Pagina 35 van 79 Eerste ... 2531323334353637383945 ... Laatste

Discussie: Regering De Croo I

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Misschien niet als hard bewijs, aangezien elk land en elke situatie ook weer anders is. Maar er zijn meer dan genoeg indicaties, onderzoeken, ... die hier wel op op wijzen. In tegen stelling tot buikgevoel.

Komt vooral heel veel lobby werk bij kijken van belangengroepen met veel geld, die hier twijfel over willen zaaien.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En itinera, denktank gesponsord door neo-liberalen... (niet dat ik daar persé tegen ben).

Dank u maar ik hou het bij onafhankelijken zoals peersman en schoors.
    Van de Cloot is minstens even onafhankelijk als Peersman en Schoors. En slaat wel al jaren nagels met koppen, helaas luistert niemand.

Nu goed, als we het woordje "neoliberaal" maar kunnen laten vallen, genoeg om een heel instituut in diskrediet te brengen... Jeetje.

Over personal branding gesproken, Stijn Baert is ook weer bezig, jongens toch. Waarom krijgt die zo weinig tegengas.
    Laatst gewijzigd door Pieterjan94; 1 oktober 2020 om 13:02

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Van de Cloot is minstens even onafhankelijk als Peersman en Schoors. En slaat wel al jaren nagels met koppen, helaas luistert niemand.
    Hij is idd van een iets liberalere inslag maar hij heeft wel oog voor investeringen in onderwijs en infrastructuur die gaan opbrengen. En over die banken is hij ook kritisch, maar hij weegt helaas nauwelijks op beleid.

Of andere economen dan zwaarder gaan wegen betwijfel ik, er is enkel nog de linkse denktank Minerva hoewel die iets te veel de psychologische toer op gaat ipv op cijfers. Nochtans is het track record voor armoedebeleid erbarmelijk te noemen maar de aanbevelingen zijn wat vrijblijvend. Pensioenen en uitkeringen verhogen is maar 1 pijler, geen passe partout dat alles oplost voor de armen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Misschien niet als hard bewijs, aangezien elk land en elke situatie ook weer anders is. Maar er zijn meer dan genoeg indicaties, onderzoeken, ... die hier wel op op wijzen. In tegen stelling tot buikgevoel.

Komt vooral heel veel lobby werk bij kijken van belangengroepen met veel geld, die hier twijfel over willen zaaien.
    Idd, veel grote bedrijven hebben belang bij een overheid die veel uitgeeft via staatssteun en bailouts. Het gelobby van zo'n multinationals zal er ook niet naast zijn waarschijnlijk.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat €1500 pensioen verhaal wat ze jaren hebben liggen verkondigen krijgen ze niet meer recht getrokken, nuja ge moet ook nogal ne dwaas zijn om te denken dat je er €1500 ging krijgen als je niet min 45 jaar had gewerkt, maar wel slim gebracht van bepaalde partijen, het kiesvee stond erbij en stemde ervoor eens benieuwd als ze de volgende keer (2025) zich weer aan die duim zuig steen gaan stoten

Viel me ook op hoeveel er zwaaien met: Nv-a heeft alle tijd gehad om federaal verandering te brengen, sinds 1999 hebben ze 4 jaar federaal mee geregeerd voor de rest was het altijd overwegend Mr/Open/vld, cd&v, Ps/Sp-a en ook eens een keer zonder succes Agalev, en toch vreten enkel de Nv-a bij vele de bonnen, groot deel van de bevolking zit toch gewoon vastgeroest in zijn keuzes en krijgt de oogkleppen er niet meer af, veel hoop voor ons land in zijn huidige politieke vorm heb ik toch niet echt meer.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 1 oktober 2020 om 13:08

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kan de samenstelling van de regering alleszins wel smaken, ook al heb ik voor geen enkele van deze partijen gestemd. Het helpt wel dat bv. een Almaci en een Calvo er niet in zitten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Ik kan de samenstelling van de regering alleszins wel smaken, ook al heb ik voor geen enkele van deze partijen gestemd. Het helpt wel dat bv. een Almaci en een Calvo er niet in zitten.
    Ik vind dat Vooruit slechte keuzes heeft gemaakt. Maar dat zal zijn omdat ze niemand willen verbranden indien het schip zou zinken allicht

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Ik vind dat Vooruit slechte keuzes heeft gemaakt. Maar dat zal zijn omdat ze niemand willen verbranden indien het schip zou zinken allicht
    Wie had jij graag bij Vooruit gezien?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Het grootste manko is toch gewoon: hoe gaan we dit financieren?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Het grootste manko is toch gewoon: hoe gaan we dit financieren?
    Niet, want Europa checkt de begroting niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volledig akkoord, het is een sociale wetenschap, geen exacte.
    Maar met 1932, 2008 en 2012 hebben we nu wel al wat empirische vergelijkingen waardoor het plausibeler is om aan te nemen dat overheden in een recessie vollen bak moeten stimuleren en schulden maken in de plaats van besparen.

En sinds 2008 weten we ook dat inflatie niet automatisch volgt uit stimulatie, terwijl inflatie net de grootste angst was.
    Echter is "vollen bak" stimuleren iets anders dan de portefeuille opentrekken en miljarden uitgeven aan pensioenen.
    Zo'n maatregel is niet tijdelijk maar normaal gezien eeuwigdurend. Met de vergrijzing dreigt dat helemaal te ontsporen.

Uiteindelijk maken we de bomma nu gelukkig maar de strop voor de pensioenen van onze kinderen is nog iets strakker geknoopt.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Niet, want Europa checkt de begroting niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Todat ze het wel doen.
    Dan is het terug van “we moeten de tering naar de nering zetten voor onze kleinkinderen”.
    ...Ω...

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Wie had jij graag bij Vooruit gezien?
    Op zijn minst Ben Segers, Joris VDB of Monica Deconinck. En dat zijn maar gewoon namen die mij kunnen charmeren, ben er zeker van dat er nog genoeg talent rondloopt in die partij.

Frank VDB heeft al genoeg bewezen dat hij het niet kan. En Meyrem Kitir tsja. Zijn nu niet echt grootse bevoegdheden die ze krijgt, maar ik vind haar gewoon echt een lichtgewicht. Boezemt me heel weinig vertrouwen in. Slaagde er zelfs niet in om als ex fordarbeidster in Genk potten te breken bij de gemeenteraadsverkiezingen. Was echt triestig. En om dan nu direct federaal minister te worden...

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

I don't think you understand, these boys killed my dog.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

En sinds 2008 weten we ook dat inflatie niet automatisch volgt uit stimulatie, terwijl inflatie net de grootste angst was.
    We weten dat niet hé, we hebben tot ons aller verbazing gemerkt dat er geen inflatie gekomen is. Ondanks het feit dat we ons steeds verder gewaagd hebben. We zitten op dat vlak op onbekend terrein. Is dat een nieuwe wetmatigheid , een uitzondering, of komt het met wat vertraging? We weten dat niet. Het zou onverstandig zijn om op basis van 1 observatie al onze conclusies aan te passen. Da's een beetje het probleem met economie als wetenschap, we hebben heel wat theorieën die het recente verleden verklaren, maar ze zijn zelden veel waard op vlak van voorspellingen.

En dat gebrek aan kennis zou ons beter tot wat voorzichtigheid aanmanen in plaats van de economie vollen bak te willen sturen.

Regels voor berichten