iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Fulton/Dekalp county staat Biden zeer zwaar voor, en Trump heeft sowieso Nv ook nodig

Fryto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gozplay Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe wordt het senaat en het huis toegewezen ?
    Moeten zij naast de presidentskandidaten ook nog andere mensen aanduiden of dat wordt automatisch bepaald door op D of R te stemmen ?
    Dat zijn aparte kandidaten die je moet aanduiden en moeten niet vd zelfde partij zijn als je presidentskeuze
    PSN: Fryto1983

Playing Now: Elite Dangerous | Call of Duty: Modern Warfare | Rocket League | Snowrunner

Solide's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fryto Bekijk bericht
    De counties waar het grootste deel van die stemmen vandaan moeten komen haalt Biden 70-80% momenteel... dus niet onmogelijk. Maar zal supernipt worden denk ik.
    Aha alright! Okay dus toch mogelijk, interessant, thanks voor de info.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Ik heb dit drie dagen geleden aangegeven in het Amerikaanse politiek-topic, maar dat werd toen weggelachen. Dit is een scenario waar ze alvast in de NYT en WaPo rekening mee hielden

Dat soort mensen is echt van het laagste allooi dat je kan voorstellen.

Ik zou hier toch wel even willen aangeven dat de fervente Trump-supporters van 9-lives, zoals @Legatus en @Straddle zich hier alvast niet aan bezondingen.
    In een verkiezing wordt elke stem geteld. Zo simpel is dat
    Washington post en zeker NYtimes zijn verre van neutrale bronnen, zeker de NYtimes houdt er wel van de dramatiek wat aan te dikken als het over Trump gaat of bij gelijk wat dat in de traditionele links/rechts tegenstelling past, zelfs als dat ten koste gaat van journalistieke integriteit. Op wat baseren we ons eigenlijk als we hier zeggen dat die milities de uitkomst van de verkiezingen gaan proberen te veranderen? Zwaarbewapende rechtse Amerikanen zijn er al even en er zijn al heel wat incidenten geweest maar meestal blijven die redelijk gedisciplineerd, er wordt slechts zelden echt geschoten. Natuurlijk is er altijd ook het gevaar dat er hier en daar een gek het heft toch in eigen handen probeert nemen en da's op zich ook al heel ernstig.

Als we daarentegen kijken naar wat er de afgelopen maanden effectief gebeurd is qua geweld in plaats van op veronderstellingen verder te gaan dan lijkt dat gevaar op geweld veel groter als de andere andere zijde zijn zin niet krijgt.

iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Washington post en zeker NYtimes zijn verre van neutrale bronnen, zeker de NYtimes houdt er wel van de dramatiek wat aan te dikken als het over Trump gaat of bij gelijk wat dat in de traditionele links/rechts tegenstelling past, zelfs als dat ten koste gaat van journalistieke integriteit. Op wat baseren we ons eigenlijk als we hier zeggen dat die milities de uitkomst van de verkiezingen gaan proberen te veranderen? Zwaarbewapende rechtse Amerikanen zijn er al even en er zijn al heel wat incidenten geweest maar meestal blijven die redelijk gedisciplineerd, er wordt slechts zelden echt geschoten. Natuurlijk is er altijd ook het gevaar dat er hier en daar een gek het heft toch in eigen handen probeert nemen en da's op zich ook al heel ernstig.

Als we daarentegen kijken naar wat er de afgelopen maanden effectief gebeurd is qua geweld in plaats van op veronderstellingen verder te gaan dan lijkt dat gevaar op geweld veel groter als de andere andere zijde zijn zin niet krijgt.
    We hebben de voorbije dagen gezien tot wat de mensen van Trump in staat zijn.
    * Het tellen van stemmen storen .
    * Een campagnebus met de kandidaat VP van de baan proberen te rijden, en bedreigen

Dat is politiek geweld waarmee je het recht op vrije verkiezingen belemmert. Dat is echt wel andere koek

En ze hebben blijkbaar allebei gelijk, want Trump heeft exact gedaan wat zij vorige week voorspelden.

iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Laatste update voor vandaag voor wat PA (en mezelf) betreft

Sinds 20h00 vanavond zijn er 440 006 stemmen geteld in PA. 76% van die stemmen gingen naar Joe Biden. (+228.890). Trump heeft nu nog 239000 stemmen voorsprong. Er moeten volgens mij nu nog 900 000 stemmen geteld worden.

In de laatste 100 000 getelde stemmen is het verschil minder uitgesproken in het voordeel van Biden (72%), maar het ziet er toch nog altijd naar uit dat Biden de buit gaat binnenhalen, volgens mij komt hij nu toe met 65% van de stemmen voor alle nog uitstaande stemmen. De grootste blok te tellen stemmen zit in Philadelphia, waar nog 256 000 stemmen moeten geteld worden en waar Biden 80% van de stemmen haalde uit de eerste 70% getelde stemmen.

Wat de andere staten betreft zal ik morgenvroeg het resultaat wel zien

Toch nog even een persoonlijke nota: In Almeda county, California, waar de Tesla-fabriek staat, lijkt Biden 80% van de stemmen te halen. Ik heb voor ik mijn Tesla bestelde gecontroleerd hoe de mensen in die county gestemd hadden in 2016, dat was toen 75% H.Clinton.
    Ik wou geen wagen kopen waar al te veel Trumpfans hadden gewerkt. Dat lijkt dus in orde te komen
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maak je daar niet beter van: we hebben gezien tot wat mensen uit biede kampen in staat zijn?
    Moest Trump voorliggen dan waren en nu waarschijlijk al zware rellen aan de gang
    Laatst gewijzigd door Funky22; 5 november 2020 om 02:25
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Maak je daar niet beter van: we hebben gezien tot wat mensen uit biede kampen in staat zijn?
    Moest Trump voorliggen dan waren en nu waarschijlijk al zware rellen aan de gang
    Zeker weten.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wisconsin van opkomst andere jaren met nu:

2000 - 67.01%
    2004 - 73.24%
    2008 - 69.20%
    2012 - 70.14%
    2016 - 67.34%
    2020 - 89.25%

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Georgia senate. Als die republican onder de 50% zakt wordt het een runoff.
    https://edition.cnn.com/election/202...lection_ticker

In Michigan leek het alsof dems de senate gingen verliezen, maar is teruggekomen samen met Biden.

Arizona lijkt ook te flippen naar dems.
    Unlimited Potential!

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    In Georgia erg spannend , als Biden het haalt is het binnen
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    We kunnen er vanuit gaan dat de extreem linksere groeperingen sneller tot geweld overgaan maar dit is meestal maar gooien met vuiligheid en hier en daar fysiek geweld. Amper schiet of steekincidenten.
    De extreem rechste groeperingen gaan minder tot geweld over maar god behoede ons als daar de dam breekt. Ik vrees dan dat die iets sneller naar wapens gaan grijpen.
    Wat een ongelofelijke shitshow weer he. De apotheose van 4 jaar polarisatie.
    Laatst gewijzigd door zwarten; 5 november 2020 om 07:49

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    105 Post(s)
    Even over de peilingen. In de swing states is dit het voorlopig resultaat van de verkiezingen tegenover de peilingen:

Code:
                     STEMMEN      538       VERSCHIL
    State          %Bid. %Tru. %Bid. %Tru. %Bid. %Tru.
    Wisconsin      49,6% 48,9% 53,7% 45,4%  4,1%  3,5%
    Ohio           45,2% 53,4% 49,2% 49,8%  4,0%  3,6%
    Pennsylvania   48,1% 50,7% 52,0% 47,3%  3,9%  3,4%*
    Iowa           45,0% 53,2% 48,5% 50,0%  3,5%  3,2%
    Nevada         49,3% 48,7% 52,3% 46,2%  3,0%  2,5%*
    Michigan       50,5% 48,0% 53,5% 45,5%  3,0%  2,5%
    Texas          46,4% 52,2% 48,8% 50,3%  2,4%  1,9%*
    New Hampshire  52,8% 45,6% 54,8% 44,2%  2,0%  1,4%
    Maine          52,9% 44,2% 55,2% 43,3%  2,3%  0,9%
    North Carolina 48,7% 50,1% 50,5% 48,8%  1,8%  1,3%
    Virginia       54,0% 44,5% 55,8% 43,3%  1,8%  1,2%*
    New Mexico     54,2% 43,6% 55,6% 42,6%  1,4%  1,0%
    Minnesota      52,6% 45,4% 53,7% 44,6%  1,1%  0,8%
    Colorado       55,4% 42,1% 54,6% 42,8%  0,8%  0,7%*
    Florida        47,8% 51,2% 48,4% 50,9%  0,6%  0,3%
    Georgia        49,1% 49,6% 49,1% 50,1%  0,0%  0,5%
    Arizona        50,7% 47,9% 50,7% 48,1%  0,0%  0,2%*

Voorlopig doen de peilingen het dus best goed: de afwijking is behalve mss in Wisconsin en Ohio altijd binnen de foutenmarge van de meeste peilingen. Peilingen lijken moeite te hebben met het aflijnen van de midwest-staten, maar doen het héél goed bij de meeste andere staten. Er zijn nog enkele staten met een sterretje, daar wordt er nog geteld en zal de afwijking waarschijnlijk enkel dalen (behalve in Nevada?).

Met zo'n onvoorspelbaarheid qua opkomst, lijkt me dat, itt wat de meeste mensen denken, de peilingen het hier best goed gedaan hebben. Midwest blijft een zorgenkind, maar de afwijking is niet zo gigantisch. Op 34 voorspellingen zit men er slechts 2 keer statistisch naast, het kan véél slechter.

De ergernis tegenover de peilingen hier kwam dus vooral omdat men vergeleek met de eerste uitslagen. Peilingen houden echter geen rekening met welke uitslagen eerst komen
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"

[ Tot 25/12/2020 hier te vinden, daarna enkel op https://www.beyondgaming.be/forum/ ]
    Mij nodig? Tag me @JPV @Beyondgaming.be
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Omdat niet alles intuïtief te verklaren is. Het probleem stelt zich wanneer men een conclusie uit gebrek aan kennis gaat gelijkstellen met een conclusie gebaseerd op onderzoek.
    Klinkt mooi. Waarom zouden mensen met "gezond boerenverstand" een gebrek aan kennis hebben?

Intellectueel-->bevindt zich niet in de realiteit van een bepaalde situatie-->trekt conclusie op basis van onderzoek-->theorie dus
    Iemand met gezond boerenverstand-->bevindt zich in de realiteit van de situatie-->trekt conclusie op basis van wat er zich rond hem afspeelt-->is concreet
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Klinkt mooi. Waarom zouden mensen met "gezond boerenverstand" een gebrek aan kennis hebben?

Intellectueel-->bevindt zich niet in de realiteit van een bepaalde situatie-->trekt conclusie op basis van onderzoek-->theorie dus
    Iemand met gezond boerenverstand-->bevindt zich in de realiteit van de situatie-->trekt conclusie op basis van wat er zich rond hem afspeelt-->is concreet
    Ja, klinkt mooi
    En iedereen met kennis is wereldvreemd en kan per definitie geen gezond boerenverstand hebben? Dat is gewoon een valse tegenstelling, dus mensen zonder kennis worden ergens tijdens het kennis vergaren uit de realiteit getrokken ofzoiets? Klinkt toch vooral als anti-intellectuele quatch.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten