Pagina 5 van 115 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eoz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Helemaal niet, de enige deal die aanvaardbaar is, is 242. Maar dat is al lang taboe voor Israel.
    Ik zal maar aannemen dat je niet weet waarover je praat, en de deal uitleggen:
    Barak bood aan om de Palestijnen heet de Gazastrook te geven, en 94-96% van de Westelijke Jordaanoever.
    Die 4-6% die Israel hield, was onbewoond woestijngebied dat nodig was voor haar verdediging. In ruil voor die 4-6% zou Israel echter wel 1-3% van haar land aan de Palestijnen geven (ik moet je niet vertellen dat Israel beduidend groter is dan de Gaza-strook, dus bedenk dat we hier met percenten werken).
    Dit was dus duidelijk volgens Resolutie 242.

Israel zou ook 30 miljard (!!!) dollar aan de Palestijnse staat geven als compensatie voor de Palestijnse vluchtelingen.

Arafat weigerde, omdat hij het 'recht' van meer dan 4 miljoen Palestijnen om 'terug te keren' naar Israel niet op zou geven. Israel kan hier natuurlijk nooit mee akkoord gaan, aangezien het dan een Palestijnse staat wordt.
    "I would remind you that extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue!"
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarius Bekijk bericht
    Zet Google Earth eens op. Zoom eens in!

Dikke ². Systematisch bewijs voor Israelische schuld ontkennen of weerleggen met loze argumenten is wel een beetje verregaand.
    Die loze argumenten zijn anders wel onderbouwd, en ik zie niemand hier die ze weerlegt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
    Wat is de militaire infracstructuur van een Hamas-lid? Een AK, rocketlauncher en een mortiergranaat en de plaatselijke straatsteen? Wat is daar opstellen aan? Hit and run. Morgen een granaat afschieten vanuit de woestijn, overmorgen vanop de markt.
    Wow, ik zou zeggen, doe eens wat meer opzoekingswerk.
    Opslagplaatsen voor Qassam-raketten, werkplaatsen voor raketten en bommen te maken, wapenopslagplaatsen, munitieopslagplaatsen, opleidingscentra voor Hamas-militanten, barakken voor Hamas-militanten, etc...
    "I would remind you that extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue!"
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTM Bekijk bericht
    Arafat weigerde, omdat hij het 'recht' van meer dan 4 miljoen Palestijnen om 'terug te keren' naar Israel niet op zou geven. Israel kan hier natuurlijk nooit mee akkoord gaan, aangezien het dan een Palestijnse staat wordt.
    En gelijk had hij. Oude Palestijnse mannen lopen nu nog altijd met de sleutel van hun oud huis rond in de hoop ooit te kunnen terugkeren en dat is inderdaad hun recht.
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De onderhandelingen in Camp david zouden zelf door Abbas afgekeurd worden, als dat aanvaard werd zou dat betekenen dat oa Ramalah omsingeld werd door Israelische nederzettingen, het zuiden van Palestina zou quasi volledige afgescheiden worden van Noord Palestina. Zelf oost-jeruzalem zou worden afgesneden van alle andere gebieden, is het dan niet logisch dat ze dat bod afslaan...
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

Thallyos's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tuurlijk ga ik daarmee akkoord. Israel ook trouwens, kijk maar hoe ze de Sinaï (met oliebronnen) teruggegeven hebben aan Egypte in ruil voor vrede.
    Maar die 'in ruil voor vrede' is heel belangrijk.
    Daar drijf je het wel heel erg ver. Er lag een voorstel op tafel waarbij Palestine 91% van de gebieden zou terugkrijgen, maar slechts op lange termijn. Dat terwijl verwacht werd dat Hamas stante pede ontmanteld zou worden. Zowat iedereen met wat inzicht ziet in dat dit een onredelijk voorstel is.
    Nothing to see here, please, continue elsewhere...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Wow, ik zou zeggen, doe eens wat meer opzoekingswerk.
    Opslagplaatsen voor Qassam-raketten, werkplaatsen voor raketten en bommen te maken, wapenopslagplaatsen, munitieopslagplaatsen, opleidingscentra voor Hamas-militanten, barakken voor Hamas-militanten, etc...
    Nogmaals er is geen plaats in de Gaza-strook en als er dan toch zoveel plaats is in de woestijn volgens jou kunnen ze evengoed een gebouw/barak maken met op een dak een spandoek "hier maken wij bommen" . Een militair brein zoals jou zou dat toch moeten doorzien?
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En gelijk had hij. Oude Palestijnse mannen lopen nu nog altijd met de sleutel van hun oud huis rond in de hoop ooit te kunnen terugkeren en dat is inderdaad hun recht.
    Nee, toch niet. In de overgrote meerderheid van de gevallen hebben ze ofwel zelf gekozen om daar weg te gaan, ofwel is hun verteld om hun biezen te pakken en op te hoepelen door ARABISCHE legercomandanten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    De onderhandelingen in Camp david zouden zelf door Abbas afgekeurd worden, als dat aanvaard werd zou dat betekenen dat oa Ramalah omsingeld werd door Israelische nederzettingen, het zuiden van Palestina zou quasi volledige afgescheiden worden van Noord Palestina. Zelf oost-jeruzalem zou worden afgesneden van alle andere gebieden, is het dan niet logisch dat ze dat bod afslaan...
    Euh...nee?!
    Ze mogen blij zijn dat ze nog een land krijgen.

Palestijnen vochten aan de verliezende zijde in WOI en WOII. Daarna zijn ze verloren in talloze oorlogen van agressie tegen Israel (die zij gestart hebben), en nog worden ze als gelijkwaardige onderhandelingspartner behandeld.
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zal maar aannemen dat je niet weet waarover je praat, en de deal uitleggen:
    Barak bood aan om de Palestijnen heet de Gazastrook te geven, en 94-96% van de Westelijke Jordaanoever.
    Die 4-6% die Israel hield, was onbewoond woestijngebied dat nodig was voor haar verdediging. In ruil voor die 4-6% zou Israel echter wel 1-3% van haar land aan de Palestijnen geven (ik moet je niet vertellen dat Israel beduidend groter is dan de Gaza-strook, dus bedenk dat we hier met percenten werken).
    Dit was dus duidelijk volgens Resolutie 242.

Israel zou ook 30 miljard (!!!) dollar aan de Palestijnse staat geven als compensatie voor de Palestijnse vluchtelingen.

Correctie Palestina zou 73% krijgen en dat zou eventueel uitgebreid kunnen worden binnen de 25 jaar naar 96%. Let op het woord "kunnen"
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee, toch niet. In de overgrote meerderheid van de gevallen hebben ze ofwel zelf gekozen om daar weg te gaan, ofwel is hun verteld om hun biezen te pakken en op te hoepelen door ARABISCHE legercomandanten.

Als vluchteling kies je zelf om weg te gaan? Ze hadden geen andere keuze. Als ik ooit mijn huis moet verlaten wegens een oorlog zal ik ook wel willen terugkeren hoor.
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thallyos Bekijk bericht
    Daar drijf je het wel heel erg ver. Er lag een voorstel op tafel waarbij Palestine 91% van de gebieden zou terugkrijgen, maar slechts op lange termijn. Dat terwijl verwacht werd dat Hamas stante pede ontmanteld zou worden. Zowat iedereen met wat inzicht ziet in dat dit een onredelijk voorstel is.
    Niet zo onredelijk. Dat Hamas ontwapend wordt is maar logisch, aangezien het een terroristische organisatie is die het maar niet kan laten om zelfs tijdens bestanden Israelische burgers aan te vallen.
    Dat het gebied geleidelijk aan teruggegeven wordt is ook maar logisch, aangezien het verhuizen van duizenden burgers nu eenmaal tijd vraagt.

