Pagina 1 van 80 123451151 ... Laatste
    Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    no votes  

Swindels's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SinDweller Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Why stop there? Vanaf heden kunt u uw cocaine zakjes gaan halen in uw lokaal dienstencentrum, have fun!
    no votes  

Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goed voor de werkgelegenheid, en als we die handel exporteren kunnen we met de opbrengsten het begrotingstekort afbouwen. Wie kan hier nu tegen zijn.
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange
    no votes  

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Cannabis legaliseren

Vandaag kwam het voorstel van de bekende toxicoloog op de nationale televisie en wonder boven wonder verklaarde Onkelinckx dan ook nog eens dat ze niet tegen het voorstel is. The beginning of a new era met andere woorden. Onze minister die toegeeft op tv1 dat het drugbeleid een ramp is.

Ik ben enorm anti drugs maar ik ben voor de legaliteit. Vooral omdat sigaretten en alcohol vrij beschikbaar zijn. Een nadeel is denk ik meer ontslagen want vele mensen hebben hun job dankzij de illegaliteit van de drugs.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Vandaag kwam het voorstel van de bekende toxicoloog op de nationale televisie en wonder boven wonder verklaarde Onkelinckx dan ook nog eens dat ze niet tegen het voorstel is. The beginning of a new era met andere woorden. Onze minister die toegeeft op tv1 dat het drugbeleid een ramp is.

Ik ben enorm anti drugs maar ik ben voor de legaliteit. Vooral omdat sigaretten en alcohol vrij beschikbaar zijn. Een nadeel is denk ik meer ontslagen want vele mensen hebben hun job dankzij de illegaliteit van de drugs.
    Dat zal dan toch geen legale job zijn?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bongobong Bekijk bericht
    Goed voor de werkgelegenheid, en als we die handel exporteren kunnen we met de opbrengsten het begrotingstekort afbouwen. Wie kan hier nu tegen zijn.
    Sane, decent people? Met een familielid in de psychiatrie dankzij deze oh zo onschadelijke drug?
    no votes  

Silmarunya's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht

Zou er jobverlies zijn? De drugspolitie heeft nu al zijn handen vol, zelfs zonder cannabisbestrijding lijken ontslagen me onnodig. En verder zijn er op dit moment weinig legale jobs aan verbonden. Bij legalisering komen er banen in de teelt, de analyse en inspectie van de producten, de controle op apotheken of andere distributiepunten enzovoort.

Aan de voorgestelde legalisering zie ik enkel voordelen:
    - Minder doden en zieken door slecht gedoseerde of met toxische stoffen versneden drugs.
    - Minder overlast in de vorm van straatdealers.
    - Betere controle op de inname van een persoon.
    - Meerinkomsten voor de staat.
    - Politiemiddelen komen vrij voor de aanpak van gevaarlijker drugs.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - A. Einstein
    no votes  

Silmarunya's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swindels Bekijk bericht
    Sane, decent people? Met een familielid in de psychiatrie dankzij bewust misbruik van deze oh zo onschadelijke drug, mogelijk op zijn minst deels ontstaan uit gebrekkig medisch toezicht en slechte kwaliteit/dosering van zijn drugs?
    Cannabis is zoals alcohol duidelijk niet te stoppen. En net als alcohol zijn de risico's bij verantwoord gebruik beperkt. In dat geval lijkt harm reduction me te primeren op idealisme.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - A. Einstein
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silmarunya Bekijk bericht
    Cannabis is zoals alcohol duidelijk niet te stoppen. En net als alcohol zijn de risico's bij verantwoord gebruik beperkt. In dat geval lijkt harm reduction me te primeren op idealisme.
    't is een zij en het staat niet op de mensen hun hoofd geschreven da ze mentale stoornissen hebben of aanleg hebben tot he. Dus medisch toezicht is niet echt applicabel?
    no votes  

ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sane, decent people? Met een familielid in de psychiatrie dankzij deze oh zo onschadelijke drug?
    Juist zoals je kan langsgaan bij dat familielid met een lever ter grootte van een ballon?
    signature goes here
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ng Bekijk bericht
    Juist zoals je kan langsgaan bij dat familielid met een lever ter grootte van een ballon?
    Da's altijd de onmiddellijke reactie van de "Potheads" he, en alcohol dan!
    no votes  

KiPpIe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op zich ben ik niet echt tegen deze maatregel, maar dan moet er wel een duidelijke wetgeving rond het gebruik hiervan gemaakt worden, en op zich niet meteen een versoepeling.
    Openbaar gebruik, zeker in de nabijheid van kinderen, moet meer gecontroleerd en bestraft worden, en er moet ook eens een deftig en vooral duidelijk beleid komen rond het gebruik van cannabis in combinatie met het besturen van voertuigen, want zoals het nu is vind ik het maar een lachertje.
    no votes  

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Why stop there? Vanaf heden kunt u uw cocaine zakjes gaan halen in uw lokaal dienstencentrum, have fun!
    Wat zou daar dan erg aan zijn?
    Het is niet omdat een drug legaal wordt dat ineens iedereen die gaat gebruiken hoor. Nederlandse jongeren zijn niet allemaal paffers omdat het daar legaal is he?

Het lijkt mij beter om te legaliseren en die markt te controleren, brengt geld op voor de overheid, vermindert criminaliteit en het aantal gebruikers zal zeker al niet drastisch toenemen
    no votes  

loyezthijs's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Anders kunde binnenkort ook een kraampje voor een discotheek openen waar ge pillen kunt kopen, incl btw dan want ahja het brengt toch geld op en niemand is verplicht om het te gebruiken.
    Imho zouden ze beter sigaretten ook verbieden, iets met bijna enkel nadelen gebruiken om geld uit de zakken van de bevolking te slagen is crimineel.
    no votes  

Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    't is een zij en het staat niet op de mensen hun hoofd geschreven da ze mentale stoornissen hebben of aanleg hebben tot he. Dus medisch toezicht is niet echt applicabel?
    Steek de opbrengsten in sensibilisering en gratis psychiatrische hulp voor die mensen? Het is duidelijk dat illegaliteit er niet in slaagt ze te stoppen.
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange
    no votes  

Pagina 1 van 80 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten