iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Lacor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol weet je wel wat je 7%inhoud welke bedrijven er deel van uitmaken? Weet je hoe men op die 7% is gekomen hoe heeft men dat statistisch verwerkt,...? Eigenlijk gebruik je een cijfer waar je niets over weet... hoe weet je dan in hemelsnaam dat het klopt? Je hebt geen enkel bewijs voor het feit dat jou cijfer klopt, je weet zelfs niet hoe men aan dat cijfer komt.
    Grappig dat jij het cijfer gebruikt en nogmaals leer eens wat denken, je haalt deel van economie, en de defensie uitgaven door elkaar.

Om het cru te stellen israel kan 50% van zijn BNP uitgeven aan zijn leger en dat kan 0% van de israelische economie zijn. Dat zegt dus NIKS.

Neen het maakt weinig tot niets uit aangezien ze voor een groot deel afhankelijk zijn van die industrie en oorlogsvoering. Het ging trouwens ook over dat de oorlog functioneel is voor Israël, het ging over WAR=MONEY,...
    neen dat probeerde je er later van te maken omdat je weet wat je uitkraamt onzin is. Je kan dat blijven proberen maar ik was erg duidelijk waar het over ging.

En al je geleuter over statistieken veraderd niks aan het feit dat gewoonweg nog niks hebt kunnen bewijzen van wat je zegt.
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)
    no votes  

Ikben's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat jij niet begrijpt is dat hiervoor bewijzen geven niet echt mogelijk is... Bewijzen geef je niet in enkele regels maar bouw je systematisch op. Bewijzen verkrijg je door jaren onderzoek en literatuur studies.

Wat is jou bewijs? Een nietszeggend cijfer dat je zelfs niet kan verklaren. Ik kan het nog honderdkeer zeggen jou cijfer is geen bewijs. Het zegt niets over het belang op politiek, globaal, economisch vlak. Lees aub mijn boek al is het 3pagina's je gaat dan zien wat een bewijs is!

De discussie ging wel over war is money, het is er welliswaar later bij gekomen door iets wat jij hebt gezegd. Maar je hebt gelijk men vecht voor veiligheid en vrijheid geld speelt geen rol. Niemand verdient aan oorlog iedereen verliest er aan daarom dat er zoveel oorlog is om te verliezen.
    Laatst gewijzigd door Ikben; 16 februari 2009 om 11:58
    "It's dangerous to be sincere unless you're also stupid"
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat is jou bewijs? Een nietszeggend cijfer dat je zelfs niet kan verklaren.
    Ik hoef dan ook niks te bewijzen, het was JIJ die afkwam dat israel een oorlogindustrie was en dus profiteerde van deze oorlog.

En idd je hebt een heleboel nikszeggende cijfers erbij gehaald, meestal dan nog uit context gerukt.

Ik zeg het nogmaals lees gewoon de boek die ik hier al 3keer heb gepost die legt alles uit met BEWIJZEN. Geen cijfer materiaal neen echt bewijzen wetenschappelijk opgebouwt, geschreven door echte wetenschappers!
    Ok heb het hier voor mij, zeg eens welke pagina's. En nee "lees het boek" is onzin. Als jij het glezen hebt weet je welke relevant zijn.

De discussie ging wel over war is money, het is er welliswaar later bij gekomen door iets wat jij hebt gezegd. Maar je hebt gelijk men vecht voor veiligheid en vrijheid geld speelt geen rol. Niemand verdient aan oorlog iedereen verliest er aan daarom dat er zoveel oorlog is om te verliezen.
    Neen de discussie was niet "war is money" het was "oorlog voor israel is money voor israel". Wat onzin is en blijft. Nu zwak je dat af naar iets algemeen en niks zeggend (ook voor belgische bedrijven zal de oorlog in gaza geld opgebracht hebben, zegt niks)
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)
    no votes  

Ikben's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k995 Bekijk bericht
    Ik hoef dan ook niks te bewijzen, het was JIJ die afkwam dat israel een oorlogindustrie was en dus profiteerde van deze oorlog.

En idd je hebt een heleboel nikszeggende cijfers erbij gehaald, meestal dan nog uit context gerukt.
    Ik heb nergens een cijfer gebruikt buiten bedragen die ik uit mijn hoofd weet.

Ok heb het hier voor mij, zeg eens welke pagina's. En nee "lees het boek" is onzin. Als jij het glezen hebt weet je welke relevant zijn.
    De belangrijkere delen zijn het hoofdstuk over wapendollar-petrodollar coalitie waarin wordt uitgelegt hoe het verkopen van wapens en olie samenhangt en elkaar wederzijdsbeinvloed. Het samenspel van Nederland, UK en de VS met Israël wordt in dat hoofdstuk ook uit de doeken gedaan. Je zal ook merken dat oa Rothschilds hierin een belangrijke rol spelen. Het voor mij 2de belangrijkste deel is waarin wordt uitgelegt hoe conflict inflatie toch kan leiden tot accumulatie van het kapitaal.
    Het is wel een puur economisch boek, je zal dus regelmatig enig opzoekingswerk moeten gaan doen over bijvoorbeeld Von Hayek(via dit boek heb ik hem leren kennen), Hirschman en andere economonen.

Neen de discussie was niet "war is money" het was "oorlog voor israel is money voor israel". Wat onzin is en blijft. Nu zwak je dat af naar iets algemeen en niks zeggend (ook voor belgische bedrijven zal de oorlog in gaza geld opgebracht hebben, zegt niks)
    Nochthans is Israël geovelueerd van een agro-cultuur naar een welvaartstaat net dankzij al de oorlog. In jouw mooie theorie waarin men oorlog voert voor vrijheid en gerechtigheid en men er niets aan verdient, zou Israël nu volledig faiet staan.
    Als je even logisch nadenkt snap je toch zelf ook wel dat men niet zo'n grote militaire actie zou ondernemen als men er niets uithaalt. Waarom zou je miljarden dollars ipv 100miljoen weg gooien omdat Hamaz enkele raketjes schiet?
    Laatst gewijzigd door Ikben; 16 februari 2009 om 17:12
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hamas heeft zich wel degelijk verscholen in ziekenhuizen en zich met opzet gemengd onder de burgers. Ook treden ze bijzonder hard op tegen alle tegenstanders van het regime, zo ook tegen Fatah-militanten. Daarbij werden de mensenrechten dikwijls geschonden.

Dit alles volgens Amnesty International.

Ik twijfelde even aan Israël toen ze voor de zoveelste maal een ziekenhuis of een school hadden beschoten. Maar door deze bevestiging van de extreem laffe werkwijze van Hamas zijn deze zaken onvermijdbaar. Wie Hamas nu nog geen terroristische organisatie noemt moet toch maar even overwegen om z'n visie te herzien imo.
    no votes  

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Hamas heeft zich wel degelijk verscholen in ziekenhuizen en zich met opzet gemengd onder de burgers. Ook treden ze bijzonder hard op tegen alle tegenstanders van het regime, zo ook tegen Fatah-militanten. Daarbij werden de mensenrechten dikwijls geschonden.

Dit alles volgens Amnesty International.
    Ik zou het nogal dom vinden dat Hamas haar schuilplaatsen zou kenmerken met een groot zwart kruis zodat de Israëli's wisten waar ze hun talrijke bommen moesten gooien. In een enorm drukbevolkt gebied is het nogal wiedes dat er in de buurt een school, ziekenhuis of andere openbare instellingen zich bevinden. Hamas mag verweten worden dat ze raketten afvuurden op Joodse nederzettingen, maar Israël mag verweten worden van etnische zuiveringen, deportaties en excessief geweld. En dat allemaal voor meer dan zestig jaar lang. Daar kan Hamas een puntje aan zuigen.
    no votes  

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben die discussies tussen Bram Lacor en k995 over allerlei zaken die slechts nog weinig met het onderwerp te maken hebben eigenlijk beu gezien.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla
    no votes  

Ikben's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geef dan een nieuwe inbreng ik reageer ook op nieuwe zaken hoor... niet enkel op onze puberale discussie.
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nergens een cijfer gebruikt buiten bedragen die ik uit mijn hoofd weet.

moet ik nu echt al die posts geven waar je probeerde te bewijzen wat je beweerde met cijfers, maar idd de cijfers zitten in je hoofd en zijn raar genoeg nergens terug te vinden. Zegt genoeg op zich.

De belangrijkere delen zijn het hoofdstuk over wapendollar-petrodollar coalitie waarin wordt uitgelegt hoe het verkopen van wapens en olie samenhangt en elkaar wederzijdsbeinvloed.
    Ik vroeg blz, niet jouw interpretatie van het boek. Bladzijden die slaan op israel en jouw beweringen.

Nochthans is Israël geovelueerd van een agro-cultuur naar een welvaartstaat net dankzij al de oorlog.
    Neen desondanks al de oorlog, je vergeet dat israel talloze hoogopgeleide (jaren 40-50-60) inwijkelingen kreeg. Je vergeet dat de eerste decenia israel amper een oorlogsindustrie had en zowat alles inkocht bij frankrijk en GB Tot 67 was de IMI (Israel Military Industries) zowat de enige wapensfabrikant in israel en die maakte vnml kleine vuurwapens.

Pas in de oorlog van 67 en de boycot van frankrijk kwam israel tot de realisaties dat dit hen kwetsbaar maakte, gevolg het onderhoudsbedrijf Israel Aircraft Industries (dat amper vliegtuigen maakte) begon gevechtsvliegtuigen te ontwerpen en bouwen. In jaren 70 volgde een gelijkaardig feit: boycot van mbt's naar israel besloot niet op VS/VK tanks te vertrouwen en beter hun eigen aan israels noden tank te bouwen : de merkava die in 79 klaar was.
    Feit is en blijft dus dat israel die oorlogen met grotendeel buitenland materiaal vocht.

1973:

Tanks M50 Sherman, M51 Sherman, M48 Patton, M60 Patton, Centurion and about 200 T-54/55 captured during the Six-Day War, and later upgraded with British 105 mm L7 gun.
    APCs/IFVs M2/M3 Half-track, M113
    Artillery M109 self-propelled howitzer, M107 Self-Propelled Gun, M110 self-propelled howitzer, M50 self-propelled howitzer and Makmat 160 mm self-propelled mortar, Obusier de 155 mm Modèle 50 and Soltam M-68
    Aircraft A-4 Skyhawk, F-4 Phantom II, Dassault Mirage III, Dassault Mystère IV, IAI Nesher, Sud Aviation Vautour
    Helicopters Super Frelon, CH-53, AB-205
    AAW MIM-23 Hawk, MIM-72/M48 Chaparral
    Infantry weapons Uzi, FN FAL, M16, FN MAG, M2 Browning, Nord SS.11, LAW and TOW

Weeral haal je oorzaken en gevolg door elkaar en heb je geen logica om de zaken aan elkaar te koppelen.

In jouw mooie theorie waarin men oorlog voert voor vrijheid en gerechtigheid en men er niets aan verdient, zou Israël nu volledig faiet staan.
    Als je even logisch nadenkt snap je toch zelf ook wel dat men niet zo'n grote militaire actie zou ondernemen als men er niets uithaalt. Waarom zou je miljarden dollars ipv 100miljoen weg gooien omdat Hamaz enkele raketjes schiet?
    Nergens zeg ik dat oolrog van "vrijheid en gerechtigheid" worden gevoerd stop dus met zo'n leugens.

En je snapt niet echt de situatie van israel blijkbaar (misschien daarom je misverstanden er rond)
    Ten eerste word de meeste munitie gebruikt in dit conflict niet dor israel zelf gemaakt maar geimporteerd uit de VS, ten 2e zoals ik al vele keren gezegd heb, oorlog is pokkeduur, libanon II kostte 5miljard. Het grootste deel van die kost is verloren:verlies aan investeringen, verlies in de economie, verlies aan buitenlandse bedrijven . Enkel een deel van de binnenlandse investeringen worden ten dele gercupereerd (omdat ook die in het buitenland kopen)

Waarom deze oorlog tegen hamas dan?

Wel jareblang probeert israel hamas via boycot op hun knieen te krijgen. Hamas tot vandaag weigerd daar aan in te geven. Gevolg raketten ene kant, bommen/invallen andere. Olmert stapt op, Olmert die verantwoordelijk word geacht voor de slechte actie in 2006 in libanon. Livni (ook kadima) moet dus bewijzen dat haar partij wel degelijk Israel kan "verdedigen" . barak langs zijn kant kwam terug in de politiek in 2005 en is nu aan zijn eerste verkiezing bezig met een partij die het slecht deed ook hij wou zich terug bewijzen als hard liner. Als minister van defensie dan nog.

Dan heb je nog Avigdor Lieberman die stemmen aan het afsnoepen was door zijn nog hardere positie tegen arabieren .

Zowal kadima als labour moesten dus iets bewijzen en sterke actie nemen om stemmen te winnen.

IAF uses new US-supplied smart bomb | Israel | Jerusalem Post

http://www.mfa.gov.il/MFA/MFAArchive...ense%20Industr

Military Industry - Israel
    no votes  

Eoz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen desondanks al de oorlog, je vergeet dat israel talloze hoogopgeleide (jaren 40-50-60) inwijkelingen kreeg. Je vergeet dat de eerste decenia israel amper een oorlogsindustrie had en zowat alles inkocht bij frankrijk en GB Tot 67 was de IMI (Israel Military Industries) zowat de enige wapensfabrikant in israel en die maakte vnml kleine vuurwapens.
    Nu zeg je weer dat Israel hun wapens inkocht bij Europa omdat het in je kraam past. Als ik zeg dat Israel nooit van de grond zou zijn gekomen zonder het Westen (wat overduidelijk ook zo is) is het weer dat ze geen enkele steun boden.
    ]
    no votes  

Ikben's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    moet ik nu echt al die posts geven waar je probeerde te bewijzen wat je beweerde met cijfers, maar idd de cijfers zitten in je hoofd en zijn raar genoeg nergens terug te vinden. Zegt genoeg op zich.
    Al die cijfers komen van het nieuws en boeken. Hoe oud ben je trouwens? Ik gok op een goede 16 want anders zou je op een volwassen wijze discucieren en persoonlijke aanvallen buiten de discussie laten. Nu kan je nogmaals zeggen dat het door frustratie komt, maar dat praat het niet goed want die frustratie is wederzijds. Ik kan dan ook alleen maar lachen als je echt 30jaar bent.

Quote aub de beweerde cijfers en ik toon je aan dat ze allen juist zijn. Misschien vergis ik me hier en daar in het bedrag, maar de meeste zijn juist.
    Ik lees dingen en onthoud ze en voer discussie, jij zoekt dingen op en doet dan alsof je veel kennis bezit.

Ik vroeg blz, niet jouw interpretatie van het boek. Bladzijden die slaan op israel en jouw beweringen.
    Serieus verwacht je dat ik paginas uit mijn hoofd ken van een boek dat ik bijna 2jaar geleden heb gelezen?(en dan zeg je dat er iets mis is met mijn logica) Wat is trouwens het probleem met een heel boek lezen, het geeft je alleen meer inzicht in bewijzen en je kan het gebruiken om me ongelijk te geven. Je kan het vinden in de bibliotheek van universiteiten, misschien zelfs in de gewone bibliotheek.

Pas in de oorlog van 67 en de boycot van frankrijk kwam israel tot de realisaties dat dit hen kwetsbaar maakte, gevolg het onderhoudsbedrijf Israel Aircraft Industries (dat amper vliegtuigen maakte) begon gevechtsvliegtuigen te ontwerpen en bouwen. In jaren 70 volgde een gelijkaardig feit: boycot van mbt's naar israel besloot niet op VS/VK tanks te vertrouwen en beter hun eigen aan israels noden tank te bouwen : de merkava die in 79 klaar was.
    Feit is en blijft dus dat israel die oorlogen met grotendeel buitenland materiaal vocht.
    Dat vergeet ik door te zeggen dat Israël evolueerde... Wat jij hier beschrijft is net deel van de evolutie, maar voor de rest goed bezig hoor.

1973:
    Tanks M50 Sherman, M51 Sherman, M48 Patton, M60 Patton, Centurion and about 200 T-54/55 captured during the Six-Day War, and later upgraded with British 105 mm L7 gun.
    APCs/IFVs M2/M3 Half-track, M113
    Artillery M109 self-propelled howitzer, M107 Self-Propelled Gun, M110 self-propelled howitzer, M50 self-propelled howitzer and Makmat 160 mm self-propelled mortar, Obusier de 155 mm Modèle 50 and Soltam M-68
    Aircraft A-4 Skyhawk, F-4 Phantom II, Dassault Mirage III, Dassault Mystère IV, IAI Nesher, Sud Aviation Vautour
    Helicopters Super Frelon, CH-53, AB-205
    AAW MIM-23 Hawk, MIM-72/M48 Chaparral
    Infantry weapons Uzi, FN FAL, M16, FN MAG, M2 Browning, Nord SS.11, LAW and TOW

Weeral haal je oorzaken en gevolg door elkaar en heb je geen logica om de zaken aan elkaar te koppelen.
    Een lijst met alle franse, britse, amerikaanse wapens die ze gebruikten duid aan dat ik geen logica heb om zaken aan elkaar te koppelen? Het duidt eerder aan dat je geen logica hebt. Waarom je dit lijstje noemt is mij een raadsel om aan te tonen dat Israël inderdaad is geevolueerd zoals ik zei?

Even ter info ik heb het hier gehad over de boycot van Frankrijk en de UK en hoe dat heeft geleid tot de ontwikkeling van de Merkava & de Kfir. Wat je dus zegt is mij ook bekent ik weet dat de Merkava pas in 1982 is gebruikt en dat men pas in 1989 hun eigen 120mm tank kanon heeft gecreeërd. Het punt zijnde het is leuk dat je informatie waarover ik al beschik nog eens opnieuw wil posten, maar het hoeft niet zeker niet als de informatie van wikipedia of wat je ook gebruikt komt.

Nergens zeg ik dat oolrog van "vrijheid en gerechtigheid" worden gevoerd stop dus met zo'n leugens.

En je snapt niet echt de situatie van israel blijkbaar (misschien daarom je misverstanden er rond)
    Ten eerste word de meeste munitie gebruikt in dit conflict niet dor israel zelf gemaakt maar geimporteerd uit de VS, ten 2e zoals ik al vele keren gezegd heb, oorlog is pokkeduur, libanon II kostte 5miljard. Het grootste deel van die kost is verloren:verlies aan investeringen, verlies in de economie, verlies aan buitenlandse bedrijven . Enkel een deel van de binnenlandse investeringen worden ten dele gercupereerd (omdat ook die in het buitenland kopen)

Waarom deze oorlog tegen hamas dan?

Wel jareblang probeert israel hamas via boycot op hun knieen te krijgen. Hamas tot vandaag weigerd daar aan in te geven. Gevolg raketten ene kant, bommen/invallen andere. Olmert stapt op, Olmert die verantwoordelijk word geacht voor de slechte actie in 2006 in libanon. Livni (ook kadima) moet dus bewijzen dat haar partij wel degelijk Israel kan "verdedigen" . barak langs zijn kant kwam terug in de politiek in 2005 en is nu aan zijn eerste verkiezing bezig met een partij die het slecht deed ook hij wou zich terug bewijzen als hard liner. Als minister van defensie dan nog.

Dan heb je nog Avigdor Lieberman die stemmen aan het afsnoepen was door zijn nog hardere positie tegen arabieren .

Zowal kadima als labour moesten dus iets bewijzen en sterke actie nemen om stemmen te winnen.

IAF uses new US-supplied smart bomb | Israel | Jerusalem Post

Facets of the Israeli Economy- The Defense Industr

Military Industry - Israel
    Dus oorlog dient Israël... want de politiekers hebben het nodig voor stemmen. Dus mijn punt dat de oorlog functioneel is voor Israël bevestig je nu eindelijk.
    Zoek eens op hoeveel de bedrijven(staatsbedrijven) IAI en IMI hebben verdient tussen al die oorlogen. Want het zijn net de oorlogen die ervoor zorgen dat ze hun wapens kunnen verbeteren en perfectioneren. Ik weet dat ze met de UAV's al redelijk wat poen hebben geschept. Daar komt dan ook de vraag wordt dit gerekent bij export van wapens? De vraag wat rekent men tot oorlogsindustrie,....? Vragen waar jij het antwoord niet op kent en dus de validiteit van je cijfers doen vervagen.

Nuja ik ga stoppen met discussie voeren want het begint anderen te vervelen en jij blijft beroepen op cijfers die je niet kan valideren. Daarkomt dan nog bij dat je persoonlijke aanvallen uitoefen zoals een 14jarige. Je zelden leest wat iemand schrijf en me al duizend keer dingen hebt verteld die ik weet en niets te maken hebben met wat ik schrijf. Ik heb tevens andere problemen aan men hoofd die veel belangrijker zijn dan een eindeloze discussie voeren met iemand die ongeacht de situatie denkt gelijk te hebben.

Als je af en toe had gelezen wat ik schrijf had je ook al gelezen dat ik al heb toegeven dat ik fout zat over dingen waarover je terug begint.
    no votes  

Pagina 115 van 115 Eerste ... 1565105111112113114115

Tags for this Thread

Regels voor berichten