Pagina 3 van 115 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    Unkn0wn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met mensen tiens .... 1 zelfmoordterrorist is stukken gevaarlijker dan 50 raketaanvallen samen .... Moesten groeperingen in Palestina plots een gecoordineerde aanval inzetten, gebruik makend van honderden zelfmoord terroristen, dan schiet er van Israel alles samen niet veel meer over.
    Welke zever is dit nu weer. Als Israel wil dan veegt het met 1 gecoordineerde luchtaanval gans Gaza van de kaart. En ik kan u verzekeren dat dit veel meer schade zal aanrichten dan een groep zelfmoordterroristen. Gelukkig beseffen ook de Israeli's tenminste dat dit onaanvaardbaar zou zijn. (Hoewel de huidige aanvallen op Gaza ook niet moeten onderdoen)

Israel MOET zich profileren als een no-bullshit land of ze worden gewoon onder de voet gelopen.
    Er is een verschil tussen u zelf verdedigen en nodeloos op belachelijk grote schaal vergeldingen uit te voeren. Wat Israel doet is niet goed te praten en zal het conflict enkel aanwakkeren.

En daarbij, het territoriale is maar een deel van de ganse problematiek imo.
    Je moet daar nog eens een ferme scheut godsdienst extremisme overgieten en je hebt een kruidvat dat overvol is.
    Klopt niet, had Israel bij wijze van spreken ergens in een eiland in de Caraïbische zee gelegen dan zou er ook geen sprake zijn geweest van eender welk conflict tussen joden en moslims. Om maar te zeggen, het moslim fundamentalisme zelf is in principe maar een lege schelp en wordt pas een 'gevaar' wanneer zij gecombineerd werd met een bepaald conflict zoals de kwestie palestina, het westers imperialisme, etc

Het is tijd dat wereldverbeteraars begrijpen dat je niet alles kan oplossen door te praten ...
    Veel meer zal je allesins niet bereiken met de huidige aanpak. Your point?
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ja, en pakweg het Vlaams Parlement ligt ergens op den boerenbuiten.
    het zijn "overheidsgebouwen", natuurlijk liggen die in de steden.

It's funny cause it's true :d
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    den-kimi heeft overschat aan gelijk. Beide willen hetzelfde gebied en geen van beide wilt het opgeven. Dat komt nooit goed. Er is nog nooit een 2-staten oplossing geweest waarin Israel iets significant moest opgeven. Als Israel alles accepteert, laten we anders de Palestijnen de politieke macht geven. Lol. Dat gaat zeker goed komen.
    Neen, de Palestijnen willen het hele gebied, terwijl Israel al meerdere keren akkoord is gegaan met een twee-staten oplossing.

Aan de ene kant heb je domme holbewoners,
    Wow, racisme, wat een sterk punt heb je daar zeg(!)

aan de andere kant 1 van de meest racistische staten sinds het 3de rijk (het toppunt van ironie dan nog) en tussenin veel sukkelaars. Dat komt nooit goed.
    Juist ja, het is Israel, die voor een twee-staten oplossing ijvert, dat de racistische partij is. Niet de Palestijnen die hun kinderen indoctrineren om zoveel mogelijk Joden (niet Israelis, maar Joden) te vermoorden. Dat moet je me toch eens uitleggen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00tw00t Bekijk bericht
    GTM is trg :o
    Niet echt, het is blok. Maar dit onderwerp kon ik gewoon niet laten liggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zikje Bekijk bericht
    Uiteraard heeft Israël het recht om zich te verdedigen tegen raketaanvallen. Ik vraag me alleen af hoe ze dat denken te doen door willekeurig hier en daar te bombarderen. Dit is gewoon een straf, en zo goed als zeker in kleine mate voor de echte daders, in grote mate voor de gewone burgers.

Zo gaat het nu al tientallen jaren, en er gaat volgens mij niet direct verandering in komen.
    Willekeurig he? Juist ja, die veertig tal Hamas-gebouwen die geraakt zijn, dat was allemaal puur toevel.
    Het zijn de Palestijnen die opzettelijk burgers tot doelwit kiezen, niet Israel!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    en waarmee gaat Palestina een grootschalige aanval inzetten?

ja, en pakweg het Vlaams Parlement ligt ergens op den boerenbuiten.
    Juist ja, Vlaanderen is dan ook een terroristische organisatie. Prachtige vergelijking.

het zijn "overheidsgebouwen", natuurlijk liggen die in de steden. waar gaat ge die anders zetten? Hamas doet ook wel meer dan mensen opleiden tot terroristen he, dat is daar zo'n beetje het OCMW. ge kunt dan moeilijk die gebouwen (ook scholen bvb) 10 km buiten de stad gaan zetten, omdat Israel af en toe eens een groot revanche-bombardement wil doen, en ze niet goed kunnen mikken.
    Bullshit. Hamas heeft evengoed troepen-barakken (nuja, troepen...terroristen) of communicatiecentra voor haar niet zo vredelievende onderdelen (je weet wel, die die de Joden de zee in willen drijven) in het midden van dichtbevolkte gebieden liggen.
    Denk jij dat Israel militaire bases bouwt midden in een stad? NEE! Niet dat het veel zou uitmaken, aangezien de Palestijnen toch niet op militaire doelwitten schieten, maar liever burgers op de korrel nemen.

het is een ingewikkeld conflict, maar zomaar de schuld op Hamas schuiven, en Israel volledig vrij pleiten is dikke bullshit. Israel weet ook dat ze beschermd worden door het westen, en ze gaan maar al te graag hard door. er bestaan àndere methodes om Hamas aan te pakken, maar daar denken ze niet eens aan
    Kom, wie A zegt moet B zeggen. Wat zijn dan andere methodes om Hamas aan te pakken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door den-kimi Bekijk bericht
    imo is dit enorm naief. israel weet goed genoeg dat ze nooit zullen kunnen (willen) samenleven met de palestijnen, dus moeten ze een andere oplossing zien te vinden. ik denk dat de enige reden waarom gaza nog niet met de grond gelijk gemaakt is, de angst voor de publieke opinie is.
    Jij denkt...? Wat een argument. Proficiat. Ik trek me bij deze terug uit de discussie(!)

als ze alle palestijnen zouden uitroeien zouden ze zich niet meer kunnen wegsteken achter de holocaust.
    Ah, nog zo'n cliché-argument dat zomaar zonder enige onderbouwen telkens naar voor gebracht wordt. Jaja, weer dichter bij de eindstreep, proficiat!

daarbij, er is nog nooit een degelijk onderhandeld vredesvoorstel gekomen, tenzij ge natuurlijk het verdrag van versailles ook een goed vredesvoorstel vindt. uiteindelijk komt het er altijd op neer dat israel veel voordelen krijgt.
    Bullshit, informeer jezelf vooraleer je zulke uitspraken doet.
    In zowel het voorstel van de Peel-commissie in 1937 als het VN voorstel van 1947 was Israel een klein staatje in het noorden van Palestina, dat enkel gebieden omvatte waar de Joden een meerderheid vormden.

eigenlijk kunt ge het een beetje vergelijken met de getto's uit WO2. als 1 bewoner een duitser vermoordde werden er meteen honderden bewoners gedood als vergelding. moeten we dan ook zeggen dat het de schuld van de bewoners en niet die van de duitsers is? ah ja, want uiteindelijk zijn het de bewoners die begonnen zijn met het geweld. en ge kunt ook niet zeggen dat de duitsers slecht zijn, want anders hadden ze al lang het getto met de grond gelijk gemaakt.
    Nee, aangezien Israel haar aanvallen niet op burgers richt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eoz Bekijk bericht
    Bullshit, gij zijt de ongeïnformeerde ze. De enige keer dat Israel een oplossing wilde was in 1949,
    Ik denk dat je 1947 bedoelt.
    Je vergeet (waarschijnlijk heb je nog nooit van deze dingen gehoord, maar bon, ik ben de ongeïnformeerde) 1917, 1937 en natuurlijk: 2000 (waar de Palestijnen alles aangeboden kregen wat zij en de internationale gemeenschap vroegen, maar waar Arafat weigerde omdat er dan nog altijd een Israel zou bestaan).

sinds de jaren '60 boycotten ze onophoudelijk vredesgesprekken met palestina,
    Extra-ordinary claims require extra-ordinary evidence. Zo'n sterke uitspraak schreeuwt om bewijs!

dat er ondanks alles, verrassend koelbloedig onder blijft.
    Jaja, heel koelbloedig.
    Duizenden Israelis dood door Palestijnse zelfmoordaanslagen (gericht op onschuldige burgers), duizenden meer dood door de talloze offensieve oorlogen dat de buurlanden samen met de Palestijnen tegen Israel gevoerd, en verloren, hebben.
    Koelbloediger kan niet.

Israel heeft talloze keren VN-resoluties,
    Zoals 242?

amnesty international oproepen, uitspraken van het internationaal strafhof,... doelbewust aan zijn laars gelapt.
    Omdat, als Israel naar die biased uitspraken zou luisteren, er vandaag de dag geen Israel meer zou bestaan.

Er heerst in de wereld unaniem (met uitzondering van VS natuurlijk) consensus dat Israel oorlogsmisdaden (en imo: terrorisme) begaat.
    Wat de publieke opinie daarvan vindt interesseert mij geen zak. Ik wil bewijs zien!

Na Nuremberg en Tokio hebben we nood aan tribunalen in Washington en Tel Aviv. Wat Israel doet is een immense bedreiging voor de wereldveiligheid. Dit is ronduit terrorisme
    Juist ja, Israel doet aan terrorisme. Die raketten en zelfmoordaanslagen van de Palestijnen, dat is allemaal niet belangrijk, wat dat zijn toch maar domme Arabieren he?

en volkerenmoord.
    Eens te meer, bewijs?

Genocide rechtvaardigt genocide niet! En dat is precies wat Israel doet,
    Juist ja. Als Israel dat zou doen, waren er al decennia lang geen Palestijnen meer in Palestina.

onder de valse vlag van anti-semitisme en zelfverdediging.
    VALSE vlag? Dat moet je me toch eens uitleggen.

Er moet geen bestand komen,
    Dit is waar ik eigenlijk zou moeten stoppen met lezen (en vooral antwoorden), maar bon.

wat insinueert dat Israel deels gelijk zou krijgen,
    Juist ja. Want het is Israel die telkens haar buurlanden aanviel. Het is Israel die intifada's uitriep. Het is Israel dat weigert om te onderhandelen zolang de tegenpartij een staat toegezegd krijgt.

[QUOTE]Israel moet militair terug op zijn plaats gezet worden door de VN, juist zoals Duitsland dat heeft ondergaan in '45. En Duitsland is er alleen maar beter en vredelievender door geworden, Nee, De VN moet haar pro-Palestijn standpunt laten varen, en met objectieve bril naar het conflict kijken. De speciale status die Palestijnse vluchtelingen krijgen in de VN helpt ook al niet.
    De speciaal aangepaste definitie van vluchteling die speciaal voor de Palestijnen werd gemaakt nog minder.

In de wetenschappelijke literatuur is er een zeer belangrijke groep die voorbij de propaganda kijkt. Lees eens iets over de kwestie, voor ge commentaar geeft aub.
    Chomsky - Mislukte staten
    Chossudovsky op video google - War on terror
    Chomsky op youtube met tal van videos over palestina.
    Die is grappig. Straks kom je nog met Edward Said af.
    Chomsky is een van de grootste leugenaars ooit als het op dit onderwerp aankomt. Ik stel voor dat je "Righteous Victims" van Benny Morris eens leest. Ironisch genoeg wordt dit boek vaak gebruikt door Chomsky, enkel liegt hij dat hij zwart ziet als het over de inhoud gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht

Israel heeft een gigantisch leger en steun van de VS, met een paar extremisten gaat Palestina er niet veel aan kunen doen hoor...
    Israel heeft die militaire superioriteit over haar buurlanden omdat Israel anders onder de voet gelopen wordt, waarna haar burgerbevolking op brutale wijze zal worden afgeslacht.

Israel is een "no-bullshit land" omdat ze zich boven de wet stellen en zich alles permitteert, Palestina is één groot concentratie-kamp geworden door hun ILLEGALE kolonies.
    Nee, Israel is een no-bullshit land omdat ze simpelweg willen overleven.
    Palestina is één groot concentratie-kamp omdat de Palestijnse leiders weigeren te onderhandelen met Joden.

Door te praten was het al lang opgelost als Israel niet zo zelfzuchtig was geweest, als er niet gepraat wordt wat gaan we dan doen Palestina gewoon uitroeien ofwat, in 1940 is daar ook iemand meer begonnen en toen waren de Joden zelf het doelwit...
    Inderdaad, door te praten was het al lang opgelost geweest. Spijtig genoeg zijn het de Palestijnen die weigeren te praten, en Israel dat bijna wanhopig elke voorgestelde oplossing door de bemiddelende partijen (zij het in 1917, 1937, 1947 of 2000) accepteert.
    "I would remind you that extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue!"
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Toch tijdelijk welkom terug GTM. Ik zal straks es zien of ik deftig op je post kan antwoorden. Nu heb'k geen tijd.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag ik u erop wijzen dat die vredesonderhandelingen in 2000 nog altijd aan de gang waren toen Sharon het opeens nodig vond de Palestijnen te schofferen door de Tempelberg te bezoeken?

EDIT: En voor de rest, zelfde antwoord als Conradus. Tis blok voor iedereen.
    EDIT2: Mijn punt klopt niet helemaal, vredesonderhandelingen waren toen net afgesprongen. Neemt niet weg dat het nog altijd enorm provocerend was op een compleet ongepast moment.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Mag ik u erop wijzen dat die vredesonderhandelingen in 2000 nog altijd aan de gang waren toen Sharon het opeens nodig vond de Palestijnen te schofferen door de Tempelberg te bezoeken?

EDIT: En voor de rest, zelfde antwoord als Conradus. Tis blok voor iedereen.
    EDIT2: Mijn punt klopt niet helemaal, vredesonderhandelingen waren toen net afgesprongen. Neemt niet weg dat het nog altijd enorm provocerend was op een compleet ongepast moment.
    Je hebt het al in je EDIT gezet, de vredesonderhandeling waren toen net gedaan. Arafat was weggewandeld nadat hij zijn historische kans had gemist. Hetzelfde liedje weeral. Israel doet een genereus voorstel, de Palestijnen reageren niet eens, en beginnen met massale aanslagen tegen onschuldige burgers.
    Dat Sharon's bezoek aan de tempelberg (wat trouwens zijn goed recht was) de aanleiding was voor de intifada, is trouwens ook al lang ontkracht, niet in het minst door de Palestijnse minister van communicatie:
    "The PA had begun to prepare for the outbreak of the current Intifada since the return from the Camp David negiotiation, by request of President Yasser Arafat, who predicted the outbreak of the Intifada as a complementery stage to Palestinian steadfastness in the negotiations, and not as a specific protest against Sharon's visit to Al-Haram Al-Qudsi..."
    Sharon wilde met zijn bezoek trouwens een (toegegeven, niet zo subtiel) punt maken. In de jaren dat de Arabieren Jerusalem controleerden, mochten Joden de religieuze plaatsen niet bezoeken. Vanaf dat de Joden Jerusalem controleerden, mocht iedereen die plaatsen bezoeken.
    Als de Palestijnen ooit de macht over Jerusalem zouden heroveren, dan zouden Joden in het beste geval de Tempelberg niet meer mogen bezoeken.
    "I would remind you that extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue!"
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De tweestatenoplossing waar Israël mee akkoord wil gaan is wel een belachelijke oplossing waarbij de Palestijnen (de eigenlijke bewoners van het gebied waar Israël nu is) hier en daar een lapje droge grond krijgen. En dat Israël ondertussen op de gebieden die ze sowieso aan de Palestijnen zouden moeten geven nieuwe nederzettingen blijven bouwen, zullen we ook maar vergeten.
    En waar zou Hamas (wat een terroristische organisatie is, akkoord) anders hun gebouwen moeten zetten? Zoals reeds aangehaald heeft de Gazastrook een bevolkingsdichtheid van meer dan 4000 inw/km².
    no votes  

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    staatsterrorisme van de bovenste plank. Momenteel gebeurd het iets minder subtiel nl met bommen of met bulldozers.

Imo is het niet verwonderlijk te noemen dat Hamas aanhang krijgt in de Gazastrook als je met miljoenen op een hoop moet wonen en amper hulp krijgt en als je blij mag zijn als je water en electriciteit krijgt. In het ziekenhuis in de Gazastrook moeten de Palestijnen zelf in staan voor de beademing van de zieken via een rietje wegens het afsluiten van de electriciteit want zie maar dat er daar een terrorist in dat ziekenhuis ligt
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn punt is gewoon dat uw visie nogal eenzijdig is, terwijl het probleem overduidelijk van twee kanten komt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YaMo Bekijk bericht
    De tweestatenoplossing waar Israël mee akkoord wil gaan is wel een belachelijke oplossing waarbij de Palestijnen (de eigenlijke bewoners van het gebied waar Israël nu is) hier en daar een lapje droge grond krijgen.
    Bullshit. De Palestijnen krijgen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en Israel garandeerd vrije transit van goederen en mensen tussen die twee gebieden.
    Dat de Palestijnen niet meer krijgen, ligt enkel en alleen aan hun. Als je de verliezende partij bent in talloze oorlogen, moet je van de onderhandelingen niet veel verwachten.
    In 1937 en 1947 kregen de Palestijnen nog gigantisch veel grond (relatief) in wat nu zuidelijk Israel is.

En dat Israël ondertussen op de gebieden die ze sowieso aan de Palestijnen zouden moeten geven nieuwe nederzettingen blijven bouwen, zullen we ook maar vergeten.
    Toen Ehud Barak aanbood om alle vestigingen in Palestijnse gebieden te verwijderen (als onderdeel van de onderhandelingen van 2000) weigerden de Palestijnen nog om te onderhandelen.

En waar zou Hamas (wat een terroristische organisatie is, akkoord) anders hun gebouwen moeten zetten? Zoals reeds aangehaald heeft de Gazastrook een bevolkingsdichtheid van meer dan 4000 inw/km².
    Let me get this straight...beweer jij nu echt dat er geen niet-bewoonde plaatsen meer zijn in de Palestijnse gebieden in Gaza???
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTM Bekijk bericht
    Bullshit. De Palestijnen krijgen Gaza en de Westelijke Jordaanoever, en Israel garandeerd vrije transit van goederen en mensen tussen die twee gebieden.
    Dat de Palestijnen niet meer krijgen, ligt enkel en alleen aan hun. Als je de verliezende partij bent in talloze oorlogen, moet je van de onderhandelingen niet veel verwachten.
    In 1937 en 1947 kregen de Palestijnen nog gigantisch veel grond (relatief) in wat nu zuidelijk Israel is.
    Wat zijn ze met die grond als ze systematisch toch weer worden gekoloniseerd? En de kolonisatie gaat nog altijd verder, in het ene gebied worden de Joden buitengezet door hun regering maar dan beginnen ze gewoon aan een andere gebied. Een straatje zonder eind

Let me get this straight...beweer jij nu echt dat er geen niet-bewoonde plaatsen meer zijn in de Palestijnse gebieden in Gaza???
    De Gazastrook is zo goed als overbevolkt ja . 3500 à 4000 mensen op een Km². De overgrote meerderheid zijn dan nog eens vluchtelingen uit andere gebieden maar die komen ook van de regen in de drop gezien hulp met mondjesmaat binnenkomt in de Gazastrook.
    Laatst gewijzigd door Gentille; 28 december 2008 om 15:57
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Smile

....
    Gij gaat als iemand die 21 jaar is, nog geen enkele studie heeft afgerond, beweren dat Chomsky een internationaal gehuldigd taalkundie ne leugenaar is, kom eens met een concreet bewijs? sorry maar zo nemen de mensen u niet serieus hoor

Trouwens Israel is wel het land die de onderhandelingen zolang hebben uitgesteld tot Arafat het loodje gelegd had, vanaf dan hadden ze vrij spel,toen Arafat verkozen werd in Palestina was de VS en Israel eerst tegen de uitslag gekant omdat dit niet in hun plan paste, maar ze konde geen nieuwe verkiezingen eisen omdat Arafat zeker opnieuw zou winnnen, dus moesten ze het wel met hem doen, vanaf die dag heeft Israel de gesprekken maar uitgesteld...

Wie heeft er trouwens oa in 1976 zijn veto gesteld tegen de twee staten oplossing opgesteld door Syrië, jawel de Verenigde Staten. Dat voorstel werd door de PLO goedgekeurd, het had alle punten van reso 242.

De andere voorstellen waren gewoon niet leefbaar voor Palestina, er werd nooit een woord gerept over de rechten die de Palestijnen zouden krijgen bij zo'n akkoord

Arafat was de sleutel tot succes alleen paste dat niet in de kraam van de VS
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

GTM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Mijn punt is gewoon dat uw visie nogal eenzijdig is, terwijl het probleem overduidelijk van twee kanten komt.
    Mijn visie is helemaal niet eenzijdig, dat lijkt alleen maar zo omdat het enkel over de huidige aanvallen van Israel gaat, en omdat hier blijkbaar gigantisch veel mensen zijn die het nodig vinden om van Israel een gereïncarneerd Nazi-Duitsland te maken.

Ik ben evengoed tegen de Israelische 'settlements' in de Palestijnse gebieden, maar dat neemt niet weg dat Israel bereid is om die plaatsen op te geven in ruil voor vrede.
    Ik vind evengoed dat Sharon zijn punt op een veel subtielere en minder provocerende manier had kunnen maken dat de Tempelberg te bezoeken, maar dat neemt niet weg dat hij dat recht had, dat de Palestijnen sowieso met de intifada zouden begonnen zijn, en bovenal: dat de Palestijnen tegen zo'n provocatie maar moeten tegenkunnen. Grappig dat iedereen hier roept om gematigde antwoorden van Israel, maar als ze denken dat de Palestijnen talloze zelfmoordaanslagen uitvoeren omdat een Israelisch staatshoofd een bezoek brengt aan een belangrijk Joods (o.a.) monument, dan is alles OK.
    ~~Barry Goldwater~~
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als Israël echt zo tegendraads is als sommigen hier beweren, als ze toch genocide plegen à volonté, als het toch een 2de nazi-Duitsland is, waarom bestaat er dan nog een "palestina"? Israël is namelijk in staat om heel Palestina met de grond gelijk te maken.
    Ik denk dat ze ook in dit recent conflict veel geduld hebben gehad en herhaaldelijk geweldloos hebben aangedrongen op het staken van de aanvallen. De Israëlische regering komt door die continue aanvallen ook onder druk te staan van hun eigen bevolking. Ze moesten IETS doen, je kunt niet gewoon staan kijken en nogmaals beleefd vragen om alstublieft te stoppen want met Hamas kun je duidelijk niet praten. Wat schiet er dan nog over?

Een tegenaanval is dus volledig te rechtvaardigen. De grootte van die tegenaanval is natuurlijk wel wat zwaar, dat ontken ik niet. Misschien kwestie van een krachtig signaal te stellen.
    no votes  

Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Gij gaat als iemand die 21 jaar is, nog geen enkele studie heeft afgerond, beweren dat Chomsky een internationaal gehuldigd taalkundie ne leugenaar is, kom eens met een concreet bewijs? sorry maar zo nemen de mensen u niet serieus hoor

ja daar zegt ge het, 'taalkundige'. Alsof ie op politiek vlak compleet neutraal is.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing
    no votes  

Pagina 3 van 115 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten