Pagina 1 van 576 123451151101501 ... Laatste
    Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

In de marge van het nieuws deel 9

Hoog tijd voor een nieuwe versie. Bespreek hier actualiteit die niet in een andere thread thuishoort en geen eigen thread waard is.

Vorige editie: http://www.9lives.be/forum/politiek-...-deel-8-a.html
    no votes  

blackman's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pokem0ng: "Wij hadden ooit een heel domme en zielige leerkracht dienstenmarketing, zijn naam was Michel Wenmaekers, hij hoopte dat hij verkozen zou worden bij CD&V Genk. Hij zei openlijk tegen ons, zijn leerlingen "ik sta open voor alle partijen, zolang ik een zitje krijg".

nu ik kan hem niet vinden, blijkbaar werd hij nooit verkozen, no wonder, ik dacht altijd "Michel, je wordt misschien ooit een postkantoor uitbater waar je de kont van de koning op de postzegels gaat kunnen likken maar nooit meer dan dat"..

maar zijn woorden dat hij voor alle partijen openstaat zolang hij verkozen wordt zijn bij mij bijgebleven. Denk dat de meeste politici zo denken."

Alé, meneer heeft één leerkracht gehad die zo denkt en "de meeste politiekers" denken dan maar in dezelfde lijn.
    Meneer gaat op reis naar Turkije, ziet een paar lelijke mensen en hopla: de meeste turken zijn lelijk, patriotistisch (wat is hier trouwens mis mee? Volgens mij zie je jezelf toch ook als een patriot van Vlaanderen?) en leugenaars... Maar meneer blijft toch nog steeds op reis gaan naar dat land.

Wat is het volgende? Meneer gaat op date met een vrouw, wordt afgewezen en... Nu zijn "de meeste" vrouwen ineens harteloze schepsels die niets beter verdienen dan voor de haard te zitten? Kerel, ik ken mensen IRL die denken zoals u en die lopen keer op keer met hun kop tegen de muur met hun uitspraken, waarom? Omdat die uitspraken kant noch wal raken en belachelijk simpel te weerleggen zijn.

En @ Camino over de multiculturele maatschappij en dat wij er binnenkort pas "de vruchten van zullen plukken"... Vlaanderen is altijd al een transit-zone geweest waar enorm veel verloop was en is. De eerste "moderne" immigratiegolf dateert ook al weer uit de jaren 50' wat nu ook al weer meer dan 60 jaar geleden is. Hoe is het dan mogelijk dat wij nu pas de eerste "effecten" hiervan zouden zien? Misschien is het aan u om dat "donker" brilleke af te zetten en de realiteit onder ogen te zien. En dat is dat deze multiculturele maatschappij een pak beter werkt dan dat je denkt.

En ohja, nog even dit: alhoewel mijn nickname anders doet vermoeden, ik ben blank en heb een Vlaamse stamboom uit het Waasland die teruggaat tot de 15e eeuw. Dus AUB. wees niet zo dom en antwoordt niet in iets in de trend van:" Ahja, 't is een zwarte die hier zijn "vriendjes" komt verdedigen." Maar kom is af met rationele argumenten in plaats steeds dezelfde racistische zever.
    INSERTYN
    no votes  

camino's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

En @ Camino over de multiculturele maatschappij en dat wij er binnenkort pas "de vruchten van zullen plukken"... Vlaanderen is altijd al een transit-zone geweest waar enorm veel verloop was en is. De eerste "moderne" immigratiegolf dateert ook al weer uit de jaren 50' wat nu ook al weer meer dan 60 jaar geleden is. Hoe is het dan mogelijk dat wij nu pas de eerste "effecten" hiervan zouden zien? Misschien is het aan u om dat "donker" brilleke af te zetten en de realiteit onder ogen te zien. En dat is dat deze multiculturele maatschappij een pak beter werkt dan dat je denkt.

En ohja, nog even dit: alhoewel mijn nickname anders doet vermoeden, ik ben blank en heb een Vlaamse stamboom uit het Waasland die teruggaat tot de 15e eeuw. Dus AUB. wees niet zo dom en antwoordt niet in iets in de trend van:" Ahja, 't is een zwarte die hier zijn "vriendjes" komt verdedigen." Maar kom is af met rationele argumenten in plaats steeds dezelfde racistische zever.
    Het lijkt me dat je me niet goed begrepen hebt;
    Toch effe zeggen waar het opstaat; vroeger toen men hier gastarbeiders haalde heeft de politiek toen zelf gezegd dat als het gedaan is dat ze die terug naar land van herkomst zouden sturen, dat was toen geweten maar ze hebben hun woord niet gehouden en ze hebben maar laten begaan + die mensen kwamen hier vroeger om te werken, niet om hun eisen hier te stellen, niet om hun zin en willetje te krijgen zoals nu steeds het geval is, toen was er mindere miserie en criminaliteit mee omdat die mensen goede bedoelingen hadden. Maar men heeft een grote fout gemaakt doordat ze niet gedaan hebben wat ze zelf beloofd hadden die politiekers toen.
    En ik wil nog een rechtzetting doen want men zegt altijd de Vlaming wilde het vuile werk niet doen; er zijn 23000 Vlamingen die in bv de koolmijnen zijn weesten werken. Die leugen mag dus ook eens stoppen, iets waar voornamelijk linksen de mensen hebben wijsgemaakt.
    De multicul is een flop; het wil niet zeggen omdat ik zelf iemand ken die een ander kleurke heeft en hier geboren is dat daardoor de multicul geslaagd is want dat is het niet.
    Als ik zie dat er veel mensen in Antwerpen en Brussel en noem maar op geen Nederlands kunnen enz.... Dit is ook te danken aan de traditionele partijen want die hebben honderdduizenden mensen zomaar toegelaten zonder dat die de taal moesten leren/kunnen.
    Als ik naar de criminaliteitscijfers en gevangeniscijfers kijk dan weet je toch ook al heel wat.
    Als ik zie wat er in Antwerpen allemaal gebeurd, zelfs in Gent word het ook wat erger merk ik, het zal er sowieso niet op verbeteren.
    Moslims die hier hun wetten komen stellen in van alles en nog wat, daar kan ik al een boek overschrijven maar het is natuurlijk zeer makkelijk om dit snel onder de mat te vegen zoals mensen als u telkens doen.

En ja, vroeger een dikke 20-25j geleden was het hier weldelijk een pak beter maar vele mensen hier weten dit niet omdat ze die tijd niet hebben meegemaakt.
    Nys.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    er zijn genoeg allochtonen die zich aanpassen hier, en die kijken even 'racistisch' naar hun 'afkomstgenoten' als wij

stuur de rotte appels terug en hou de goei bij
    zo moeilijk kan da toch ni zijn?

PS: moesten we de rotten belgen nog ergens heen kunnen sturen, zou ik daar ook voor zijn zenne
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alcair Bekijk bericht
    er zijn genoeg allochtonen die zich aanpassen hier, en die kijken even 'racistisch' naar hun 'afkomstgenoten' als wij

stuur de rotte appels terug en hou de goei bij
    zo moeilijk kan da toch ni zijn?

PS: moesten we de rotten belgen nog ergens heen kunnen sturen, zou ik daar ook voor zijn zenne
    Ik heb geen probleem met mensen die zich hier aanpassen, ik heb ook nog nooit last gehad hier met italianen of spanjaarden en... Helaas wel maar al te vaak met marokkanen. Ik ga vaak naar de decascoop en als er weer veel lawaai is om mensen die simpel zitten te doen of met hun gsm bezig zijn dan zijn het 8/10 keer allochtonen en 2/10 keer Vlamingen. Een zwangere dame komt dan aan hen vragen om stiller te zijn en zoals we velen kennen vegen ze daar hun voeten aan. Dat zijn helaas feiten en realiteit.
    Nys.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ach zo zijn er ommens ook blanke krapuuljongeren, ge moet u daar ni zo blind op staren
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alcair Bekijk bericht
    ach zo zijn er ommens ook blanke krapuuljongeren, ge moet u daar ni zo blind op staren
    Ik zal eens 1 voorbeeldje geven wat ik bedoel wrm het vroeger beter was; ik ging naar de warande in Wetteren jaar in en jaar uit. Vroeger kon ik mijn zak onbewaakt laten liggen, en ja, er waren toen ook nauwelijks mensen van allochtone afkomst. Er gebeurde daar maar zelden een diefstal laat staan vechtpartijen of meisjes die werden betast enz.... Ik heb dat door de jaren heen beetje bij beetje altijd erger en erger zien worden, er kwamen dus meer allochtone mensen bij en zo is het begonnen, mijn ma die cd&v stemde wilde zelfs niet meer gaan. Het is daar zo erg geworden nu dat er nu camera's zijn, flikken in burger en ga zo maar door, na vechtpartijen, veel diefstallen, redders die slaag kregen, meisjes die betast werden onder water enz...

Dus blind staren? Dat doe ik niet. Er zijn natuurlijk ook foute Vlamingen/Belgen maar in vergelijking met wat die allemaal doen?? En velen kunnen dit gewoon niet weten hoe het vroeger was want ze waren nog niet geboren of nog veel te jong.
    Nys.
    no votes  

ObtimusBrime's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camino Bekijk bericht
    Het lijkt me dat je me niet goed begrepen hebt;
    Toch effe zeggen waar het opstaat; vroeger toen men hier gastarbeiders haalde heeft de politiek toen zelf gezegd dat als het gedaan is dat ze die terug naar land van herkomst zouden sturen, dat was toen geweten maar ze hebben hun woord niet gehouden en ze hebben maar laten begaan + die mensen kwamen hier vroeger om te werken, niet om hun eisen hier te stellen, niet om hun zin en willetje te krijgen zoals nu steeds het geval is, toen was er mindere miserie en criminaliteit mee omdat die mensen goede bedoelingen hadden. Maar men heeft een grote fout gemaakt doordat ze niet gedaan hebben wat ze zelf beloofd hadden die politiekers toen.
    En ik wil nog een rechtzetting doen want men zegt altijd de Vlaming wilde het vuile werk niet doen; er zijn 23000 Vlamingen die in bv de koolmijnen zijn weesten werken. Die leugen mag dus ook eens stoppen, iets waar voornamelijk linksen de mensen hebben wijsgemaakt.
    De multicul is een flop; het wil niet zeggen omdat ik zelf iemand ken die een ander kleurke heeft en hier geboren is dat daardoor de multicul geslaagd is want dat is het niet.
    Als ik zie dat er veel mensen in Antwerpen en Brussel en noem maar op geen Nederlands kunnen enz.... Dit is ook te danken aan de traditionele partijen want die hebben honderdduizenden mensen zomaar toegelaten zonder dat die de taal moesten leren/kunnen.
    Als ik naar de criminaliteitscijfers en gevangeniscijfers kijk dan weet je toch ook al heel wat.
    Als ik zie wat er in Antwerpen allemaal gebeurd, zelfs in Gent word het ook wat erger merk ik, het zal er sowieso niet op verbeteren.
    Moslims die hier hun wetten komen stellen in van alles en nog wat, daar kan ik al een boek overschrijven maar het is natuurlijk zeer makkelijk om dit snel onder de mat te vegen zoals mensen als u telkens doen.

En ja, vroeger een dikke 20-25j geleden was het hier weldelijk een pak beter maar vele mensen hier weten dit niet omdat ze die tijd niet hebben meegemaakt.
    Uw posts zijn toch echt amusant soms.

Als Vlamingen ook het vuile werk wilden doen, dan zouden er geen buitenlandse krachten nodig geweest zijn (duh). Natuurlijk hebben er ook Vlamingen in de mijnen gewerkt, maar wie deed het zwaarste en vuile werk denk je? Zij? Ga maar eens rondvragen zou ik zeggen. Wie stond er trouwens aan de zijde van Frankrijk te vechten tegen nazi's hier in België in 1940? De Vlamingen? Vraag dat maar eens aan de 2000 Marokkaanse soldaten die gesneuveld zijn voor jullie vrijheid. Geef maar gewoon toe dat ge ons enkel graag ziet komen wanneer ge in de shit zit en zodra het goed gaat mogen allochtonen voor uw part terug ophoepelen.

En dan met uw goede bedoelingen, haha lachwekkend zijt ge. Het grootste deel van de moslims, die gij duidelijk niet kent, gaan werken, gaan eten, gaan schijten, gaan slapen gelijk gij. Die willen geen criminelen in hun omgeving, die willen werken, die kennen de taal etc. Op dat vlak zijn die moslims even racistisch als u want zij verpesten het voor ons en ze durven zich moslims te noemen terwijl zij alles doen dat tegen de islam is. Het enige verschil tussen u en hen is dat geloof en dat gaan ze zeker niet afgeven omdat enkele dwazen denken dat dat achterhaald is. En welke wetten komen wij hier stellen? Wij vragen enkel het recht om beroep te doen op hetgeen in uw eigen fakking grondwet staat nl. vrijheid van godsdienstbeleving in het openbaar en privé. Daarnaast vraag ik me toch echt af wat wij nog eisen. Ben daarom ook razend benieuwd naar uw boek.
    Laatst gewijzigd door ObtimusBrime; 26 mei 2014 om 13:06
    no votes  

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NS4LIFE_ Bekijk bericht

Als Vlamingen ook het vuile werk wilden doen, dan zouden er geen buitenlandse krachten nodig geweest zijn (duh). Natuurlijk hebben er ook Vlamingen in de mijnen gewerkt, maar wie deed het zwaarste en vuile werk denk je? Zij? Ga maar eens rondvragen zou ik zeggen. Wie stond er trouwens aan de zijde van Frankrijk te vechten tegen nazi's hier in België in 1940? De Vlamingen? Vraag dat maar eens aan de 2000 Marokkaanse soldaten die gesneuveld zijn voor jullie vrijheid. Geef maar gewoon toe dat ge ons enkel graag ziet komen wanneer ge in de shit zit en zodra het goed gaat mogen allochtonen voor uw part terug ophoepelen.
    Wat een zever zeg. omdat er in WO2 2000 Marokkaanse soldaten zijn gesneuveld zijn, moeten we elke marokkaan met open armen ontvangen? Gevochten voor ONZE vrijheid... sorry, dit zijn non-argumenten hoor.
    Google ne keer 'Marocchinate', en kom dan is terug met uw poging om zaken die toen gebeurden als argument te gebruiken waarom men zich nu anders moet opstellen.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

En dan met uw goede bedoelingen, haha lachwekkend zijt ge. Het grootste deel van de moslims, die gij duidelijk niet kent, gaan werken, gaan eten, gaan schijten, gaan slapen gelijk gij. Die willen geen criminelen in hun omgeving, die willen werken, die kennen de taal etc. Op dat vlak zijn die moslims even racistisch als u want zij verpesten het voor ons en ze durven zich moslims te noemen terwijl zij alles doen dat tegen de islam is. Het enige verschil tussen u en hen is dat geloof en dat gaan ze zeker niet afgeven omdat enkele dwazen denken dat dat achterhaald is. En welke wetten komen wij hier stellen? Wij vragen enkel het recht om beroep te doen op hetgeen in uw eigen fakking grondwet staat nl. vrijheid van godsdienstbeleving in het openbaar en privé. Daarnaast vraag ik me toch echt af wat wij nog eisen. Ben daarom ook razend benieuwd naar uw boek.
    Dat lezen uw sterkste kant niet is; ik heb gepost dat we met die mensen vroeger geen problemen hadden, dat die hier kwamen om te werken en dat ik er geen probleem mee heb als mensen zich hier aanpassen en niet hier hun wil en zinnetje opdringen.
    Er is vroeger door de traditionele partijen gezegd geweest dat ze die mensen als het werk gedaan was men die zou terug sturen, men heeft dit niet gedaan.
    Nadien heeft men hier maar jan en alleman binnen gelaten, men moest er niks voor doen, vele mensen die geen Nederlands kunnen en dergelijke meer.

Ook op het andere dat ik heb gepost geef je geen antwoord.
    Ik zou graag hebben dat je daar eens een antwoord op geeft tenzij je nog te jong bent want dan kan je daar maar weinig tot niks over zeggen.

En alle godsdiensten zijn achterlijk en middeleeuws, ik moet van geen enkele weten, niks dan miserie mee. Dikke onzin ook en waar men ook vaak misbruik van maakt, zeker als het hen goed uitkomt.

En het wil toch niet zeggen dat vroeger die of die aan dit of dat heeft mee gewerkt dat we daardoor iedereen moeten toelaten en alles moeten goedkeuren, zever zever man.
    Laatst gewijzigd door camino; 26 mei 2014 om 13:59
    Nys.
    no votes  

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Tuurlijk mag je dat concluderen!
    En ik ga er ook van uit dat een overgrote meerderheid van de allochtonen en gelovigen (moslims, christenen, joden,...) akkoord gaan met me op deze punten.

Maar ik merk op dat je - al dan niet bewust - de laatste alinea van mijn post hebt weggelaten.

"Het gaat hem om het algemene principe dat in een seculiere staat als België er weldegelijk vrijheid van godsdienstbeleving is, maar dat de seculiere wet boven God staat! Het probleem begint als je het met dit principe niet eens bent. En dat geldt ook voor een Christen of andere religie hoor."

Ik denk dat de meeste moslims niet akkoord zullen gaan met de stelling dat er ook maar iets boven God kan staan.
    Als gij iets aanpast, nadat ik u al gequote heb, dan kan ik er niks aan doen he. Ik begrijp eigenlijk niet waarom het zo verwoord moet worden. Ik respecteer de wetten van het land, punt? De achterliggende redenering is totaal niet van belang. Of zeg ik nu iets raars?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    Wat een zever zeg. omdat er in WO2 2000 Marokkaanse soldaten zijn gesneuveld zijn, moeten we elke marokkaan met open armen ontvangen? Gevochten voor ONZE vrijheid... sorry, dit zijn non-argumenten hoor.
    Google ne keer 'Marocchinate', en kom dan is terug met uw poging om zaken die toen gebeurden als argument te gebruiken waarom men zich nu anders moet opstellen.
    Chance dat de Europese kolonisators in heel de wereld geen vlieg hebben kwaad gedaan he. Men is nog steeds niet hersteld van die schade. Ik hoef geen dank u, ik heb niet meegevochten. Het enige punt dat ik maakte was dat de allochtonen enkel welkom zijn wanneer het Europeanen goed uitkomt. Hetzelfde voor de gastarbeiders. En dat was mijn enige punt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camino Bekijk bericht
    Dat lezen uw sterkste kant niet is; ik heb gepost dat we met die mensen vroeger geen problemen hadden, dat die hier kwamen om te werken en dat ik er geen probleem mee heb als mensen zich hier aanpassen en niet hier hun wil en zinnetje opdringen.
    Er is vroeger door de traditionele partijen gezegd geweest dat ze die mensen als het werk gedaan was men die zou terug sturen, men heeft dit niet gedaan.
    Nadien heeft men hier maar jan en alleman binnen gelaten, men moest er niks voor doen, vele mensen die geen Nederlands kunnen en dergelijke meer.

Ook op het andere dat ik heb gepost geef je geen antwoord.
    Ik zou graag hebben dat je daar eens een antwoord op geeft tenzij je nog te jong bent want dan kan je daar maar weinig tot niks ver zeggen.

En alle godsdiensten zijn achterlijk en middeleeuws, ik moet van geen enkele weten, niks dan miserie mee. Dikke onzin ook en waar men ook vaak misbruik van maakt, zeker als het hen goed uitkomt.
    Ja welkom zolang ze nodig zijn. En vroeger waren er geen problemen omdat er simpelweg geen problemen gemaakt werden om dingen zoals geloof. Geloof wat ge wilt, doe gewoon uw werk. Iedereen content. Ge kunt onmogelijk verwachten dat als ge hier 20-25 jaar lang uw leven opbouwt en werkt opeens zomaar terug vertrekt. Nogmaals de fout van het beleid maar dat was te verwachten. Dat het beleid iedereen zomaar de Belgische identiteit geeft is niet mijn schuld noch is het de schuld van de werkende mens. Het is een apenland en de grootste schuldige is het beleid. En ge zegt wel dat ge niks hebt tegen iemand die zich aanpast maar ondertussen zijn de aangepaste mensen ook de vijand omdat ze toevallig moslim zijn en hun rechten willen uitoefenen.

Op uw tweede post: AKKOORD. (ik had het zelfs niet zien) Blij? Denkt ge dat ik dat plezant vind als er overlast is? Maar dat is niet mijn job, nogmaals kijkt naar uw beleid. Harde hand, terugsturen, weet ik veel. Kan ik niks aan doen dat de politie niks doet en dat gevangenissen hier lijken op hotels.

Camino jongen, ge moogt het achterlijk vinden en middeleeuws. Geen enkel probleem, even goede vrienden. Zolang ge maar niet verwacht dat ik uw mening overneem.
    no votes  

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Chance dat de Europese kolonisators in heel de wereld geen vlieg hebben kwaad gedaan he. Men is nog steeds niet hersteld van die schade. Ik hoef geen dank u, ik heb niet meegevochten. Het enige punt dat ik maakte was dat de allochtonen enkel welkom zijn wanneer het Europeanen goed uitkomt. Hetzelfde voor de gastarbeiders. En dat was mijn enige punt.
    En ik beweer dat ze niks kwaad hebben gedaan? Begrijpend leren lezen en niet alles verdraaien zou wel handig zijn. Gij haalt een voorbeeld aan waarom we moeten helpen, ik geef een reden dat uw argument evengoed anders opgenomen kan worden.

En wat is er mis met buitenlandse werkkrachten laten werken zolang er werk is? Een bedrijf gaat ook interims aannemen als er werk teveel is, maar die gaat die toch ook niet blijven betalen als er geen werk meer is? Zolang dat duidelijk wordt afgesproken, moet dat allemaal kunnen.

Je kan ook zeggen, goed, zij die hier hebben gewerkt en afgedragen mogen blijven, maar waarom moeten er dan steeds bijkomen waar er geen werk voor is?
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    non plus ultra
    no votes  

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”
    no votes  

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    En ik beweer dat ze niks kwaad hebben gedaan? Begrijpend leren lezen en niet alles verdraaien zou wel handig zijn. Gij haalt een voorbeeld aan waarom we moeten helpen, ik geef een reden dat uw argument evengoed anders opgenomen kan worden.

En wat is er mis met buitenlandse werkkrachten laten werken zolang er werk is? Een bedrijf gaat ook interims aannemen als er werk teveel is, maar die gaat die toch ook niet blijven betalen als er geen werk meer is? Zolang dat duidelijk wordt afgesproken, moet dat allemaal kunnen.

Je kan ook zeggen, goed, zij die hier hebben gewerkt en afgedragen mogen blijven, maar waarom moeten er dan steeds bijkomen waar er geen werk voor is?
    Net zoals ik nooit heb beweerd dat Marokkaanse soldaten heiligen zijn? Ik weerkaats gewoon de opmerking hoor. Misschien moest ik dat niet erbij betrekken maar ik wil gewoon even meegeven hoe egocentrisch Camino zijn opmerkingen zijn. Nogmaals ik wil geen cadeautjes omwille van wat er toen gebeurd is. Ik kaart het enkel aan. Toen waren we meer dan welkom omdat jullie in de shit zaten. Nu zijn we niet welkom omdat (jullie denken dat) wij jullie in de shit brengen. Terwijl het beleid fout na fout na fout maakt. Het beleid pampert iedereen die een grote mond durft opzetten terwijl de normale mens daar moet voor boeten.

Met alle respect maar dan heeft het beleid jullie iets anders verteld dan wat ze tegen de (gast)arbeiders hebben gezegd. Chance dat ik dit mooi heb bijgehouden:

Remi waar zeg ik dat er steeds moeten bijkomen? Het immigratiebeleid nekt ons allemaal hoor. Ik kan begrijpen dat mensen hun geluk hier komen zoeken maar het beleid moet daar veel strenger in zijn.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten