Pagina 23 van 79 Eerste ... 131920212223242526273373 ... Laatste

Discussie: Regering De Croo I

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lode16 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    link mij die constructie eens? Moet ik werk van maken!
    Ken ze ook niet, heb zelfstandige collega die dat doet maar ben de details vergeten

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tegen 2024 heeft Connor net op tv gezegd?
    Staat niet in het akkoord zeggen ze in journaal op één.

Trouwens, Connor zegt 1500€ is netto, bouchez zegt dat het bruto is. Toch onbegrijpelijk? Wat hebben die dan weken zitten onderhandelen als dat zelfs niet afgesproken is.

Niet meer serieus dit.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dus wacht, iedereen die boven de 3k bruto verdient daarvoor was het loon geen enkele incentive ? Neen hé... echt neen. Mijn belastingstarief met 5k bruto per maand is 38%. Dat ligt al een paar 1000k boven uw geindiceerd loon. En 38% belastingen betalen is toch niet zo extreem ? Ik kom daarnaast ook goed rond met dit nettoloon. En persoonlijk heb ik liever dat men mij iets minder betaald en extra volk aanneemt. Zeker als je aan die 80% cijfers wilt komen is een systeem waarbij lonen progressief belast worden ook nog eens voordelig...
    Je vergeet de kosten die uw werkgever heeft voor u die 5k te betalen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Leg nu eens uit wat precies daar niet democratisch aan is.
    We verkiezen hier toch ook geen politiebazen of openbaar aanklagers? Al eens tegen die mensen proberen te zeggen dat ze geen legitimiteit hebben?
    Minister is geen verkozen ambt, punt.
    Als je wil vergelijken met die andere beroepen, dan is het alsof we allemaal stemmen voor politieagenten, en dat die dan zelf kunnen zeggen: Jos de slager wordt politiebaas.
    We stemmen niet op agenten, of op rechters, en voor zover ik weet wordt er niemand van buitenaf zomaar aangesteld als openbaar aanklager.
    Dus dat soort vergelijkingen laten we misschien beter achterwege.

Ministers hoeven in België inderdaad geen verkozen leden van het parlement te zijn, maar op die manier kan dus iemand minister worden zonder enige steun van het volk.

Want verkozenen hebben geen politieke vriendjes?
    Dat heb ik niet gezegd he...

Dat soort zaken is misschien de reden waarom ik over het algemeen bijzonder weinig interesse heb in politiek. (Ik heb ook niet direct zin om verder in discussie te gaan rond dit onderwerp)

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Marc van Ranst is uitermate vervelend en ik zou het echt kut vinden als hij minister wordt, maar ik zie daar geen reden in om op VB te stemmen hoor. Zeker niet voor mensen die het nu niet al doen of overwegen.
    Denk niet dat ze Marc Van Ranst gaan kiezen. Is te polariserend.

Aangezien ze een staatssecretaris voor gendergelijkheid hebben uitgevonden zal het bijna zeker een vrouw zijn. Misschien Erika Vlieghe. Of wie weet Goedele Liekens? Een 'Bom' kun je immers ook verstaan als 'knappe vrouw'. Ahnee wacht tis spa, mhm... zijn er nerges babes met enige intelligentie die hiervoor in aanmerking zoude komen? ^^

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Marc van Ranst is uitermate vervelend en ik zou het echt kut vinden als hij minister wordt, maar ik zie daar geen reden in om op VB te stemmen hoor. Zeker niet voor mensen die het nu niet al doen of overwegen.
    MVR is een polariserend figuur tot en met.
    In de Corona-draad heb ik em altijd verdedigd voor zijn beleid. Maar als em zijn politiek ambt zal beoefenen zoals z'n Twitter account, amai.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fizmo Bekijk bericht
    Denk niet dat ze Marc Van Ranst gaan kiezen. Is te polariserend.

Aangezien ze een staatssecretaris voor gendergelijkheid hebben uitgevonden zal het bijna zeker een vrouw zijn. Misschien Erika Vlieghe. Of wie weet Goedele Liekens? Een 'Bom' kun je immers ook verstaan als 'knappe vrouw'. Ahnee wacht tis spa, tjah... hebben ze daar ook geen knappe vrouwen zitten? ^^
    Ons Freya!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Nee want die hebben dat niet ergens anders inzitten. Die zelfstandige laten dat gewoon in hun vennootschap zitten en kunnen dat op andere manieren er uit halen (zelfs gewoon gans hun huis mee betalen als je speciale constructie opzet)
    Wel dan wil ik van u wel eens horen welke speciale constructie dat is?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ons Freya!
    Verpest men avond nu niet...

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn belastingstarief met 5k bruto per maand is 38%. Dat ligt al een paar 1000k boven uw geindiceerd loon. En 38% belastingen betalen is toch niet zo extreem ? Ik kom daarnaast ook goed rond met dit nettoloon. En persoonlijk heb ik liever dat men mij iets minder betaald en extra volk aanneemt. Zeker als je aan die 80% cijfers wilt komen is een systeem waarbij lonen progressief belast worden ook nog eens voordelig...
    Wel vreemd hoe het mediaan bruto inkomen rond 3100 euro ligt en het mediaan netto inkomen rondom de 1950... Das ook zowat 40 procent dat afgeroomd wordt. Ik vind het gek dat je 5k verdient en maar zo weinig moet betalen. Je bent je er overigens ook van bewust dat een heleboel kosten voor de werkgever nog niet eens zijn meegenomen in dat bedrag? Allemaal inkomsten voor de overheid.
    Dat gezegd zijnde, daarnaast houdt het daar ook niet op, aangezien we nog eens 20 procent van dat loon betalen aan BTW, voor alles wat we uitgeven. Allerlei andere tax die er nog bij komt via andere wegen ook. Je betaalt een stuk meer dan wat de overheid initieel afhoudt.

Als de regering dit erdoor jaagt en wij zijn schapen om dit goed te keuren. Dan moeten wij ook maar op de blaren ervan zitten hé. Ik verwacht echter niet dat dit erdoor komt. Ik verwacht eerder dat er een verdere push naar optimalisatie en kostenvermindering is.

Leg het voor aan vivaldi. Of laat een partij die onderdeel is van de regering dit introduceren.
    Opnieuw, dit is de taak van de regering om dit te beslissen. De overheid zelf heeft geen enkel recht om dergelijke wijzigingen te doen.

Mja, met verhalen ben je niets hé. Het draait rond wat je kunt bewijzen. En dat is en pak minder. En je kunt moeilijk verwachten van onze overheid dat ze op basis van geen bewijzen een actie ondernemen hé. Zou nogal bananenrepubliekachtig zijn, niet ?
    Je hebt het de hele tijd over het verschil tussen regering en overheid. Ik snap niet wat dat onderscheid ter zake doet. De overheid doet wat de regering zegt. Het is voor wie belastingen betaalt dus simpelweg 1 entiteit.

De overheid doet overigens gewoon controles hoor. Voor veel gevallen is het ook superduidelijk dat er gefraudeerd wordt. Dat daar geen moeite ingestoken wordt is een ander verhaal... Als iemand zogenaamd een uitkering krijgt maar wel veel meer kan kopen dat je met die uitkering kan kopen, is dat misschien een reden om eens na te gaan wat zo iemand doet. Ik ben niet voor op iedereens nek te zitten, maar als iemand volledig afhankelijk is van het overheidsinfuus lijkt me dat niet onjuist. Zoals hoe werkzoekenden ook moeten aantonen dat ze werk zoeken en niet hele dagen achter hun Playstation zitten. Zo vreemd is dat gedacht niet.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Je vergeet de kosten die uw werkgever heeft voor u die 5k te betalen
    Dat betaalt mijn werkgever hé... niet ik dus is geen onderdeel van de belasting die IK betaal. Of denk jij echt dat wanneer dat bedrag ineens met 50% zou verminderen dat jij dat bedrag gaat krijgen ? Of dat de werkgever dat bedrag in zijn eigen zakken houdt ?

Ik denk eerder het laatste hoor.

Wel vreemd hoe het mediaan bruto inkomen rond 3100 euro ligt en het mediaan netto inkomen rondom de 1950... Das ook zowat 40 procent dat afgeroomd wordt. Ik vind het gek dat je 5k verdient en maar zo weinig moet betalen.
    Ik krijg terug van de belastingen hé. Met het mediaan inkomen wordt daar geen rekening mee gehouden omdat dat gewoon verschillend is bij iedereen.

Dat gezegd zijnde, daarnaast houdt het daar ook niet op, aangezien we nog eens 20 procent van dat loon betalen aan BTW, voor alles wat we uitgeven. Allerlei andere tax die er nog bij komt via andere wegen ook. Je betaalt een stuk meer dan wat de overheid initieel afhoudt.
    Zie echt geen reden waarom je dit betrekt. Dat is nu eenmaal het systeem. Niemand verplicht u om iets te kopen hé of mee te draaien in die ratrace.

Je hebt het de hele tijd over het verschil tussen regering en overheid. Ik snap niet wat dat onderscheid ter zake doet. De overheid doet wat de regering zegt. Het is voor wie belastingen betaalt dus simpelweg 1 entiteit.
    De overheid kan die ideeën hebben die jij hebt gesteld en ze eventueel al uitgewerkt hebben. Maar uiteindelijk is het de regering die bepaald of iets doorgaat. Of het nu goed of slecht is. Dus ben jij als belastingsbetaler niet akkoord, dan is het uw eigen schuld want jij hebt via uw stemgedrag ervoor gezorgd dat die team in het gareel zit.

De overheid doet overigens gewoon controles hoor. Voor veel gevallen is het ook superduidelijk dat er gefraudeerd wordt. Dat daar geen moeite ingestoken wordt is een ander verhaal... Als iemand zogenaamd een uitkering krijgt maar wel veel meer kan kopen dat je met die uitkering kan kopen, is dat misschien een reden om eens na te gaan wat zo iemand doet. Ik ben niet voor op iedereens nek te zitten, maar als iemand volledig afhankelijk is van het overheidsinfuus lijkt me dat niet onjuist. Zoals hoe werkzoekenden ook moeten aantonen dat ze werk zoeken en niet hele dagen achter hun Playstation. Zo vreemd is dat gedacht niet.
    En je moet nog altijd de opdracht krijgen van de regering om dit te doen. Want in eigen initiatief mogen ze dat wegens gdpr niet zomaar doen. Het is allemaal niet zo simpel al worden uw belastingen al gecontroleerd op basis van big data... maar om iemand te gaan onderzoeken op basis van zijn inkomen en dan zijn uitgaven... dat lijkt mij redelijk buiten de lijntjes gekleurd van gdpr.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 30 september 2020 om 21:44

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje: zijn er nu eigenlijk al punten gekend waar de werkende mens eigenlijk iets aan heeft?

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Vraagje: zijn er nu eigenlijk al punten gekend waar de werkende mens eigenlijk iets aan heeft?
    Hoger pensioen, voor als je klaar bent met werken.

Voor wie minder als 50 jaar is en nog lang niet met pensioen gaat (dus wie de hele overheid inclusief onkosten overeind houdt), niet zoveel voor zover ik kan zien. Potentieel heel wat nieuwe belastingen. De 'geen belastingen behalve als dat nodig is in functie van de begroting' roept ook vragen op.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Dat betaalt mijn werkgever hé... niet ik dus is geen onderdeel van de belasting die IK betaal. Of denk jij echt dat wanneer dat bedrag ineens met 50% zou verminderen dat jij dat bedrag gaat krijgen ? Of dat de werkgever dat bedrag in zijn eigen zakken houdt ?

Ik denk eerder het laatste hoor.
    Uiteraard houdt een werkgever rekening met de totale loonkost voor zijn werknemers om het loon te bepalen. Dus ja dat heeft invloed op uw loon/voordelen

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Hoger pensioen, voor als je klaar bent met werken.

Voor wie minder als 50 jaar is en nog lang niet met pensioen gaat (dus wie de hele overheid inclusief onkosten overeind houdt), niet zoveel voor zover ik kan zien. Potentieel heel wat nieuwe belastingen. De 'geen belastingen behalve als dat nodig is in functie van de begroting' roept ook vragen op.
    Volgens mypension zit ik al 'ruim' boven die 1500 euro.
    Iets anders dus?

Waarom trouwens 20 dagen voor 'partner' van de bevallende vrouw? Is er een gegronde wetenschappelijke studie die dit verantwoord?

Regels voor berichten