Bekijk resultaten enquête: doodstraf afschaffen?

Aantal stemmers
110. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • afschaffen

67 60,91%
  • niet afschaffen

32 29,09%
  • ben niet zeker

11 10,00%
Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

iTrader
    8 (90%)

Doodstraf afschaffen of niet?

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF29112005_052

Vinden jullie dat de doodstraf moet afgeschaft worden in de landen die deze praktijken nog hanteren?

Ik vind dat het overal afgeschaft moet worden omdat je niet zomaar mag beslissen over het leven van iemand,ongeacht of die schuldig is of niet.

De doodstraf is ook iets dat niet teruggedraaid kan worden als jaren later blijkt dat de verdachte onschuldig was toen hij werd geexecuteerd,zoals regelmatig vastgesteld wordt.

Als er iemand die een zware misdaad heeft gepleegd(dutroux bijv) vind ik dat je die een levenslange straf moet geven zonder mogelijkheid tot vroegere vrijlating.
    no votes  

s.p.a.w.n.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    - tis onomkeerbaar ...
    K n e e - d e e p - i n - t h e - d e a d
    I'll be damned .... my dog is a duck
    no votes  

Destroyer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    afschaffen, maar levenslang zou dan echt wel nog levenslang mogen blijven voor zware feiten, want nu met die strafverminderingen etc
    no votes  

The Patriot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @ Threadstarter, marc dutrouw zal op zijn oude dag nog vrij komen hoor, believe men der is nen tijd wanneer iemand niet meer in staat is om in de gevangenis te leven. Oude mensen hebben zorg nodig en bedoel ik veel zorg. Em mag nu nog 20 keer levenslang gehad hebben eh, em komt op zijn oude dagen erens terecht waar em beter af gaat zijn dan nu en em zal toch kunnen genieten. En da vindek niet terecht

Iemand die zoveel schade eeft aangericht eeft in mijn ogen geen recht om te genieten, zelf niet op hun oude dag

Veel mensen spreken mij hierin tegen en da is hun volle recht maar ik zal mijn mening blijven verdedigen tot ik erbij neerval
    no votes  

Cazzz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    niemand heeft het recht te oordelen over het leven van iemand anders(dood verklaren bedoel ik dan), dat vind ik toch.. Trouwens zijn er nog altijd mensen die onschuldig ter dood veroordeeld worden..
    no votes  

Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik ben eerder voor marteling van zware misdadigers zoals dutroux + nooit geen kans op vrijlating
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!
    no votes  

EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik ben eerder voor marteling van zware misdadigers zoals dutroux + nooit geen kans op vrijlating
    Nooit geen kans op vrijlating, volledig mee akkoord. Maar mensen martelen? Das gewoon onmenselijk, en geen enkel deftig land zou dat toelaten... en maar goed ook
    no votes  

lttuvix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    afschaffen ge wilt een moordenaar boeten door zen ellende die hij gaat toekomen te eindigen wtf
    bestuurslidvan jeugdhuis n8w8
    Jeugdhuis n8w8 zoekt nieuwe werkende leden voor toogdienst en PA operatoren !, interne opleiding !
    no votes  

iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Patriot
    @ Threadstarter, marc dutrouw zal op zijn oude dag nog vrij komen hoor, believe men der is nen tijd wanneer iemand niet meer in staat is om in de gevangenis te leven. Oude mensen hebben zorg nodig en bedoel ik veel zorg. Em mag nu nog 20 keer levenslang gehad hebben eh, em komt op zijn oude dagen erens terecht waar em beter af gaat zijn dan nu en em zal toch kunnen genieten. En da vindek niet terecht

Iemand die zoveel schade eeft aangericht eeft in mijn ogen geen recht om te genieten, zelf niet op hun oude dag

Veel mensen spreken mij hierin tegen en da is hun volle recht maar ik zal mijn mening blijven verdedigen tot ik erbij neerval

ik spreek mij niet uit over het feit of dutroux al dan niet vroeger vrijkomt.waarom?omdat dat pure speculatie is

vergeet trouwens ook niet dat om vroeger vrijgelaten te mogen worden het gerecht ALLE partijen(slachtoffers,nabestaanden,etc...) hiervan op de hoogte brengt en hun mening vraagt en hen deze procedure laat aanvechten.

het is niet alsof dutroux een aanvraag indient tot voorwaardelijke vrijlating en een of andere rechter zelfstandig beslist dat dutroux lang genoeg in het gevang heeft gezeten.
    no votes  

iTrader
    0
    @the patriot:
    maar vind jij die haat tegen die ene man dan zoveel waard, dat er andere onschuldigen vermoord mogen worden door de staat?
    no votes  

iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87
    als de misdadiger in kwestie bekentenissen aflegt,wat voor zin heeft het dan te martelen?
    no votes  

EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toto2000
    als de misdadiger in kwestie bekentenissen aflegt,wat voor zin heeft het dan te martelen?
    ge kunt iemand pijn doen om hem te straffen é, maar het nut ervan zie ik niet in... beetje middeleeuws e
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik vind dat wij ons daar niet met te moeien hebben en dat elk land op zich dat moet beslissen.

Ik ben persoonlijk gematigd pro doodstraf.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

The Patriot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieleman_F
    @the patriot:
    maar vind jij die haat tegen die ene man dan zoveel waard, dat er andere onschuldigen vermoord mogen worden door de staat?
    Ik zeg toch ook niet dat de doodstraf op iedere misdadiger moet toegepast worden ?

Maar in zaken zoals dutroux en soortgenoten moet da mogelijk zijn.

Btw @ de martelingen, daar bennek resoluut tegen eh, da is tegen alle principes in. Martelingen gaan er bij mij niet door.

Maar de doodstraf echter wel. Btw : Zoals ik al gezegd heb, er schort iets aan het belgischs rechtssyteem, kan iemand mij eens verklaren waarom vorig jaar die advocaat is vrijgegaan terwijl de bewijzen heel erg duidelijk waren dat die man een moord had begaan ..
    no votes  

Armodon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben niet voor doodstraf maar voor levenslange marteling (marteling hangt af van grote misdaad)
    no votes  

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten