Pagina 2 van 56 Eerste 1234561252 ... Laatste
    nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    je zou eens de facebookpagina van het Instituut voor natuur en bosonderzoek moeten zien.
    Wat een domme marginale mensen zijn er toch
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laat de politie en gerecht hun werk maar doen in deze zaak.
    Publieke lynchpartijen zijn echt niet goed te praten.

stel eens voor dat je morgen tegen 58 per uur rijdt waar je 50 mag en je rijdt een hond of kat dood, mag je dan zo ook aangepakt worden?

ik hoop echt dat beide partijen een eerlijk onderzoek en rechtszaak krijgen.
    Ik mag er niet aan denken als die jogger zich morgen ophangt omwille van de facebookrechters en het zoontje zonder vader achterblijft. Het hondje als slachtoffer is al meer dan erg genoeg.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    "het mag in gevallen van zelfverdediging" en hierdoor sneller die inschatting te maken omdat ge toch al over de mentale barrière zijt dat het oké is om een hond dood te kloppen.
    Dat is een moeilijke hé. Maar die hond die mijn grootvader aanviel, targette vooral zijn nek en borstkas. Vooraleer men op die hond begon te kloppen lag hij al bewusteloos in een grote plas bloed. En die hond wilde nog altijd niet van enig wijken weten. Zonder actie van de buren was mijn grootvader toen gewoon overleden hoor.

Die hond kon waarschijnlijk niets doen aan zijn gedrag (dat is meestal aangeleerd), maar ja, je moet hier dan wel kiezen: De mens of de hond: 1 van de twee - de pest of de chollera.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Uitzonderingen maken de regel niet. We moeten opletten met zaken te zeggen van: Bij wettelijke zelfverdediging mag het. Veel mensen die dat dan lezen gaan dit minimaliseren en zeggen: Oei ne kleine hond die in je benen bijt? Ah die mag je doodkloppen NOT want dat is wettelijke zelfverdediging NOT

Misschien moet ik het anders verwoorden: Het mag/kan alleen als het niet anders meer kan. Als er niet tijdig een agent of ambulancier -of whatever- kan komen om die hond met een spuitje te verdoven of iets dergelijks en ook alleen maar als het echt een noodgeval is op leven en dood.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    het zou nooit in mij opkomen om die zonder leiband te laten wandelen omdat je gewoon niet 100% kan voorspellen hoe hij reageert. En dan ben ik er gerust op dat hij niet aggresief is, maar hij kan wel plots pannikeren en onder een wagen lopen.
    Een voorbeeld. Een kennis van mijn grootouders is ooit aangevallen geweest door zijn eigen hond en in het ziekenhuis beland. Nochtans had die hond een goeie opvoeding gehad en deed ie géén vlieg kwaad. Hij liep altijd los en hij kwam ook regelmatig af naar mij (ik was toen nog een kind). Hij viel dan neer en dan moest ik over zijn buikje strekelen en hij likte je dan, stond recht en liep dan in cirkeltjes rond jou. En altijd blij dat ie was!

Waarom die hond dan zijn eigenaar op een dag heeft aangevallen? Die hond had op een gegeven moment een terminale aggressieve kanker maar dat wisten ze niet (een hond kan de pijn lang verbijten). Maar op een gegeven moment was de pijn zo heftig dat die hond ontploft is. Ze hebben nadien die hond in slaap laten doen.
    Laatst gewijzigd door makila; 23 november 2020 om 15:11

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Dit toont voor mij nog maar eens de lelijke en gevaarlijk kant van sociale media. En het verschrikkelijk laag niveau van sommige (vele) mensen.

Die mens zijn proces is al gemaakt, je leest dat ze die zouden willen lynchen, neersteken, doodschoppen,... en wat nog allemaal.

En voor wat? "We hebben nog geroepen "hij doet niks zulle mijnheer..."". Als ge uwen hond niet onder controle kunt houden moet ge hem aan de leiband laten. Ik word er echt onnozel van, de mensen die denken dat iedereen een snuffelende hond aan hun broekspijpen of erger, aan hun kinderen, maar normaal vindt. Nee, niet iedereen is zot van honden, ge hebt zelfs mensen, stel u voor, die er schrik van hebben. Ja, zelfs van kleine beesten. Dus dat den uwen "niksken doet, het is zo nen braven", kan zijn, maar hou dat beest weg van mensen die er niet om vragen.

