iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ten eerste zijn het niemandallen, twitter heeft daar de manpower niet voor en tweede zijn het geen leugens want elk jaar worden er in de US nog transgender mensen vermoord omdat ze trans zijn en ja dat zullen trumpies zijn. Kijk gewoon naar de haat tegenover transgender personen in alt right kringen.

Trump zelf heeft er tijdens zijn termijn alles aan gedaan om LGBT zoveel mogelijk pijn te doen;
    Kunnen we 'trumpies' achterwege laten. En ook de polarisering. Een moord heeft geen politiek affiliatie.

2020 heeft 34 moorden op Transgender.
    Waarvan nog enkelen in puerto rico.
    https://www.hrc.org/resources/violen...munity-in-2020

2018 had volgende cijfers.
    All homicides

Number of deaths: 18,830
    Deaths per 100,000 population: 5.8

Source: National Vital Statistics System – Mortality Data (2018) via CDC WONDER
    Ik vind het van enorme bias getuigen dat je afficheerd dat transgenders vermoord worden omdat ze trans zijn en dat deze dan nog volgens 'trumpies' zouden gebeuren.
    0.6% indentificeert zich als trans
    Als je dit naar de moordcijfers zou vertalen komt dit op 113 personen die statistisch zouden moeten vermoord worden om nog maar te kunnen spreken dat ze aan dezelfde ratio vermoord worden.

Bon 2020 is nog niet ten einde maar zou me verbazen als ze boven de 113 geraken.
    Laatst gewijzigd door zwarten; 13 november 2020 om 11:39
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ja, die konden niet wachten natuurlijk, nadat Trump hen heeft aangeklaagd als currency manipulator, zoals hij had beloofd in zijn campagne. Of nee, wacht. Nadat de tariffs en trade war met China voor een groot stuk een tegenovergesteld effect heeft gehad: https://www.bbc.com/news/business-49187126.
    En dat maakt het minder erg? China is nu eenmaal een currency manipulator.
    https://www.investopedia.com/trading...aluation-yuan/

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    ik parafraseerde Kay-gell. In de oorspronkelijke tweets die hij deelde sprak niemand van trumpies. Dat sommige moorden geen politieke affiliatie hebben zou ik niet durven stellen. LGBT haat en haat tov andere minderheden is de core business van de rechterflank. Als Trump dan meegaat in al die haat en zelfs wetten bijstelt die discriminatie legaliseren dan moet je de oproep tot depolarisering in die richting sturen.

Is je punt nu dat er te weinig haat moorden en crimes plaats vinden om serieus te nemen? Bovendien zit je statistische analyse er stevig naast. Kinderen onder de 4 en oudjes boven de 70 zullen een veel groter deel van de populatie uitmaken en ook niet "aan dezelfde ratio" vermoord worden. Misschien omdat je die cijfers zo helemaal niet kan vertalen?
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 13 november 2020 om 11:58

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    ik parafraseerde Kay-gell. In de oorspronkelijke tweets die hij deelde sprak niemand van trumpies. Dat sommige moorden geen politieke affiliatie hebben zou ik niet durven stellen. LGBT haat en haat tov andere minderheden is de core business van de rechterflank. Als Trump dan meegaat in al die haat en zelfs wetten bijstelt die discriminatie legaliseren dan moet je de oproep tot depolarisering in die richting sturen.

Is je punt nu dat er te weinig haat moorden en crimes plaats vinden om serieus te nemen? Bovendien zit je statistische analyse er stevig naast. Kinderen onder de 4 en oudjes boven de 70 zullen een veel groter deel van de populatie uitmaken en ook niet "aan dezelfde ratio" vermoord worden. Misschien omdat je die cijfers zo helemaal niet kan vertalen?
    Het is een gekend recept om op de emotie in te spelen en zo blind te zijn wat betreft de statistische realiteit. Ik denk dat we dit in 2020 al genoeg gezien hebben.

Maar die link die ik in mijn eerste post geplaatst heb staat vol van bias als je doorklikt op de specifieke casus.
    -“The Human Rights Campaign and the entire transgender and non-binary community demand accountability and answers for Tony’s death -- and countless violent deaths of trans people, Black people and, disproportionately, Black transgender people.
    -This epidemic of violence that disproportionately targets transgender people of color -- particularly Black transgender women -- must cease.
    -We must demand better from our elected officials and reject harmful anti-transgender legislation appearing at the local, state and federal levels because it is clear that fatal violence disproportionately affects transgender women of color.
    Moord is het zwaarste misdrijf die er is. Er extra transgendergewicht aanhangen maakt het niet erger dan het al is.. Het polariseert enkel en heeft geen grond van waarheid in de statistische cijfers.

Lucas van der taelen had onlangs nog een mooi stukje geschreven.
    https://www.tijd.be/opinie/column/de.../10262660.html
    George Floyd werd een universeel symbool, maar nergens in de wereld vonden betogers het de moeite om de nagedachtenis van Samuel Paty te eren.
    Het toont mooi aan dat het voor sommige stromingen gemakkelijk is om rechtse meerderheden weg te zetten als moordenaars of de meest haatdragende personen die er zijn maar anderzijds blijven eerstgenoemden wel selectief blind als het over criminele feiten van een minderheidsgroep gaat.

Om even te polariseren (mijn excuses). Wat is dan je mening over de recente gevallen van Gaybashing of vrouwonvriendelijke gedrag in onze hoofdstad? Zijn dit Trumpies? Waar is de outrage? Buiten een krantenartikel en een boze facebookpost ebben deze gevallen zeer snel weg.
    Durf hierover te zeggen dat alle moslims zo zijn wordt je 'terecht!' gewezen op het feit dat je aan polarisatie doet. Waarom kan dit niet in de omgekeerde richting?
    Laatst gewijzigd door zwarten; 13 november 2020 om 12:28

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Je kan het draaien en keren zoveel je wil, het feit blijft dat hatecrimes tov transgender personen en andere minderheden eerder uit rechtse hoek komen. Republikeinen en hun aanhang zijn veeleer tegen LGBT rechten en discrimineren vaker dan democraten en hun achterban.

https://www.pewresearch.org/fact-tan...and-democrats/

57% van de republikeinen vindt dat we te ver gaan in het accepteren van transgender personen tov 12% van de ondervraagde democraten.

Een chant als "Kill Transgenders" zal eerder bijval vinden onder trump supporters zoals onlangs het geval was in Pittsburgh.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarten Bekijk bericht
    En dat maakt het minder erg? China is nu eenmaal een currency manipulator.
    https://www.investopedia.com/trading...aluation-yuan/
    Wat zou dat minder erg maken?

Trump heeft beloofd dat hij dat ging doen. Het was één van de speerpunten van zijn campagne. Maar zodra hij aan de macht kwam, heeft hij dat teruggetrokken.

Solide's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://twitter.com/realDonaldTrump

Trump zijn tijdlijn staat vol met anti-Fox (buiten Hannity), pro OANN, Newsmax tweets. Trump-Murdoch rightwing civil war incoming?

Hefty Rabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, die konden niet wachten natuurlijk, nadat Trump hen heeft aangeklaagd als currency manipulator, zoals hij had beloofd in zijn campagne. Of nee, wacht. Nadat de tariffs en trade war met China voor een groot stuk een tegenovergesteld effect heeft gehad: https://www.bbc.com/news/business-49187126.
    Trump had wel degelijk een punt om China harder aan te pakken. China steelt nog altijd intellectuele eigendom, houdt hun markt grotendeels gesloten voor FDI's en import terwijl ze zelf moord en brand schreeuwen bij de WTO als andere landen tarieven heffen op Chinese export, enzovoort. En dat is alleen hun economisch 'wangedrag', hun menselijk wangedrag is nog immens keer groter.
    Trump z'n probleem was dat hij het alleen probeerde, terwijl je enkel gezamenlijk tegen China een vuist kunt vormen.

Ik ben blij dat Trump weg is (of toch zou moeten zijn half januari), maar ik betwijfel of Biden, als de favoriet van de DNC en Wall Street, überhaupt iets gaat proberen tegen China.
    Dan had ik toch liever een echte linkser figuur gezien zoals een Warren of Sanders. Of toch minstens dat de linkervleugel bij de democraten serieus op het Biden-beleid zal doorwegen en zo het outsource/offshore-globalisme kan afremmen.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Je kan het draaien en keren zoveel je wil, het feit blijft dat hatecrimes tov transgender personen en andere minderheden eerder uit rechtse hoek komen. Republikeinen en hun aanhang zijn veeleer tegen LGBT rechten en discrimineren vaker dan democraten en hun achterban.

https://www.pewresearch.org/fact-tan...and-democrats/

57% van de republikeinen vindt dat we te ver gaan in het accepteren van transgender personen tov 12% van de ondervraagde democraten.

Een chant als "Kill Transgenders" zal eerder bijval vinden onder trump supporters zoals onlangs het geval was in Pittsburgh.
    Ik draai en keer eerlijk gezegd niets.
    Een chant als 'kill transgenders' geef ik evenveel waarde als 'kill all cops' 'bash a fash' of 'kill a nazi'.
    De helft van de hatecrimes zijn trouwens fake om godweet welke reden. Is het om 'the cause' te helpen. Om meer sympathie te wekken? Ik weet het niet wat sommige mensen drijft.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_hoax

Dit komt nu van de WAPO (niet echt een rechts medium)
    https://www.wsj.com/articles/hate-cr...nk-11561503352
    A political scientist found that fewer than 1 in 3 of 346 such allegations was genuine.
    minder dan 1 op 3 was echt.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solide Bekijk bericht
    https://twitter.com/realDonaldTrump

Trump zijn tijdlijn staat vol met anti-Fox (buiten Hannity), pro OANN, Newsmax tweets. Trump-Murdoch rightwing civil war incoming?
    Begint toch een beetje triest te worden die tweets
    These states in question should immediately be put in the Trump Win column. Biden did not win, he lost by a lot!
    Just chill
    Dat is overigens ook wat mensen als Ted Cruz, Giulianni zeggen,...
    We gaan naar de rechtbank en kijken wat die te zeggen hebben. Het zijn die die beslissen, in tussen gewoon afwachten.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
    Trump had wel degelijk een punt om China harder aan te pakken. China steelt nog altijd intellectuele eigendom, houdt hun markt grotendeels gesloten voor FDI's en import terwijl ze zelf moord en brand schreeuwen bij de WTO als andere landen tarieven heffen op Chinese export, enzovoort. En dat is alleen hun economisch 'wangedrag', hun menselijk wangedrag is nog immens keer groter.
    Trump z'n probleem was dat hij het alleen probeerde, terwijl je enkel gezamenlijk tegen China een vuist kunt vormen.

Ik ben blij dat Trump weg is (of toch zou moeten zijn half januari), maar ik betwijfel of Biden, als de favoriet van de DNC en Wall Street, überhaupt iets gaat proberen tegen China.
    Dan had ik toch liever een echte linkser figuur gezien zoals een Warren of Sanders. Of toch minstens dat de linkervleugel bij de democraten serieus op het Biden-beleid zal doorwegen en zo het outsource/offshore-globalisme kan afremmen.
    Ja, sarcasme is blijkbaar niet altijd duidelijk...

Wat ik zeg, is dat Trump misschien wel een punt had om China harder aan te pakken. Maar dat hij dat dus niet gedaan heeft. Hij heeft die tariffs ingevoerd, maar die hebben voor een groot deel het tegenovergestelde effect. Zoals in de link staat die ik gedeeld heb.

Trump had beloofd dat hij China zou aanklagen als currency manipulator, maar heeft dat vrijwel meteen teruggetrokken. Was toch niet zo belangrijk ineens zodra hij aan de macht was.

Dus: Trump heeft China niet hard aangepakt. Hij heeft zelfs Huawei nog wat groter gemaakt, volgens veel berichten. En mijn punt was dus dat de claim dat China niet kon wachten om Biden te verwelkomen omdat Trump zo onnoemelijk hard voor ze geweest is, wat Straddle insinueerde, fout is.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    @zwarten; Anderzijds; DOJ report: Majority of hate crimes go unreported

maar we dwalen af, om terug richting topic te bewegen: Alhoewel Trump campagne voerde alsof hij een LGBT voorvechter was heeft hij zodra hij het witte huis haalde de LGBT community herhaaldelijk 4 jaar lang messen in de rug gestoken. Het hoeft dus niet te verbazen dat die hem nu graag zien vertrekken en hopen dat Biden een hoop zaken die Trump heeft uitgestoken ongedaan kan maken.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    @zwarten; Anderzijds; DOJ report: Majority of hate crimes go unreported

maar we dwalen af, om terug richting topic te bewegen: Alhoewel Trump campagne voerde alsof hij een LGBT voorvechter was heeft hij zodra hij het witte huis haalde de LGBT community herhaaldelijk 4 jaar lang messen in de rug gestoken. Dus het hoeft niet te verbazen dat die hem nu graag zien vertrekken en hopen dat Biden een hoop zaken die Trump heeft uitgestoken ongedaan kan maken.
    Ik wil niet als janus overkomen maar ik zou heel graag uw mening weten waarom sommigen wel heel gefixeerd zijn op de hatecrimes van ene groep terwijl ze de andere links laten liggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarten Bekijk bericht

Het toont mooi aan dat het voor sommige stromingen gemakkelijk is om rechtse meerderheden weg te zetten als moordenaars of de meest haatdragende personen die er zijn maar anderzijds blijven eerstgenoemden wel selectief blind als het over criminele feiten van een minderheidsgroep gaat.

Om even te polariseren (mijn excuses). Wat is dan je mening over de recente gevallen van Gaybashing of vrouwonvriendelijke gedrag in onze hoofdstad? Zijn dit Trumpies? Waar is de outrage? Buiten een krantenartikel en een boze facebookpost ebben deze gevallen zeer snel weg.
    Durf hierover te zeggen dat alle moslims zo zijn wordt je 'terecht!' gewezen op het feit dat je aan polarisatie doet. Waarom kan dit niet in de omgekeerde richting?

Hefty Rabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, sarcasme is blijkbaar niet altijd duidelijk...

Wat ik zeg, is dat Trump misschien wel een punt had om China harder aan te pakken. Maar dat hij dat dus niet gedaan heeft. Hij heeft die tariffs ingevoerd, maar die hebben voor een groot deel het tegenovergestelde effect. Zoals in de link staat die ik gedeeld heb.

Trump had beloofd dat hij China zou aanklagen als currency manipulator, maar heeft dat vrijwel meteen teruggetrokken. Was toch niet zo belangrijk ineens zodra hij aan de macht was.

Dus: Trump heeft China niet hard aangepakt. Hij heeft zelfs Huawei nog wat groter gemaakt, volgens veel berichten. En mijn punt was dus dat de claim dat China niet kon wachten om Biden te verwelkomen omdat Trump zo onnoemelijk hard voor ze geweest is, wat Straddle insinueerde, fout is.
    Tarieven opdrijven is altijd een tweesnijdend zwaard eh. Dat wist Trump van in het begin ook al, neem ik aan. Doordat hij niet consequent was, is dat natuurlijk een stuk positief uitgedraaid voor China.
    Maar als je die handelsbalans van de VS eens bekijkt, dan zie je dat Amerika wel degelijk China hard pijn kan doen moesten ze het willen. Hetgeen China naar de VS uitvoert kunnen ze bijna niet aan andere landen kwijt.

Maar bon, weinig Amerikanen staan er op te wachten dat quasi al hun producten plots een aanzienlijk stuk duurder worden.
    Een gezamenlijke oplossing waarbij we China even unfair behandelen als China ons behandelt is de enige manier.

Dat van currency manipulation is onzin. Die koers is de voorbije jaren sowieso al heel volatiel en is meer het gevolg van Trump z'n handelsoorlog (en corona-wanbeleid waardoor de Amerikaanse economie klappen krijgt tov de Chinese economie) dan van kwaadwilligheid van de Chinezen.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb al vaker gezegd dat extreme islam en conservatief rechts in de US praktisch hetzelfde programma pushen. Ik geloof niet dat we gefixeerd zijn op de hatecrimes van de ene groep boven de andere. Ik denk zelfs dat de prevalentie van homofobie onder moslims hier vaker het nieuws haalt dan die groep waarop je denkt dat we fixeren.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten