Pagina 1 van 5 12345 Laatste
    Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Ik weet nie hoeveel er hier al van Jan Sloot gehoord hebben?

oud nieuwsbericht:
    http://www.tweakers.net/nieuws/15456

reportage van netwerk in 2 delen:
    http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it...twerk&a=131206
    http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it..._week&a=131361

De uitvinding was van de elektrotechnicus Jan Sloot. Hij zou een coderingssysteem hebben ontwikkeld waarmee het mogelijk zou zijn om beeld- en geluidsbestanden met een factor 2 miljoen te comprimeren.

In het verhaal zitten veel onlogische elementen (oa de topman can Oracle die als belangrijkste controle het hdd-ledje checkt ), maar feit blijft dat die man mooie dingen heeft laten zien, zo slaagde hij erin om op een laptop (let wel, we spreken hier jaren 90) 6 films (dvd-kwaliteit) simultaan af te spelen op 1 laptopscherm.

Vanavond rond 20h10 is de reportage te zien in Terzake.

(houd de bullshit-replies achterwege aub, een topman van Philips neemt geen ontslag door bullshit, zelfde voor de it-topmannen die wilden investeren in het ontwerp.)
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
    no votes  

Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hehe, ooit is gelezen in een "kijk" die we op school gekregen hadden

lijkt me raar, maar ja, alles kan zeker ?
    ...Si vis pacem, para bellum...
    www.barowski.be
    no votes  

Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    klinkt beetje als sensatie.
    en idd, dat is een topman en wat doet ie als controle: hij checkt het ledje
    in dat extra kastje kan evengoed een externe schijf zitten of die gast heeft zijn ledje op iets anders aangesloten en het pinkt volgens een bep programma.
    de presentatie kan ook gewoon opgenomen zijn vertraagd en dan versneld afgespeeld.

en zou na zijn dood het niet normaal zijn als de erfgenamen van zijn kluizen op de hoogte worden gebracht?
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.
    no votes  

Quxan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    is er ook geen (nog levende) Belg die beweert zoiets uitgevonden te hebben?
    Dufossé ofzo is zn naam denkik
    Happiness can't buy money.
    no votes  

Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    en zou na zijn dood het niet normaal zijn als de erfgenamen van zijn kluizen op de hoogte worden gebracht?
    bij een bankkluis (die dan verbonden is met een rekening/account) misschien, maar volgens mij niet bij alle kluizen
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN
    no votes  

dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Guillaume Defossé heeft naar verluid een dergelijke uitvinding ja (hij heeft een demo op Nokia voor video op GSMs), en voor meer van dit : http://www.endlesscompression.com/
    Laatst gewijzigd door dJeez; 18 juli 2005 om 21:04
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice
    no votes  

`SeriOUs's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quxan
    Jep, en daar hebben we ook niets meer over gehoord.

Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat het werk van 100-den, 1000-den genieën die de computer gemaakt hebben tot wat het nu is, nooit zo'n doorbraak hebben gezien, en 2 hobbyisten van de lage landen wel...
    Maar ik sluit niks uit.
    no votes  

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quxan
    jep, heeft in het tijdschrift Netwerk gestaan.

als ik me goe herinner, waren er verschillende mensen die ieder een eigen techniek hadden ontwikkeld, en elk een van hun had een "ongeluk" of waren opeens verdwenen.

Zo zou hij een film kunnen comprimeren naar een grootte van 60-70 meg. in divx zou die 700 meg groot geweest zijn. (en we spreken nog altijd eind jaren 90)

en hij zou ook foto's van zeer hoge resolutie tot een belachelijk kleine grootte gecomprimeerd hebben.

nadien niets meer van gehoord.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius
    no votes  

Ollie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voer voor komplot-theoretici, meer niet. De kans dat een radio en tv hersteller een encoding techniek ontwikkelt die het mogelijk maakt 16 films (in DVD kwaliteit) op één smartcard te zetten lijkt me uitgesloten. Vooral als multinationals met R&D budgetten die in de miljarden lopen dit niet lijken te kunnen.
    no votes  

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ollie
    Voer voor komplot-theoretici, meer niet. De kans dat een radio en tv hersteller een encoding techniek ontwikkelt die het mogelijk maakt 16 films (in DVD kwaliteit) op één smartcard te zetten lijkt me uitgesloten. Vooral als multinationals met R&D budgetten die in de miljarden lopen dit niet lijken te kunnen.
    nochtans heeft een of andere nerd in de pietlullige garage van zijn ouders een miljarden-imperium opgebouwd.

ik weet zenne naam ni meer...

gates ofzoiets

en laten we in vergeten dat divx ook door een of andere nerd gemaakt is, dat is ondertussen ook al een miljoenenbedrijf
    Laatst gewijzigd door Preske; 18 juli 2005 om 21:11
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius
    no votes  

ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik heb ooit een reportage gezien in netwerk ik denk dat het het jaar 2000 of 2001 was waar een man verklaarde ook zo een speciale techniek te hebben.

Hij weerde een foto te hebben gemaakt van ee bloem in dit geval die de groote had van 1 voetbalveld groot en toch maar een grote had van enkele bytes. Hij heeft dit ook laten zien aan de reporter van netwerk en die zag ene enorme foto waar je serieus moest in scrollen en dan de bestandsgrote die verschrikkelijk klein was.

t' zal wel niet over dezelfde persoon gana maar die man wou dat ook niet vrij geven omdat hij ook schrik had voor zen leven.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.
    no votes  

iTrader
    0
    Maar Gates heeft niet iets onmogelijk gerealiseerd.
    Hij gebruikte een bestaande techniek (DOS) en heeft die beetje verfijnd.

Wat zij doen is quasi onmogelijk.
    Zeker Defossé zijn 'ik vergroot 30*30px uit tot een hoog kwaliteitsbeeld'.
    no votes  

dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Er is trouwens een link tussen 3ivx (geen typo), hollywood.org en Defossé... Maar Millenium Gate NV is nergens meer te bespeuren heb 'k de indruk - en Defossé z'n pagina's op hollywood.org (waar oa. zijn "muziek" - of beter herrie - op stond) zijn weg .

*edit* Gelukkig is er nog de Wayback Machine : http://web.archive.org/web/200302151...ywood.org/DGS/
    Laatst gewijzigd door dJeez; 18 juli 2005 om 21:19
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice
    no votes  

Ollie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door preske
    nochtans heeft een of andere nerd in de pietlullige garage van zijn ouders een miljarden-imperium opgebouwd.

ik weet zenne naam ni meer...

gates ofzoiets
    Ja want die tijden zijn echt wel te vergelijken. De PC die nog in zijn kinderschoenen stond tegenover bedrijven met een omzet van tientallen miljarden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door preske
    en laten we in vergeten dat divx ook door een of andere nerd gemaakt is, dat is ondertussen ook al een miljoenenbedrijf
    MPEG4 levert 1:10 kompressie tegenover MPEG2 (lossy, dus niet lossless - dit is proper maar geen mirakel). Dat is van een heel andere orde als die zogenaamde "broncode". Niet vergeten, we hebben het over DVD kwaliteit.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dJeez
    Er is trouwens een link tussen 3ivx (geen typo), hollywood.org en Defossé... Maar Millenium Gate NV is nergens meer te bespeuren heb 'k de indruk - en Defossé z'n pagina's op hollywood.org (waar oa. zijn "muziek" - of beter herrie - op stond) zijn weg .
    Ja nog zoiets, zijn muziek:
    ik quote:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
    De naam Defossé doet bij weinig mensen een belletje rinkelen. Uitgezonderd misschiek bij de muziekliefhebber, want Defossé componeert acid technonummers en zijn werk wordt in het dj-wereldje erg geapprecieerd.
    Zééééker... Dat 'acid-technonummer' trekt toch maar op erg weinig...

Een volle DVD met kwaliteitsfilm echt lossless compressen, op welke manier dan ook, tot een CD (laat staan diskette) is gewoon onmogelijk.
    Laatst gewijzigd door `SeriOUs; 18 juli 2005 om 21:26
    no votes  

Pagina 1 van 5 12345 Laatste

Regels voor berichten