Dat die mens dat beest niet bewust moet neersteken, absoluut. Maar voor hetzelfde geld toonde dat beest zijn tanden al grommend en heeft die mens in paniek met zijn met mes (dat blijkbaar zou dienen om zeldzame planten af te snijden) gezwaaid om die hond af te houden.

Iemand postte zelfs op FB dat ze mss wel die paardenbeul van een tijd terug hadden gevonden in deze persoon. Stel u voor zeg.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Dit toont voor mij nog maar eens de lelijke en gevaarlijk kant van sociale media. En het verschrikkelijk laag niveau van sommige (vele) mensen.

Die mens zijn proces is al gemaakt, je leest dat ze die zouden willen lynchen, neersteken, doodschoppen,... en wat nog allemaal.

En voor wat? "We hebben nog geroepen "hij doet niks zulle mijnheer..."". Als ge uwen hond niet onder controle kunt houden moet ge hem aan de leiband laten. Ik word er echt onnozel van, de mensen die denken dat iedereen een snuffelende hond aan hun broekspijpen of erger, aan hun kinderen, maar normaal vindt. Nee, niet iedereen is zot van honden, ge hebt zelfs mensen, stel u voor, die er schrik van hebben. Ja, zelfs van kleine beesten. Dus dat den uwen "niksken doet, het is zo nen braven", kan zijn, maar hou dat beest weg van mensen die er niet om vragen.

Dat die mens dat beest niet bewust moet neersteken, absoluut. Maar voor hetzelfde geld toonde dat beest zijn tanden al grommend en heeft die mens in paniek met zijn met mes (dat blijkbaar zou dienen om zeldzame planten af te snijden) gezwaaid om die hond af te houden.

Iemand postte zelfs op FB dat ze sms die paardenbeul van een tijd terug hadden gevonden in deze persoon. Stel u voor zeg.
    Idd. Onlangs nog een dobberman (nog zo met de hoge oren, ziet er best intimiderend uit) die losloopt en richting mijn dochtertje gaat. Ik ga er tussen staan en roept de eigenaar ook van 'hij doet niks hoor'

10 sec later zat dat beest aan de lijn en was het die kerel die z'n staart tussen de benen had. Ik kan echt heel heel boos worden van zo een situaties. 'hij doet niks hoor meneer' zou eigenlijk moeten zijn 'tot nu toe heeft hij nog nooit iets gedaan'

Achterlijk volk is het.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Social Media. Bleh ... Iemand meteen publiek BIJ NAAM veroordelen zonder de kern van de zaak te kennen --> Grootste ergernis van de dag.
    Ik herinner nog dat ze ooit de verkeerde persoon hadden opgepakt. Die mens was 100% onschuldig.
    Ondertussen waren zijn gegevens wel al op social media gepost, met de oproep die mens te lynchen.

Stel je voor dat jij dit bent en je hebt niks gedaan. Daar ben je dan vet mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    We hebben nog geroepen "hij doet niks zulle mijnheer...""..
    Die zin toont gewoon aan dat dat baasje z'n hond niet onder controle heeft en dat je vanaf dat moment alles kan verwachten met die hond. Een baasje die z'n hond onder controle heeft heeft ofwel de leiband om ofwel heeft die aan een commando genoeg om de hond terug bij hem te roepen. Maar zo passief van ver "hij doet niets zelle meneer!" bvah.

Ik spreek het gedrag niet goed van die jogger, maar ik denk dat iedereen wel al in de situatie is gekomen dat er op z'n minst spelende honden te dicht bij jou komen en de dan (meestal margi) mens zegt van doe is normaaln das nog een jongske die doet niets zelle.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    maar de fout begint in eerste instantie bij diegene die zijn hond niet aangelijnd houdt.
    De fout is wat ze is, en die ligt gans bij die gast hoor. Je zegt hier bijna hetzelfde als "meisjes moeten maar niet met een kort rokje door bepaalde buurt lopen". Die problematiek is natuurlijk wel complexer, maar in essentie geef je de ruimte aan psychopaten om uw huisdier te doden, net als vrouwonvriendelijke types de ruimte krijgen om commentaar te geven op uw kledij. Maar dat praat het gedrag toch niet goed?

Afin, het zou de wereld natuurlijk een tikkeltje beter maken moest iedereen hun beest aan de leiband houden. Maar goed... zolang meneer agent er geen boetes voor uitschrijft gaan we dit niet zien. Hopelijk inspireert dit voorval de mensen wat.

(nu weer dat dat mesje voor wilde planten zou zijn)
    Maar allé. Ooit al een serieuze loper weten stoppen voor planten af te snijden? Alsof je op dat tempo zelfs kan zien wat er allemaal groeit. Ongelofelijk... Niets is uitgesloten, maar t'is overduidelijk bedoeld als verdedigingstool, anders grijp je niet in een fractie van seconden naar dat mes in deze situatie.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    ... en roept de eigenaar ook van 'hij doet niks hoor'

Ik kan echt heel heel boos worden van zo een situaties. 'hij doet niks hoor meneer' zou eigenlijk moeten zijn 'tot nu toe heeft hij nog nooit iets gedaan'

Achterlijk volk is het.
    Als er zo een losloopbeest op de onze afkomt waar dit NIET mag, is ons standaard antwoord: "maar de mijne WEL!"

En dan natuurlijk paniek en roepen op hun snuffeltje, Laika, whatever die er zich ook geen reet van aantrekt dat het baasje wil dat ze direct terugkomen....

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Als er zo een losloopbeest op de onze afkomt waar dit NIET mag, is ons standaard antwoord: "maar de mijne WEL!"

En dan natuurlijk paniek en roepen op hun snuffeltje, Laika, whatever die er zich ook geen reet van aantrekt dat het baasje wil dat ze direct terugkomen....

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

hahahaha, alleen al daarvoor zou ik een hond willen
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marginal0 Bekijk bericht
    De fout is wat ze is, en die ligt gans bij die gast hoor. Je zegt hier bijna hetzelfde als "meisjes moeten maar niet met een kort rokje door bepaalde buurt lopen". Die problematiek is natuurlijk wel complexer, maar in essentie geef je de ruimte aan psychopaten om uw huisdier te doden, net als vrouwonvriendelijke types de ruimte krijgen om commentaar te geven op uw kledij. Maar dat praat het gedrag toch niet goed?
    Euhm wtf nee? Er staat in de wet helemaal niet wat meisjes/vrouwen al dan niet moeten aandoen. De wet zegt wel dat honden aangelijnd moeten zijn. Wat voor een belachelijk scheve vergelijking is dat.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)

Afin, het zou de wereld natuurlijk een tikkeltje beter maken moest iedereen hun beest aan de leiband houden. Maar goed... zolang meneer agent er geen boetes voor uitschrijft gaan we dit niet zien. Hopelijk inspireert dit voorval de mensen wat.
    Korte rokjes zijn niet tegen de wet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De fout is wat ze is, en die ligt gans bij die gast hoor.
    Nope, alles begint met een fout van de eigenaar... dus ook al is de fout van de loper "groter" of "erger", het begint wel met de eigenaar die een fout begaat.

Niemand praat hier trouwens het gedrag van de loper goed, maar de meesten op dit onderdeel van het forum zijn wel intelligent genoeg om iemand niet te veroordelen zonder alle feiten te kennen.

Bernie.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind de reactie van die man er gewoon over.
    Ik wil zeker de eigenaar niet goedpraten hé. Ik vind dat als je een huisdier hebt, je er ook goed voor moet zorgen. En wat maakt het mij uit dat sommige mensen hun hond of kat gelijk zetten met de mens.
    Als ik sommige mensen zie dan weet ik ook al genoeg.

Enfin. Hier nog een goude oude om eens te ‘lachen of wenen’

https://youtu.be/8PpuTQHw-Rg
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    maar de meesten op dit onderdeel van het forum zijn wel intelligent genoeg om iemand niet te veroordelen zonder alle feiten te kennen.
    Dat heeft niets met intelligentie te maken. Wel grappig dat je zo een steek wil uitdelen. Geef anders ook eens een scenario waar de loper als slachtoffer uitkomt (binnen de gevalsstudie, niet wat er achteraf gebeurt). Ik ben benieuwd...

Maar ok: puur wettelijk gaan ze in de fout. Maar dat zal juridisch weinig veranderen. Voor zover ik weet is het ook niet strafbaar om een dier neer te steken, dus ik was niet bepaald met de wet bezig...

Regels voor berichten