Pagina 44 van 79 Eerste ... 3440414243444546474854 ... Laatste

Discussie: Regering De Croo I

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat dat behoorlijk 50/50 is, maar wat je wil onthouden onthoudt je natuurlijk wel een pak beter.
    Als het 50/50 is en we daar blijkbaar over akkoord kunnen zijn blijft m'n punt vermits 9lives dus overwegend rechts stemt.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Als het 50/50 is en we daar blijkbaar over akkoord kunnen zijn blijft m'n punt vermits 9lives dus overwegend rechts stemt.
    Vlug even stemmen in een poll is niet hetzelfde als de moeite doen om wat te shitposten, dus ik snap niet wat je punt dan wel exact zou zijn?

Je zou even goed kunnen zeggen dat rechts op dit forum een gemakkelijker doelwit is om op te reageren, net omdat er gemiddeld meer rechtse reacties zijn en het dus gemakkelijk is om er een domme uit te gaan zoeken en daar dan op te reageren met een shitpost.

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Vlug even stemmen in een poll is niet hetzelfde als de moeite doen om wat te shitposten, dus ik snap niet wat je punt dan wel exact zou zijn?
    Mijn punt is toch duidelijk. Dat verhoudingsgewijs de meest polariserende, persoonlijk aanvallende posters gericht zijn tegen rechts denkenden of rechtse ideeën. Redelijk frustrerend.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Mijn punt is toch duidelijk. Dat verhoudingsgewijs de meest polariserende, persoonlijk aanvallende posters gericht zijn tegen rechts denkenden of rechtse ideeën. Redelijk frustrerend.
    Een polariserende post en een persoonlijk aanvallende post zijn twee totaal verschillende dingen.

Van de eerste categorie zie ik vooral rechtse voorbeelden eigenlijk, met funky22 en Legatus die meteen te binnen schieten. Of die gast die die dwaze platvoerse reactie over Petra De Sutter postte vandaag nog.

In de tweede categorie is het eerder 50/50 en kan ik aan beide zijden legio voorbeelden opnoemen (ik zou er mezelf trouwens ook bijzetten want ik ben ook niet vies van wat creatieve scheldproza zo nu en dan, soms moet je een debiel gewoon een debiel kunnen noemen en er de bijhorende infra voor aanvaarden met de glimlach ).

Maar je leest wat je wil lezen.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Een partij krijgt een mandaat van haar kiezers om haar eigen programmapunten te realiseren.

Als een partij het programma van een andere partij begint uit te voeren, zonder dat die andere partij deelneemt aan de macht, vind ik dat een fundamenteel probleem.
    Los van of ik nu punt A wil uitgevoerd zien of niet, verwacht ik vooral dat ik op voorhand weet voor welk programma ik stem.
    Een beetje daarmee samenhangend, ik hoop toch dat niemand hier verwacht/hoopt dat CD&V/Mahdi "zijn" (voor deze coalitie best wel rechts/streng) integratie/asielprogramma zal mogen afwerken. Het zal het PS/écoloprogramma zijn.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Francken op twitter, zijn dat dan rechtse traantjes? Wat een zielig personage is dat toch.
    Je slaat de bal hier wel mis helaas. Hij stipt een aantal concrete problemen aan. Misschien kan je die eerst weerleggen?

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Uit hln

Op de vraag 'hebt u vertrouwen in deze nieuwe federale regering', antwoordt slechts 38 procent 'ja'. 46 procent zegt geen vertrouwen te hebben, 16 procent zegt dat het hen niet interesseert.
    Zoals ik al zei, amper draagvlak voor deze regering en logisch ook.

Ik vraag mij echt af in hoe een wereld ge kunt leven als ge dit weet, afgestraft wordt bij de verkiezingen en dan VDB aankondigt met "he's back bitches" met ne smile tot achter uw oren.

Delusional is het eerste wat in mijn hoofd te binnen schiet.
    Zo out of touch met wat er leeft bij de mensen dat ik zelfs een schaamtegevoel in hun plaats voel opkomen.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat er leeft bij een minderheid van de mensen*
    .

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uit hln

Zoals ik al zei, amper draagvlak voor deze regering en logisch ook.

Ik vraag mij echt af in hoe een wereld ge kunt leven als ge dit weet, afgestraft wordt bij de verkiezingen en dan VDB aankondigt met "he's back bitches" met ne smile tot achter uw oren.

Delusional is het eerste wat in mijn hoofd te binnen schiet.
    Zo out of touch met wat er leeft bij de mensen dat ik zelfs een schaamtegevoel in hun plaats voel opkomen.
    Ja uit hln

Nu ja goed, er is veel tegenwind uit Vlaanderen maar ik nodig iedereen uit om dat regeerakkoord er is bij te nemen en deze equipe minstens een paar maand de kans te geven voor moord en brand te roepen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    'De nieuwe minister van defensie' en vervolgens een foto van Dedonder met haar schoothondje. 'Ministers komen te laat binnen. Vinden ze de weg niet'. Jaja, Theo schiet met scherp...

Ik moet zeggen, uit peilingen blijkt dat 9lives een pak meer rechts is.
    En toch, de meesten die ik hier polariserende quotes a la "rechtse traantjes" of nazi-vergelijkingen zie gebruiken komen uit de linkse hoek.
    Hah, grappig dat niet iedereen die rechts is op dit forum dan blijkbaar de linkse hoek is. Moest dit forum een pak meer links zijn dan zou ik waarschijnlijk de rechtse hoek zijn, maar soit.

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign Bekijk bericht
    Ja uit hln

Nu ja goed, er is veel tegenwind uit Vlaanderen maar ik nodig iedereen uit om dat regeerakkoord er is bij te nemen en deze equipe minstens een paar maand de kans te geven voor moord en brand te roepen.
    Peiling van vtm en hln. Zegt toch veel over 't draagvlak van deze regering. En wees maar zeker dat alles wat ze doen met een extreem kritisch oog zal bekeken worden. Decroo zal een evenwicht moeten zoeken door linkse elementen in Wallonië in de verf te zetten en ondertussen de rechtse in Vlaanderen. Ik benijd hem niet hoor
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign Bekijk bericht
    Ja uit hln

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/.../10255017.html

Dat zal de motivatie zijn: NVA hun Vlaamse regering minder laten verwezenlijken

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik moet zeggen, uit peilingen blijkt dat 9lives een pak meer rechts is.
    En toch, de meesten die ik hier polariserende quotes a la "rechtse traantjes" of nazi-vergelijkingen zie gebruiken komen uit de linkse hoek.
    Weet niet of je het nu over mij hebt maar N-VA is de meest linkse partij waar ik al voor gestemd heb. Verder lach ik wel graag met rechts Amerika maar wie niet?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tina van der straeten toch sterk in de afspraak hoor en zet Schols meermaals terecht op zijn plaats, lijkt me samen met De Sutter toch hetgeen Groen nodig had na Almaci/Calvo die niet verder komen dan telkens herkauwen en ontwijken.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Carl Devos: “Niet N-VA en Vlaams Belang zijn de grootste bedreiging voor De Croo I, dat is Vivaldi zelf”
    Na 493 dagen heeft ons land eindelijk weer een regering. Hamvraag blijft nu nog wat u mag verwachten van De Croo I. Onze politiek analist Carl Devos licht alvast een eerste tipje van de sluier op. “Het budgettaire blijft een blinde vlek. Die kan later pijn doen. De grootste bedreiging voor de ploeg van De Croo is Vivaldi zelf.”
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zelf~ad69b365/

Er zal veel geld gezocht moeten worden, en we weten al waar, voor een België 2.0 dat een doodgeboren kind wordt.

Regels voor berichten