zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uiteraard. De grens is getrokken bij neonazisme en negationisme. Om duidelijke redenen: Het uitsluiten dat dat ooit nog opnieuw gebeurt.
    Maar de vrijheid van godsdienst sluit de islam niet uit. Dus uiteraard kiezen we er gewoon voor om dat niet te doen. Onze wetten zijn niet opgelegd door aliens. Je zou ook gerust kunnen stellen dat er een vredelievende vorm van islam mogelijk is, en geen vredelievende vorm van neonazisme. Maar dat heeft nog weinig met racisme te maken.
    Maar het is toch perfect ok om een discussie te hebben over of je zaken als religie gaan includeren in het lijstje racisme/negationisme/etc? Want anders kan je een politiek en actualiteit forum gewoon sluiten eh. 'hier is het wetboek, gedaan'. We voeren heir geen proces eh, we hebben een discussie over hoe het zou kunnen of moeten zijn. Afkomen met 'dit is hoe het is' knijpt discussie gewoon dood.

Basically, als ik theoretisch zou zeggen ' ik vind dat iemand beoordelen op religie geen discriminatie is' dan is zeggen ' dit is de officiele definitie' geen argument imo. Een argument is dan afkomen met redenen waarom daar niet op mag gediscrimineerd worden.

Of ik begrijp het doel van threads als deze verkeerd.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h8bal Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd kan me dat weinig bommen. Mijn post was eerder om aan te tonen hoe belachelijk het is om sommige rollen in een bepaalde etniciteit of geslacht te duwen.

Het belangrijkste verschil is hoe het in de markt gezet wordt. De vrouwelijke ghostbusters film is daar een goed voorbeeld van. Ik vind het belachelijk dat heel de marketing puur steunde op het feit dat het vrouwelijke ghostbusters waren. Alsof dat dat genoeg is om een film te rechtvaardigen. Idem voor Ocean's 8.

Ik maak geen bewust onderscheid tussen ras of geslacht qua acteurs. De eerste 2 films uit de Alien saga staan in mijn top-20 films aller tijden. Denzel Washington of Morgan Freeman behoren tot mijn favoriete acteurs.

Ik heb eerder problemen wanneer de "speciale casting" de hele gimmick vormt. Ik heb geen problemen met LGBTqsdgfdsqf personages, alleen worden die meestal zo geschreven dat ze om de 2 minuten de kijker eraan te herinneren wat nu hun sexuale voorkeur nu weer is. Beetje hetzelfde verhaal als hoe vroeger de "verwijfde homo" getypecast werd en iedereen constant aan herinnerd moest worden. Die personages hebben blijkbaar geen andere persoonlijkheidskenmerken dan hun sexuele voorkeuren.
    Vooral dit eigenlijk. Er is echt niks mis mee met het verzinnen van iets nieuws waarbij vrouwen gewoon een sterke rol hebben. Maar om één of ander reden maken ze daar iets gimmicky van: "kijk naar ons, wij maken Ghostbusters met vrouwen, hoe cool zijn we wel niet?". Da's iets waar niemand op zit te wachten.
    Komt er nog eens bij dat ge u sowieso de vergelijking met de klassieker op de hals haalt wat altijd nadelig gaat uitdraaien.

Met het wisselen van acteurs, uitzicht en look: is imo heel afhankelijk van de context. In een film over middeleeuws Europa zou het bizar zijn om minderheden in bepaalde rollen te duwen.
    Met James Bond heb ik daar helemaal geen probleem mee. Da's echt problemen zoeken om er te zoeken als je daar over wil vallen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Vooral dit eigenlijk. Er is echt niks mis mee met het verzinnen van iets nieuws waarbij vrouwen gewoon een sterke rol hebben. Maar om één of ander reden maken ze daar iets gimmicky van: "kijk naar ons, wij maken Ghostbusters met vrouwen, hoe cool zijn we wel niet?".
    Dat is meestal iets wat de tegenstanders er van maken.
    Laatst gewijzigd door utred?; Gisteren om 10:28
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Dat is meestal iets wat de tegenstanders er van maken.
    Goh, misschien wel.
    Maar zeker bij Ghostbusters was er van de makers toch genoeg te horen over hoe knap het was dat ze die met vrouwen in de hoofdrollen hebben gemaakt en dat vrouwen ook grappig kunnen zijn etc.
    Dan liever zoiets als Annihilation: ook een all female cast en (naar mijn aanvoelen) veel minder geforceerd.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Goh, misschien wel.
    Maar zeker bij Ghostbusters was er van de makers toch genoeg te horen over hoe knap het was dat ze die met vrouwen in de hoofdrollen hebben gemaakt en dat vrouwen ook grappig kunnen zijn etc.
    Dan liever zoiets als Annihilation: ook een all female cast en (naar mijn aanvoelen) veel minder geforceerd.
    Het was mij bij Annihilation zelfs niet opgevallen...

Pagina 158 van 158 Eerste ... 58108148154155156157158

Regels voor berichten