Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    83 (98%)

Wetenschappers leggen beelden vast vanuit het brein

Scientists extract images directly from brain ::: Pink Tentacle

Researchers from Japan’s ATR Computational Neuroscience Laboratories have developed new brain analysis technology that can reconstruct the images inside a person’s mind and display them on a computer monitor, it was announced on December 11. According to the researchers, further development of the technology may soon make it possible to view other people’s dreams while they sleep.

The scientists were able to reconstruct various images viewed by a person by analyzing changes in their cerebral blood flow. Using a functional magnetic resonance imaging (fMRI) machine, the researchers first mapped the blood flow changes that occurred in the cerebral visual cortex as subjects viewed various images held in front of their eyes. Subjects were shown 400 random 10 x 10 pixel black-and-white images for a period of 12 seconds each. While the fMRI machine monitored the changes in brain activity, a computer crunched the data and learned to associate the various changes in brain activity with the different image designs.

Then, when the test subjects were shown a completely new set of images, such as the letters N-E-U-R-O-N, the system was able to reconstruct and display what the test subjects were viewing based solely on their brain activity.

For now, the system is only able to reproduce simple black-and-white images. But Dr. Kang Cheng, a researcher from the RIKEN Brain Science Institute, suggests that improving the measurement accuracy will make it possible to reproduce images in color.

“These results are a breakthrough in terms of understanding brain activity,” says Dr. Cheng. “In as little as 10 years, advances in this field of research may make it possible to read a person’s thoughts with some degree of accuracy.”

The researchers suggest a future version of this technology could be applied in the fields of art and design — particularly if it becomes possible to quickly and accurately access images existing inside an artist’s head. The technology might also lead to new treatments for conditions such as psychiatric disorders involving hallucinations, by providing doctors a direct window into the mind of the patient.

ATR chief researcher Yukiyasu Kamitani says, “This technology can also be applied to senses other than vision. In the future, it may also become possible to read feelings and complicated emotional states.”

The research results appear in the December 11 issue of US science journal Neuron.
    Link met video:
    Neurophilosophy : Visual images reconstructed from brain activity

Hier heb ik geen woorden voor
    no votes  

EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    no votes  

_DKsissor_'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    zotte boel
    no votes  

Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    fantastisch Oo
    Vorige nick: "conquerpoy_123"
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zo kan men bewijzen, of de man werkelijk om de zoveel seconden aan seks denkt.

En die vrouwen gaan door de mand vallen.

Wie weet wat krijg je te zien.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartreligion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het einde van de privacy in zicht
    In theorie misschien, in de praktijk ligt uw recht op privacy nog altijd wettelijk vast.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

PureFun's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoog tijd voor nog wat sensatie zo te zien. Hoe sommigen de link leggen tussen "Kijk naar dit 10x10 zwart-wit beeld gedurende 12s en we weten wat je ziet dankzij de fMRI en experimenteel bepaalde algoritmen" en "We're inside your head stealing your dreams" is me een raadsel. Ook zullen de 'algoritmen' telkens per individu bepaald moeten worden vermoed ik, er wordt in de quoted tekst toch niets van vermeld, link is dead en nog geen publicatie te vinden.
    Betere titel zou zijn : fMRI resolutie verbeterd. Maar waarschijnlijk is "Sparse estimation automatically selects voxels relevant for the decoding of fMRI activity patterns" een titel met een te laag ATTN-gehalte.
    I'm a beautiful and unique snowflake
    no votes  

Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Zelfs als dit enig nut zou kunnen hebben moeten ze nog altijd

- voorbij de wettelijke bepalingen
    - dit op grote schaal kunnen doen (in tegenstelling tot wat je misschien denkt, zijn er heus niet zoveel mensen geïntresseerd in jou ;-) )

Still a long way to go imo. Een beetje minder serieus: als ze dat bij mij doen sta ik niet in voor de gevolgen.
    Look down at me and you see a fool; look up at me and you see a god; look straight at me and you see yourself
    no votes  

Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    het einde van de interessante opmerkingen is blijkbaar al lang voorbij
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing
    no votes  

ZERQ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    mss domme vraag maar kunnen ze het niet in kleur doen?
    Specs : Intel i5 2500
    12 gb ram
    ATI 7950 3gb
    w8
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZERQ Bekijk bericht
    mss domme vraag maar kunnen ze het niet in kleur doen?
    Lees het artikel misschien eens.
    no votes  

Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PureFun Bekijk bericht
    Hoog tijd voor nog wat sensatie zo te zien. Hoe sommigen de link leggen tussen "Kijk naar dit 10x10 zwart-wit beeld gedurende 12s en we weten wat je ziet dankzij de fMRI en experimenteel bepaalde algoritmen" en "We're inside your head stealing your dreams" is me een raadsel. Ook zullen de 'algoritmen' telkens per individu bepaald moeten worden vermoed ik, er wordt in de quoted tekst toch niets van vermeld, link is dead en nog geen publicatie te vinden.
    Betere titel zou zijn : fMRI resolutie verbeterd. Maar waarschijnlijk is "Sparse estimation automatically selects voxels relevant for the decoding of fMRI activity patterns" een titel met een te laag ATTN-gehalte.
    Het heeft geen nut om dit hier te posten, iedereen gaat toch al paniekeren nog voor ze het artikel gelezen hebben.

Eigenlijk zijn ze gewoon hard aan het gokken om bepaalde activiteiten in de hersenen te koppelen aan bepaalde beelden door gewoon de proefpersoon bepaalde zaken te laten doen vooraf. Als de persoon dus zomaar aan iets anders denkt dan zal het systeem de afbeelding aan verkeerde gedachten koppelen en werkt hun systeem al niet meer.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character
    no votes  

iTrader
    83 (98%)
    De enige die panikeert is bartreligion me dunkt. Ik vind het gewoon ongelooflijk dat ze al zo ver zijn geraakt. We komen steeds dichter bij het bewijs dat de ziel niet bestaat.
    no votes  

Lethall's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    http://tweakers.net/ext/i/1229101055.jpg

Hier trouwens een afbeelding uit het artikel dat op tweakers stond over dit.
    bron: Japanse onderzoekers kunnen beelden uit hersenen lezen | Core | Tweakers.net Nieuws
    no votes  

iTrader
    0
    wat ik vooral raar vindt is dat ze dit doen aan de hand van de bloedvaten te bekijken
    zou veel logischer zijn moesten ze van bepaalde gebieden de elektrische prikkels kunnen lezen en dat via algoritmes verwerken
    en lol @ privacy... Zo'n bevindingen leren wetenschappers meer over de werking van het brein, wat van cruciaal belang is voor psychische ziektes te genezen...
    no votes  

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten