Pagina 35 van 51 Eerste ... 2531323334353637383945 ... Laatste
    vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karre Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eerlijk. Het boeit me bij dit geval echt niet. Zeker als je weet dat Osama wellicht toch geëxecuteerd zou worden. Of we het dan nu wat humaner zouden laten lijken of niet. We wisten de uitkomst toch al met Osama's daden.
    Voila. En daar zeg je het ook. 'humaner doen lijken'. Terwijl het allemaal niet humaan is in de realiteit. Maar ja, waar ligt de grens he, tussen menselijk en onmenselijk.

En qua mensenrechten. Het is goed dat ze er zijn, vooral voor en tussen de naties die de mensenrechten dan ook respecteren. Maar wat doe je dan met al die anderen die daar net geen moer om geven? Zoals dictators, terroristen en andere smeerlappen. Verdienen zij dezelfde behandeling? Gewoon omdat ze ook 'mens' zijn? Terwijl zij blijkbaar net dat 'mens zijn' en menselijkheid verwerpen.
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Twee maten en gewichten...

Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan andere...
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

no votes  

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Twee maten en gewichten...

Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan andere...
    Ik begrijp waar je naartoe wilt , maar het gaat hier toch duidelijk om extreme handelingen? We behandelen Bin Laden anders dan wie? Ik ken tot hier toe maar 1 persoon die de opdracht heeft gegeven een aantal vliegtuigen in het WTC te boren. Dit soort "mensen" hoeven voor mij niet dezelfde behandeling te krijgen. Ik heb het gevoel dat de VS daar ook zo over dacht.
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iedereen die voor een internationaal strafhof komt, heeft meestal wel extreme handelingen uitgevoerd.

Enkele voorbeelden:

- Radislav Krstić voor het Joegoslavië tribunaal
    - Von Ribbentrop, Goring tijdens Neurenberg proces
    - Jean-Paul Akayesu voor het Rwanda tribunaal
    - Charles Taylor en het Sierra Leone tribunaal

Allemaal heren die veel op hun kerfstok hebben, meer dan Bin Laden zelf...
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat betreft die helicopter kunnen daar überhaupt mensen in? Ik vond het wel vreemd dat ze 4 helicopters hadden ingezet voor 15 man. Dacht dat er wel gemakkelijk een sectie (effectief soldaten) in zo een black hawk kon.
    no votes  

Scipio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bin Laden heeft de natie getroffen op een zonnige dag in september. Een laffe daad, duizenden doden. Het economisch hart van de Verenigde Staten. Ja die man moet dan een eerlijk proces krijgen .
    Forza Cercle Brugge!
    'Cercletje (Brugge) is van ons'
    USA - ISRAEL
    no votes  

iTrader
    72 (100%)
    Goh, hoe erg het ook mag klinken, voor mij blijft Osama een mens. En voor elk mens gelden dezelfden mensenrechten. Al was het maar om het humaner te laten lijken, uiteindelijk had Osama recht op een eerlijk proces. En ja, iedereen wist dat Osama uiteindelijk toch bij zijn maagden (?) terecht zou komen, maar hij had recht op een proces.

Ik blijf het trouwens raar vinden dat ze Osama zomaar door het hoofd hebben geschoten. En met zomaar bedoel ik niet dat hij het niet verdient, want die onschuldige mensen die op 11 september in de WTC-torens zaten hebben ook geen eerlijke behandeling gekregen (zachtjes uitgedrukt), maar daar bedoel ik iets anders mee. Ze lopen nu al enkele jaren te zoeken achter Osama en nu ze hem al een hele tijd op het spoor zijn, enórm veel moeite hebben gedaan om hem te vinden, dat plan op te stellen om hem te overmeesteren etc., en dan zouden de Navy SEALS hem zomaar droog door het hoofd knallen?

Pas op, ik ben niet de eerste in de rij als het gaat om conspiracy theorieën of eender wat en ik sta daar altijd heel kritisch over, maar in dit geval is het toch wel echt raar als je de optelsom maakt. Osama was ongewapend en hij werd neergeschoten omdat hij 'verdachte bewegingen' maakte. Obama weigert zijn lijk te tonen...

Ik zeg niet dat Osama nog leeft, maar ik vind het allemaal nog raar. Maar goed, we zullen het nooit weten zeker?
    no votes  

iTrader
    0
    Dat Osama dood is daar twijfel ik niet aan. Waarom anders plots gaan verkondigen dat hij dood is. Wie dacht er nog aan Osama Bin Laden zonder dit voorval? Denk dat er maar weinig zijn. Hadden ze hem levend gepakt ging er waarschijnlijk geen ruchtbaarheid worden aangegeven.

Feit is dat Osama dood moest, hoe dan ook. Osama wist te veel en had voor 9/11 nauwe contacten met de VS en kon waarschijnlijk nog te veel vuile was bovenhalen op een proces (dezelfde reden waarom Saddam tegen alle regels in werd opgehangen terwijl hij ook moest verschijnen voor Den Haag)

Ze hebben volgens de krant schatten aan informatie kunnen meenemen uit de woning van Osama (computers, usb-sticks, harde schijven, plannen enz). Dus de CIA is zoet voor de komende maanden.
    no votes  

Scipio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht
    Dat Osama dood is daar twijfel ik niet aan. Waarom anders plots gaan verkondigen dat hij dood is. Wie dacht er nog aan Osama Bin Laden zonder dit voorval? Denk dat er maar weinig zijn. Hadden ze hem levend gepakt ging er waarschijnlijk geen ruchtbaarheid worden aangegeven.

Feit is dat Osama dood moest, hoe dan ook. Osama wist te veel en had voor 9/11 nauwe contacten met de VS en kon waarschijnlijk nog te veel vuile was bovenhalen op een proces (dezelfde reden waarom Saddam tegen alle regels in werd opgehangen terwijl hij ook moest verschijnen voor Den Haag)
    Wie zegt dat allemaal van die nauwe banden met de VS? Ze beweren dat, maar het is trouwens nooit bewezen!
    Forza Cercle Brugge!
    'Cercletje (Brugge) is van ons'
    USA - ISRAEL
    no votes  

Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind het toch maar gevaarlijk wanneer je zo'n fundament van de rechtsstaat opeens laat vallen. Waarom zou je dan op andere momenten ook geen uitzonderingen kunnen maken?
    no votes  

iTrader
    0
    Alsof Osama ooit een eerlijk proces zou krijgen als hij nog zou leven.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scipio Bekijk bericht
    Wie zegt dat allemaal van die nauwe banden met de VS? Ze beweren dat, maar het is trouwens nooit bewezen!
    Het is hier al meermaals de revu gepasseerd. Amerika steunde de Moejhadeen in Afghanistan tegen de Russen. Amerika stuurde "adviseurs' (al dan niet CIA-agenten) het veld in om ze daar te helpen. De Moejhadeen is verder geëvolueerd tot taliban en consoorten.
    no votes  

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht

Ze hebben volgens de krant schatten aan informatie kunnen meenemen uit de woning van Osama (computers, usb-sticks, harde schijven, plannen enz). Dus de CIA is zoet voor de komende maanden.
    De nauwe relaties met de VS waren toch wel verdwenen toen Osama in '98 de ambassades in Nairobi en Dar es Salaam liet opblazen. Het heeft hem een plaatsje opgeleverd op de Ten Most Wantedlist. Ik weet niet hoe de relaties daarvoor met de VS waren, maar erg warm moet dat toch niet geweest zijn. De Moedjahedin hebben inderdaad hulp gekregen van CIA in trainingskampen, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor jarenlang vriendelijke contacten onderhielden.
    no votes  

iTrader
    35 (100%)
    Volgens mij dient een proces om zeker te zijn dat de beschuldigde echt schuldig is (onschuldig tot tegendeel bewezen is), maar bij Bin-Laden was dit nogal vrij duidelijk niet? Dus waarom dan een jarenlange miljoenenprocedure opstarten?
    no votes  

Pagina 35 van 51 Eerste ... 2531323334353637383945 ... Laatste

Regels voor berichten