit omgekeerd ook doen/appreciëren/..." op is. In de meeste gevallen zullen stinkerd zelf ook niet graag in een stinkende omgeving zitten. Net zoals lawaaimakers ook niet in een lawaaierige omgeving willen zitten, enkel in hun eigen lawaai.
    Je hebt de uitzonderingen, zoals psychopaten, sociopath-en die geen gevoel of besef hebben van omgeving, maar dat zijn dan weer de uitzonderingen en laten we die nu niet in de verzameling opnemen of de discussie blijft duren.

Pagina 211 van 225 Eerste ... 111161201207208209210211212213214215221 ... Laatste

Regels voor berichten