Nogmaals er is geen plaats in de Gaza-strook en als er dan toch zoveel plaats is in de woestijn volgens jou kunnen ze evengoed een gebouw/barak maken met op een dak een spandoek "hier maken wij bommen" . Een militair brein zoals jou zou dat toch moeten doorzien?
    Nogmaals, er is wel plaats in de Gazastrook. Ik begrijp niet waarom je op deze belachelijke stelling blijft hameren terwijl je het makkelijk zelfs kan zien met Google Earth.

Je tweede argument is al helemaal belachelijk. Tuurlijk is het dan makkelijk voor Israel om die doelen te raken, maar daar gaat het niet om. Met die gedachte in het achterhoofd kan elk land haar militaire installaties beter zo dicht mogelijk bij burgerdoelwitten plaatsen.
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nogmaals, er is wel plaats in de Gazastrook. Ik begrijp niet waarom je op deze belachelijke stelling blijft hameren terwijl je het makkelijk zelfs kan zien met Google Earth.
    In Siberië was toch ook plaats genoeg voor een Joods land...

Er is een verschil tussen gebied en leefbaar gebied e....
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Correctie Palestina zou 73% krijgen en dat zou eventueel uitgebreid kunnen worden binnen de 25 jaar naar 96%. Let op het woord "kunnen"
    Nee, na 10 tot 15 jaar zou dat gebeuren. Let op het ontbreken van het woord 'kunnen'.

Als vluchteling kies je zelf om weg te gaan? Ze hadden geen andere keuze. Als ik ooit mijn huis moet verlaten wegens een oorlog zal ik ook wel willen terugkeren hoor.
    Nee hoor. Het waren de Arabieren die Joodse burgers in dorpen die ze veroverden in koelen bloede vermoorden. Het waren de Arabieren die de Palestijnse burgers vertelden dat de Joden verkrachtend en vermoordend aan het oprukken waren, toen de Haganah eindelijk in het offensief kon gaan.
    Het waren de Joden die de bevolking relatief goed behandelden.

Niet vergeten trouwens dat het de Arabieren waren, niet de Israelis, die de oorlog van 1948 gestart hebben.
    Als zij dan achteraf moeten vluchten: pech!
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In Siberië was toch ook plaats genoeg voor een Joods land...

Er is een verschil tussen gebied en leefbaar gebied e....
    Alsof een open plek woestijn enkele kilometers van een druk bewoond stuk woestijn niet leefbaar is.
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ze mogen blij zijn dat ze nog een land krijgen.

Palestijnen vochten aan de verliezende zijde in WOI en WOII. Daarna zijn ze verloren in talloze oorlogen van agressie tegen Israel (die zij gestart hebben), en nog worden ze als gelijkwaardige onderhandelingspartner behandeld.
    Dus als een of andere bevolkingsgroep hier morgen binnenvalt met de boodschap dat volgens een of ander boekje zij een paar duizend jaar geleden aan de oevers van de Noordzee woonden en ons vertellen om op te hoepelen, waarop wij een oorlog tegen hen beginnen die we verliezen, zou jij het gerechtvaardigd vinden dat we ons eigen land niet meer binnen mogen?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Je tweede argument is al helemaal belachelijk. Tuurlijk is het dan makkelijk voor Israel om die doelen te raken, maar daar gaat het niet om. Met die gedachte in het achterhoofd kan elk land haar militaire installaties beter zo dicht mogelijk bij burgerdoelwitten plaatsen.
    Belachelijke stelling? Nja er is hier al een kaart gepost van de bevolkingsdichtheid en jij blijft hameren op google earth.

Hamas is dan ook geen "echt leger". Ze hebben amper iets om hun militaire infractstructuur te verdedigen. Dus als je logisch nadenkt zou het extreem dom zijn van de hamas leden om in de woestijn te trekken en daar bommen te maken als je weet dat je vijand de nieuwste technologie heeft en elke beweging van je kan zien
    no votes  

Pagina 5 van 115 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten