Pagina 42 van 56 Eerste ... 3238394041424344454652 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mocht hij dan ook niets doen als het een mens was geweest?

In plaats van met steeds dezelfde ongegronde insinuaties af te komen dat deze hond van plan was om te bijten, is het, zoals beryl schrijft, de redelijkheid en de geloofwaardigheid van die jogger die hier ter discussie staat.

Naast het feit dat 2 betrokken getuigen het 'ik voelde mijn bedreigd' verhaal dat zijn advocaten hier nu van proberen te maken tegenspreken als 'onwaar' ,
    - is die jogger na de steekpartij weggevlucht
    - heeft die dan ook nog eens zijn sporen gewist

Dat is voldoende om de geloofwaardigheid van tafel te vegen. Een hond doodsteken en dan wegvluchten van de eigenaars doe je alleen maar wanneer je een lafaard bent die weet dat hij iets gedaan hebt dat niet spoort. Niet wanneer je in je recht meent te zijn om jezelf te verdedigen tegen een dier in een bedreigde situatie.
    Getuigen van de tegenpartij die onwettig bezig waren tja die gaan we wel geloven
    En sporen gewist het is niet dat hij zijn schoenen heeft verbrand, zijn vingerafdrukken van het 'wapen' gewist en daarna ergens in een vuilnisbak gedumpt

Bernie.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Getuigen van de tegenpartij die onwettig bezig waren tja die gaan we wel geloven
    En sporen gewist het is niet dat hij zijn schoenen heeft verbrand, zijn vingerafdrukken van het 'wapen' gewist en daarna ergens in een vuilnisbak gedumpt
    Ik vraag le af wat je eigenlijk tegen honden hebt, dat je altijd zo kortzichtig/sarcastisch reageert?

Als je al ooit een huisdier gehad hebt weet je toch wel dat je niet kan veralgemenen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Ik heb u al aangetoond wat de bijtkracht is van een jack russel en deze vergeleken met hoeveel kracht er nodig is om een bot (een klein en een femur) te breken.
    Ik denk dat we dan wel de voorzichtige conclusie kunnen make ndat een achillespees overbijten geen probleem zal zijn.
    Voorzichtige conclusie? Nat vingerwerk, ja. Je weet geen flauw idee hoe de stevigheid van een achillespees zich verhoudt tot een blote femur. De opbouw en elasticiteit van die twee weefsels zijn compleet verschillend.

Los daarvan wacht ik nog altijd op het eerste nieuwsbericht waarbij een hond ooit een loper zijn achillespees overgebeten heeft. Als er hier een probleem aangekaart wordt, waarvan men niet eens kan aantonen, dat het in de praktijk ooit voorgevallen is, waar zijn we dan mee bezig?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar dat is toch hetzelfde als mac-bc? Je moet hier al met een hypothetische en zelfverzonnen stelling komen om er hypocrisie in te vinden, zodat je je vooroordeel verder kunt gestaafd zien. Dat snap ik niet, hoor.
    Niemand weet hoeveel van die mensen bekommerd zijn om het milieu, of hoeveel er vegetariër zijn. Maar jij weet dat het een héél kleine minderheid is. En dan alle nuances aan de kant schuiven tussen huisdieren en slachtdieren, alle nuances tussen waarom iemand ervoor kan kiezen toch vlees te eten, en als je dat doet DAN kun je zeggen "hypocrisie". Amai, proficiat.
    Kerel, alsof ik in het normale dagelijkse leven geen dergelijke honden-eigenaars ken? Gaan wandelen met de "honden"-baby in de buggy, de hond een mensennaam geven, tig-facebook posts over hun hond en die van anderen, in die mate dat het wat mij betreft inderdaad geen gezonde positie meer is als huisdier, maar vervolgens 's avonds een stuk runds- of varkensvlees op het bord dat in promotie in de supermarkt gekocht wordt.
    Neen, ik heb geen wetenschappelijke census gedaan dat niet... maar zelfs wanneer je bij de reacties van FB gaat kijken, is één van de dwaze reageerders, een kok in een restaurant waar géén enkele vegetarische menu-optie is... Heb me echt moeten inhouden om niet te reageren.

Natuurlijk is er een verschil tussen huisdieren en "slachtdieren" of beter: landbouwhuisdieren, maar er is wel een verschil tussen "nuances" en "schizofrenie": als je dermate ver gaat in je "dierenliefde" dat je mensen zou willen gaan opsluiten of zelfs doden voor het zich te verdedigen tegen mogelijke agressie van een illegaal loslopende hond, ja, dan ben je een hypocriet. Zonder twijfel. Ik heb er ook geen enkele moeite mee mezelf voor minstens een deel hypocriet te vinden - voor zover er zelfs maar iets kan bestaan als slechts deels hypocriet te zijn - wanneer ik van mezelf zeg dat ik probeer milieuvriendelijker te leven, maar dat ik toch nog regelmatig vlees eet waarvan ik weet dat de oorsprong niet optimaal is. Ethisch heb ik overigens geen probleem met vlees eten op zich, wel bedenkingen bij onze huidige "factory farms", maar dat is een andere discussie.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Voorzichtige conclusie? Nat vingerwerk, ja. Je weet geen flauw idee hoe de stevigheid van een achillespees zich verhoudt tot een blote femur. De opbouw en elasticiteit van die twee weefsels zijn compleet verschillend.

Los daarvan wacht ik nog altijd op het eerste nieuwsbericht waarbij een hond ooit een loper zijn achillespees overgebeten heeft. Als er hier een probleem aangekaart wordt, waarvan men niet eens kan aantonen, dat het in de praktijk ooit voorgevallen is, waar zijn we dan mee bezig?
    Case #2 op deze site: https://bazlaw.com/dog-bite-lawyer/

De bijtkracht van een Jack Russel en een Golden Retriever zullen wel niet veel verschillen. Een achillespees moet ook niet volledig overgebeten worden om een zéér ernstige blessure eraan over te houden.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    véél mensen die hun huisdieren op hetzelfde niveau als mensen plaatsen maar nauwelijks bekommerd zijn om hoe dat stukje vlees op hun bord of zelfs het vlees in hun huisdiervoer tot stand gekomen is.
    Dat is inderdaad grotendeels de hypocrisie van de samenleving tegenwoordig, maar in de eerste plaats vooral een doorgedreven egoïstisch wereldbeeld. T'is een beetje de ziekte van onze samenleving, maar een perfect logisch gevolg ervan.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)

https://www.google.com/amp/s/www.rjm...njuries/%3famp

The National Center for Disease Control cites puncture wounds and lacerations as the most repetitive injuries experienced in most dog bites. These lacerations or puncture wounds damage underlying nerves, as well as the ligaments and tendons beneath the skin

Dus ja, hondenbeten geven schade aan ligamenten en pezen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    De kans is 10x groter dat jij gebeten wordt dan dat ik gebeten word wedden?

Daar kan je mee lachen maar dat is gewoon zo hé.
    Zeg er misschien meteen bij wat hij wint als hij wedt. Het is ergens wel zo dat een hond dat aanvoelt, maar overdrijf nu niet met je buikgevoel te kwantificeren zonder enige basis.

En een spin is effectief gewoon minder gevaarlijk als een hond. Niet alleen zijn er in relatie véél meer doden van gekomen dan van spinnen, zelfs bij het ontmoeten van een giftige spin zal je ze vaak toch niet zien of aanraken. Je moet natuurlijk geen giftige spin vastpakken (welke idioot... ; je gaat ook een Dobermann geen stevige knuffel geven als je hem niet kent), maar de spin zal zelden de intentie hebben of je aan te vallen of de agressie tonen die een hond potentieel kan tonen.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Als je zelf bang bent van een hond, dan voelt een hond dat. Een hond ruikt ook of je zelf honden hebt of niet en heeft ook snel door of je een hondenvriend bent of niet.
    De kans is 10x groter dat jij gebeten wordt dan dat ik gebeten word wedden?

Daar kan je mee lachen maar dat is gewoon zo hé.
    Dat weet ik, maar over zo'n angst heb je geen controle. En het feit dat ik weet dat zo'n beest dat ruikt maakt het juist dat ik nog meer angst heb op het moment.
    Daarom net dat het egoïstisch is om zo'n dieren los te laten en zeker op anderen af te laten gaan.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Maar die loper die een illegaal wapen op zak had, die wil je natuurlijk wel geloven ...

Dat ridiculiseren is nergens voor niets nodig. Je zit hier lang genoeg in deze topic om te weten dat hij zijn route op Strava weldegelijk gewist had om niet gepakt te kunnen worden. Leg nu eens uit waarom je dat doet, als het echt zou gaan om een redelijke reactie in een situatie waar je bedreigd wordt?

Er zijn grenzen aan hoe 'contrair' je kan denken om het meest voor de hand liggende niet te willen zien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    https://www.google.com/amp/s/www.rjm...njuries/%3famp

The National Center for Disease Control cites puncture wounds and lacerations as the most repetitive injuries experienced in most dog bites. These lacerations or puncture wounds damage underlying nerves, as well as the ligaments and tendons beneath the skin

Dus ja, hondenbeten geven schade aan ligamenten en pezen.
    Allemaal goed en wel maar dat laatste is nooit het discussiepunt geweest. Wel dat jack russels lopers hun achillespezen zouden overbijten. Dat is gewoon een overdrijving van jewelste.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Ze mogen die hond van mijn part doden op het moment dat die bij die kinderen zat en hen aan het bijten was ja.
    Helemaal akkoord, daar ging het om een gevaarlijke agressieve hond.
    Langs geen kanten te vergelijken met de hond waar het hier over gaat.

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    De dader heeft ondertussen al lang zijn misdrijf bekend, dus ik zie niet goed in wat wil je hier nog in twijfel wilt trekken?
    Hij is echter niet onmiddellijk gaan bekennen, hij is pas opgepakt nadat allerlei verwijzingen naar hem binnenkwamen en hij al stukken bewijsmateriaal had verwijderd.

En sporen gewist
    Idd, sporen uitgewist. Niet erg vanzelfsprekend voor een fervente loper om zomaar runs te gaan verwijderen van je strava.
    Wel begrijpelijk als je tijdens je run plots met een mes gaat steken op weerloze huisdieren.

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Bon, het Natuurinstituut waarvoor de man werkzaam is geeft ondertussen ook een eerste reactie aan de buitenwereld.
    Goed dat ze met een verklaring komen, nu nog zien wat de uitkomst gaat zijn en welke acties ze gaan ondernemen tegen hun medewerker.

"Het Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek betreurt de feiten van zaterdag 14 november in Waasmunster waarbij een van onze medewerkers als verdachte genoemd wordt. We nemen deze zaak als organisatie ernstig.
    In afwachting van de resultaten van het gerechtelijk onderzoek zijn alle procedures volgens de personeelsregels van de Vlaamse overheid onmiddellijk opgestart. Gezien het geheim van het onderzoek en de privacy van de betrokkene kunnen we geen verdere informatie geven."

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    105 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Wat bij gebrek van een aanval op een persoon dus geen probleem is in dit geval?
    onderste stuk is geen deel van de wet, maar was uitleg van de politie. Wet zelf gaat niet over personen denk ik, een dood kan ook een dier zijn, zou je kunnen claimen. Al is het dan wat raar voor een slachthuis
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"

[ Tot 25/12/2020 hier te vinden, daarna enkel op https://www.beyondgaming.be/forum/ ]
    Mij nodig? Tag me @JPV @Beyondgaming.be

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De mensen die hier zo afgeven op de jogger, denken jullie dan echt dat hij dat mes mee had in de hoop van te kunnen hondjes neersteken? Dat hij blij is/was met deze situatie?

De man was duidelijk een natuurliefhebber. Die is gewoon gepanikeerd en de arme mens is er nu waarschijnlijk zelf kapot van.

Het is niet de verantwoordelijkheid van elke wandelaar in een bos om te kunnen hondengedrag inschatten en te weten hoe hier op te reageren.

Regels voor berichten